David Goyer is executive producer
Tob skrev:LWes: Lite Survivor snack?
Spoiler markerar för säkerhetskull.
Jag älskar det här programmet. Suveränt. Det är så tempofyllt och intensivt, tävlingarna känns genuina och påkostade, vacker musik i bakgrunden som känns pampig utan att man stör sig på ifrån vilken storfilm det är tagit ifrån.
Nu är ju detta första omgången av suvivor jag ser men nog allt måste det varit en väldigt speciell omgång. Med Ulong som förlorade hela tiden, ända tills endast 1 person återstod. Jag gillade Steph och hon var nog min favorit bland tjejerna iaf, kanske mycket på grund av sympati för att hon låg i ett sådant underläga. Tyvärr åkte hon ut, inte helt överaskande.
Till det senaste programmet....Skönt att Gregg åkte ut. Har aldrig tyckt om honom så mycket. Intressant hur ett par val kan ställa till det. Dem hade en allians som bröts när Gregg valde fel personer att ta med sig. Hade nog hellre sett att Caryn hade åkt, visserligen tycker jag inte om Gregg men han förtjänar ju att vara kvar mer än Caryn. Min favorit bland killarna är Ian. Tom är så jäkla duktig på något sätt, om man bortser från att skjuta prick. Ian är så cool på något vis, sen är han ju Delfin tränare, hur grymt är inte det?
Bland tjejerna är det utan tvekan Jenn. Hon växte grymt i senaste tävlingen. Strångt av henne att vinna över Gregg i äta-ägg-momentet. Det hade jag inte trott.
caffeineaddict skrev:Heh, veckans Robot Chicken var nog det roligaste hittills, med William Shatner's crime-fighting tupé, Hilary Duff i remaken av Anne Franks dagbok och Michael Moore som försvarar de bortglömda 80-talsleksakerna från de hemska liv de lever idag ("Prince Adam, once ruler of Eternia, now works in mall security").
Det där ökända Hitler/Cosby Whose Line var också grymt roligt.
Tob skrev:Jag håller definitivt med om att Survivor är betydligt mer koncentrerat på tävlingarna och att faktiskt överleva på ön. Det är det som gör det så grymt bra....för tävlingarna är så genuina på någotvis.
Tror också Jenn kommer åka, fast jag hoppas på Caryn, hon är ett riktigt störande moment och stör hela min harmoniska bidl av Survivor. Ian, Tom och Caryn kommer antagligen hålla ihop nästa omgång också, därefter hoppas jag verkligen dem tar bort Caryn. Är inget stort fan av Katie, men hellre henne än Caryn.
Ser gärna gamla omgångar av survivor, har du något förslag på hur man kan få tag på det? Jag har ju bara 2,5 mbit anslutning och kräver ju ganska specifika källor för att kunna tanka hem det.
Herregud, det är ju final snart, och en ny omgång i höst igen. Det är ju nästan Survivor året runt. Härligt...vet du något om vart dem skall vara nästa omgång?
Tob skrev:Får göra något desperat försök framöver...har ju säkerligen mycket tid över i sommar. Följer inte The Amazing Race, men borde kanske göra det som du säger, borde ju kunna få hem säsong 7 av TAR via torrents, om inte annat skall jag börja följa säsong 8 sen när den nu börjar. Konceptet verkar intressant, och eftersom det tydligen har vunnit en del priser för bästa reality show över bl.a Survivor så kan det nog vara sevärt.
LWes skrev:Har någon sett Iron Chef?
Jag ska skicka efter tv-serier från en fantastisk sida där det är hur billigt som helst och det finns massvis av serier, och jag funderar på att ta lite Iron Chef också. Är det coolt eller?
http://www.geocities.com/cartooncd/cartooncdapr12.xls är sidan.
SUCKERS (HBO, New!) - "Carnivale" supervising producer William Schmidt has scored a pilot commitment from the pay channel for a new one-hour dramedy about a newly single mother trying to raise her children, all of whom happen to be vampires. No other details were available about the project. Schmidt is no stranger to genre television, having created the short-lived ABC drama "Prey" as well as worked on both the WB's "Charmed" and UPN's "Special Unit 2."
CheeseGuy skrev:Jag ser inget intressant, förutom Kitchen Confidenital.
noike skrev:(Jag gillar rachael Leigh Cook, men i en serie med Chris O'Donnell? Nooooo!)
adolvsson skrev:noike skrev:(Jag gillar rachael Leigh Cook, men i en serie med Chris O'Donnell? Nooooo!)
The Practice S8. Nog sagt.
noike skrev:Jag tror ändå inte att han kan leda en serie. Som temporär gästskådespelare, visst, men fast karaktär i huvudroll? No fucking way.
adolvsson skrev:Nej, jag förstår dig, men väljer ändå att vara försiktigt optimistisk med tanke på hans insats i TP. Det och fröken Cook kommer få mig att ladda ner piloten, åtminsonte.
noike skrev:adolvsson skrev:Nej, jag förstår dig, men väljer ändå att vara försiktigt optimistisk med tanke på hans insats i TP. Det och fröken Cook kommer få mig att ladda ner piloten, åtminsonte.
Okej. Förkortningen för the Practice borde vara tP. TP är Twin Peaks. Eller Trivial Persuit eller TP-kabel beroende på kontexten. Men tP. Det lilla t:et är viktigt.
CheeseGuy skrev:Lista över Fox piloter (läs: potentiella offer) för nästa säsong, med bilder.
Tob skrev:LWes!
Spoiler Survivor Ep13
Vad fantastiskt skönt att Caryn åkte ut...längesedan jag kände sådan lättnad. När Ian förlorade tävlingen fick jag en stor klump i halsen, fan, fan, fan nu åker Ian. Hoppet stod till Ian och Katie. Seriöst, hur underbar var inte scenerna då Ian och Katie pratade ut? Herregud...kände precis hur Ian kände sig, likaså hur Katie kände sig. Nu kan jag ju inte påstå att jag ser mycket dokusåpor men varför tar man inte fasta på sånt här? det kändes verkligen genuint äkta, något jag aldrig har kännt i någon dokusåpa förr. Survivor är bäst!
Final imorgon då...min favorit är helt klart Ian. Har aldrig gillat Tom, men det går ju inte komma ifrån att han är en väldigt värdig vinnare. Sen hejar jag på Jenn också, hon är utan tvekan den bästa tjejen som är kvar (vilket bara är två) men jag tycker hon har varit det bra länge. Tror nästan bara det är Stepf som har kunna mäta sig med henne. Katie kan försvinna, som vinnare har hon ingen plats.
Och angående vinst tävlingen, en corvette! herregud, här snackar vi seriösa priser, en corvette ffs
Survivor regerar fasiken, och jag måste försöka få tag på tidigare säsonger, och jag ser verkligen fram emot nästa omgång.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare