The L Word

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Noam » tis maj 16, 2006 0:53

Tob skrev:Yay.

Nästan så man blir sugen på att se om det, om inte för att lättare kunna hänga med i dina kommentarer, vad jag saknar L Word.
Jag ska lätt dra om hela L Word i sommar asså. Ett måste!!

En liten bild också.. :P från ett av favoritavsnitten..
Bild
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav brat » mån maj 22, 2006 18:29

Säsong 3 på TV3 ikväll klockan 22-23!! :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » mån maj 22, 2006 23:43

Då ska vi se om vi kan få något liv i den här tråden.

3x01
Hela första "kvarten" gick utan en enda Shane-scen. Det mesta handlade bara om Bette och Tina (de minst intressanta) och deras stackars bebis som inte får vara själv en enda sekund. Var inte serien bättre än så här, tänkte jag besviket.

Men efter reklamen fick Shane äntligen en scen och då plötsligt kom jag ihåg hur mycket jag älskar den här serien!! (På the Planet när de diskuterar vad de kallar sina "privata delar" :P) Shane var så hysteriskt söt med Carmen!! Men Kate såg helt fel ut. På tok för solbränd och frasiga läppar och lockigt hår, hon var nästan "gullig".

När jag äntligen fått lite Shane kunde jag börja fokusera på resten. Då kom chocken över hur mycket tid som gått. Angelica är redan 6 månader. Att Jenny var hemma hos sina föräldrar och att Alice och Dana inte var tillsammans blev stora överraskningar... rätt bra sådana. Gillar hur Jenny tog tag i sina problem, har dock ingen åsikt om Moira än. Och det är klart intressant att Alice blivit galen efter att hon förlorat Dana (dessutom har jag alltid gillat Lara). Men det som verkligen förvånade mig och gjorde att jag insåg hur mycket som förändrats på ett halvår var att Alice är vän med Helena, hur hände det??

Så, nog prat om annat. Åter till Kate/Shane. :D Älskade att hon skulle träffa Carmens familj. Dessutom såg hon ut som sig själv igen. Sexig! Lustigt hur det känns som "drag" att se Kate i klänning, än om hon faktiskt passade i den. Fast sedan kom del två av "vad kallar vi våra privata delar" och då såg hon ut precis som i del ett, lite skumt. Men jag antar att de spelades in i den ordningen... och att man inte ska bry sig så mycket om Kate har torra läppar. :P

Klart okej första avsnitt.

Vänta, det var en sak till - Jag hängde inte med på vad teasern hade med avsnittet att göra?

Avsnittets Shane:

Carmen: Actually, I really like "twat"! You know that.
Shane: I know.
Carmen: Aww, babe!

Shanes leende är bara för fint!

eller

Shane: Aw, Carmen, don't make me do this...
Carmen: Put your hands in. It's okay. Please, for me. C'mon.

Att Shane faktiskt går med på det, bara för att Carmen ber henne. :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » tis maj 23, 2006 12:32

Okiiii... Efter mycket om och men så har jag nu börjat se denna serie. Eftersom jag är helt fast i Queer as Folk(US) så blev det tillslut en naturlig fortsättning att se "systerserien" från Showtime också. För att vara en heterosexuell kvinna på gränsen till yngre medelåldern så ser jag ovanligt mycket gay-serier just nu! :D

Vad tycker jag då?

Jag har sett första halvan av första säsongen (1x01-1x07) nu. Och det är väl inte så kostigt att jag i början, omedvetet till stor del, faktist satt och jämförde med QaF.

QaF's första säsong är visserligen en efterapning utav det brittiska orginalet, så jag kan väl inte direkt beskylla just den serien för orginalitet. Första som slår mig är ju att det finns liknande karaktärer. Men det är ju inte heller konstigt, för det ska ju finnas vissa arketyper i sånna här serier med stor cast. Men likväl så letar jag upp motsvarigheterna i dom olika serierna. Det finns en Temmet/Alice, en Brian/Shane och en Michael/Dana. Det finns till och med en Justin i Lacey (även om hon är ännu mer desperat och dessutom skrämmande freaky). Det finns till och med en "I don't belive in relationships"-scen mellan dom! Då satt jag ärligt talat och bara skakade på huvudet. Det var som att se Brian/Justin-scenen igen. Varför göra så? Det var tråkigt.

Men nog om karaktärsjämförelser. Resten då?

Den är väldigt välspelad. Definitivt är den bättre spelad och tightare än QaF's första säsong. Men jag tycker att jag inte kommer in i intrigerna ordentligt. Ärligt talat så det jag fastnar först för och som får mig att se vidare är just Shane och Lacey. Det är underhållande. Och även de senare avsnittena har jag mest glidit igenom på bi-intrigerna (Alice och hennes on/off, Shane och hennes bravader)...

Minst intressant är Jenny/Tim/Marina faktist. Jag irriterar mig på Jenny! Sån j*vla velpottig gnällsill! Jag vill bara ge henne en fet bitchslap över hennes stora våta rådjursögon! När Tim äntligen överraskar dom i hennes studio så drar jag en djuuuup suck av lättnad. Äntligen! Kan vi ta oss förbi detta nu?

Bette och Tina är lite ljummet. Kan inte hitta riktiga intresset över deras graviditet. Tinas jobb är intressantare. Hon Peabody är kul! Hoppas hon är med mera! När Marcus flickvän får reda på att han gett dom sperma blev det roligare, men det har precis hänt, så jag vet inte om det blir mer om det. Sen bara väntar jag på att det ska avslöjas att Kit är Bette's mamma nångång.

Dana är söt. Hennes nervösa garderobsklamrande attityd är så underbar! Väldigt Mikey! :lovebunny:

När det kom in lite bögar så blev jag lika ointresserad utav dom som jag länge var utav flatorna i QaF. Men det är helt klart att dom här bögarna knarkar lika hårt som bögarna i QaF! :D

Nu har jag hjärnsläpp och kan inte komma på mer att skriva - återkommer efter att jag sett lite mer.

Edit: Kom på en till sak jag verkligen gillade: Dom små teasrarna i början på varje avsnitt! Nice.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » tis maj 23, 2006 14:20

[1x08]

Jenny: [stora ögon fulla med stora feta tårar] Am I just a liar and a cheat?
Pfft.... JA! OCH FEG!!!

När Marina berättar om sin partner för henne kan jag inte känna nåt med Jenny alls. Karma. What goes around....

urrk...tål henne mindre och mindre...

:D Intervetion!!!! :D

Shane: Look guys, my cusins did this for my uncle Bill and he hasn't had one drop to drink since they put him in a straight jacket and hauled him off to rehab. I swear.

*ASG*

Man känner lätt igen alla kompisar som varit gravida (och sigsjälv också för den delen...) - hur dom blir liksom uppfyllda utav det. Hur lätt det är att bli sådär pinsam och bli en Qvinna! Personligen så har jag spytt på sånna hela mitt vuxna liv och vägrade benhårt bli en biorytm/yoga/urkraft/batik och velour-människa. Och jag är glad att meddela att jag - till allra största delen - lyckades!

Dana. :lovebunny:

Känner fortfarande inget panikartat behov utav att sätta igång nästa avsnitt som jag kännt med BtVS, Angel, Firefly och QaF. Kanske lite konstigt uttalande med tanke på att jag nu sett åtta avsnitt på raken.... Men jag började igårkväll faktist! Tro det eller ej, det här är ett väldigt segt och lungt tempo för att vara mig. Jag har ju en liten Frogge att underhålla också.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav brat » tis maj 23, 2006 23:07

Yay - Ai är på banan! ;)
Än om du inte är 100% övertygad ännu. Men din fart kan man då inte klaga på. :P

Själv blev jag inte riktigt beroende av serien förrän i säsong 2 tror jag (fast det var så länge sedan jag såg säsong 1 första gången att jag kanske minns fel).

Tyvärr är de enda riktigt intressanta karaktärerna i säsong 1 Shane, Dana och Alice.

I säsong 2 blir också Jenny, Carmen och Mark intressanta.

Enligt mig alltså. :P

Ser fram emot att läsa fler av dina kommentarer!
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » tis maj 23, 2006 23:11

Har en liten vätskepaus i säsongsavslutningen av s 1 precis. Varför sluta titta när man väl får tid och alla sover? Är fortfarande inte helt övertygad. Jag har tvåan på hd också. Trean är på gång.

Skriver mer snart.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Noam » ons maj 24, 2006 0:19

Ai skrev:Har en liten vätskepaus i säsongsavslutningen av s 1 precis. Varför sluta titta när man väl får tid och alla sover? Är fortfarande inte helt övertygad. Jag har tvåan på hd också. Trean är på gång.

Skriver mer snart.
jeeeeezz, 100% tempotittning :D
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Ai » ons maj 24, 2006 0:28

Noam skrev:
Ai skrev:Har en liten vätskepaus i säsongsavslutningen av s 1 precis. Varför sluta titta när man väl får tid och alla sover? Är fortfarande inte helt övertygad. Jag har tvåan på hd också. Trean är på gång.

Skriver mer snart.
jeeeeezz, 100% tempotittning :D

Only way to go. Ärligt talat - snittar jag inte tio avsnitt på en dag av en ny serie om jag inte jobbar så har jag tagit det ohyggligt lungt! Nackdelen är ju att det tar slut fort...

Nu ska jag sova. Skriver nog nåt imorgon.

Edit: Vill bara skriva detta så jag inte glömmer det till imorgon. Det är nog inte mycket som är speciellt tydligt, utan mest stolpar jag eventuellt tänkt utveckla mer senare.

Ted/Emmet = Alice/Dana *urrk*
Lida's snickar-triangel...
White Party

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » ons maj 24, 2006 9:49

Okej. Nu har jag sett resten av första säsongen (och premiären av andra).

[1x09-2x01]

Det tar sig. Jag kommer på mig själv att känna mer och mer för karaktärerna och vissa av intrigerna. Jag tänkte att jag drar hi's och low's i karaktärspunkter...

Shane
Kanske den intrig som jag kände att jag satt och väntade in, att den skulle fördjupas mer, är den med Cherie. Att man skulle få en större insikt om Shane som person. Vem hon är och varför hon gör som hon gör. Men det tyckte jag tyvärr att jag inte fick. Visst det var en intressant arc och Shane fick vara känslosam. Men jag ville ha mer!

Misstänker att DJ-tjejen kommer att bli nåt intressant. Sen gillar jag inte att Shane har klippt sig! VÄX HÅR, VÄX!

Munchers... oh. Ursäkta. Fel serie. Tina och Bette
Jag gillar Tina. Jag gillar Bette. Som separata individer. Deras relation är skåpljummen för mig. Otroheten bryr jag mig inte om alls. Den är trist. Att man inte kan hejda sig är bullshit. Spelar ingen roll om man är kvinna eller man. Man är en vuxen människa som kan tänka i termer som "konsekvenser", och man har faktist fri vilja. QaF triviakoppling: snickartjejen (har inte ens brytt mig om att lära mig vad hon heter) ritar upp samma "snickartriangel" som Lida gjorde till Lindz och Mel i QaF, tre år tidigare. "Cheap-Good-Fast: You can have any two in combination, but never all three at the same time...".

Det som fick mig på fall ändå för ett ögonblick var ju såklart när hon förlorade barnet. Jag har ju varit gravid och det var ju den värsta mardrömmen. Identifikation på hög nivå.

Hela arc'en om utställningen fick mig att minnas debatten om fotoutställningen Ecce Homo (http://www.ohlson.se/u_ecce.htm)här i Sverige för nästan tio år sen. Jag såg utställningen när den visades under Sofia Kyrkan i Sthlm i ett bergsrum. Kön för att komma in gick runt kvarteret efter alla skriverier. Dubbelmoralen då var lika hög här som i serien.

Jenny
Nope. Gillar henne fortfarande inte. Hon är en typ av tjej som jag alltid i smyg föraktat. Hon är velig och feg och spelar på att hon lockar fram beskyddarinstinkter hos folk. Men egentligen så är hon fullt kapabel att ta hand om sig själv. brat sa att hon kommer att hämta upp sig, och jag hoppas det - men just nu har jag svårt att se det. För mig så hade det inte gjort nåt alls om dom skrivit ut henne istället för Marina. Som i övrigt var en mycket mer intressant karaktär med många bottnar. Saknar henne.

Alice och Dana
Dom blir bara mer och mer underhållande att följa! Dom är verkligen det som gör att jag fortfarande följer serien. Nåt jag inte gillar är att dom nu verkar göra samma sak som skedde i QaF: En ologisk och korkad ihop-parning. I QaF var det Emmet och Ted och i princip hela fanbase'en satt och vred sig i plågor. Nu känner jag att jag gör det för Alice och Dana.

Var det allt? Tror det. Återkommer om jag kommer ihåg nåt mer. Säsong två kommer att stå och mala i datorn här hemma på hyfsad volym medans jag leker med Zoë idag.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » ons maj 24, 2006 12:30

Sa jag att jag hatar nya introt passionerat?

[2x02]

INTE SHANE OCH JENNY!!! NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons maj 24, 2006 14:59

Ai, jag hatar också introt. Det är heeemskt.

Svar på Ais spoiler, s1 och 2, liten spoiler QaF och Angel
Jag reagerade ungefär som du angående Alice och Dana, jag tyckte inte att dom passade ihop som ett kärlekspar. Ingen kemi alls där, men härlig kemi som kompisar. Det är Ted/Emmet, Angel/Cordy (får man spoila om det här förresten?) all over again. *fnyser*. Varför gör manusförfattarna denna tabbe om och om igen? Fattar dom inte skillnaden mellan karaktärer som funkar som kompisar och dom som funkar som eventuella kärlekspartners?

Spoiler s3
Sen så blir Dana/Alice-relationen den mest gripande och centrala igen i slutet av s3, då dom både får vara kompisar och eventuellt längtande efter varann på kärleksområdet också. Där funkar kemin, kanske pg av det dramatiska och ödesmättande händelseförloppet.

Angående Jenny. Jag har alltid haft svårt för henne, i alla säsonger. Favoritkaraktärer är Shane och Alice, och kanske Dana. Munchers är bara tråkiga ihop, men Bette är oerhört vacker.. Carmen gillar jag litegrann också. Moira (s3) gillar jag inte.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » ons maj 24, 2006 15:23

Munchers - japp, jag tänker i fortsättningen kalla Bette/Tina för det Kinneyesca smeknamnet på Mel/Lindz - är tråkiga i båda serierna alltså. :|

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons maj 24, 2006 15:29

Ai skrev:Munchers - japp, jag tänker i fortsättningen kalla Bette/Tina för det Kinneyesca smeknamnet på Mel/Lindz - är tråkiga i båda serierna alltså. :|

Japp. Tråååkiga. Babyprat, bråk, bråk om föhållandet, otrohet, bråk om babyn, bla bla bla.. inget "roligt" bråk heller..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » ons maj 24, 2006 20:09

Hela dagen har gått, jag väntar med spänning på tankar om säsong 2. :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » ons maj 24, 2006 21:46

Ah. Ask, and ye shall recive...

[2x02-2x06]
Jag har alltid gillat Sandra Bernhard, och ärligt talat så var det väl bara en tidsfråga innan hon var med i den här serien. Ännu mer gillar jag henne när hon skäller ut Jenny och säger precis vad jag tänker... The schoolgirl outfit you came in here with? Am I supposed to fall for that?

Humorlista!
    * Visserligen gillar jag inte A/D men den första gången dom har sex....!
    * Shane i baksätet efter tennisturneringen!
    * Veronica lockar på Shane som en hund!

Hi/Lo

Shane
Carmen är hennes kryptonit. Och det stör henne. Gillar den relationen! Det kommer att hända en hel del där, det är jag övertygad om. Ska bli kul att följa.

Munchers
Fortfarande trista. Nu är det ett sabla dravvel av tårdränkt depression som inte verkar ta sig nånstans. Det är för utdraget och blir ointressant. Nu vet jag att det är Laurel Hollomans riktiga graviditet som syns i bild, men att först visa hennes mage (typisk tjejmage förresten - vet nån vad det blev?) och sen försöka sälja in att hon är gravid i fjortonde veckan... *skakar på huvudet*. Den där magen måste minst vara sex/sju månader!

Jenny
Okej. Hon har blivit marginellt roligare. Men bara marginellt. Såfort hon intresserade sig för Carmen blev hon mesig igen. Sen har jag redan dragit min absoluta favvisscen med henne *pekar uppåt*.

Alice och Dana
Fortfarande den största behållningen även om jag tyckte att Tonya-dravvlet också blev lite för utdraget. Deras kärleksrelation är fortfarande kräkframkallande, men både karaktärerna och skådisarna är mina absoluta favoriter

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav brat » ons maj 24, 2006 21:54

Oj, jag blir sugen på att se om säsong 2 igen när jag läser dina kommentarer!

Försöker att inte tänka på det men jag VET att inom 2-3 dagar så har du sett slut på serien medan jag fortfarande väntar på avsnitt 3x02. Det är jobbigt. Men i slutändan värt det... intalar jag mig. :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » tor maj 25, 2006 0:30

[2x07-2x08]
Hittade en tag line till serien på IMDb: Same sex. Diffrent city. QaF utspelas i Pittsburgh. Och det är definitivt så. Nu och då återkommer intriger och små glimtar som återanvänds i den här serien. Jag klagar inte - men har lite svårt att förstå varför. Dagens exempel: I QaF får Emmet jobb på en lokal tvstation som Queer Guy. Här får Alice (som är något av L words motsvarighet till karaktären Emmet) jobb på en radiostation.

Tina är bara för naïv. Helen är totalgalen – det var ju tydligt inom fem sekunder...

Favoritscenerna i andra säsongen hittills är det mesta som har med Shane och Carmen att göra – biktbåset är såklart i toppen.

Marks crush på Shane är underhållande.

Lite generellt om serien såhär långt då.
Karaktärerna och dialogen är otroligt välskrivna. Dessutom är det väldigt välspelat över lag. Sen finns det små karameller bland gästrollerna, som Sandra Bernhart och Melissa Leo. Det jag har mest emot serien är att dom stora intrigerna lätt blir för långdragna. Vissa av karaktärerna får man en djupare bakgrundshistora för ganska tidigt, medans vissa tar det nära nog över en säsong innan man känner att man får grepp om vem det är och vart den kommer ifrån ordentligt. För mig är det ganska väsentligt.

Idag blev det en såndär dag då jag inte hann med så många avsnitt som jag brukade. Det har varit full rulle här - Zoë vill "gå" hela tiden, så jag har gått dubbelvikt genom lägenheten och hållt i små händer hela dagen. Så det har varit svårt att se några avsnitt. Men ett till kan jag nog hinna med ikväll....

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » tor maj 25, 2006 1:29

[2x09]

Hur roliga är inte Alice och Dana i sexshopen?!!! :D Sen - vad ska dom med en kukring till? Tror inte strap-on'en kommer att förlora ståndet ... och jag vet för mycket om sexleksaker... fast en kukring är väl mer ett hjälpmedel? Eller? Semantik. Fast det kan ju iofs vara en kukring med "dekorationer" förstås... I'm rambling. Trött. Bör sova.

Hur tråkiga munchers än är så blev jag lättad när dom verkade få ihop det igen. Sen blir Tina... someone hit her with a crazy stick.... hard. :eek:

Peabodymänniskan blir bara läskigare och läskigare. Jag har hela tiden misstänkt att hon innerst inne struntar fullständigt i Tina och bara är ute efter barnet.

Pömsen. Sova. G'ntt.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » tor maj 25, 2006 10:21

[2x10]

Is this what you want
Hör och häpna. Jenny blixtrar till och jag kommer på migsjälv att faktist respektera henne! I hela avsnittet är hon intressant. :eek:

Inte bara hon förresten. ALLA är intressanta här. Till och med munchers!

Slutscenen är skitbra. Mark vet att han sårat Shane otroligt djupt och vet inte annat än att bara stå och vara tillgänglig för ilskan och besvikelsen. Shane har ännu en gång fått bevisat för sig att om man öppnar sig och tillåter sig att vara sårbar så kommer det tillbaka och sparkar en i huvudet.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » tor maj 25, 2006 21:46

Sådärja. Nu har jag sett andra säsongen också. Jag kan inte säga att jag är lika fast i serien som jag hade hoppats/varit lite rädd för att bli. Men visst är den bra. Den kanske sätter sig mer för mig vid en omtitt.

[2x11-2x13]

Kör väl karaktärspunkter igen.

Shane
Carmen. Säger bara Carmen... Shane engagerar som karaktär. Helt klart. Man vill veta mer. Hon är stark och självlysande och så jävla bräcklig och svag. ...och kör en Jeep också...

Munchers
Äntligen så har dom insett vad tittarna förstått från första sekund: Helena är en helt bindgalen psykopat som dessutom tänder på gravida kvinnor!
Känns skönt att dom är tillbaka tillsammans faktist, även om dom är trista ihop. Som vanligt så engagerar Bette's jobb mig mer än deras förhållande. Ska bli intressant att se om mrs Peabody kommer att göra nåt för Bette nu.

Jenny
Jenny har ett nervöst sammanbrott som sträcker sig över flera avsnitt. Sorry, hon är fortfarande inte kul. Jag vill fortfarande sträcka in handen i bilden och ge henne en bitchslap och säga åt henne att skärpa sig och att hon satt sig i sin situation av helt egen maskin! Jag är taskig, jag vet. Och jag skulle antagligen linda in henne i bommul och ta hand om henne intill självutplåning irl - men det här är internet och jag kan vara den stora bitchiga buffeln jag egentligen vill vara! Sådeså! :twisted:

Alice och Dana
Men bryt upp nångång!!!!!!

Favoriter såhär i slutet av andra säsongen är Shane och Carmen och Mark faktist. Alice och Dana måste helt enkelt göra slut!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » tor maj 25, 2006 22:53

[3x01]

Shane
OKEJ. Nu är det Carmen och Shane som måste göra slut! Vad har hänt med Shane's HÅR?????????? ÅHG.... Det blir värre och värre för varje säsongsöppning...jag menar: lockar? Eh? Moennig ser lika konstig ut i klänning här som hon gjorde i Young Americans! :lovebunny:

Munchers
Lesbian Bed Death....

Jenny
Finns det nån förälder i den här serien som inte är homofobiska??

Alice
Jag kunde inte låta bli att skratta under yoga-scenen med Helena!!!

A: You know? My life is shit, Helena. Okey? You saw me in there. I'm good for five minutes on these meds, and then...
H:... and then it wears off. That's the trouble with medication. Maybe you should just st...
A: I should take more... I should take a higher dose! Yes! Of corse! It's very not precise this pill popping buisness.
Allt detta med ett hårspänne med ett gäng smileygubbar på!
:D

Hon är underbar - men lägenheten är direkt scary!

Dana
Jag gillar henne med Lara. Men saknar henne med Alice. Fast inte ihop med Alice...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » fre maj 26, 2006 0:35

[3x02]

Det blir en kortis detta. Jag har blivit oavsiktligt spoilad. Om nåt väldigt stort dessutom. Inte roligt. Så jag känner mig inte på så bra humör, det känns som om jag håller på att stänga ner inom mig för ett visst element i serien pga spoilningen...

Litet om avsnittet i stort: Skönt att Alice verkar hämta sig lite. Tänk att Helena kunde vara bra för nåt!
Gillar Moira än så länge. The New and Improved Jenny är flakey. Carmen är en älskling. Hennes familj är underbara. Shane är mesig när hon är där. Allt är rätt så övertydligt. Shane mår bra. Shane är solbränd. Shane röker inte så mycket. Shane har lockigt hår. Känns Plakat Teater.

Tinas screen-nic är Lindsey....... :rolleyes:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » fre maj 26, 2006 0:37

Sex inlägg i rad. Sju med detta. :D Är den här tråden alltid såhär död? Jag tycker jag har sett den uppe ganska mycket.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tob » fre maj 26, 2006 1:03

Ai skrev:Sex inlägg i rad. Sju med detta. :D Är den här tråden alltid såhär död? Jag tycker jag har sett den uppe ganska mycket.

Jag läser vad du skriver....jag tycker ofta det är svårt att komma ihåg avsnitt när man själv inte har skrivit något om dem. Jag skrev nog visserligen om de flesta avsnitten under säsong 3 så jag kanske kan motivera mig själv till att faktiskt göra lite reflektioner kring dina tankar Ai....någongång i framtiden. Roligt att du verkar tycka om serien och du har den bästa säsongen framför dig enligt mig. Annars håller jag med, att den har varit lite död nu ett tag, sen S3 avslutades, men nu i veckan började ju tv3 att sända S3 så då kanske det kan bli lite mer liv i den här tråden.

Det du har blivit spoilerad om...är det vad jag misstänker att det är...så PAIN. Gud, vad jag tycker synd om dig isf, det kan mycket väl förstöra hela säsongen för dig.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Ai » fre maj 26, 2006 1:09

Tob skrev:Det du har blivit spoilerad om...är det vad jag misstänker att det är...så PAIN. Gud, vad jag tycker synd om dig isf, det kan mycket väl förstöra hela säsongen för dig.

Ja, det är nog vad du tänker.

Dana

Jag var inne på Showtime's sida och kollade QaF-klipp och så står det en stor fet (eller snarare ganska liten) rubrik i marginalen jag lyckats missat att se i flera minuter.... Det blev en sån där panikreaktion - jag kastade mig på musen och stängde ner fönstret fort som fan! Precis som det skulle göra att jag inte hann läsa nåt jag redan läst.... :rolleyes:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tob » fre maj 26, 2006 1:12

Ja, fyfan Ai, jag säger då det....
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Ai » fre maj 26, 2006 1:14

Shit happens antar jag. Jag hade tid att se ett till avsnitt - men tappade sugen totalt. Ska sova istället. Ser klart det imorgon eller på lördag...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » fre maj 26, 2006 11:11

Nu har jag sett 3x04, men hade inte tänkt skriva nåt än. Bara ett litet snabbt glädjetjut: The Pretenders!! OMG! Chrissie Hynde kicks major rumpa!!! Jag har helt glömt bort vad sjukt bra dom är! Vilket är rätt så ignorant av mig eftersom vi har tre stora tavlor med konsertbilder på Chrissie i vardagsrummet - men dom har hängt där så länge så jag tänker inte på dom längre... Nu ska jag gräva fram Pretenders II och lyssna på Message of Love bara för det!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre maj 26, 2006 12:19

Ai, tråden har tappat farten litegrann eftersom vi har sett alla avsnitt redan och väntar på nya. Angående spoilern så kan jag bara säga: :( . Men se klart säsongen! Du får inte missa..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film