Illyria skrev:Jag hade gissat rätt vem HCR var! Första gången jag lyckades plocka ut en misstänkt flera avsnitt i förväg också. Dock inte att han hade hjälp.
adolvsson skrev:Och kan Logan vara en större mes? Somebody, please, put that dog out of its misery!! Scenen i häktet hade kunnat bli något, om han inte sedan länge blivit kastrerad.
adolvsson skrev:3x09Illyria skrev:Jag hade gissat rätt vem HCR var! Första gången jag lyckades plocka ut en misstänkt flera avsnitt i förväg också. Dock inte att han hade hjälp.
Fick vi verkligen ledtrådar? För jag har svårt att komma på nåt som pekade åt hans håll.
Illyria skrev:Radioshower är lätta att rigga, jag köpte inte det som bevismaterial när Veronica "friade" honom, sen trodde jag aldrig på att Nancys våldtäkt var äkta, och efter Claire avslöjats som falsk så stod det helt klart för mig. Och det var just det datumet (Nancy) han och Logan var i Mexiko, så det var inget alibi = Mercer är HCR. Det var överfallet på Veronica som var lite svårt att få ihop, men det blev ju uppklarat också.
Crashdummie skrev:Fler VM fans? coolt!
Typiskt att jag kommer att missa dagens avsnitt.
Antar att ni för uppdatera mig!
brat skrev:3x05-3x06
Dessutom gillar jag verkligen Piz och Mercer. Hoppas bara att den senare inte är den skyldige, han verkar så sympatisk.
CheeseGuy skrev:Synd att Rob Thomas verkar mer intresserad av att göra långa whodunit-historier istället för arcs som påverkar karaktärerna.
The Buffster skrev:adolvsson skrev:Och kan Logan vara en större mes? Somebody, please, put that dog out of its misery!! Scenen i häktet hade kunnat bli något, om han inte sedan länge blivit kastrerad.
Jag hade aldrig trott att det skulle gå så långt, men, jag håller faktiskt med dig helt där. (Varför har dom förstört min Logan?) Kände ingenting när dom gjorde slut heller för kemin var sedan länge helt borta. (Okej, Veroncia scenerna efteråt var väl ganska bra, men ändå, det handlade mer om att hon inte klarar av att visa sig svag än om dom två)
Tinwiel skrev:3.09
Varför gick Veronica och lade sig i offrets säng? Helt själv, utan backup.
Tinwiel skrev:Det var ett rätt så ok avsnitt, jag tycker inte att det är så dåligt som adolvsson tycker, men jag är lååångt ifrån entusiastisk.
Tinwiel skrev:Och att rektorn är död känns bara whatever.. Bara inte Weevil åker dit för det, det känns också lite uttjatat.
brat skrev:- Är det så där VM:s skapare tror att en våldtäktsman är? Charmig. Småpratande. Lite pressad på tid och lat så han orkar inte ragga tjejer. Socialt anpassad. Jag stör mig på hela hans karaktär men scenen då han skulle vålda veckans offer tog priset. Seriöst.
brat skrev:- Veronica är korkad. På vilket sätt var hennes plan någonsin bra? Jag ENSAM går för att rädda offret. Sen lägger jag mig i hennes säng istället för att hjälpa henne därifrån och ringa polisen. Sen springer jag lite som en rädd tjej ifrån han som jagar mig och när jag inte orkar springa mer än 200 m sätter jag mig ned på golvet. Seriöst.
brat skrev:- Är det så där VM:s skapare tror att en våldtäktsman är? Charmig. Småpratande. Lite pressad på tid och lat så han orkar inte ragga tjejer. Socialt anpassad.
Glorificus skrev:Jag håller med det mesta som adolvsson skrev. Allt utom adios amigos-delen. Lamb och Piz håller mig kvar. Och eventuella bra scener mellan Veronica och Keith/Wallace/Mac.
gaspode skrev:Usch usch usch och FY på den som skrev det här. (Rob Thomas himself gissar jag?)
Illyria skrev:3.09brat skrev:- Är det så där VM:s skapare tror att en våldtäktsman är? Charmig. Småpratande. Lite pressad på tid och lat så han orkar inte ragga tjejer. Socialt anpassad.
Det finns många som kan verka social anpassade eller tom är det, men sedan har en helt annan sida också. Det handlade ju om makt för honom, inte att han är lat, något som också uttrycks i hur han behandlar Moe.
gaspode skrev:brat skrev:- Veronica är korkad. På vilket sätt var hennes plan någonsin bra? Jag ENSAM går för att rädda offret. Sen lägger jag mig i hennes säng istället för att hjälpa henne därifrån och ringa polisen. Sen springer jag lite som en rädd tjej ifrån han som jagar mig och när jag inte orkar springa mer än 200 m sätter jag mig ned på golvet. Seriöst.
Precis igen!
Usch usch usch och FY på den som skrev det här. (Rob Thomas himself gissar jag?)
LWes skrev:Illyria skrev:3.09brat skrev:- Är det så där VM:s skapare tror att en våldtäktsman är? Charmig. Småpratande. Lite pressad på tid och lat så han orkar inte ragga tjejer. Socialt anpassad.
Det finns många som kan verka social anpassade eller tom är det, men sedan har en helt annan sida också. Det handlade ju om makt för honom, inte att han är lat, något som också uttrycks i hur han behandlar Moe.
Ja jag håller med. Det finns nog gott om våldtäcksmän som verkar normala. Precis som det finns seriemördare som utåt sett är jättetrevliga familjemän och ingen vet om deras hemlighet.
Jag måste även påpeka att jag verkligen gillar Patrick Fabian. Han är så cool och han har en häftig röst.
brat skrev:Men jag vägrar tro att människor som gör sånt är helt okej. Jag vägrar tro att de inte har några probem någonstans med sin omgivning. De är trots allt psykopater. De har blivit så/är så av en anledning (eller flera).
eynosh skrev:brat skrev:Men jag vägrar tro att människor som gör sånt är helt okej. Jag vägrar tro att de inte har några probem någonstans med sin omgivning. De är trots allt psykopater. De har blivit så/är så av en anledning (eller flera).
Du tror alltså inte det kan ligga i generna att man vid födsel har anlag för att utveckla sådana drag? Att utan trigger ha tankar, vara kapabel till att utföra såna handlingar? För det gör jag, utan tvekan..
Förlåt att det blev lite ot, men jag kunde verkligen inte hålla mig..
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare