Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » tor sep 01, 2005 20:06

Det var en roligare titel tidigare, synd de verkar ha bytt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor sep 01, 2005 20:40

adolvsson skrev:
AKS skrev:Nya (och gamla) promobilder för vad de på neptunesite tror är första avsnittet (med en ny titel)

Du menar att urintiteln är borta? Daaamn them!

Jepp, det är neptunesites teori i alla fall. Det är en ny titel, men de nya fotona är uppblandade med de foton som tidigare sades vara från första avsnittet, urintitelsavsnittet alltså.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor sep 01, 2005 21:15

Nya titeln står även på tv.com

Hoppas de inte byter titel på avsnitt 3 också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » tor sep 01, 2005 23:05

Gunnar Carlsson, genrechef för SVT Drama, har tagit sig till och från Umeå idag för att träffa min klass och berätta om SVT:s verksamhet - speciellt då det egenproducerade. Jag passade på att fråga varför det görs så få svenska ungdomsserier. Plus att jag berömde Inköp för det klipp de gjort med införskaffandet av Veronica Mars. GC var snabb att hålla med, "Hade just tänkt säga det... Veronica Mars...", följt av att han berättade kort om serien och pratade om hur bra och smart den är.

Men det var efter att jag som sagt frågat om ungdomsserier generellt. Tidigare under förmiddagen hade han nämnt att det var ett problem för SVT att koppla till och locka den yngre publiken ("internetungdomar", 15/20+) som finns. De skäl han gav till att de har så få egenproduktioner riktade mot den publiken är att de amerikanska serierna i andra kanaler utgör alltför stor konkurrens kvalitetsmässigt. Och döm om min förvåning när det enda exempel han gav - vid upprepade tillfällen! - var Buffy! :D Han menade att svenska tv-berättare inte tycks kunna komma på något i stil med "Buffyfolket", som är karaktärsdrivet och engagerar tittarna och därmed berättigar att SVT skulle satsa på någon liknande produktion. Delvis också för att man i Sverige inte har några traditioner av serier av det slaget.

Han blev hur som helst entusiastisk när jag tog upp Veronica Mars. Överlag visade han om och om igen prov på en entusiasm för bra tv. Han hade helt klart sett VM och sa att det är den sortens serie som engagerar tittarna, och att SVT är medvetna om det.

Nej, jag fick inte tillfälle att fråga om kampanjen, då eller vid något annat tillfälle. Men min uppfattning var ändå att SVT såg väldigt positivit på det tittarengagemang VM kan ge. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » tor sep 01, 2005 23:05

AKS skrev:
adolvsson skrev:
AKS skrev:Nya (och gamla) promobilder för vad de på neptunesite tror är första avsnittet (med en ny titel)

Du menar att urintiteln är borta? Daaamn them!

Jepp, det är neptunesites teori i alla fall. Det är en ny titel, men de nya fotona är uppblandade med de foton som tidigare sades vara från första avsnittet, urintitelsavsnittet alltså.

Hehehe... "urintitelsavsnitt" blev just ett av mina favoritord i historien av nånsin.

I have a special kind of humor.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » tor sep 01, 2005 23:41

Yummy pictures!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » fre sep 02, 2005 23:31

Om någon är intresserad så har jag skapat ett Veronica Mars forum för alla tittare. Det är ju nytt så därför är det ju inte några medlemmar ännu. Men gå gärna med och fixa i ordning allt och tippsa :)

http://www.veronicamars.webb.se

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » lör sep 03, 2005 0:01

Denna har inte länkats här ännu, väl?
upn.com/shows/veronica_mars/preview/

Det är en tre minuters preview från första avsnittet följt av en minutlång trailer för säsong 2. Inga grova spoilers, enligt min egen ödmjuka bedömning, men ta det säkra före det osäkra och kolla inte om du vet att du är rädd för spoilers.

För min egen del? Och det här kommer från en sablans spoilerrädd person egentligen; Jag gillade det jag såg. Det lovar väldigt gott för S2 och det känns som små nålar i mina skinkor vrids om av förväntan. Aj, oj, aj. Jag vill ha Veronica nu.

Och så Kristen Bell, förstås. Uj uj. Sorry Web, men så fort VM S2 drar igång är det avatar och citatbyte. Can't hardly wait, gorramit.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » lör sep 03, 2005 0:10

Ja, nu MÅSTE Veronica Mars börja! En hel månad till (nästan)... mitt stackars hjärta. Såg också preview:en och trailern och det ser bra ut.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör sep 03, 2005 0:15

Prfft. Det här glömde jag ju helt att svara på. Nåväl. Det finns en anledning till varför bättre sent än aldrig är mitt stora livsmotto. Wo-wo-wo!
Tinwiel skrev:Hej adolvsson! Jag hajjar. 8) Jag håller med adolvsson, jag hoppas på lite mera mörker i s2, eller ialla fall lite mindre av småfåniga CotW.

Av i föregående inlägg nämnde preview + trailer att döma, tror jag att vi kan få vad vi hoppas på. Inga tydliga bevis på det... okej, där ljög jag, ett par saker som starkt tydde på det, men mest var det en genomgående känsla. Jag fick intrycket av att serien kommer hitta sin ordentligt fina fasta form (and I ain't talking Kristen Bell-butt here) med S2. Det kanske är ett starkt intryck att få av fyra minuter, men hey, jag gillar det och har en positiv attityd till VM, för tusan.

adolvsson, jag saknar din gamla avatar lite, men den nya är ju fin också. Det kanske är lika bra det, för man blev ju ihjälcharmad av den gamla avataren och kanske glömde läsa vad du skrev.... nooo, just kidding. *skrattar Alf-skratt*

Vi går en ny adolvssonisk framtid till mötes. Numera siktar jag på att charma ihjäl folk helt av egen kraft. Det handlar om att ta makten över världen genom att utrota dess mänskliga befolkning. Fast på ett vänligt sätt. Det finns ingen anledning att vara otrevlig bara för att man är en psykotisk maktfullkomlig massmördare.

Fast finns det fortfarande människor kvar på jorden när säsong 2 drar igång, då återgår jag till gamla planen och byter tillbaka.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » lör sep 03, 2005 18:05

Jag tror jag väntar med att se den där trailern tills efter första avsnittet, känns som jag vet tillräckligt redan, men efter det kanske en kort preview av säsongen kan vara intressant.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör sep 03, 2005 20:47

Lite Kristen Bell-foton som jag inte sett förut. (Varför kan inte Jason Dohring få göra liknande saker? Ja, jag vet, Kristen har huvudrollen och den hypade i gänget, men jag vill se grabbarna i lite flashiga photoshoots också...)

Tog en himla tid för mig att ladda sidorna förresten. Har inte varit med om dylikt sen jag fick bredband...

http://something-happens.com/gallery/th ... ?album=143

http://something-happens.com/gallery/th ... ?album=144 (Här har jag sett ett av fotona förut.)

EDIT: Denna bild var ett av de mest misslyckade KB-foton jag sett.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » lör sep 03, 2005 23:49

HeY skrev:Om någon är intresserad så har jag skapat ett Veronica Mars forum för alla tittare. Det är ju nytt så därför är det ju inte några medlemmar ännu. Men gå gärna med och fixa i ordning allt och tippsa :)

http://www.veronicamars.webb.se

Vill bara påminna om forumet igen ;)

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » lör sep 03, 2005 23:55

Vi har en hel fin tråd här och dessutom finns det ett forum på Tv-land där flera av oss också postar, det känns som det räcker för min del ivarjefall.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön sep 04, 2005 0:02

Samma för mig som för Illyria. Det är ett bra initiativ, men jag diskuterar Veronica Mars här, på TV-land och jag är även aktiv på TwoP. Jag hinner inte med mer. :) Men det är ju jag och Illyria det, finns nog andra här (eller skräpandes nån annanstans på nätet) som kommer att göra dig sällskap inom kort.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » sön sep 04, 2005 17:01

Okej, your loss ;)

Tror ni att ni skulle kunna tippsa där åt mig?
Senast redigerad av HeY mån sep 05, 2005 21:00, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » sön sep 04, 2005 17:08

HeY skrev:Okej, your loss ;)

Tror ni att ni skulle kunna tipsa där åt mig?

Det behövs förresten inte, jag gör det själv ;) (blev medlem som Lehane nu)
Senast redigerad av HeY mån sep 05, 2005 21:00, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » sön sep 04, 2005 17:11

Det är inte speciellt poppis att tipsa om en annan tavla på en redan existerande en.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » sön sep 04, 2005 17:20

Framför allt inte att registrera på tavla bara för att kunna tipsa om egen tavla. Det är rakt oförskämt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » sön sep 04, 2005 17:29

Som tur är är jag moderator där och kommer inte tillåta speciellt mycket exponering av konkurrenterna ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » sön sep 04, 2005 17:30

HeY skrev:Okej, you're loss ;)

your loss = din/er förlust
you're loss = du/ni är förlust

var bara tvungen......
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » sön sep 04, 2005 17:35

Och "tipsa" stavas naturligtvis med ett p, inte två.

8)

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » mån sep 05, 2005 20:59

adolvsson skrev:Framför allt inte att registrera på tavla bara för att kunna tipsa om egen tavla. Det är rakt oförskämt.

För det första registrerade jag för att jag tyckte det verkade kul med alla olika serier, jag hade inte blivigt medlem bara för att tipsa för då hade jag stått kvar vid "Skulle ni kunna tipsa?" frågan. För det andra så vill jag be om ursäkt för om ni tyckte jag var oförskämd när jag tippsade och för det tredje, Illyria: Än en gång förlåt för länk-tråden i VM avdelningen, jag såg inte att det redan fanns än :oops:

EDIT: Och jag glömde nästan, förlåt för mina stavfel som ni så gärna påpeka ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » mån sep 05, 2005 21:51

HeY skrev:EDIT: Och jag glömde nästan, förlåt för mina stavfel som ni så gärna påpeka ;)

Wow! Du lyckas vara betydligt trevligare än vad jag skulle ha varit om nån stavningskontrollerat mitt inlägg som grabbarna ovan gjorde. Jag hade bett dem att ****** sig själva * ***** med ett *******.

Men det är ju jag det... ;)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Peppe » mån sep 05, 2005 22:05

LWes skrev:

var bara tvungen......

Var bara tvungen......
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav carre » mån sep 05, 2005 22:07

Peppe skrev:
LWes skrev:

var bara tvungen......

Var bara tvungen......

Var bara tvungen...
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav HeY » mån sep 05, 2005 22:40

AKS skrev:
HeY skrev:EDIT: Och jag glömde nästan, förlåt för mina stavfel som ni så gärna påpeka ;)

Wow! Du lyckas vara betydligt trevligare än vad jag skulle ha varit om nån stavningskontrollerat mitt inlägg som grabbarna ovan gjorde. Jag hade bett dem att ****** sig själva * ***** med ett *******.

Ska jag vara ärlig...det stod ngt annat först :rolleyes:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » mån sep 05, 2005 23:10

:D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » mån sep 05, 2005 23:51

AKS skrev:

Blir ni allvarligt så arga om någon påpekar att ni skrivit/stavat fel? Lite överdrivet tycker jag.
Jag kan bara gå från egen upplevels men om någon skulle säga till mig att jag skrivit fel, speciellt om jag inte visste att det var fel så skulle jag inte bry mig annat än att jag förmodligen skulle tänka på det nästa gång och då göra rätt. och jag skulle aldrig be om ursäkt för att jag stavat fel, what's up with that?
Är det inte så man lär sig? Som det dysset jag är skrev jag price istället för prize förra veckan, och det kommer jag deffinitivt inte göra igen, för nästa gång kommer jag speciellt tänka efter på skillnaden i stavningen som gör en skillnad i betydelsen, och därefter skriva korrekt.
Men visst, om folk blir så upprörda över att inse att dom har fel ska jag inte skriva något sånt igen.

Jag kom bara på ett roligt exempel jag måste dela med mig av:
Your brain is my dinner.
Your brain is my diner.
Jag skulle gärna illustrera det, men det kan jag göra imorgon. Då har jag något att se fram emot i skolan, att rita en hjärn-resturang! Hjärn-resturang eller järn-resturang? Det är frågan...

Som sagt, jag menade inget illa, jag bara ville visa skillnaden så att du inte gör samma fel igen. Vem säger att internet inte kan kombinera nöje med nytta?...

Men oroa dig inte, det ska inte hända igen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tis sep 06, 2005 7:25

Wow! Nu trampade jag på några tår här. Jag är personligen inte en sådan som påpekar stavfel eller så, men om du gör det... up to you. Det som blev för mycket för mig var då först du påpekade ett fel och sen kom det *ännu* ett meddelande med ett påpekande. Två inlägg på raken då man tar upp stavfel i ett och samma inlägg. Jag tycker folk stavar fel och skriver fel här hela tiden och skulle jag börja skriva inlägg för att klargöra fel hela tiden så skulle halva forumet vara fyllt av sådana inlägg.

Sen så hade jag ju med en smiley i mitt inlägg som du citerat, LWes. Det borde ju visa att jag inte var helt allvarlig. (Även om jag fortfarande tycker att det är onödigt att stavningskontrollera andra.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film