Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tomas » ons dec 03, 2008 19:45

Rombat skrev:Nya X-Men ser riktigt bra ut. Dystopi, halvallvarligt tecknat och Emma Frost. Awesome!

Intressant. Verkar finnas 12 avsnitt ute.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Rombat » ons dec 03, 2008 21:13

Tomas skrev:
Rombat skrev:Nya X-Men ser riktigt bra ut. Dystopi, halvallvarligt tecknat och Emma Frost. Awesome!

You shittin' me boy!? :eek:

Det är fan sant! Jippie! :extas:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Rombat » ons dec 03, 2008 21:18

På väg ner nu. Jag är lite smått jättemycket giddy.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav RalfiParpa » ons dec 03, 2008 21:37

Brotherhood 3.05: fruktansvärt bra. Blir bara bättre hela tiden. Det här känns på allvar som serien i sin fulländade form och...damn, jag säger nog att det här är på The Sopranos-nivå nu. Det är en helt egen serie och allt men i ren dramatisk kvalitet. Skådespelarna är så smärtsamt bra.

BÖRJA TITTA!
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Garim » ons dec 03, 2008 22:32

Rombat skrev:
Tomas skrev:

You shittin' me boy!? :eek:

Det är fan sant! Jippie! :extas:

Vad pratar ni om för serie? Jag blir så nyfiken!
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav adolvsson » ons dec 03, 2008 22:36

Garim skrev:Vad pratar ni om för serie? Jag blir så nyfiken!

Wolverine and the X-Men. Animerad. Jag brukar inte vara speciellt intresserad av animerade superhjältar, men det här har gjort mig nyfiken, så jag tänker också ge mig på.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Garim » ons dec 03, 2008 23:31

adolvsson skrev:
Garim skrev:Vad pratar ni om för serie? Jag blir så nyfiken!

Wolverine and the X-Men. Animerad. Jag brukar inte vara speciellt intresserad av animerade superhjältar, men det här har gjort mig nyfiken, så jag tänker också ge mig på.

Jag vill med! Var hittar jag det?
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav gaspode » tor dec 04, 2008 2:12

Jekyll: Verkligen, så jäkla, bra. James Nesbitt var fantastisk. Jag såg inte slut-twisten komma, även om det fanns nån ledtråd här och var kanske. (som att det visst var samma skådespelare. :oops: ) Serien stängde ju inte alls dörrarna till en fortsättning heller. Även om jag tycker det räckte alldeles utmärkt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Rombat » tor dec 04, 2008 3:59

Wolverine and the X-men 1.01-1.12
Ganska mörkt för tecknat, men det har de flesta av Marvel Studios egna grejjer varit. Snyggt animerat. Det känns verkligen som dom har lagt ner jobb både på manus och animation. Och många arcar. Många arcar. Kul liten omslängning av många hjälte/skurkroller. Och det faktum att de flesta är vuxna gör serien sevärd bara det.

Professorn i "Days of future past", Kelly/Trask, Project X, The Brotherhood, Sinister, Magneto som diktator på Genosha (med lite smygromans mellan Wanda och Kurt(hoppas som fan på Nocturne dyker upp i framtiden)), Jean i koma, Mojo och Scott som är bitter men lyckas undvika gnäll-Rogues emofälla. För att inte glömma trevliga gästspel av Banner/Hulk, en korsning mellan Ultimate och vanliga Nick Fury och Wendigo i en nick till Wolverines första uppdykande i Incredible Hulk.

Emma Frost! Dust! Pixie! Och Squidboy!

Saknas: Beak. Juggernaut. Och, som alltid, Deadpool. Men jag är hoppfull.

Snacka om att slänga upp många bollar i luften på tolv avsnitt.

edit: Garim: Finns på Demoniod. Slänger upp på hubben nu inatt också.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tomas » tor dec 04, 2008 11:52

Wallace and Gromit: A Matter Of Loaf And Death. :) Det var 13 år sedan förra 30-min filmen. Delas ut på hubben.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav noike » tor dec 04, 2008 13:48

Tomas skrev:Wallace and Gromit: A Matter Of Loaf And Death. :) Det var 13 år sedan förra 30-min filmen. Delas ut på hubben.

Jag trodde den skulle komma närmare jul. Men jag klagar inte. :extas:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tor dec 04, 2008 15:43

Oj! :eek: Sweeeeeeet! Wallace & Gromit FTW!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eriked » fre dec 05, 2008 11:11

gaspode skrev:Jekyll: Verkligen, så jäkla, bra. James Nesbitt var fantastisk. Jag såg inte slut-twisten komma, även om det fanns nån ledtråd här och var kanske. (som att det visst var samma skådespelare. :oops: ) Serien stängde ju inte alls dörrarna till en fortsättning heller. Även om jag tycker det räckte alldeles utmärkt.
Riktigt bra serie. Som jag just såg klart Bra slut som sagt. Fungerar utmärkt som serieavslutning. Om det nu är så.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav AKS » mån dec 08, 2008 17:29

Miniserien Dead Set (zombies!) har fått bra genomsnitt på IMDb och bra recension i SFX (även om de alltid är något generösa enligt min smak). Jag har den på nedladdning nu. Återkommer med egna åsikter ikväll eller imorgon.

http://www.imdb.com/title/tt1285482/
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån dec 08, 2008 21:49

Jag har sett första avsnittet av Dead Set nu. Väldigt kortfattat kan man sammanfatta handlingen så som följer: Några idioter i ett Big Brother-hus har föga aning om att populationen utanför huset håller på att ätas levande av en hög zombier. Ungefär så. :)

Vad tycker jag då? Jo, helt okej. Visst, efter alla zombiefilmer så kommer väl denna miniserie, hittills, inte med något nytt egentligen, men det är bra underhållning, tycker jag i alla fall. Jag börjar fundera på om de fått använda nåt gammalt, riktigt BB-set eftersom jag känner igen en vägg med träd sen jag var i Irland för några år sedan (jag och E brukade avsluta några dagar med BB-tittande, konstigt nog mer intressant, om än inte bättre, än den svenska versionen på bara några avsnitt).

Jag har ju bara sett ett avsnitt och har ingen aning om vartåt det hela lutar, men nog ställer jag mig lite frågande till om det finns nog med saker att berätta för yttreligare 4x45 minuter. Ja, ja... vi får väl se. Tyckte nästan att det var lite synd att de i BB-huset redan fått veta vad som pågår. Hade varit kul att följa de lallande idioterna bli mer och mer förvirrade i ett avsnitt till i alla fall.

Gore-level: :psychobunny: :psychobunny: :psychobunny: av fem möjliga. Faktiskt mer blod än jag trodde iom att det är en tv-serie.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » mån dec 08, 2008 23:37

(spoiler Brotherhood 3.06) Colin och Rose i soffan i slutet. Det finaste jag har sett på länge. Fortfarande otäckt bra. Bara två avsnitt kvar nu, kanske någonsin. Faaan.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » tis dec 09, 2008 21:37

AKS skrev:Jag har ju bara sett ett avsnitt och har ingen aning om vartåt det hela lutar, men nog ställer jag mig lite frågande till om det finns nog med saker att berätta för yttreligare 4x45 minuter. Ja, ja... vi får väl se.

Och se fick vi... Har nu sett Dead Set avsnitt 2 och det visade sig att det bara var 23 minuter långt och däromkring kommer resterande tre avsnitt att ligga också. Så sammanlagt blir det ändå bara lite över två timmar.

Andra avsnittet var helt okej, men inte lika bra och gory som avsnitt 1. Och serien lider fortfarande av déjà-vu. Allt hittills har vi sett förut. I princip. Men jag kommer helt klart att se klart serien, det är den värd.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sfinx » tor dec 11, 2008 12:57

Topgear 12.06

Is it practical?
Is it economical?
Will it break down all time?
Is it easy to park?
What if I go to Shopping Centre and get chased by baddies in a corvette?
Is it green?
Can I afford it?
What if I´m asked to take part of a beach assault whit the Royal Marine?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Veidit » tor dec 11, 2008 17:57

Mums, ny Robot Chicken ute.
See it or be fyrkantig!
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

Inläggav Crashdummie » tis dec 16, 2008 20:36

sfinx skrev:Topgear 12.06

Is it practical?
Is it economical?
Will it break down all time?
Is it easy to park?
What if I go to Shopping Centre and get chased by baddies in a corvette?
Is it green?
Can I afford it?
What if I´m asked to take part of a beach assault whit the Royal Marine?

:D

störtsköna brittiska snubbar o fräsiga bilar - vad mer kan man önska sig?

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav AKS » ons dec 17, 2008 8:17

AKS skrev:ITV håller på att producera en serie med Philip Glenister i huvudrollen (The Last Van Helsing tycks vara arbetstitel). Handlingen ger mig Buffy-vibbar:

The as-yet-untitled show will be set in modern-day London.

Glenister will play an American who has to deal with vampires, demons and zombies. He passes on the lifestyle to his teenage godson, played by Christian Cooke (Echo Beach), who is found to be the last descendant of the Van Helsing line.

http://www.digitalspy.co.uk/tv/a89329/d ... o-itv.html
(viewtopic.php?p=412623#p412623)

The Last Van Helsing har fått byta namn till Demons (hade nåt med Van Helsing-filmen att göra om jag förstått rätt) och har nu fått sina första trailers. Visas nån gång till våren. Kan nog bli småintressant denna.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » ons dec 17, 2008 8:49

Ser ganska kul ut. Originell look.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav sfinx » ons dec 17, 2008 9:39

Det där såg hemskt lockande ut säger jag.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav caffeineaddict » tor dec 18, 2008 20:23

Slut på Larry Sanders Show. Vilken fantastisk serie, så fruktansvärt elak och rolig på ett absolut brutalt sätt. Kan inte komma på om någon karaktär i TV-historien har varit mer patetisk och egoistisk än Hank Kingsley och ändå kan man inte låta bli att älska honom, trots att han knappt får ett humaniserande ögonblick (vilket t.o.m. David Brent fick ett flertal av) på sex säsonger. Tambor is king. Och Rip Torn med för den delen. Ja, fy sjutton... :emo: och :lovebunnier: .

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Djehuti » tor dec 18, 2008 22:31

Om ni missat det så har det nu kommit en del info om piloten till HBO:s "A song of ice and fire"-adaption:
http://winter-is-coming.blogspot.com/20 ... pilot.html

Alltså... om serien nu blir av, vilket faktiskt känns hyffsat troligt (hård konkurens ändå!), så tror jag fanimig att det kan bli hur bra som helst. Finns ingen serie, eller film som jag ser fram emot så mycket som den här! :)
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion

Inläggav RalfiParpa » lör dec 20, 2008 13:55

Lite mer HBO-nyheter för den som missat.

Tydligen blev inte David Milch och Bill Clarks nya 70-talspolisserie Last of the Ninth köpt av HBO. Det suger, jag såg verkligen fram emot den serien: det hade kunnat bli det bästa av NYPD Blue fast på kabel och på 70-talet och dyrare och bättre. Jag är inte jordens största Milch-fan (för akademisk, för intellektuell, vet exakt vad han gör - ja, för mig är det tråkiga saker) men jag gillade för det mesta Deadwood. John from Cincinatti, å andra sidan, var helt enkelt för konstigt och jag såg inte längre än ett par avsnitt. Men Last of the Ninth verkade väldigt, väldigt spännande. Hoppas att Showtime köper serien.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav RalfiParpa » mån dec 22, 2008 15:54

Brotherhood, 3.08: En mästerlig avslutning på en av de bästa TV-säsongerna genom tiderna och förmodligen på en mästerlig och tragiskt förbisedd serie också. Det där kändes verkligen som en serieavslutning, gav mig till och med de där sköna "Åh, nu är vi ju tillbaka där allt började"-vibbarna som bara de bästa avslutningarna ger.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Spuffy » mån dec 29, 2008 23:22

Gossip Girl 1.01, jag gillar. Jag ser samma serier som min pojkväns lillasyster som är 13. Yay för mig.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav gaspode » tis dec 30, 2008 0:04

Spuffy skrev:Gossip Girl 1.01, jag gillar. Jag ser samma serier som min pojkväns lillasyster som är 13. Yay för mig.

YAY FÖR DIG!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HeY » tis dec 30, 2008 1:48

Jag tycker inte man ska skämmas alls för att se på Gossip Girl. Sjukt underhållande och briljant dialog, varför skämmas?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film