Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinder » tor jan 22, 2004 7:31

Ja det är bland de roligaste "lekprogrammen" jag nånsin sett. Förra året satt jag och en polare och sträck såg de avsnitt vi kommit över nån gång mellan 24 och 4 på natten. Vilket tydligen inte var helt uppskattat bland alla grannar då de undrade vad tusan jag gjort under natten dan därpå. Vi hade tydligen lyckats väcka minst en av våra grannar av vårat skratt :)
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav noike » sön jan 25, 2004 16:29

Och enligt TVshows On DVD kommer första säsongen av Dead Like Me på dvd den 4:e maj.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Veidit » sön jan 25, 2004 22:40

För er som vill ha en till vampyrserie så rekomenderar jag Hellsing en riktig höjdarserie :)
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

Inläggav Off » sön jan 25, 2004 23:01

Veidit: står att den blev nerlagd innan ens första säsongen var klar. Ska jag ta det som ett misstag i Fireflystorlek eller är serien helt enkelt dålig?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Veidit » sön jan 25, 2004 23:16

Off skrev:Veidit: står att den blev nerlagd innan ens första säsongen var klar. Ska jag ta det som ett misstag i Fireflystorlek eller är serien helt enkelt dålig?

Nerlagd? Nää serien är bara i 13 avsnitt vad jag vet :)

Titta här: http://hellsing.pioneeranimation.com/do ... lip1hi.mov
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

Inläggav Off » sön jan 25, 2004 23:25

Det såg hårt ut. Får väl ta mig en titt kanske.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Veidit » sön jan 25, 2004 23:36

Off skrev:Det såg hårt ut. Får väl ta mig en titt kanske.

Jag kan ju alltid låna ut första skivan :)
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

Inläggav Off » sön jan 25, 2004 23:41

Jag fixxar avsnitten på the old fashion way. Avsnitt 1 snart i min famn ;)
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » mån jan 26, 2004 1:16

Är inte Hellsing en sådan där japanese cartoon sak?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Veidit » mån jan 26, 2004 1:31

noike skrev:Är inte Hellsing en sådan där japanese cartoon sak?

kollade du in trailern? Japp :)
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

Inläggav noike » mån jan 26, 2004 1:43

Nej, men jag har sett reklam i SFX. Är det en bra sådan eller är det mera Sailor Moon med blödarsjuka (vilket iofs hade varit ett intressant koncept)?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Veidit » mån jan 26, 2004 1:48

noike skrev:Nej, men jag har sett reklam i SFX. Är det en bra sådan eller är det mera Sailor Moon med blödarsjuka (vilket iofs hade varit ett intressant koncept)?

tänk dig Angel som ond och jävlig men jobbar ändå för det goda och onskar verkligen sig en strid där han får möta en värdig motståndare
Ja ungefär så
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

Inläggav noike » mån jan 26, 2004 1:50

Låter intressant. Måste kollas upp.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » mån jan 26, 2004 2:02

Veidit skrev:
noike skrev:Nej, men jag har sett reklam i SFX. Är det en bra sådan eller är det mera Sailor Moon med blödarsjuka (vilket iofs hade varit ett intressant koncept)?

tänk dig Angel som ond och jävlig men jobbar ändå för det goda och onskar verkligen sig en strid där han får möta en värdig motståndare
Ja ungefär så

den kommentaren gjorde susen.. detta måste jag bara se :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » mån jan 26, 2004 2:06

Hade tänkt lägga mig och se ett avsnitt snart. Ser fram emot det här nu så jag hoppas att jag inte blir besviken. Blir jag det så anfaller jag Veidit med chokladsmakande whiskey.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Whistler » mån jan 26, 2004 2:57

http://home.comcast.net/~pulpdusk/pseudo.htm
Andra serier från Buffy synpunkt.
Användarvisningsbild
Whistler
Minion

Inläggav adolvsson » mån jan 26, 2004 7:49

Från Whistlers länk:
-- with Buffy going away, Minear pitched a concept for a Faith spinoff starring Eliza Dushku, and Joss liked it.

Finns det någon information, verifierad fakta eller t o m lösryckta rykten, om vad Faith-serien skulle haft för upplägg? Vad var det egentligen för koncept Timmy-boy hade hittat på?

Och apropå den här biten;
The tag-team of creators that brought us Firefly were going to do a show starring Eliza Dushku as Faith --

... apropå den biten vill jag bara tillägga en sak: Blrfggghppffttt!!!

(lyriskt dregglande, typ)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » mån jan 26, 2004 8:09

Boom! Glöm det, jag hittade det själv:
The show was basically going to be Faith Meets Kung Fu. It would have been Faith, probably on a motorcycle, crossing the earth, trying to find her place in the world. I?m sure it would get an arc at some point, but the idea of her rooted somewhere seemed wrong to me. The idea of her constantly on the move seemed right to be. And she broke out of prison (on Angel) so there would have been some people after her.

Från Minears egen mun. Liten spoiler för Buffy S7 och Angel... lite här och var. Minns inte riktigt. Men såhär ligger det till. Jag hade nog läst det förr, när jag tänker efter. I alla fall; dräggel kvarstår. Mmm...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav poser » mån jan 26, 2004 8:13

Många var vi som dregglade när snacket gick, men icke. Hon valde att göra något som jag inte är så förtjust i.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Tinder » mån jan 26, 2004 11:00

Sett de avsnitt av Tru Calling som finns ute och förstår inte riktigt varför serien fått så sval eller tom dålig kritik. Gillade serien själv och trots att den är uppbyggd med "death of the week" avsnitt och verkar sakna säsongs arc helt så tycker jag att den håller intresset uppe bra och det känns inte enformigt än för mig i alla fall. Ska helt klart fortsätta se denna serie en gång om veckan nu medan den går.

Fast iof så hade jag väll hellre sett att hon fortsatt med en Faith serie istället men det är ingen orsak att inte se på denna som faktiskt är klart sevärd ändå.
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav poser » mån jan 26, 2004 11:30

Jag såg iofs bara 3 avsnitt, men kände att detta leder inte direkt någonstans.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Tinder » mån jan 26, 2004 13:11

Har du sett de tre första avsnitten och inte tyckt om de särskilt mycket så är det inte så säkert att du gillar fortsättningen bättre. Kände själv varken nån större stilmässig eller kvalitetsmässig ändring mellan de första avsnitten och resten av den visade säsongen. Och då varje avsnitt handlar om en ny sak så kanske man kan känna att "det inte leder någonstans" men ändock så märker man att tiden hela tiden går framåt för varje avsnitt och de små små sidoploterna och karaktärernas utveckling/förhållande till varandra utvecklas hela tiden litegrann så serien är ju inte helt stillastående. Ungefär som i första Angel/Buffy säsongen. Med lite tur så får de än till säsong på sig och isåntfall kanske de vågar sig på en säsongsarc.
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav noike » mån jan 26, 2004 14:12

Faith-serie av Joss och Tim? Jag. Vill. Se.

Hur som helst, jag har sett klart första säsongen av Jeremiah. Trevlig liten sak som började lite bagatellartat och med rätt mycket fraser som verkade komma från B5-avsnitt, vilket den senare växte ifrån. Den har potential, och inget av avsnitten var lika usla som TKO i B5 S1.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » mån jan 26, 2004 15:48

Såg 2 första avsnitten av Hellsing igår och tyckte det var helt ok. Kändes som man bara hamnade mitt i det då vissa saker inte förklaras särskilt bra men det kanske kommer i resten av avsnitten.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Whistler » mån jan 26, 2004 18:45

Jo Tru Calling går ju att se på kanske ingen höjdare men har man inge bättre för sig så är den klart sevärd. Blir bara så irriterad över att dom aldrig kan kläcka ur sig att: Trus morsa hade samma gåva och jobbade med bårhus killen vad han nu hette vet ju inte att de är så men är ju så uppenbart! Ändå drar ändå ut på de hela tiden... :x
Användarvisningsbild
Whistler
Minion

Inläggav adolvsson » ons jan 28, 2004 14:57

Yee-hah! För den som är begåvad med Canal+, och inte leker med sådana där nerladdningar, så är det värt att notera att kanalen kör igång med Carnivale den 22/2 (veckan efter Six Feet Under tagit slut, så man slipper för mycket ångest som TV-följare). Återigen; Yee-hah!

Oh, plus säsong 7 av South Park. Bara en sån sak.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons jan 28, 2004 15:23

Okej. Dags att be familjeenheterna nere i småland att spela in med andra ord. Fast då det är en HBO-serie så är det bara 13 avsnitt. Vilket är positivt enbart i fråga om antal band. Mycket värre i och med att man vill se mer.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » ons jan 28, 2004 15:44

OK.. lite trivia!

För länge sedan... kan ha vart kanske 10år sedan... gick det en serie på tv, som jag DÅ tyckte var skitfräck.. kommer inte ihåg vad den heter men kommer ihåg några detaljer i den..

TROR att det var en kille som kunde bli onsynlig eller liknande, han kan oxå ha varit riktigt start.. hmm :/ i det första avsnittet kommer jag ihåg att han hade nån slags glasboll (spåkula liknande) som han använde när han skulle "få sin kraft".. nån som vet ngt om detta?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav poser » ons jan 28, 2004 15:45

rederiet ?

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Zaxx » ons jan 28, 2004 15:47

poser skrev:rederiet ?

hahahahha :D