sp1keout skrev:Det finns en serie jag vill rekommendera till mer eller mindre alla här inne. Det är en japanska dramaserie på ungefär cirka 10 delar som vid oerhört många tillfällen gett mig gåshud på grund av den "påtagliga myyyyshet" den bara är.
電車男, Densha Otoko, Train Man!
Vad handlar den då om? Vi får följa en kille som heter Yamada, och är 21 år, han har aldrig haft en flickvän och han kan det mesta när det kommer till nördigheter. Tecknade serier och TV-spel är det enda han och hans kompisar gör. Han är en person det verkligen skriker G-E-E-K (på japanska heter det otaku) av.
... En dag när han ska ta tunnelbanan hem så råkar han sätta sig i samma vagn som en oerhört snygg tjej, som med säkerhet hade kunnat platsat som modell. Han kollar på henne och beundrar henne, väldigt mycket. Plötstligt som det är så kommer det in en full gubbe, förmodligen yakuza (=gangster) eller före detta. Han gör folk i vagnen oroliga och han beger sig snabbt på denna vackra dam. Yamada ser självklart detta och försöker att fånga mod till sig, och göra någonting, för att rädda henne.
Detta är början på en väldigt fin kärleksberättelse! (Från 2006, tror jag)
Jag skickar gärna avsnitt till folk via MSN, inte för att jag är inne så ofta, men jag vet inga ställen det går att ladda ner...
Engelsk text medföljer, självfallet
Simon skrev:1, 2 och 3) Är du tvungen att skriva quota när du menar citera?
Tinder skrev:Sett första avsnittet av Densha Otoko nu. Tyckte den lät intressant då det du skrev fick mig att tänka på "My Sassy Girl" och visst den har nog lite potential men jag finner huvudpersonen otroligt irriterande. Han är nästan lite för nördig, blir det bättre eller kommer man sitta och vrida sig igenom resten av avsnitten också? I sånt fall funderar jag att ge upp serien...
sp1keout skrev:Det är en japanska dramaserie på ungefär cirka 10 delar[...]
caffeineaddict skrev:Undeclared
caffeineaddict skrev:Timm Sharp från Undeclared
caffeineaddict skrev:Och inte på att Jason Biggs gör den sämsta Woody Allen-imitationen av alla de hundratals skådisar som försökt göra Woody-imitationer (ja, sämre än Kenneth Branagh).
noike skrev:caffeineaddict skrev:Och inte på att Jason Biggs gör den sämsta Woody Allen-imitationen av alla de hundratals skådisar som försökt göra Woody-imitationer (ja, sämre än Kenneth Branagh).
Borde inte det vara Woody Allens fel egentligen? Jag menar om han är regissör så borde han ha sagt till Jason att försöka göra rollen lite annorlunda.
noike skrev:caffeineaddict skrev:Och inte på att Jason Biggs gör den sämsta Woody Allen-imitationen av alla de hundratals skådisar som försökt göra Woody-imitationer (ja, sämre än Kenneth Branagh).
Borde inte det vara Woody Allens fel egentligen? Jag menar om han är regissör så borde han ha sagt till Jason att försöka göra rollen lite annorlunda.
caffeineaddict skrev:Woody Allen hävdar jämt att han AAAALDRIG märkt att nästan varenda manlig huvudrollsinnehavare han haft i de filmer där han inte själv spelar huvudrollen har försökt imitera honom. Men det är ju sjukt uppenbart.
Crashdummie skrev:caffeineaddict skrev:Woody Allen hävdar jämt att han AAAALDRIG märkt att nästan varenda manlig huvudrollsinnehavare han haft i de filmer där han inte själv spelar huvudrollen har försökt imitera honom. Men det är ju sjukt uppenbart.
Egoboost?
caffeineaddict skrev:Nästan så man förstår att han inte vill känna igen sig själv i det.
noike skrev:HeY: både som avi-er och iso finns på piratbukten.
caffeineaddict skrev:Crashdummie skrev:caffeineaddict skrev:Woody Allen hävdar jämt att han AAAALDRIG märkt att nästan varenda manlig huvudrollsinnehavare han haft i de filmer där han inte själv spelar huvudrollen har försökt imitera honom. Men det är ju sjukt uppenbart.
Egoboost?
Jag vet inte det jag eftersom de av hans attribut som de mest härmar är "pipig röst", "hetsiga handrörelser" och "vilt tjattrande". Som en talande ekorre på crystal meth. Nästan så man förstår att han inte vill känna igen sig själv i det.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare