Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sp1keout » ons apr 04, 2007 14:21

Det finns en serie jag vill rekommendera till mer eller mindre alla här inne. Det är en japanska dramaserie på ungefär cirka 10 delar som vid oerhört många tillfällen gett mig gåshud på grund av den "påtagliga myyyyshet" den bara är.

電車男, Densha Otoko, Train Man!

Vad handlar den då om? Vi får följa en kille som heter Yamada, och är 21 år, han har aldrig haft en flickvän och han kan det mesta när det kommer till nördigheter. Tecknade serier och TV-spel är det enda han och hans kompisar gör. Han är en person det verkligen skriker G-E-E-K (på japanska heter det otaku) av.
... En dag när han ska ta tunnelbanan hem så råkar han sätta sig i samma vagn som en oerhört snygg tjej, som med säkerhet hade kunnat platsat som modell. Han kollar på henne och beundrar henne, väldigt mycket. Plötstligt som det är så kommer det in en full gubbe, förmodligen yakuza (=gangster) eller före detta. Han gör folk i vagnen oroliga och han beger sig snabbt på denna vackra dam. Yamada ser självklart detta och försöker att fånga mod till sig, och göra någonting, för att rädda henne.

Detta är början på en väldigt fin kärleksberättelse! (Från 2006, tror jag)

Jag skickar gärna avsnitt till folk via MSN, inte för att jag är inne så ofta, men jag vet inga ställen det går att ladda ner...

Engelsk text medföljer, självfallet
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HippieSpellan » ons apr 04, 2007 14:27

sp1keout skrev:Det finns en serie jag vill rekommendera till mer eller mindre alla här inne. Det är en japanska dramaserie på ungefär cirka 10 delar som vid oerhört många tillfällen gett mig gåshud på grund av den "påtagliga myyyyshet" den bara är.

電車男, Densha Otoko, Train Man!

Vad handlar den då om? Vi får följa en kille som heter Yamada, och är 21 år, han har aldrig haft en flickvän och han kan det mesta när det kommer till nördigheter. Tecknade serier och TV-spel är det enda han och hans kompisar gör. Han är en person det verkligen skriker G-E-E-K (på japanska heter det otaku) av.
... En dag när han ska ta tunnelbanan hem så råkar han sätta sig i samma vagn som en oerhört snygg tjej, som med säkerhet hade kunnat platsat som modell. Han kollar på henne och beundrar henne, väldigt mycket. Plötstligt som det är så kommer det in en full gubbe, förmodligen yakuza (=gangster) eller före detta. Han gör folk i vagnen oroliga och han beger sig snabbt på denna vackra dam. Yamada ser självklart detta och försöker att fånga mod till sig, och göra någonting, för att rädda henne.

Detta är början på en väldigt fin kärleksberättelse! (Från 2006, tror jag)

Jag skickar gärna avsnitt till folk via MSN, inte för att jag är inne så ofta, men jag vet inga ställen det går att ladda ner...

Engelsk text medföljer, självfallet

inte anime?
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav sp1keout » ons apr 04, 2007 14:29

1) Var det nödvändigt att quota hela mitt inlägg för att skriva 2 ord?
2) Anime? Nej, då hade jag sagt det... och inte adresserat den som "japansk dramaserie"
3) Anime? Nej, då hade jag postat det i anime-tråden, inte andra serier.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Simon » ons apr 04, 2007 15:30

1, 2 och 3) Är du tvungen att skriva quota när du menar citera?
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Off » ons apr 04, 2007 15:32

Simon skrev:1, 2 och 3) Är du tvungen att skriva quota när du menar citera?

OH IT's the reverse FACE on the SNAP!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Simon » ons apr 04, 2007 15:37

Det kan du ge dig på. :P
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav HippieSpellan » ons apr 04, 2007 15:48

men ursäkta då. och ja det var det tydligen eftersom jag gjorde det. och jag vet inte hur du beskriver saker och ting så därför frågade jag. :rolleyes: :) wont happen again... :D
Senast redigerad av HippieSpellan ons apr 04, 2007 17:30, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Crashdummie » ons apr 04, 2007 16:37

hahaha you guyz are too adorably weird... you need to cut back on caffe ;)

Bild

Säger hon som skriver på engelska... pfft

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Crashdummie » ons apr 04, 2007 16:39

Låter som en underbar serie sp1keout, emn vet inte om mitt mobila bredband kommer klara av nedladdningen? :?

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav Tinder » tor apr 05, 2007 2:10

Sett första avsnittet av Densha Otoko nu. Tyckte den lät intressant då det du skrev fick mig att tänka på "My Sassy Girl" och visst den har nog lite potential men jag finner huvudpersonen otroligt irriterande. Han är nästan lite för nördig, blir det bättre eller kommer man sitta och vrida sig igenom resten av avsnitten också? I sånt fall funderar jag att ge upp serien...
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav sp1keout » tor apr 05, 2007 10:22

Tinder skrev:Sett första avsnittet av Densha Otoko nu. Tyckte den lät intressant då det du skrev fick mig att tänka på "My Sassy Girl" och visst den har nog lite potential men jag finner huvudpersonen otroligt irriterande. Han är nästan lite för nördig, blir det bättre eller kommer man sitta och vrida sig igenom resten av avsnitten också? I sånt fall funderar jag att ge upp serien...

Tack Tinder. :)

Och för att besvara det du sa:
Jag vet att man kan finna Yamada som _alldeles för mycket_, och första avsnittet känns lite som en överdrivt och transportstrecka på vissa ställen, därför tycker jag definitivt inte att du ska ge upp än.
När du ser andra avsnittet hoppas jag att du kommer ändra uppfattning. För då händer det lite mer intressanta saker, och det var under andra delen av detta avsnitt som jag fick rysningar... och blev nästan så rörd att jag började gråta på ett ställe :)

Crashie, du bör också se denna serie, yatta!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Crashdummie » tor apr 05, 2007 23:49

aye aye captain :D

ska försöka få tag på den... på ngt sätt.. hmm
hur många avsnitt är det anyway?

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav sp1keout » fre apr 06, 2007 0:38

sp1keout skrev:Det är en japanska dramaserie på ungefär cirka 10 delar[...]

:)

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav caffeineaddict » fre apr 06, 2007 10:43

Jag är väl inte någonstans i närheten av ett Jason Biggs-fan. Enda gången han kommit i närheten av att spela en huvudroll i en film jag tycker ordentligt om var Anything Else, och det berodde mer på att Christina Ricci är fullkomligt underbar i den och att Woody Allen för en gångs skull inte spelar Woody Allen (utan istället en kille som slår sönder vindrutor med golfklubbor. Det är sjukt underhållande och ganska oväntat.). Och inte på att Jason Biggs gör den sämsta Woody Allen-imitationen av alla de hundratals skådisar som försökt göra Woody-imitationer (ja, sämre än Kenneth Branagh).

Men nu har han fått huvudrollen i kommande komedi-piloten I'm In Hell och orsaken till att jag ens bryr mig om att nämna det är inte Biggs, utan hans två co-stars: Timm Sharp från Undeclared och David Cross... som djävulen.

Nyligen sjönk iofs min Cross-kärlek till viss del efter att ha sett hans turnéfilm Let America Laugh som var... ganska värdelös. Men han är ändå Tobias Fünke, analrapist, så jag kan inte låta bli att få upp förhoppningarna en bit iaf. Here's hoping for the best.

http://www.chud.com/index.php?type=thud&id=9617

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sp1keout » fre apr 06, 2007 11:36

caffeineaddict skrev:Undeclared

Ge mig!!!!!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Glorificus » fre apr 06, 2007 11:49

caffeineaddict skrev:Timm Sharp från Undeclared

Timm! :lovebunny:
Jag läste en artikel om I'm in Hell idag (apropå att Erika Christensen också castats i den) och tyckte den lät intressant. Men om Timm Sharp är med blir den ju ett måste att kolla in.

(spoiler Undeclared) Nu fick jag en flashback till Timms delfin-imitation. "That means thank you in dolphin." :D Jag måste göra en omtitt snart.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » fre apr 06, 2007 14:19

caffeineaddict skrev:Och inte på att Jason Biggs gör den sämsta Woody Allen-imitationen av alla de hundratals skådisar som försökt göra Woody-imitationer (ja, sämre än Kenneth Branagh).

Borde inte det vara Woody Allens fel egentligen? Jag menar om han är regissör så borde han ha sagt till Jason att försöka göra rollen lite annorlunda.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HippieSpellan » fre apr 06, 2007 14:30

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Och inte på att Jason Biggs gör den sämsta Woody Allen-imitationen av alla de hundratals skådisar som försökt göra Woody-imitationer (ja, sämre än Kenneth Branagh).

Borde inte det vara Woody Allens fel egentligen? Jag menar om han är regissör så borde han ha sagt till Jason att försöka göra rollen lite annorlunda.

fast woody allen gillar woodyallengrejen...
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre apr 06, 2007 14:38

noike skrev:

Såklart det är. Woody Allen hävdar jämt att han AAAALDRIG märkt att nästan varenda manlig huvudrollsinnehavare han haft i de filmer där han inte själv spelar huvudrollen har försökt imitera honom. Men det är ju sjukt uppenbart.

Men nu var det inte det faktum att alla imiterar Woody som jag klagade på, jag tycker nästan det är lite fascinerande. Det var det att Biggs var absolut sämst på det av alla som försökt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Jodokast » mån apr 09, 2007 17:05

noike skrev:

Känns som att det ligger väldigt mycket på regi och casting faktiskt och inte så mycket på skådespelarna. Jag tycker också att de manliga skådespelarna gör det lite lätt för sig genom att immitera Woody. Men i hans filmer spelar de iaf annorlunda än vad de annars brukar göra. Det tyder på att de får regi av honom och antagligen är han väldigt fysisk i sin regi dvs. gestikulerar och spelar ut scenen väldigt övertygande vilket gör att skådespelaren väljer att immitera honom.
Jodokast
Minion

Inläggav Crashdummie » mån apr 09, 2007 19:48

caffeineaddict skrev:Woody Allen hävdar jämt att han AAAALDRIG märkt att nästan varenda manlig huvudrollsinnehavare han haft i de filmer där han inte själv spelar huvudrollen har försökt imitera honom. Men det är ju sjukt uppenbart.

Egoboost?

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav caffeineaddict » mån apr 09, 2007 19:54

Crashdummie skrev:
caffeineaddict skrev:Woody Allen hävdar jämt att han AAAALDRIG märkt att nästan varenda manlig huvudrollsinnehavare han haft i de filmer där han inte själv spelar huvudrollen har försökt imitera honom. Men det är ju sjukt uppenbart.

Egoboost?

Jag vet inte det jag eftersom de av hans attribut som de mest härmar är "pipig röst", "hetsiga handrörelser" och "vilt tjattrande". Som en talande ekorre på crystal meth. Nästan så man förstår att han inte vill känna igen sig själv i det.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Crashdummie » mån apr 09, 2007 20:48

caffeineaddict skrev:Nästan så man förstår att han inte vill känna igen sig själv i det.

:D

Kanske det.

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav HeY » mån apr 09, 2007 23:09

noike skrev:HeY: både som avi-er och iso finns på piratbukten.

Tack så mycket! Jag tänkte väl att det fanns en sida jag inte kollat, jag lyckas alltid glömma piratebay.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HippieSpellan » tis apr 10, 2007 0:18

caffeineaddict skrev:
Crashdummie skrev:

Egoboost?

Jag vet inte det jag eftersom de av hans attribut som de mest härmar är "pipig röst", "hetsiga handrörelser" och "vilt tjattrande". Som en talande ekorre på crystal meth. Nästan så man förstår att han inte vill känna igen sig själv i det.

och mer sexfixerad än något annat i rollen.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis apr 10, 2007 0:20

Fast den biten har han ju skrivit själv, det ligger inte riktigt hos skådespelaren.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav HippieSpellan » tis apr 10, 2007 0:22

nä sorry, trodde vi pratade om woody... för han har aldrig spelat någon, så vitt jag vet, som inte har sex i centrum för allt. jag gillar inte woody,varken som skådis eller som filmskapare.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis apr 10, 2007 0:25

Jag älskar Woody. Han är en neurotisk, sexfixerad nörd. Jag identifierar.

Men hans bästa filmer handlar iofs om liiiite annat än sex också.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav HippieSpellan » tis apr 10, 2007 0:29

inte mkt isånnafall. och du är inte ful
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Crashdummie » tis apr 10, 2007 0:30

tja han e lite speciell och gör lite annorlunda filmer. Hans senaste film "Scoop" var ju helt ok.... stort plus för att ASH var med, även om det var för ngn nanosekund

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film