Spooks

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » fre feb 01, 2008 1:56

(spoiler S3) Ja, Danny försvann, om än kanske inte riktigt på det sätt som jag väntat mig. Aj. Det kändes. :(

(spoiler 4.02) Härligt med ett "riktigt" dubbelavsnitt igen, men medan det fortfarande var bra och spännande i stora delar föll det in lite för många action/24-klyschor lite för många gånger med henchmens, förrädare inne i organisationen, vittnen som måste beskyddas och tickande klockor på tickande klockor. Särskilt slutet med tjejen bunden vid bomben kändes det som om man hade sett alldeles för många gånger. Sen trodde jag dessutom i några sekunder att Adam faktiskt skulle gå ut ur sjukhuset när Harry sa åt honom och lämna henne att sprängas. DET slutet hade jag tyckt om, men sen fegade de ur och lyckas verkligen stanna bomben med bara några sekunder kvar... då var jag lite :rolleyes: .

Å andra sidan fanns där ju en hel del bra scener, inte minst när Adam slängde ner killen från stegen. Då var det bra. Riktigt bra!

Efter att Adams hårdare sidor har kommit fram här och i 3.09 främst så har jag börjat tycka om honom mer, och Ruth och Harry är ju konstant guld. Men annars känns det fortfarande lite bittert att ha förlorat hela originalgänget, får väl se om Fiona och Zeph (sp?) lyckas leva upp till dem. Fiona har ju redan fått en del bra scener, så det är väl fullt möjligt.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre feb 01, 2008 8:09

caffeineaddict skrev: (spoiler 4.02) Efter att Adams hårdare sidor har kommit fram här och i 3.09 främst så har jag börjat tycka om honom mer, och Ruth och Harry är ju konstant guld. Men annars känns det fortfarande lite bittert att ha förlorat hela originalgänget, får väl se om Fiona och Zeph (sp?) lyckas leva upp till dem. Fiona har ju redan fått en del bra scener, så det är väl fullt möjligt.

Det tog ett tag innan jag kunde vänja mig vid att alla originalmedlemmer försvunnit. Men nu har jag definitivt gjort det. För mig har det nog tagit längst tid att acceptera Adam som ersättare för Tom, som huvudperson, men under tidiga S5, eller möjligen slutet av S4 (svårt att komma ihåg), har det inte varit några problem där heller.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » fre feb 01, 2008 8:37

caffeineaddict skrev:Zeph (sp?)

Zaf.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » fre feb 01, 2008 12:32

4.02 Jag tror det hadse gått lättare att få känsla för Adam tidigare om de hade gjort som med Tom: vi fick så mer sidor snabbare i och med hemma-Tom och jobb-Tom. Vilket är ytterligare en nackdel med att de tonat ner privatlivet. Undrar om det var en "försök bättra på tittarsiffrorna till nästa gång"-grej.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön feb 03, 2008 13:35

5.10: Grymt spännande. Fast egentligen inte förrän de sista minuterna. Innan dess kändes det ganska typiskt Spooks. Jag satt dock nästan och bet på naglarna då vattnet kom forsande. Skönt att jag kan se 6.01 på en gång nu... :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön feb 03, 2008 13:42

Inte för att höja förväntningarna eller så men: SÄSONG 6!!!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön feb 03, 2008 14:48

6.01: :eek: Lite halvspännande nu...

Trodde först att Zaf inte skulle vara med i säsongen alls eftersom jag inte såg honom i förtexterna. Sen trodde jag att han skulle dö i detta avsnitt iom viruset. Sen så kollade jag om förtexterna och såg att han var med i en sekund eller så och nu vet jag inte. För seriöst... Det känns uppenbart att de nån gång under säsongen måste hitta ett botemedel. Jag tror inte att de kommer att ta död på Adam i första taget, men han är ju smittad.

Frågan är bara hur många timmar de kommande avsnitten kommer att utspela sig under? Om Adam ska kunna vara med och springa runt kan det ju inte handla om mer än ett dygn eftersom den där snubben snubblar runt som en annan idiot. VARFÖR kunde han inte bara ha lagt sig ett hörn i gränden och dött? Fast då hade vi ju inte haft denna säsong och den verkar ju bli bra så...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön feb 03, 2008 14:51

adolvsson skrev:
noike skrev: (spoiler 6.01) Jag gillar inte Jos frisyr. Den känns fel.

Jag håller med. Tog till och med gott om tid, en bra del av avsnittet, innan jag ens kände igen henne.

Medhåll från mig. Haircut of doom. "Hur kan vi få en söt tjej att se ful ut och tio år äldre?" "Vi klipper av henne allt hår i världens fulaste frisyr." "JAA! Bra idé! Fram med saxen!" :|

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån feb 04, 2008 17:32

6.02: Hm, känns som att detta med botemedlet löstes lite plötsligt. Hej och hå, nu överlever alla! För mig att de gärna fått dra ut just den spänningen i minst ett avsnitt till.

Det där håret alltså... *skakar på huvudet*

Okej, så den där iranska tjejen känner sig utnyttjad. Jag har full förståelse, jag skulle ha varit extremt äcklad själv över att nån har sex med en bara för att få information. Det var ju inte ett one night stand heller utan han lurade till sig sex genom att ljuga henne rakt upp i ansiktet och låtsas vara kär i henne. Och hon skriker och... örfilar honom? What the? Om jag var hon hade jag dragit på med knytnäven och sen knäat honom innan jag dänger en helvetes bok i huvudet på honom. Men nejdå... Och om hon nu, efter detta, ska fortsätta vara kär i honom trots att hon vet att han spelat hela tiden... Då kan det vara den sämsta kvinnokaraktär denna serie nånsin sett. Och många andra serier kan vi inkludera i det också. Så jag hoppas hon lurar Adam och hämnas så att hon inte är världens mest lättmanipulerade vekling. Ja, jag blev lite arg över den storylinen... ;)

Spännande med Ros och Zaf. Förvånande att den som varit mest engagerad i Zaf är hon. Känns lite oväntat.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » mån feb 04, 2008 19:27

(spoiler 5.02) Var ganska besviken med "upplösningen" på cliffhangern från förra säsongen... eller rättare sagt, den totala bristen på uppföljning. Adam blir skjuten men efter fyra veckor/fem minuter har ju allt återgått till "normalt" igen och en ny plot startar upp. Varför alls ha den cliffhangern? Tokigt menlöst, cliffhangrarna i S1 och S2 hade åtminstone karaktärsmässiga poänger iom hur de påverkade karaktärerna (främst Tom), men det här verkar bara glömmas lika fort som det hände.

Annars bra avsnitt dessa, jäkligt spännande vid tillfälle även om vissa bitar kanske korsade realismens gränser lite väl långt. Kul att se flera skådisar från Rome i de senaste avsnitten också.

Dock är jag lite tveksam till Ros, jag vet inte... hon känns mest bara trist än så länge. Däremot har jag nog en Jo-crush som bara växer.

Och Harry/Ruth. Vill inte bli shipperig här, men sköts det på den här nivån så kan jag nog komma att trivas med det.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » tis feb 05, 2008 20:44

(spoiler 5.05) That was ruthless. And now we're Ruth-less. :emo:

:unlove: :lovebunnier:

(Jag fixar fortfarande inte riktigt Ros förresten.)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » tis feb 05, 2008 22:01

6.03: Usch, vad less jag är på Adam och hans jävla brud. Det var precis detta jag anade skulle hända, men jag kan bara hoppas att det inte är nån kliché utan att han fortsätter lura henne och hon lurar honom. Om hon är käääär i honom så spyr jag. Fuck off, dumma storyline. Det förstörde avsnittet för mig. (Som jag iofs inte tyckte var så där jättespännande till att börja med.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » tor feb 07, 2008 19:58

5.10. Ja, det där var ju inte så lite spännande... :eek:

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » tor feb 07, 2008 21:36

caffeine, du kommer nog att gå förbi mig snart. Har inte sett 6.04 än...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor feb 07, 2008 21:42

AKS skrev:Har inte sett 6.04 än...
You make noike :emo:
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor feb 07, 2008 21:48

Well, jag är ju som jag blev och blev väldigt anti över slutet av 6.03. Jag kommer naturligtvis att se 6.04 inom kort, men jag är så arg på den dumma bruden. Det enda jag kan hoppas är att hon playar Adam.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » lör feb 09, 2008 21:01

6.01. Jag tror inte "tokigt bra" ens riktigt börjar att beskriva det där! :eek: Ett av de allra bästa avsnitten, och det finns inte en chans i helvete att jag inte ser 6.02 (och säkert fler avsnitt efter det) NU!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » lör feb 09, 2008 22:11

(spoiler 6.02) Jo! Fucking! Portman! "Benefits of a public school education". Åååå, så jag älskade henne i den scenen. Ååå, så tokigt bra de här avsnitten var. Och åååh så härligt att saker verkar börja arca.

För att Zaf ska vara vid liv måste de ju anta att vem som än har honom också har vaccinet. Så: ryssar? Eller någon med ryska/iranska kopplingar iaf. Och jag hoppas verkligen på nån uppföljning av tågsprängningen i Iran.

Och HARRY PEARCE! Bäst bäst bäst. Mycket troligt att den här dubbeln var de bästa avsnitten någonsin.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » tis feb 12, 2008 1:07

6.06. :drool: :eek: :eek: :psychobunny: :lovebunnier:

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » tis feb 12, 2008 3:43

(spoiler 6.08) Jag lärde mig aldrig tycka om Ros under S5, men i S6 har hon fungerat bra. Dock vet jag inte riktigt om jag gillade att hon fick "komma undan" med det gamla dödssprute-knepet på slutet. Särskilt när hennes "dödsscen" var så pass brutal. Det kändes lite smått pussified, möjligen. Men varför klaga när i stort sett allt annat är så tossigt jäkla bra just nu?

Och börjar reportern få ta över den obligatoriska minoritetsrollen nu när Zaf är borta (or is he?)? Kommer han månntro rekryteras till nästa säsong, om inte Zaf gör en storstilad comeback i slutet av säsongen?

Två sista avsnitten på... alldeles för länge, i morgon.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » tis feb 12, 2008 16:32

6.10. Ja jävlar i min låda... :eek: :psychobunny: :sacrificebunny:

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tis feb 12, 2008 16:43

Säsong 7 i höst. HÖST?!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön feb 17, 2008 21:16

6.04: Detta tyckte jag inte var ett bra avsnitt. Halvtråkigt rakt igenom skulle jag vilja påstå.

Det sämsta som kan ha hänt denna serie är Anna-karaktären. Trodde jag skulle bli av med henne i detta avsnitt, men nejdå... slutet antyder i stället mer. Meh. Extremt meh. Hon och Adams story kan vara det mest irriterande i denna serie nånsin. Bara hoppas på att hon blir utskriven snart.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön feb 17, 2008 22:42

6.05: Mycket bättre än förra avsnittet. Men naturligtvis var de tvungna att se till att jag förlorade all respekt för Adam då han fortsatte med Anna. Hoppas hon fick sig ett par kulor i huvudet och stendog nu för helt ärligt så är jag döless på karaktären och det har jag varit sen hennes andra scen eller nåt åt det hållet.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön feb 17, 2008 22:59

AKS skrev:6.05: Mycket bättre än förra avsnittet. Hoppas hon fick sig ett par kulor i huvudet och stendog nu för helt ärligt så är jag döless på karaktären och det har jag varit sen hennes andra scen eller nåt åt det hållet.

Ibland känns det som om att du gör det mycket svårare för dig själv också genom att verkligen...eh, fokusera på hatobjekten. Men det är nog en bieffekt av att du spyr galla och inte riktigt tar upp så mycket annat i kommentarerna.

Edit: Detta ska inte tolkas som ett "men sluta klaga!" Om man inte klarar av att se och påpeka de sämre sidorna i något man gillar, så är allt meningslöst IMO.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån feb 18, 2008 7:41

Ja, du har helt rätt, noike. Men inte så mycket att göra åt det hela då detta var precis det jag var rädd för då karaktären dök upp. Inget har varit överraskande och eftersom jag inte *gillade* det ens i min fantasi så var det ju inte så trevligt att behöva slösa tid på det i avsnitten. Nu hoppas jag bara att det är över och att det inte var nån sorts fejkavrättning.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön feb 24, 2008 13:55

6.07: Bästa avsnittet sedan säsongsinledningen. Detta avsnittet och det förra var ganska lika varandra på så sätt att de utspelade sig i begränsade utrymmen och båda var spännande. 6.07 var dock det mest spännande. Den enda nackdelen som jag kan se var att det var för mycket Anna, men nu känns det som att jag aldrig mer behöver bry mig om henne så yay till det! Bara hon inte dyker upp i S7 med Adams dotter på ena armen. Nej, nej... nu måste jag sluta tänka så.

Nu vill jag dock få veta vad som hänt med Zaf! Är han död? Lever han? Det skulle vara ett ganska bra och sorgligt slut om det visar sig att han faktiskt dog där i början av säsongen. Men jag vill nog ha mer Zaf framöver så jag vet inte... Eller så ersätts han av Kaplan som nu ofrivilligt blivit spion... :)

Och hey! Kvinnliga versionen av Lister (som jag aldrig sett i något annat än ett avsnitt av Red Dwarf) var med i detta avsnitt! Cool! Henne kände man igen på en gång för hon har ett väldigt speciellt utseende. Och då man ser henne inser man precis hur gamla de tidiga RD-avsnitten är nu. Yup, det har definitivt gått 20 år...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön feb 24, 2008 14:04

AKS skrev:6.07:Och hey! Kvinnliga versionen av Lister (som jag aldrig sett i något annat än ett avsnitt av Red Dwarf) var med i detta avsnitt!
:eek: JA! Tack, jag kunde inte placera henne och det har drivit mig till vansinne (nåja) sedan jag såg avsnittet.

Vissa av dina nojor över kommande säsong hade nog varit mer berättigade om det här inte hade varit Spooks. They don't DO happy.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön feb 24, 2008 14:17

Nej, och det är tur det. Iofs vet jag inte om Adam skulle bli lycklig om Anna dök upp med en liten dotter. Men det lämnas ju faktiskt lite öppet det där med att hon är gravid. Varför ens ha med det om de inte vill att man ska oroa sig över att det är Adams liksom?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön feb 24, 2008 14:21

AKS skrev:Nej, och det är tur det. Iofs vet jag inte om Adam skulle bli lycklig om Anna dök upp med en liten dotter. Men det lämnas ju faktiskt lite öppet det där med att hon är gravid. Varför ens ha med det om de inte vill att man ska oroa sig över att det är Adams liksom?

Jaha. Eh. Jag såg det som en ursäkt serieskaparna gav henne för att överleva.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film