Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » ons nov 29, 2006 8:29

3.09 Jag hade gissat rätt vem HCR var! Första gången jag lyckades plocka ut en misstänkt flera avsnitt i förväg också. Dock inte att han hade hjälp.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » ons nov 29, 2006 10:31

3.09

Hihi, avslöjandet av skurkarna var ju verkligen tokdumt. Men som vanligt med VM bryr jag mig inte så mycket, för det var också jättemysigt och spännande.

Och nästa arc är redan i gång. Synd att Rob Thomas verkar mer intresserad av att göra långa whodunit-historier istället för arcs som påverkar karaktärerna.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav LWes » ons nov 29, 2006 12:54

Jävlar vad det är bra! Jag tycker det i alla fall!!!!!!!!!!!! Utmärkt och fantastiskt!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eriked » ons nov 29, 2006 18:59

argh ligger efter...
men sett 3x07. Bra avsnitt...men ett snäpp ner jämfört med de senaste avsnitten.- Where am I gonna sleep?
- Well if you play your cards right...... the floor! *hihi*

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Ruccola » ons nov 29, 2006 21:50

Lovande angående seriens framtid:

The CW's "Gilmore Girls" (2.2/6 in 18-49, 4.8 million viewers overall) and "Veronica Mars" (1.6/4 in 18-49, 3.5 million viewers overall) logged the net's best Tuesday to date, combining for a 2.0/6 in adults 18-34. "Veronica," which had aired on UPN in its first two seasons, matched or set series highs in all key categories.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav Illyria » ons nov 29, 2006 21:53

Vilket visar att serien lätt kan få fler tittare om CW bara kunde visa promos för övriga avsnitt också, men det gör de inte. Höstfinalen fick lite mer promotion.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons nov 29, 2006 23:28

3x09
En stor besvikelse.

Korkat, korkat, korkat. Tog det verkligen 9 avsnitt att komma hit? Veronicas detektivarbete hade inte speciellt mycket med saken att göra. Insåg hon vem det var när hon hörde det där på festen, precis när hon skulle ge sig av till den drogage flickan? Kvittar vilket, hade inte gjort någon större skillnad, med tanke på hon knappast kunnat undgå upptäcka det ändå, där i tilltänkta offrets säng.

Allt Veronica gjorde var dela drogtesta, och det var inte ens hennes idé från början. Det var inte ens hon som hittade offret. Hennes vänner fixade det, och vi fick inte se det. Ingenting Veronica gjorde, gällande våldtäktsfallet, fram till upplösningen betyder någonting. Vad är det för mening att ha en show om detektiver, om dom inte får detektera. Vad var poängen med våldtäktsarcen?!

Och kan Logan vara en större mes? Somebody, please, put that dog out of its misery!! Scenen i häktet hade kunnat bli något, om han inte sedan länge blivit kastrerad.

Regin, precis som manuset, kändes splittrat och... jag vet inte, amatörmässigt. Jag tyckte verkligen om Rob Thomas under första säsongen, trodde att han kunde mer. Det gick över.

Cyrus mördad. En liten besvikelse eftersom jag hellre sett utspelet mellan de tre inblandade i otrohetsdramat. Å andra sidan orkade jag inte bry mig. Att se honom död blev mest ett stort jaha. Fallet skulle kunna bli bra, det är ett gammalt och välanvänt upplägg för detektivhistorier, och en duktig författare skulle säkert kunna få till det till något nytt och fräscht, men jag skulle bli förvånad om arcen lyckas med den saken. Inte för att jag kommer ta reda på den saken i första hand.

Avsnittet saknade inte ljusglimtar, jag orkar bara inte dra några sådana nu. Jag orkar inte med den här serien längre. Det finns alltid en möjlighet att lusten efter Kristen och Enrico blir förstår, att jag kommer maratona (mycket) senare, men som det är nu har jag gett upp på Veronica Mars. Adios, amigos!

Illyria skrev:Jag hade gissat rätt vem HCR var! Första gången jag lyckades plocka ut en misstänkt flera avsnitt i förväg också. Dock inte att han hade hjälp.

Fick vi verkligen ledtrådar? För jag har svårt att komma på nåt som pekade åt hans håll.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Ruccola » ons nov 29, 2006 23:31

Sant, Illyria.

3x09

Mycket bra höstavslutning för övrigt, och skön start på ny arc. Men jag som gillade rektorn... Nu kommer väl Weevil åka dit också, eftersom han är först på platsen.

Jag gillar Logan i slutet också :)
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav The Buffster » ons nov 29, 2006 23:37

adolvsson skrev:Och kan Logan vara en större mes? Somebody, please, put that dog out of its misery!! Scenen i häktet hade kunnat bli något, om han inte sedan länge blivit kastrerad.

Jag hade aldrig trott att det skulle gå så långt, men, jag håller faktiskt med dig helt där. (Varför har dom förstört min Logan?) Kände ingenting när dom gjorde slut heller för kemin var sedan länge helt borta. (Okej, Veroncia scenerna efteråt var väl ganska bra, men ändå, det handlade mer om att hon inte klarar av att visa sig svag än om dom två)

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » ons nov 29, 2006 23:37

adolvsson skrev:3x09
Illyria skrev:Jag hade gissat rätt vem HCR var! Första gången jag lyckades plocka ut en misstänkt flera avsnitt i förväg också. Dock inte att han hade hjälp.

Fick vi verkligen ledtrådar? För jag har svårt att komma på nåt som pekade åt hans håll.

Radioshower är lätta att rigga, jag köpte inte det som bevismaterial när Veronica "friade" honom, sen trodde jag aldrig på att Nancys våldtäkt var äkta, och efter Claire avslöjats som falsk så stod det helt klart för mig. Och det var just det datumet (Nancy) han och Logan var i Mexiko, så det var inget alibi = Mercer är HCR. Det var överfallet på Veronica som var lite svårt att få ihop, men det blev ju uppklarat också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Ruccola » ons nov 29, 2006 23:53

Jo, Logan har ju tappat stinget, men det är ju också därför han gör slut med Veronika. Han har blivit en toffel, and he doesn't like it :)

Jag tyckte Mac var skoj i avsnittet också. Och Piz. Vill se mer av dom i framtiden!

Dock så störde jag mig lite på att Veronika sprang förbi en massa dörrar utan att skrika nånting innan hon började banka på "rätt" dörr. Och att hon stack till det tänkta offret själv, hon hade ju trots allt telefon med sig?
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav adolvsson » tor nov 30, 2006 0:06

Illyria skrev:Radioshower är lätta att rigga, jag köpte inte det som bevismaterial när Veronica "friade" honom, sen trodde jag aldrig på att Nancys våldtäkt var äkta, och efter Claire avslöjats som falsk så stod det helt klart för mig. Och det var just det datumet (Nancy) han och Logan var i Mexiko, så det var inget alibi = Mercer är HCR. Det var överfallet på Veronica som var lite svårt att få ihop, men det blev ju uppklarat också.

Okej, det kan jag köpa (har i vilket fall för dålig koll för motargument), men det har ändå ingen betydelse. Det är problemet. När allt kommer kring hade arcen lika gärna kunnat vara ännu ett CotW. Det hade antagligen gjort historien bättre.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Crashdummie » tor nov 30, 2006 11:57

Fler VM fans? coolt!
Typiskt att jag kommer att missa dagens avsnitt.

Antar att ni för uppdatera mig!

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Tinwiel » tor nov 30, 2006 12:24

3.09
Varför gick Veronica och lade sig i offrets säng? Helt själv, utan backup. Jag fattar inte hennes tanke där. Om hon ville hindra att tjejen blev våldtagen skulle hon ju ha tagit backup med sig ialla fall, nån som kunde ha gömt sig i rummet. Att tro att taser-grejen (stavas?) skulle räcka som skydd är bara naivt. Veronica är lite dum ibland.. det var väl det jag störde mig mest på i avsnittet. Det var ett rätt så ok avsnitt, jag tycker inte att det är så dåligt som adolvsson tycker, men jag är lååångt ifrån entusiastisk. Jag gillar fortfarande LoVe, men tycker att det var bra att nåt hände, att Logan sa ifrån. Veronica får skärpa sig, fan... Och att rektorn är död känns bara whatever.. Bara inte Weevil åker dit för det, det känns också lite uttjatat.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » tor nov 30, 2006 17:45

Crashdummie skrev:Fler VM fans? coolt!
Typiskt att jag kommer att missa dagens avsnitt.

Antar att ni för uppdatera mig!

Följer du serien på SVT?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav brat » tor nov 30, 2006 23:13

SPOILER 3x09 rakt igenom hela inlägget.

brat skrev:3x05-3x06
Dessutom gillar jag verkligen Piz och Mercer. Hoppas bara att den senare inte är den skyldige, han verkar så sympatisk.

Argh. Visste väl det. Blä.

Generellt ett bra och underhållande och spännande avsnitt. MEN: (Och ja, det är ett stort men... eller två stora men.)

- Är det så där VM:s skapare tror att en våldtäktsman är? Charmig. Småpratande. Lite pressad på tid och lat så han orkar inte ragga tjejer. Socialt anpassad. Jag stör mig på hela hans karaktär men scenen då han skulle vålda veckans offer tog priset. Seriöst.

- Veronica är korkad. På vilket sätt var hennes plan någonsin bra? Jag ENSAM går för att rädda offret. Sen lägger jag mig i hennes säng istället för att hjälpa henne därifrån och ringa polisen. Sen springer jag lite som en rädd tjej ifrån han som jagar mig och när jag inte orkar springa mer än 200 m sätter jag mig ned på golvet. Seriöst.

CheeseGuy skrev:Synd att Rob Thomas verkar mer intresserad av att göra långa whodunit-historier istället för arcs som påverkar karaktärerna.

Dagens sanning.

The Buffster skrev:
adolvsson skrev:Och kan Logan vara en större mes? Somebody, please, put that dog out of its misery!! Scenen i häktet hade kunnat bli något, om han inte sedan länge blivit kastrerad.

Jag hade aldrig trott att det skulle gå så långt, men, jag håller faktiskt med dig helt där. (Varför har dom förstört min Logan?) Kände ingenting när dom gjorde slut heller för kemin var sedan länge helt borta. (Okej, Veroncia scenerna efteråt var väl ganska bra, men ändå, det handlade mer om att hon inte klarar av att visa sig svag än om dom två)

Helt galet hur de förstört Logan. Men å andra sidan var Veronicas scen i duschen jättebra, LoVe-scenen på festen där de bara tittade på varandra var kanon och Logans ensamma scen i fängelset var bra. Så jag känner mig redan hoppfull att Veronica och Logan isär kan få tillbaka den kemi de inte lyckades ha när de var tillsammans.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » tor nov 30, 2006 23:18

Tinwiel skrev:3.09
Varför gick Veronica och lade sig i offrets säng? Helt själv, utan backup.

*fniss* Backup... vovven... den borde hon haft med sig. :D

Tinwiel skrev:Det var ett rätt så ok avsnitt, jag tycker inte att det är så dåligt som adolvsson tycker, men jag är lååångt ifrån entusiastisk.

Jag håller med det mesta som adolvsson skrev. Allt utom adios amigos-delen. Lamb och Piz håller mig kvar. Och eventuella bra scener mellan Veronica och Keith/Wallace/Mac.

Tinwiel skrev:Och att rektorn är död känns bara whatever.. Bara inte Weevil åker dit för det, det känns också lite uttjatat.

Nästan dags för VM att börja göra parodi av sig själva... Rektorn mördad, Weevil blir misstänkt och slängd i fängelse... och så dör Mercer av sin enhörningsskada i fängelsecellen, och Logan anklagas för det mordet. Och så blir Logan och Veronica tillsammans igen. Och så visar det sig till slut att det var Duncan som mördade alla, med sin mördartelefon från en strand i Australien. Eller en strand i Thailand, så vi får lite omväxling. ;)

Det skulle vara ungefär lika bra som hela den här våldtäktsarcen. :rolleyes:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav gaspode » tor nov 30, 2006 23:34

(spoiler 3x09) avsnittet var, som vanligt, ok. inte mer.
upplösningen av våldtäkten var inte bra, men bättre än tidigare säsonger i det att man faktiskt kunnat se några ledtrådar och att de inte bara tog typ Piz eller nån som man inte hade en tanke på innan.
Största ledtråden för mig att det var Mercer var nog det här:
Om nån försökte sätta dit honom genom att plantera drogerna och det, hur visste de att Macs rumskompis skulle känna igen hans parfym?

Hursomhelst gillar jag fortfarande serien..

Tycker att the breakup var det bäste som hänt LoVe på länge, och man kunde nästan skönja lite av den däringa kemin när de träffades på festen. Innan Logan drog i väg på det oh så uppenbara villospåret.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » tor nov 30, 2006 23:38

brat skrev:- Är det så där VM:s skapare tror att en våldtäktsman är? Charmig. Småpratande. Lite pressad på tid och lat så han orkar inte ragga tjejer. Socialt anpassad. Jag stör mig på hela hans karaktär men scenen då han skulle vålda veckans offer tog priset. Seriöst.

Precis! Den scenen var jättemärklig.

brat skrev:- Veronica är korkad. På vilket sätt var hennes plan någonsin bra? Jag ENSAM går för att rädda offret. Sen lägger jag mig i hennes säng istället för att hjälpa henne därifrån och ringa polisen. Sen springer jag lite som en rädd tjej ifrån han som jagar mig och när jag inte orkar springa mer än 200 m sätter jag mig ned på golvet. Seriöst.

Precis igen!
Usch usch usch och FY på den som skrev det här. (Rob Thomas himself gissar jag?)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » tor nov 30, 2006 23:48

3.09
brat skrev:- Är det så där VM:s skapare tror att en våldtäktsman är? Charmig. Småpratande. Lite pressad på tid och lat så han orkar inte ragga tjejer. Socialt anpassad.

Det finns många som kan verka social anpassade eller tom är det, men sedan har en helt annan sida också. Det handlade ju om makt för honom, inte att han är lat, något som också uttrycks i hur han behandlar Moe.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tor nov 30, 2006 23:53

Glorificus skrev:Jag håller med det mesta som adolvsson skrev. Allt utom adios amigos-delen. Lamb och Piz håller mig kvar. Och eventuella bra scener mellan Veronica och Keith/Wallace/Mac.

Dom fyra sista namnen är enda anledningen till att jag förbehåller mig rätten att vilja komma tillbaka senare (lär bero en hel del på vad folk säger om framtida avsnitt (speciellt vad du säger, Glory, för du höll med mig en massa och sånt uppskattas ;))). Gillade Piz, men nej, han har inte fått chansen att sätta sig tillräckligt och samma sak gäller faktiskt Lamb. Karaktären hade haft potential om fått visa sig något annat än endimensionelll mer än två gånger.

Noike kallade precis Rob Thomas The Dan Brown of Kitty books. Det tyckte jag var fyndigt.

gaspode skrev:Usch usch usch och FY på den som skrev det här. (Rob Thomas himself gissar jag?)

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » tor nov 30, 2006 23:58

den där noike! funny guy!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav LWes » tor nov 30, 2006 23:59

Illyria skrev:3.09
brat skrev:- Är det så där VM:s skapare tror att en våldtäktsman är? Charmig. Småpratande. Lite pressad på tid och lat så han orkar inte ragga tjejer. Socialt anpassad.

Det finns många som kan verka social anpassade eller tom är det, men sedan har en helt annan sida också. Det handlade ju om makt för honom, inte att han är lat, något som också uttrycks i hur han behandlar Moe.

Ja jag håller med. Det finns nog gott om våldtäcksmän som verkar normala. Precis som det finns seriemördare som utåt sett är jättetrevliga familjemän och ingen vet om deras hemlighet.
Jag måste även påpeka att jag verkligen gillar Patrick Fabian. Han är så cool och han har en häftig röst.
Jag tycker att den här cliffhangern är mycket mer intressant och spännande än dom oerhört lama säsongsavslutningscliffhangersarna som varit. Jag undrar vad som hände när han konfronterade dom i rummet! Han dödade nog ingen av dom, och jag tror inte att någon av dom dödade honom. Men å andra sidan vet ju Patrick Fabians karaktär hur man begår mord och kommer undan med det! Jag tycker att hans klass är mycket intressant och har varit bra i säsongen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tomas » fre dec 01, 2006 0:50

gaspode skrev:
brat skrev:- Veronica är korkad. På vilket sätt var hennes plan någonsin bra? Jag ENSAM går för att rädda offret. Sen lägger jag mig i hennes säng istället för att hjälpa henne därifrån och ringa polisen. Sen springer jag lite som en rädd tjej ifrån han som jagar mig och när jag inte orkar springa mer än 200 m sätter jag mig ned på golvet. Seriöst.

Precis igen!
Usch usch usch och FY på den som skrev det här. (Rob Thomas himself gissar jag?)

3.09
Efter att ha bombhotat huset borde hon ha ringt någon annan (var iofs bara Piz och Mac kvar i närheten) medans hon sprang dit. Hur bra det var att gömma sig i sängen beror på omständigheterna som vi nog aldrig får veta. Ifall Veronica vet att Mercer kommer att komma dit innan hon hinner släpa bort tjejen (hör eller ser honom utanför) så verkar det inte så dumt att försöka överaska honom med elbrödkniven och det hade nog fungerat bra om han bara hade stått lite närmare.
Sedan har man ju det här med tagen på bar gärning vs ord mot ord (vilket jag inte tror att hon tänkte på alls men ändå). Mercer hade nog med rätt advokater kunnat undgå att bli dömd ifall Veronica stått utanför dörren och sagt "jag vet att det är du och polisen är på väg så det är bara att erkänna".
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav brat » fre dec 01, 2006 0:59

LWes skrev:
Illyria skrev:3.09

Ja jag håller med. Det finns nog gott om våldtäcksmän som verkar normala. Precis som det finns seriemördare som utåt sett är jättetrevliga familjemän och ingen vet om deras hemlighet.
Jag måste även påpeka att jag verkligen gillar Patrick Fabian. Han är så cool och han har en häftig röst.

Absolut finns alla sorters våldsmän. Även vanligtvis charmiga sådana. Vore hemskt tråkigt om alla dåliga människor gick omkring i svart hatt, så att säga. Men jag vägrar tro att människor som gör sånt är helt okej. Jag vägrar tro att de inte har några probem någonstans med sin omgivning. De är trots allt psykopater. De har blivit så/är så av en anledning (eller flera). Det ENDA de gjorde bra med Mercer var hans förhållande till Moe. Resten var otroligt... otroligt. Det känns som att de visade oss en sida av Mercer hela serien, en platt charmig fasad. Sen vände de på pappskivan och visade att där bakom fanns en våldtäktsman - surprise! Men att en person har två sidor gör dem inte tre dimensionella, det gör bara mig förvirrad. Jag vill ha all substans däremellan.

"Precis som det finns seriemördare som utåt sett är jättetrevliga familjemän och ingen vet om deras hemlighet."
Jag hoppas att någon vet om deras hemlighet. T.ex. mördaren (eller våldtäktsmannen) själv och förslagsvis Rob Thomas. Men jag tvivlar. Varför blev Mercer som han blev? Varför gjorde han som han gjorde? Vad triggade honom? Hur lever han med sig själv? Jag menar inte att jag behöver ha svar på alla de här frågorna. Men jag menar att författaren och skådespelaren bör ha svaren. Jag vill känna att någon vet. Annars känner jag att de bara pekat ut en person i en klunga av personer - du är våldtäktsmannen.

Jag tycker att scenen i sovrummet var fånig. Inget där gjorde att jag köpte något av det de försökte sälja. Om någon vet en bra VM-citatsida så får ni gärna klistra in Mercers monolog därifrån. Om inte annat är den bra för ett skratt.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav eynosh » fre dec 01, 2006 1:55

brat skrev:Men jag vägrar tro att människor som gör sånt är helt okej. Jag vägrar tro att de inte har några probem någonstans med sin omgivning. De är trots allt psykopater. De har blivit så/är så av en anledning (eller flera).

Du tror alltså inte det kan ligga i generna att man vid födsel har anlag för att utveckla sådana drag? Att utan trigger ha tankar, vara kapabel till att utföra såna handlingar? För det gör jag, utan tvekan..
Förlåt att det blev lite ot, men jag kunde verkligen inte hålla mig..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Spuffy » fre dec 01, 2006 2:06

Shit jag blir galen, sparar att se avsnittet till jag känner att jag har ro att slappna av men klarar knappt att hålla mig, speciellt då ni skriver så mkt här ovan! :eek:
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav brat » lör dec 02, 2006 17:31

eynosh skrev:
brat skrev:Men jag vägrar tro att människor som gör sånt är helt okej. Jag vägrar tro att de inte har några probem någonstans med sin omgivning. De är trots allt psykopater. De har blivit så/är så av en anledning (eller flera).

Du tror alltså inte det kan ligga i generna att man vid födsel har anlag för att utveckla sådana drag? Att utan trigger ha tankar, vara kapabel till att utföra såna handlingar? För det gör jag, utan tvekan..
Förlåt att det blev lite ot, men jag kunde verkligen inte hålla mig..

3x09
Som sagt lite ot, det enda jag egentligen ville säga var att jag inte köper Mercer som våldtäktsman. I verkligheten har jag givetvis ingen aning om vad som gör en brottsling. Men om du verkligen vill ha ett svar så...

Jag tror som regel att brottslingar skapas, inte att brottslingar föds.

Om det ändå finns något i generna som gör en person mer benägen att begå brott så är det iaf inte svart eller vitt. Vissa kan ha i generna att vara överviktiga men de behöver inte bli det ändå. Man har i princip alltid ett val.

Om en brottsling har brottslighet i generna, om t.ex. Mercer har det, så är det en anledning till att han blir en brottsling. Vilket var det jag eftersökte (för att återknyta till det jag egentligen ville säga). Då finns plötsligt all den där substansen jag saknade. Vilket är hans förhållande till föräldrarna? Vad gör de? När upptäckte han att han var annorlunda än andra? Hur regarerar han på det? Accepterade han sina impulser eller försökte han hindra dem? Men igen känner jag att vi inte fick något komplext om Mercer. Han känns helt slumpmässig som våldtäktsman.

Varför rakar han av deras hår?

"Unicorns, really? I'll definitely be needing some mood music. Techno has a bad reputation but I think it's undeserved. Groan if you disagree. Good, we're on the same page. It's unfortunate that when you wake up all you'll know is that your hair is gone. Because it's gonna be good. I'd wager your best ever. And it's a me-thing I'm sorry to say. I have no patience. If I'd met you in a bar, or at a party, I would have had you back here and on your back in an hour. But that's an hour of my life I would have never had back. An hour of listening to you talk. About unicorns and your high school boyfriend and how you hate the taste of beer. I'm just taking what you would have happily given. I mean, that's hardly a crime..."
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » lör dec 02, 2006 17:40

Jag håller med brat. Både om karaktärsutvecklingen och våldtäktsman-teorierna.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav eriked » lör dec 02, 2006 18:07

3x08 Bättre än bra! Veronica och Keith. Whiii. "Honey, try to be a little more stealth" eller vad Keith sa till Veronica.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film