Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Garim » mån nov 03, 2008 15:34

Jag tittade på Legend of the Seeker avsnitt 1 & 2, och tyckte det var helt ok. Det ser bättre ut än Xena och Hercules, som det jämförs med, men som jag aldrig riktigt kommit in i. Det följde början av boken skapligt tyckte jag dessutom. Lite tveksam till castingen av Richard, men Kahlan, Zedd och Chase har de lyckats bra med. Sen är det ju himla vackert i Nya Zeeland också. Jag kommer att fortsätta att titta. (fast jag gillar ju böckerna (de flesta av dem) riktigt mycket också).
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Rombat » mån nov 03, 2008 15:44

Terry Goodkind har gått från dumt till tråkigt till halvintressant till tråkigt till korkat och dåligt för mig.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav RalfiParpa » mån nov 03, 2008 16:56

Brotherhood, 3.01: Ja, vad kan man ens säga? En mästerlig inledning på vad som lovar att vara en mästerlig säsong.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav adolvsson » mån nov 03, 2008 18:43

noike skrev:Tänk dig pompösigheten hos Björn Ranelid och sedan kombinerar du det med någon som är sämre än Dan Brown och som försöker sig på fantasy.

Ugh. Brainpain!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HeY » tis nov 04, 2008 2:19

Glorificus skrev:
HeY skrev:
chanda skrev:the legend of the seeker.
Nu var det ett tag jag läste första boken och även om special efekterna sög ganska ordentligt, så uppvägde historien och skådespelarna detta.

Fel tråd?

Nä, det är den nya fantasyserien baserad på Terry Goodkinds Sword of the Truth-böcker ( :roadkill: ).

Okej, men då förstår jag. Tyckte det lät hemskt mycket som en film och jag hade inte hört om serien så jag bara antog (and made an ass out of u and me. hö. hö.)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Buffster » tis nov 04, 2008 22:40

Brotherhood 3.01. Ja, jävlar, det här var bra. Säsong 3 kommer att bli grym, det känner jag på mig.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav HippieSpellan » ons nov 05, 2008 8:08

saknar fortfarande en greektråd och om jag inte får ett nej på 12 timmar så startar jag en själv=( :psychobunny:
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons nov 05, 2008 8:43

Starta en tråd du, Carro, men jag tror att det bara är du och jag som tittar på den och jag är för lat för att skriva recensioner så jag vet inte hur mycket snack det skulle bli i tråden... :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HippieSpellan » ons nov 05, 2008 9:39

Tinwiel skrev:Starta en tråd du, Carro, men jag tror att det bara är du och jag som tittar på den och jag är för lat för att skriva recensioner så jag vet inte hur mycket snack det skulle bli i tråden... :)

då är alla andra dumma för det är bättre än... typ gossip girl
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav noike » ons nov 05, 2008 13:05

Starta på bara. Jag kan föra över gamla inlägg senare ikväll.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » ons nov 05, 2008 13:22

HippieSpellan skrev:
Tinwiel skrev:Starta en tråd du, Carro, men jag tror att det bara är du och jag som tittar på den och jag är för lat för att skriva recensioner så jag vet inte hur mycket snack det skulle bli i tråden... :)

Efter Farscape, som är den serien jag tittar på nu när jag har tid över och inte har något att göra, så kanske jag kan titta på Greek. Om det är bättre än Gossip Girl låter det ju bra för Gossip Girl går jag och ser fram emot varje vecka :D

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sfinx » ons nov 05, 2008 16:39

Merlin i Merlin har ju varit med i ett DW avsnitt. 4.10 Jethro, förklarar också varför jag ser honom som tonårig snorunge.
Inte undra på att jag fortsätter följa serien fast jag sitter och undrar varför, det är alltså inte bara Anthony Head som jag hänger kvar för.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav HippieSpellan » ons nov 05, 2008 18:56

HeY skrev:
HippieSpellan skrev:

Efter Farscape, som är den serien jag tittar på nu när jag har tid över och inte har något att göra, så kanske jag kan titta på Greek. Om det är bättre än Gossip Girl låter det ju bra för Gossip Girl går jag och ser fram emot varje vecka :D

jag älskar gossip gilr, men det är ju abra två som är intressanta, blair och chuck.

i greek så finns det iallafall lite variation på vad som är intressant tycker jag
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav HeY » ons nov 05, 2008 19:59

Jag tycker att Jenny har blivigt intressant också - speciellt med Willa Holland. Finns det någon som är så snygg som Willa Holland??

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav CheeseGuy » ons nov 05, 2008 21:53

The Buffster skrev:Brotherhood 3.01. Ja, jävlar, det här var bra. Säsong 3 kommer att bli grym, det känner jag på mig.

Japp. Snälla, folk, se.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » ons nov 05, 2008 23:35

Simon Pegg skriver om den brittiska serien Dead Set.
http://www.guardian.co.uk/media/2008/no ... g-dead-set
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tor nov 06, 2008 9:44

Family Guy 7.03. Inte ofta det är roligt längre, men att göra ett utdraget Little Shop of Horrors-skämt/hyllning är något jag inte kan låta bli att njuta av och skratta åt. Och 7.02 hade faktiskt en del skratt det med.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tomas » tor nov 06, 2008 14:40

Jag är imponerad av hur South Park gör ett avsnitt om Obama som president mindre än ett dygn efter att resultatet blev känt. Det var väll rätt väntat hur det skulle gå men ändå.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav HippieSpellan » tor nov 06, 2008 18:09

jo jenny är också intressant nu men det är lite störigt at thon har gått från 12årig liten tjej med kjolen under bröstkorgen till slutty slutson=) inte riktigt så men jag tyckte det var ett bra namn
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav sfinx » mån nov 10, 2008 10:43

Topgear 12.01
Oliver! Lastbilsrace. Vilken rivstart. Damn it. :lovebunny:
(edit) Jag är så nära att göra en avatar med Oliver. (/edit)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav RalfiParpa » mån nov 10, 2008 19:10

The Buffster skrev:Brotherhood 3.01. Ja, jävlar, det här var bra. Säsong 3 kommer att bli grym, det känner jag på mig.

Efter andra avsnittet går det bara att konstatera. Serien har utvecklats och förbättrats på alla tänkbara sätt samtidigt som den mörka och mänskliga kärnan är intakt från första avsnittet. Så länge inte Blake Masters och Henry Bromell helt sjabblar bort resten av säsongen - vilket ingenting tyder på att de kommer göra - är det här seriens bästa säsong och kanske en av de bästa TV-säsonger jag sett.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav HeY » mån nov 10, 2008 19:39

Tinwiel: Blev det ngt mer Privileged?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Buffster » mån nov 10, 2008 23:18

Brotherhood 3.02. Ännu bättre än förra avsnittet. Det bygger verkligen upp för en helt fantastisk säsong. En av de absolut bästa serierna som fortfarande går, utan tvekan.

Så mycket som jag tyckte om här att jag inte vet var jag ska börja.

"You know Tommy, I used to think that if I was ever going to run for governor you were the one man I'd be scared to face. But now, you're just a politician."

"It's about money Bob, it's always about money and if it's not about money it's about money."

Tommy. Vilken karaktär. Det är nog det jag gillar allra mest med serien, karaktärerna. Eileen är också otroligt bra.

Freddie Cork säjer bilar. Så bra.

Decko (åh, så jag tycker om honom) jobbar på med sin utredning. Många av intervjuerna var smått fantastiska.

Till sist citerar jag en av forumets klokare medlemmar:

CheeseGuy skrev:Snälla, folk, se.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » tis nov 11, 2008 18:49

Jag håller nu på att ladda ner miniserien "Lost in Austen" som verkar bra för oss Austen-fans som dessutom är genrefans. Jag vet att det finns några andra här förutom jag. :)

Amanda, an ardent Jane Austen fan, lives in present day London with her boyfriend Michael, until she finds she's swapped places with Austen's fictional creation Elizabeth Bennett.

http://www.imdb.com/title/tt1117666/
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » ons nov 12, 2008 0:56

Åh, den lät bra. Eller som nånting jag vill se i alla fall.

Jag hade ett James McAvoy-filmmaraton för nån vecka sen och såg bl.a. Becoming Jane (sv. En ung Jane Austen, yeah, fantasifull titel). Den var bättre än jag trodde. Jag har svårt att inte tycka om såna filmer, så det påverkade nog min bedömning, men jag gillade hur lågmäld den här var.

Bland de andra McAvoy-filmerna jag såg var Inside I'm Dancing en trevlig överraskning. Underhållande och välspelad och rörande historia.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons nov 12, 2008 14:30

HeY skrev:Tinwiel: Blev det ngt mer Privileged?

Jajamensan! Jag sträcksåg 6 avsnitt förra söndagen och sen fick jag vänta som alla andra på nästa avsnitt. Idag kommer 1x09, men det vara i en sån 720p-rip så jag väntar nog tills imorrn med att ladda den. Men jag gillar fortfarande. Jag kan ju störa mig lite på vissa karaktärer, och vissa saker kanske skulle kunna vara bättre... men på det stora hela så gillar jag den och ser fram emot nya avsnitt. Jag tycker att Marco borde få en storyline snart också, istället för att vara nån slags "trevlige och rolige bögen som folk går till och pratar om sina problem men han får inga egna intressanta storylines".
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav A bear » ons nov 12, 2008 19:28

Top Gear 12.01 Neeeeeeeeej! Akta Oliver! :eek:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav The Buffster » fre nov 14, 2008 10:21

South Park 12.13 "Well, I'm out guys. If this is what's cool now, I think I'm done. I no longer have a connection to this world. I'm gonna go home and kill myself. Goodbye friends." IRLG! Det här var ett av dom roligaste avsnitten på länge.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tomas » lör nov 15, 2008 3:15

The Buffster skrev:South Park 12.13 "Well, I'm out guys. If this is what's cool now, I think I'm done. I no longer have a connection to this world. I'm gonna go home and kill myself. Goodbye friends." IRLG! Det här var ett av dom roligaste avsnitten på länge.

Stans första försök att sjunga i korridoren. "Someone's in the kitchen..." :D
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav sfinx » lör nov 15, 2008 4:57

Big train är roligt. :D

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film