Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » lör nov 05, 2005 22:10

The Day After Tomorrow är en fruktansvärt dålig film men om taglinen som står på imdb stämmer får man ju ge filmmakarna cred för att se det roliga i dåligheten.

"This year, a sweater won't do"
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » lör nov 05, 2005 22:26

:D Det där var riktigt jäkla roligt!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » sön nov 06, 2005 1:01

Tob skrev:AKS: Nu har jag hört så mycket postitvt om Crash, och läst så mycket postivt, och gång på gång insett att det är en film jag kommer att avguda. Nä, kosta vad det kosta vill, i eftermiddag beställs den hem!

Bra beslut, tyckte Crash var riktigt jävla bra

scenen då mannen från butiken ska skjuta låssmeden, jag var verkligen påväg upp ur stolen då. Den scenen hade mig verkligen sittande på nålar.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Gordo » sön nov 06, 2005 12:00

poser skrev:Bra beslut, tyckte Crash var riktigt jävla bra

scenen då mannen från butiken ska skjuta låssmeden, jag var verkligen påväg upp ur stolen då. Den scenen hade mig verkligen sittande på nålar.

Ja, det är verkligen en underbar film. Just scenen du beskriver gjorde mig mållös, det tog ett tag innan jag hämtade mig. Vad skönt det är att se filmer som verkligen påverkar en. Mer sånt!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav adolvsson » mån nov 07, 2005 18:31

caffeineaddict skrev:CHUD rapporterar om en ny vampyrfilm, Thirst, som är på G. Och den är inte intressant för oss Buffymaniacs enbart för att det är vamps, utan för att huvudrollen spelas av... wait for it... Adam Baldwin!

Dessutom i andra roller: Tom Lenk (!!!), Clare Kramer, Gwendolyn Post (som visst heter Serena Scott Thomas) och Jeremy Sisto som inte må ha varit del av Buffyverse men som ägde fullkomligt i sin roll som Billy Chenowith i Six Feet Under.

Looking forward to this, I am.

http://chud.com/news/4951

Mums!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Zaxx » mån nov 07, 2005 22:52

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:CHUD rapporterar om en ny vampyrfilm, Thirst, som är på G. Och den är inte intressant för oss Buffymaniacs enbart för att det är vamps, utan för att huvudrollen spelas av... wait for it... Adam Baldwin!

Dessutom i andra roller: Tom Lenk (!!!), Clare Kramer, Gwendolyn Post (som visst heter Serena Scott Thomas) och Jeremy Sisto som inte må ha varit del av Buffyverse men som ägde fullkomligt i sin roll som Billy Chenowith i Six Feet Under.

Looking forward to this, I am.

http://chud.com/news/4951

Mums!

Oh, verkar riktigt coolt!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Tob » fre nov 11, 2005 21:46

http://www.frostbiten.se/swe/trailer_ql.html

Trailer till Frostbiten. Kan nog bli riktigt bra tror jag.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Binchy » lör nov 12, 2005 9:07

Såg The Fantastic Four igår. En bra film att se när man har druckit några glas vin och är seg efter en jobbvecka. Den roar utan att man behöver tänka så mycket, och har rätt ok animationer. Vad jag inte kunde sluta fundera på var varför de, när de utsattes för samma vind, blev så fruktansvärt olika. OK att Ben blev värre än de andra, han var ju utanför rymdstationen. Vill man se Jessica Alba i bara underkläderna, är detta en perfekt film.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav noike » lör nov 12, 2005 12:11

Binchy skrev:The Fantastic Four Vad jag inte kunde sluta fundera på var varför de, när de utsattes för samma vind, blev så fruktansvärt olika. OK att Ben blev värre än de andra, han var ju utanför rymdstationen.

Jag tror att filmen vill få det till att de påverkades även av omgivningen på något vänster + att ingens genetiska struktur är likadan. Det egentliga svaret är givetvis att det bygger på en serietiding från 1961 skriven av en person med ADD-liknande fantasi.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Binchy » lör nov 12, 2005 16:21

Eller så ska man inte försöka finna logik i en enkel underhållningsfilm. Bad Binchy! Faktum kvarstår; det är en underhållande film, en av de bättre superhjältefilmer vi sett på sistone.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Yog-Sothoth » lör nov 12, 2005 21:27

Haha, den här verkar sjukt dålig. Nathan Fillion är dock med. Börjar visserligen undra om han kan göra någon annan roll än Mal...

http://www.apple.com/trailers/universal ... large.html
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » lör nov 12, 2005 21:38

Yog-Sothoth skrev:Haha, den här verkar sjukt dålig. Nathan Fillion är dock med. Börjar visserligen undra om han kan göra någon annan roll än Mal...

Caleb?

Jag tycker faktiskt att den ser rätt kul ut. Filmen i sig alltså. Däremot är det fånigt hur de försöker få den till den coolaste och mest skrämmande filmen någonsin.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Rombat » lör nov 12, 2005 21:45

CheeseGuy skrev:
Yog-Sothoth skrev:Haha, den här verkar sjukt dålig. Nathan Fillion är dock med. Börjar visserligen undra om han kan göra någon annan roll än Mal...

Caleb?

Jag tycker faktiskt att den ser rätt kul ut. Filmen i sig alltså. Däremot är det fånigt hur de försöker få den till den coolaste och mest skrämmande filmen någonsin.

Johnny damnit!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav caffeineaddict » lör nov 12, 2005 21:51

CheeseGuy skrev:Jag tycker faktiskt att den ser rätt kul ut. Filmen i sig alltså. Däremot är det fånigt hur de försöker få den till den coolaste och mest skrämmande filmen någonsin.

Trailern var roligare innan fånfilmbolaget (Universal?) tvingande ändringen av ordet "pussies" till "sissies". Jag menar, både filmen och marknadsföringen är ju en sådan uppenbar lek med alla gamla skräckisar, att hela den kaxigheten också tillhör genreleken. På den tiden (och även nu, iofs) försökte ju alla liknande filmer "tävla" med varandra utan att förstå ironin i det.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Noam » fre nov 18, 2005 11:11

Bild

Såg precis teasern till Superman Returns och fick riktiga rysningar.. denna rullen verkar riktigt lovande måste jag säga.

HQ-rip: WB.Preview.Superman.Returns.HDTV.XviD-UMD
Nät-trailer: http://supermanreturns.warnerbros.com/trailer.html

Bild
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Gordo » fre nov 18, 2005 23:22

Nu har jag precis sett Finding Neverland :cry:

Jag tycker om den filmen så mycket :lovebunny:
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav Binchy » lör nov 19, 2005 10:05

Håller med, Finding Neverland är såååå bra! Det är ju "Peter" som spelar Charlie i chokladfabriken.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Gordo » lör nov 19, 2005 11:27

Binchy skrev:Håller med, Finding Neverland är såååå bra! Det är ju "Peter" som spelar Charlie i chokladfabriken.

Han är helt otrolig. Hur kan små barn vara så duktiga skådespelare?
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav poser » lör nov 19, 2005 11:34

Ni försöker alltså säga att man ska se finding neverland?

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav carre » lör nov 19, 2005 11:43

poser skrev:Ni försöker alltså säga att man ska se finding neverland?

den är helt ok.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Binchy » lör nov 19, 2005 12:30

poser skrev:Ni försöker alltså säga att man ska se finding neverland?

Ja!!!

Men vill man se en actionrulle, eller en skräckfilm, så är kanske inte detta den rätta. Fast verkliga livet kan många gånger överträffa skräckrullar. Och Finding Neverland är väl "based on a true story"? Den är gripande, sorglig, spännande, rolig, och framförallt bra.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav caffeineaddict » lör nov 19, 2005 12:52

Finding Neverland var okej men inte mer. Började starkt men slutade ungefär som man väntar sig att sentimentala historier som involverar barn och är "baserade på en sann historia" ska göra. Bra, men inte überbra. Johnny Depp äger ju alltid dock. 3/5.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Yog-Sothoth » lör nov 19, 2005 13:14

The Descent, säger jag bara... härlig och läskig engelsk rysare om ett gäng kvinnor som går vilse i ett grottsystem.

Någon annan som har sett den och gillar den? Någon som har sett regissörens tidigare Dog Soldiers, för övrigt?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » lör nov 19, 2005 13:39

Jag har sett Dog Soldiers. Ingen lysande film precis, men jäkligt kul actionskräckis och som sådan spöar den ju det mesta nutida motståndet i den genren.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav CheeseGuy » mån nov 21, 2005 23:22

Någon som vet om These Girls går att få tag på? Den ser väl inte ut som något mästerverk direkt, men det här är nästan argument nog för att till och med beställa den, om det går. Nu ser det mörkt ut, det enda sättet verkar vara att åka till någon filmfestival i USA, men man vet ju aldrig.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Glorificus » tis nov 22, 2005 18:17

Jag var på bio och såg A History of Violence, regisserad av David Cronenberg, i förra veckan. Mycket bra film! Viggo Mortensen är Tom Stall, en man som lever the American Dream när allt vänds upp och ned av diverse våldsamheter.

Filmen kändes starkt realistisk, brutal och samtidigt tänkvärd. Den berör! Huvudkaraktären är fascinerande på så sätt att man aldrig vet riktigt vad som är sant och inte, men i varje aktuell scen är han så extremt trovärdig och sann i den stunden. Viggo Mortensen är riktigt, riktigt bra... och Maria Bello och Asthon Holmes, som spelar hans fru och son. Filmen blir inte sämre av inhopp av personer som Ed Harris och William Hurt.

Filmen väcker frågor som huruvida en människa kan förändras och hur mycket man kan förlåta?

Snyggt grepp att börja med att vi ser huvudpersonen skjuta en liten oskyldig flicka, med klipp till hur han är en lugn och vanlig man som tröstar sin lilla dotter som haft en mardröm med att säga att det inte finns några monster.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Binchy » tis nov 22, 2005 21:35

Såg stora delar av War of the Worlds igår. Den var riktigt bra. Bästa jag sett med Tom Cruise på länge.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav carre » tis nov 22, 2005 21:46

Binchy skrev:Såg stora delar av War of the Worlds igår. Den var riktigt bra. Bästa jag sett med Tom Cruise på länge.

det enda jag vet om war of the worlds är att cruise har likadan mobil som min elin och den är riktigt jävla usel. WHY THAT PHONE?

lite ot är alltid trevligt.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Binchy » tis nov 22, 2005 22:03

ey skrev:
Binchy skrev:Såg stora delar av War of the Worlds igår. Den var riktigt bra. Bästa jag sett med Tom Cruise på länge.

det enda jag vet om war of the worlds är att cruise har likadan mobil som min elin och den är riktigt jävla usel. WHY THAT PHONE?

lite ot är alltid trevligt.

OT makes the world go round...

Såg ingen mobil alls, så jag slapp den biten. Världen var redan i ruiner när jag började titta.

Lite abrupt slut på filmen tycker jag. Enligt maken, som läst boken, så följer filmen boken rätt väl.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Yog-Sothoth » ons nov 23, 2005 17:12

Fy fan. Vidrigare film har jag inte sett på länge.... jag mådde riktigt dåligt efter filmen och kunde knappt somna. :(
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film