Studio 60 on the Sunset Strip

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eriked » tis okt 03, 2006 22:43

adolvsson skrev:Jag är fortfarande lite förvånad över att jag inte ser något av Chandler Bing i Matt Albie. Det dyker upp perryismer emellanåt, i kroppspråket, som han uppvisade i mycket större utsträckning i Vänner, men det har faktiskt ingen som helst inverkan för mig på Studio 60. Smått oväntat och helt fantastiskt.
Det var det jag försökte få fram i min kommentar om 1x01. Håller alltså med. Föresten. Imorn. Ska jag se 1x02 :o

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav adolvsson » tis okt 03, 2006 22:56

The Buffster skrev:men som sagt det kan vara i mitt huvud bara.

Men då har du det sparat någonstans i säkert förvar, i alla fall. GLÖM INTE CYKELHJÄLMEN!

Håller med dig om det faktiskt. Jag gillar honom oavsett roll, men det finns inte så mycket av Chandler i Matt. Det är självklart inget negatvit utan visar väl snarare att Matthew Perry faktiskt är en riktigt bra skådis.

Absolut definutivt, rakt av. Och därför har det varit lite synd att se honom i filmer där dom varit mer intresserade av att få Chandler. Sorkin är, vad jag kan komma på, egentligen den förste (post-Friends) som verkligen haft vett att utnyttja hans talang, såväl med gästandet i WW som det här.

Fast jag gillade faktiskt Three to Tango. Det är så det är.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav The Buffster » tis okt 03, 2006 23:01

adolvsson skrev:Fast jag gillade faktiskt Three to Tango. Det är så det är.

Haha, i ärlighetens namn så gjorde jag också det. Gillar som sagt Matthew Perry en hel del.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav adolvsson » tis okt 03, 2006 23:05

Nu blev jag sugen på att se om typ tre säsonger Vänner.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav poser » tis okt 03, 2006 23:05

Det gjorde jag med! Tyckte om three to tango alltså.
Senast redigerad av poser tis okt 03, 2006 23:06, redigerad totalt 1 gång.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav The Buffster » tis okt 03, 2006 23:05

adolvsson skrev:Nu blev jag sugen på att se om typ tre säsonger Vänner.

Mmm... man blir det ibland, men det var ju det där med tiden.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Glorificus » ons okt 04, 2006 19:27

1x03
Jaha... jag som var fast är tydligen inte det längre. Men allt med Perry/Whitford är underbart. 8) Hoppas på att nästa avsnitt är bättre.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » tor okt 05, 2006 17:55

Jag länkar till inläggetpå Warren Ellis (serietidningsförfattare och intressant knäppgök) blogg, för det var där jag läste det först (och hittils enda gången), och det är inte speciellt goda nyheter:
Retention for Studio 60 out of Heroes was just 77 percent in the overnights, 72 percent in total viewers and 66 percent among adults 18-49. Take a look at Studio 60’s three-week track:

Studio 60 on the Sunset Strip - Mon. 10 p.m.
9/18/06 - Overnights: 10.3/16; Viewers: 13.41 million; A18-49: 5.0/13
9/25/06 - Overnights: 8.7/14; Viewers: 10.83 million; A18-49: 4.2/11
10/02/06 - Overnights: 7.2/11; Viewers: 9.05 million; A18-49: 3.5/ 9

And, to make matters worse, erosion in the second half of Studio 60 continued, with a loss of 8 percent in the overnights (7.5/11 to 6.9/11), 650,000 viewers (9.38 to 8.73 million) and 5 percent among adults 18-49 (3.6/ 9 to 3.4/ 9).”

Sablans, liksom. Hoppas dom får tid att hämta upp siffrorna. Och att dom hämtar upp siffrorna.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » tor okt 05, 2006 17:58

Det där såg ju verkligen inte bra ut...

att man om och om och om igen skall sitta här utlämnad åt massa jäkla amerikaners dåliga smak. :(
Om den här läggs ner snabbt nu så blir jag riktigt grinig.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » tor okt 05, 2006 18:02

Vad blev de slutgiltiga då? Overnights är de första preliminära siffrorna.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tor okt 05, 2006 18:04

Illyria skrev:Vad blev de slutgiltiga då? Overnights är de första preliminära siffrorna.

Jag... vet inte. Jag bara läste, kopierade och klistrade :)

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Matt » tor okt 05, 2006 19:11

1x03
Nu börjar jag få grepp om karaktärerna och gillar serien ordentligt. Småsaker är roligt i den här serien. Men jag garvade mest åt strandscenen. Homoerotica skämt är lätta.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Ruccola » lör okt 07, 2006 0:38

1x03

Jag gillar fortfarande serien, men förra avsnittet älskade jag verkligen. Det här var ett snäpp neråt, och sketcherna de gör i programmet är verkligen inte roliga. Det är förvisso inte sketcherna i SNL heller för det mesta, men ändå, lite högre klass får de nog fixa till.

Perry är jäkligt bra tycker jag iaf, mycket bra jobb.

Jag hoppas iaf att serien får fortsätta, för jag gillar upplägget, skådisarna och manuset.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav eriked » sön okt 08, 2006 19:21

eriked skrev:Föresten. Imorn. Ska jag se 1x02
Det gick inte så bra.. men nu är det gjort.Gillar serien.. är möjligtvis lite rädd för att den lever förmycket på att allt ska gå fort och jäktigt och då gör det svårare att lära känna karaktärerna. Ett bra betyg är också att den tog slut fortare än jag trodde, tiden gick fort!

Just det, vilket ni nog påpekat (letar lite på imdb) Carlos Jacott, han som gjort en Whedonverse tripel är med i avsnittet. Lite skoj.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav caffeineaddict » mån okt 09, 2006 9:32

Haha, jösses vilken härlig känsla att vakna på måndag morgon och upptäcka att ett nytt Studio 60-avsnitt släpptes för en minut sedan. :D Helt plötsligt älskar jag måndagar.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » mån okt 09, 2006 11:44

(spoiler 1.04) Första halvan av avsnittet var riktigt bra, men inte spektakulärt, och någon liten del av mig började undra huruvida jag kanske skulle behöva börja sänka mina förväntningar på serien i helhet. Inte mycket, men lite. Baseballträn, The Bombshell Babies och Strindberg till trots.

Sedan kom den andra halvan och avsnittet exploderade. Efter att plagiatet upptäcks och kaoset begynner var det tveklöst seriens bästa avsnitt hittills och jag älskade mer eller mindre varenda sekund. "Cricket in Bangalore", Paulson som Juliette Lewis, "Are they Crips?", "We gotta move the woman in the fishnet top" och kanske framförallt Ricky och Ron som får sin största stund hittills när de visar sig vara riktigt schyssta killar om än med annan ambition och talang än Matt och Danny. Där fanns en heder och en takt som påminde mer om West Wing än något annat i serien hittills, och det menar jag inte som något negativt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » mån okt 09, 2006 11:50

Men min kaffekickan, min allra käraste lilla grabbhalva, var är den spoilerfria åsikten?! JAG SITTER I ALVESTA OCH FÖRSMÄKTAR efter mitt Studio 60. Försmäktar! Du måste ge mig något...

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » mån okt 09, 2006 11:54

adolvsson skrev:Men min kaffekickan, min allra käraste lilla grabbhalva, var är den spoilerfria åsikten?! JAG SITTER I ALVESTA OCH FÖRSMÄKTAR efter mitt Studio 60. Försmäktar! Du måste ge mig något...

Från under spoilermarkeringen, för att göra dig galen i längtan efter kvällen...

...avsnittet exploderade...
...tveklöst seriens bästa avsnitt hittills...
...en heder och en takt som påminde mer om West Wing än något annat i serien hittills...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » mån okt 09, 2006 12:07

caffeineaddict skrev:Från under spoilermarkeringen, för att göra dig galen i längtan efter kvällen...

Det finns ett gammalt asiatiskt ordspråk som passar sig för just den här stunden, känner jag nu:
Aj jösses jävlar, nu feck ja' va' ja' önskade me' endå!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » mån okt 09, 2006 15:16

Just det ja, nytt avsnitt idag, inte lätt att minnas när Myepisodes listar det som ännu inte visat.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Ruccola » mån okt 09, 2006 15:30

Jag tror att de visar avsnitten en dag tidigare i Kanada, därav förvirringen.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav Illyria » mån okt 09, 2006 15:35

Jo jag vet, men det säger inte den listan, hade ju varit trevligt om den kunde ändras för jag följer den ganska slaviskt (annars hade jag aldrig kunnat hålla reda på alla serier).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » mån okt 09, 2006 17:55

1.04 var inte speciellt imponerande eller underhållande. Tyckte slutet var en copout, hade mycket hellre sett att skämtet faktiskt var stulet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån okt 09, 2006 18:34

Illyria skrev:1.04 var inte speciellt imponerande eller underhållande. Tyckte slutet var en copout, hade mycket hellre sett att skämtet faktiskt var stulet.

Fast det var ju lika stulet för det, bara att de hade en jävla tur och inte kunde åka dit för det. That's the irony.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav eynosh » mån okt 09, 2006 21:57

Såg alla fyra avsnitten idag, jag tyker om detta.. Var inte så säker på det då jag inte var överförtjust i WW.
Tummen upp till serien. Utan tvekan.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Ai » mån okt 09, 2006 22:01

1x04

Ungefär 80% var klart det bästa hittills - och det betyder en hel del eftersom jag gillat varje avsnitt mer än det förra. Slutet saggade litet. För många turer.

Men min förälskelse i serien bara fortstätter att djupna!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav The Buffster » tis okt 10, 2006 20:22

Skulle kunna kopiera caffes inlägg rakt av, för jag tycker nog exakt samma ner till varje liten detalj som nämns, men det är inte lika kul.

(spoiler 1.04) Det känns inte så svårt att utnämna detta avsnitt till seriens bästa hittills. Särskilt efter det att plagiatet upptäcktes var allting underbart. Även början var i och för sig bra, jag gillade verkligen Tom i det här avsnittet, hans snack om Paula och Strindberg var mycket underhållande. Jag hade absolut ingenting emot alla turerna på slutet, att dom fick ta om det så många gånger gjorde bara allting ännu bättre, man förstod verkligen Simons uppgivenhet när dom skulle ta det sista gången. Karaktärer som växer är alltid uppskattat, Ricky och Ron får imponera. Skulle kunna nämna massa fler små detaljer, som crips skämt och Juliette Lewis, men det har ju caffe redan gjort.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav noike » ons okt 11, 2006 18:16

(spoiler 1.04) Jodå, kan bara instämma, det här var riktigt bra. Dessutom var det hela tidne en massa småsaker under avsnittets gång som utvecklade karaktärerna, och väldigt mycket av det var i bakgrunden och inte övertydligt skrivet. För att inte tala om Ricky och Ron och deras motstridiga beteende och åsikter om de där 90 sekunderna.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » sön okt 15, 2006 0:58

Har nu sett 3 avsnitt. Är rätt så underhållen. Det är inte dundersuperbra men helt ok än så länge. Önskar vi får se lite mera karaktärsdjup sen kanske... men utan att dom förlorar roligheten såklart. Nu ska jag försöka hitta 1x04..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » sön okt 15, 2006 0:59

Tinwiel skrev:Nu ska jag försöka hitta 1x04..

Du vet vem du säger till om du inte hittar det på egen hand, right? ;)

Jag tror att många av oss älskar serien så fort för att vi redan förälskat oss i Sorkins författande från Sports Night och West Wing. Kan tänka mig att jag inte vore riktigt så överväldigad om det var det första jag sett av karln. Kan nog jämföras med att höra en skiva av en artist man aldrig hört förut och att höra sin favoritartists nyaste skiva: den ena är inte nödvändigtvis bättre än den andra, men nog sjutton har man lättare att ta till sig och börja uppskatta skivan med artisten man redan "kan".

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film