Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » ons nov 08, 2006 21:27

Promo för 3.07 :eek: Om inte CW promotar den ordentligt är de riktigt korkade.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » ons nov 08, 2006 21:56

Senaste avsnitten har varit ovanligt bra, hoppas det håller i sig.
3x06
Det jag framför allt slås av är att det mesta kändes väldigt fokuserat i det här avsnittet, till skillnad från spretigheten som blivit alltför vanlig i VM. Kanske för att i stort sett alla huvudkaraktärer hade storylines inom samma tema - fusk och otrohet. Och så fick man många härliga scener med dem... Veronica, Logan, Keith, Wallace... och jag gillar verkligen rumskompisen, Piz. 8) Plus att vi fick en Lamb-scen i det här avsnittet också! Yay! :D

Våldtäktsstoryn känns fortfarande blah.. men nu planterades vissa potentiella grejer som kan göra den bra... Kul med TA-killens Big Board - det vore intressant att se Veronica försöka samarbeta lite med honom. Och det verkar ju som att någon försöker sätta dit Mercer. Bra drag att involvera en av huvudkaraktärerna, Logan, som hans alibi... så man kan känna sig lite mer engagerad i nästa avsnitt.

Men var är Mac?! Hon är saknad.

Jag tycker bättre om VM nu än jag gjort på länge.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » ons nov 08, 2006 22:05

Mac, eller Tina, spelar in VM och Big Love samtidigt. Hon kommer vara med mer längre fram, kommande mysterier/block.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » ons nov 08, 2006 22:08

Illyria skrev:Mac, eller Tina, spelar in VM och Big Love samtidigt. Hon kommer vara med mer längre fram, kommande mysterier/block.

Aha, jag kollade just om hon kanske spelat in någon film. Men Big Love förklarar ju saken.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav CheeseGuy » ons nov 08, 2006 22:32

Ja, två senaste har varit alldeles utmärkta för att vara Veronica Mars.

(spoiler 3.06) Även våldtäktsarcen kändes lite mer spännande nu (fast jag har tyckt att den har varit okej innan också). Förhoppningsvis kan det hända något med Logan nu, för han har kännts rätt meningslös annars den här säsongen.

Jag gillar fortfarande Piz. Rektorn är också kul. Och Keith är så jävla... bäst!

Edit: 3.06 var det visst.
Senast redigerad av CheeseGuy tor nov 09, 2006 0:21, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav adolvsson » ons nov 08, 2006 22:53

3x06
Ehja, jag håller med ostkillen. Rätt mycket rakt av.

Speciellt där för att vara. Vilket jag från början tänkt inleda inlägget med, innan jag klickat mig hit.

Jag har nog gett upp hoppet om serien nu, att den ska bli allt det jag trodde och hoppades på i säsong ett (åtminstone så länge Rob Thomas håller sig fast i rodret), men håller det den här standarden kan jag åtminstone kolla vidare utan någon direkt ångest. Och utan någon annan anledning än Kristen Bells söta nuna. Och Mac.

Gillade sheriffens inhopp och att han faktiskt tog Veronicas grej på allvar i slutändan, att han faktiskt kopplade, för killen kanske inte är någon Keith Mars man han är inte heller - eller bör åtminstone inte vara - den idiot han oftast utmålas som. Så det var ett bra ögonblick.

Gillade verkligen krocken och vad den ledde till. Krocken såg jag komma strax innan och trodde jag skulle avsky den, relationen med hon som ville bli skjuten (åh, inte bokstavligt - ni hajjar väl referensen, hoppas jag) är jag egentligen inget större fan av (har nog lite svårt för aktrisen), men jag tyckte om att Keith klarade sig utan skadar och att händelsen fick honom tänka om på det där sättet, det sköttes snyggt.

Bra CotW också.

Våltäktsarcen har jag fortfarande inte något emot, och som CheeseGuy sa sköttes det bättre den här veckan, men som så ofta annars i VM känns det inte speciellt välplanerat. Man hade tyckt att dom kanske kunnat sköta det där bättre, nu när arcerna är kortare. Tydligen icke. Synd det.

Hur många avnsitt är våldtäktsfallet på? För jag ser fram emot upplösningen, såväl av de bra orsakerna som de dåliga. Kanske mest de dåliga, trots allt.
Senast redigerad av adolvsson tor nov 09, 2006 0:24, redigerad totalt 1 gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » ons nov 08, 2006 23:07

Jag har inte kommit mig för att se 3.06 än... :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » ons nov 08, 2006 23:13

ehm inte jag heller, har jag missat nåt eller pratar ni (cheeseguy/adolvsson) om 3x06?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » ons nov 08, 2006 23:18

Okej, då har jag inte sett 3.05 eller 3.06 än... Vad förvirrad jag blev av 7:an. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » ons nov 08, 2006 23:21

AKS skrev:Okej, då har jag inte sett 3.05 eller 3.06 än... Vad förvirrad jag blev av 7:an. :)

det är adolvssons fel. han är en förvirrare!

er, iofs skulle det kunna vara cheeseguys fel eftersom han började skriva 3.07, men jag tror att det ingick i adolvssons plan
Senast redigerad av gaspode tor nov 09, 2006 0:30, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » tor nov 09, 2006 0:26

gaspode skrev:
AKS skrev:Okej, då har jag inte sett 3.05 eller 3.06 än... Vad förvirrad jag blev av 7:an. :)

det är adolvssons fel. han är en förvirrare!

er, iofs skulel det kunna vara cheeseguys fel eftersom han började skriva 3.07, men jag tror att det ingick i adolvssons plan

Jag erkänner, det var min plan, så att jag skulle kunna förvirra folk, få skylla ifrån mig och tjäna ömkningspoäng, och dessutom komma undan med det.

Vänta lite, gjorde jag inte nåt tokigt nu...?!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav eriked » tor nov 09, 2006 13:00

hoppsis, jag ligger lite efter. Såg den igår men då fucka datorn ihop sig. (konstant capslock, måste trycka ner capslock för att skriva stora bokstäver, inte kunna markera text osv. usch.

3x05 har jag sett iaf. Säsongens, bästa hittills då.Härligt med många karaktärer. Lamb: härligt med honom igen! Wallace gjorde väl inte så mycket men det var nog mest uppläggning inför nästa avsnitt, det blir nog intressant. Gillar twisten med våldtäcksfallet.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Spuffy » tor nov 09, 2006 14:54

Illyria skrev:Promo för 3.07 :eek: Om inte CW promotar den ordentligt är de riktigt korkade.

:eek: :eek:
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Tomas » tor nov 09, 2006 16:49

Spuffy skrev:
Illyria skrev:Promo för 3.07 :eek: Om inte CW promotar den ordentligt är de riktigt korkade.

Två bra avsnitt i rad och denna promo får mig verkligen att se fram emot nästa veckas avsnitt.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Spuffy » tor nov 09, 2006 17:01

Tomas skrev:
Spuffy skrev:

Två bra avsnitt i rad och denna promo får mig verkligen att se fram emot nästa veckas avsnitt.

Samma här!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav CheeseGuy » tor nov 09, 2006 17:36

Men alltså, promos är ondskefulla. Man blir ju bara spoilad!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Spuffy » tor nov 09, 2006 19:40

CheeseGuy skrev:Men alltså, promos är ondskefulla. Man blir ju bara spoilad!

Men det är ack så svårt att låta bli att kolla på dem när de finns där mitt framför en...
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav HeY » tor nov 16, 2006 0:56

(spoiler 3x07) Efter att ha sett promon för avsnittet så hade jag nog fått för höga förväntningar, jag tyckte nämligen att CoTW var ganska ointressant. Eller till och med för ointressant för att låta den pågå så länge, högst en kvart borde det ha tagit innan Veronica skulle ha hittat pojkvännen.

Jag satt hela tiden och väntade på att promons händelser skulle komma, LoVe's fight "You know who I am, that's not going to change" var inte ens med i avsnittet, det tycker jag är dåligt. Varför tar man med ngt som inte är med i avsnittet .. knäppt, ger bara falska förhoppningar.

När däremot Veronica satt på matstället och de hade en sån fokus på drinken satt jag med världens spänning "nu händer det". Tyckte det var extremt spännande och jag i princip skrek till Logan "Men SPRING då!!". Det var ett riktigt intensivt (är det rätt ord?) slut tycker jag och sån här spänning efterfrågar jag gärna! Men rör inte Veronicas hår, det är för vackert för att förstöra .. Kristen är för vacker för att på ngt sätt röras och inte ska hon klippa sig!! (hon är viserligen snygg i kort också, men jag föredrar detta)

Summering: Ett ganska bra avsnitt med ett fantastiskt spännande slut. Om du sett promon; ha inte för höga förväntningar .. det hade jag och jag tycker inte avsnittet som helhet levde upp till dem. Det var dock ett väldigt bra avsnitt och jag ser fram emot nästa vecka!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » lör nov 18, 2006 11:59

Yippi!
The CW is keeping its cult-favorite series "Veronica Mars" and "One Tree Hill" for the remainder of the 2006-07 season.

The netlet has asked for seven additional episodes of the former and eight of the latter.

Both numbers fall short of the industry standard of a "full season" as each series began the fall with a 13-episode commitment.

To date this season, "Hill" and "Mars" are averaging 3.31 million viewers and 3.08 million viewers respectively, both slightly above their averages at this point last season (3.26 million for "Hill" and 3.01 million for "Mars").
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav brat » sön nov 19, 2006 21:23

3x05-3x06
Riktigt bra avsnitt, ett klart steg uppåt för säsongen.
Helt okej avsnittshandlingar (pokerrån & uppsatsplagiat). Och våldtäcktshistorien är klart mer intressant. Wallace historier är dock mindre intressanta, han får ju inget att göra! Men jag sörjer inte honom så mycket, tycker mest bara att hans historier är onödiga. Keith däremot är superbra, hans storys har varit helt okej men jag tycker att han förtjänar något ännu bättre!

Dessutom gillar jag verkligen Piz och Mercer. Hoppas bara att den senare inte är den skyldige, han verkar så sympatisk. Har fått nog av att VM förstör trevliga karaktärer... så att säga. Och så gillar jag allt med Veronicas crime-lektioner, både professorn och hans TA är bra.

Övriga tankar:

- Ultrafånigt att Keith behövde bli påkörd för att komma på att han ville ha sex med tjejen. Såpoperigt. Speciellt med den musiken. Men det kanske var meningen.

- Blev så chockad när Lamb trodde på Veronica och sedan delade med sig av info till henne att jag först inte trodde att han var seriös. Trodde att han fånade sig.

Nu är jag lite bitter på Glory för att hon inte ser/hör/mäker/känner att jag är i stort behov av 3x07!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » sön nov 19, 2006 22:39

Efter den ofattbart långa väntan är jag tillbaka. :P

3x07
Riktigt bra igen.

- Keiths "kärlekshistoria". Vilket fåneri. Ska jag tro på att de blev så kära? Hur svårt är det att vänta tills hon skiljt sig, om hon tänkt göra det? Och med musiken igen.. och t.o.m. en Pretty Woman scen, nä det blev för mycket.

+ Att Veronica hamnade i riktigt seriöst trubbel. Skönt att Logan fick rädda henne. Han har känts lite tagen för given den här säsongen. Men var inte Veronica dum när hon blev drogad? Skulle hon inte ha ringt till någon tidigare?

- Minus för historien som Logan inte ville berätta. Först och främst var det ju inte Logan som hade något riktigt stort att dölja, de hade byggt upp till något mer. Sen tycker jag att det var hemskt, och konstigt, att Logan inte stannade vid branden och såg till att alla var okej, det var ju inte ens han som orsakat den. Bränder startar ju hela tiden av olyckor. Äsch, det var konstigt bara. Tycker ofta att de väljer märkliga handlingar i VM.

+ Att de drar upp Kendall-historien igen. Inte för att jag saknat den. Men för att jag tycker att det är ofattbart konstigt att de bara aldrig nämner den. Igen: för mycket på gång samtidigt.

VM är en serie jag njuter av att se, en lättsedd och underhållande serie. Men den är inte extremt bra, den har potential att vara mycket bättre. Ibland lyser den med nyskapande tänkande men det är allt för sällan. Men karaktären Veronica är lysande, och skådespelerskan också. Så jag fortsätter att se, med glädje. Vill rent av ha 3x08 nu med en gång!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » sön nov 19, 2006 23:11

Yeah, what she said.
Förutom bitter-på-Glory-biten. :P

Och jag ääääälskar Sheriff Lamb. :lovebunny:

Jättebra avsnitt, 3x07, jag gillade det allra mesta!
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » ons nov 22, 2006 17:16

Promotrailer för höstfinalen 3.09 nästa vecka, det märks att det är höstfinal.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » ons nov 22, 2006 20:38

Illyria skrev:Promotrailer för höstfinalen 3.09 nästa vecka, det märks att det är höstfinal.

Gaah! Var du tvungen att visa den, jag får ryckningar i hela kroppen! Vill se nu!! :D :eek:

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » ons nov 22, 2006 20:57

Det är en riktigt bra promo, har redan tittat på den många ggr, men för de som inte vill veta något om vad som ska hända rekommenderas den inte. Den avslöjar att någon kommer dö, vilket är (spoiler för 3.10 och framåt) nästa mysterium.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » tor nov 23, 2006 0:33

3x08:
Först är det värsta Big Lebowski-scenen med assistent-snubben och en vägg med bilder och priser, och sen sitter Nanny-gubben i rullstol? Kan ju knappast vara en slump :) Big Lebowski!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » tor nov 23, 2006 2:30

3x08
Bra avsnitt.

Veronica och Keith var dunderbara, jag gillade våldtäktsavslöjandet på slutet och scenen mellan Logan och Veronica på hotellrummet (efter att livvakten "räddat" henne) hade kunnat vara så mycket bättre om inte Logan blivit en stor mes på sistone. Verkligen, LoVe ain't a good thing, baby.

Hm. Tror det var nåt mer. Fan ta mitt usla minne. Det är ingen hemlighet, jag spoilerskyddar bara för att försöka begränsa spridningen av mitt redan skamfilade rykte. Just det!

gaspode skrev:Först är det värsta Big Lebowski-scenen med assistent-snubben och en vägg med bilder och priser, och sen sitter Nanny-gubben i rullstol? Kan ju knappast vara en slump :) Big Lebowski!

Det var inte enda referensen som knappast kan vara en slump. Patty Hears gästspelade som Selma Hearst Rose (lite kul bara det). Patty och Selma är namnet på Marges tvillingsystrar i The Simpson. Vilket jag själv tyckte kändes som en potentiellt långsökt referens, tills Veronica kläcker Smithers/Monty Burns-repliken en stund senare. Bingo! 8)

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav eriked » tor nov 23, 2006 21:55

3x06 Riktigt bra! Def. i topp denna säsong.Fick en obehaglig känsla när Keith blev påkörd men.. kunde pusta ut. Just det. Wallace!! whiii

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav HeY » fre nov 24, 2006 0:08

Finns också en scen ifrån 3x09 nu också: Scen ut 3x09 (spoiler 3x09) Veronica jagas av våldtagaren.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Ruccola » sön nov 26, 2006 22:17

Pust, då har jag äntligen klämt mig igenom ALLA Veronica Mars-avsnitt upp till 3x08!

Sjukt bra serie, som dock dippade lite i säsong två tycker jag. Säsong är ju som Joss mycket riktigt säger något av det bästa som gått på tv. Och jag är kär i Veronica Mars!! På allvar...

Jag tycker säsong tre är jäkligt bra än så länge. Och nu ska det bli mycket spännande att se hur det går framöver.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film