Alias (säsong 4-experimentet)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » lör jun 04, 2005 13:30

Efter två kanon avsnitt och en lysande uppbyggnad så kändes detta lite tamt. Det är inte dåligt utan tvärtom så är ju det detta Alias jag gillar. caffeineaddict besrkev det hela bra.

Cliffhangern då.....efter tre stycken mer eller mindre olidliga säsongscliffhangers så räknade jag kallt med något liknande, men blev ganska oroad när Sidney och Vaugn satt i bilen och pratade om bröllop på stranden osv. Men den känslan förbyttes snabbt och på 30 sekunder går man från ett gulligullande slut till ett grymt cliffhangers slut.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Matt » mån jun 06, 2005 12:09

Har i brist på annat sett första avsnittet av Alias. Kommer fortsätta titta för jag gillar heta babes som kickar rumpa. Annars verkar serien rätt tråkig.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Noam » mån jun 06, 2005 13:29

haha, älska cliffhangern då.. klockrent! :D
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Illyria » mån jun 06, 2005 16:41

Matt, du kanske bör kommentera i den andra tråden om du bara sett ett avsnitt, här finns det inga spoilermarkeringar alls för s4...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » tis jul 26, 2005 21:18

http://www.post-gazette.com/pg/05207/543554.stm (Spoilers för, typ, det första avsnittet i S5 och Lost S2):

"Alias" will be among the series in the Thursday-night dogfight, but fans can expect some changes, according to writer Breen Frazier. At Saturday's Writer's Guild of America cocktail reception, Frazier said star Jennifer Garner's pregnancy will be written into the series: Sydney Bristow will be pregnant, and Michael Vaughn (Michael Vartan) will be the father.

"We are opening up whole new areas with his character," Frazier said. The new season will reveal what Vaughn has been investigating with the help of a rogue female intelligence agent.

Frazier said the pregnancy will give Syd "new stakes." With a pregnant Garner unable to do as much stunt work, a young CIA trainee, played by Rachel Nichols of "The Inside," will "allow us to see how Syd became Syd." A new male character will be added to the cast to replace series regular Greg Grunberg, who will depart. Actresses Mia Maestro and Lena Olin will both return for some appearances, but Lauren Reed (Melissa George) is out of the picture for good.

"She was definitively killed in season three," Frazier said.

Det var väl det bästa (eller möjligtvis minst dåliga - det återstår att se) sättet att hantera graviditeten, men vad ska Syd göra nu, sitta vid ett skrivbord hela säsongen?

Vad menar de egentligen med "a young CIA trainee, played by Rachel Nichols of "The Inside," will "allow us to see how Syd became Syd.""?

Det är synd att Weiss försvinner. Han är ingen Will, men tillsammans med Marshall det mänskligaste i den här serien. Det behövs mer sånt. Å andra sidan kanske hans ersättare blir ännu bättre.

Och om Rachel Nichols ska vara med så är det ju ännu mer hopplöst för The Inside.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » tis jul 26, 2005 22:02

Jag tycker det låter bra! Speciellt "Lauren Reed (Melissa George) is out of the picture for good.", hade läst något om att hon skulle komma tillbaka men tur att det inte var så. Hon passar bäst död, hatade den karaktären.

Att Syd också är gravid kändes ju oundvikligt, får se hur det fungerar i serien sen. Och att Rachel Nichols ska vara med låter också bra.

Jag ser fram emot femte säsongen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Chosen » ons jul 27, 2005 21:37

Jag såg precis 4x22 och sista scenen måste jag säga vart bland som starkaste berg och dal-bana scenerna jag har sett.
Som någon här uppe skrev, från en stund av glädje, till förvirring och till världens cliffhanger!!
Oh MY GOD!!
My name isnt michael GOSH!!
Sen när bilen ba *Poff*
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Chosen » tor jul 28, 2005 14:45

Illyria skrev:Jag tycker det låter bra! Speciellt "Lauren Reed (Melissa George) is out of the picture for good.", hade läst något om att hon skulle komma tillbaka men tur att det inte var så. Hon passar bäst död, hatade den karaktären.

Jag hade något mot henne först men sen vid slutet med hela sark grejen så diggade jag henne = )

Att Syd också är gravid kändes ju oundvikligt, får se hur det fungerar i serien sen. Och att Rachel Nichols ska vara med låter också bra.

Jag ser fram emot femte säsongen.

Nu ska jag kommentera något på det du skrev
så jag lägger den i spoiler hörnan.

Jag tycker att JJ och dom andra kommer att sätta barnet i hela Rambaldi grejset, för att om Rambaldi försvinner så blir det ganska svårt att få serien att leva, jag märkte det under säsong 4 lite att det vart liite tråkiga stunder utan Rambaldi, men dom fyllde ju upp säsongen mkt bra med att Arvin och Jack gick tillbaka till deras förra relation och att man fick veta mer om Nadia osv osv.
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Illyria » tor jul 28, 2005 15:32

Tyvärr tyckte jag inte säsong 4 fylldes upp speciellt bra, avsaknaden på Rambaldi blev för stor, så jag hoppas verkligen det blir mer sånt i nästa säsong. Alias utan Rambaldi är inte Alias, they tried that and failed. Hoppas bara de insett det också...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Chosen » tor jul 28, 2005 15:36

Jupp, dom 2 första avsnitten vart ju ganska tråkiga fram tills man fick veta varför Jack sköt "Irina".

Sen så läser jag på spoilerfix att bebisen kan ha en centralroll och att det är Rambaldirelaterat, ja allt finns på spoilerfix.com
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Illyria » tor jul 28, 2005 15:42

Det var långt mer än de två första avsnitten, det var större delen av säsongen tyvärr.

Spoilern låter lovande.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Chosen » tor jul 28, 2005 15:49

Japps, jag håller med dig, säsongen som helhet vart ganska seg, men sen tyckte jag att när "Arvin clone" kom med in i bilden så blev det mkt bättre och när 4x20 visades så gick det spikrakt uppåt = )

Lite OT grejs om ett rykte
------------------------------

Det rycktas om att S 5 blir den sista och jag måste säga att om säsongen blir den sista så kommer jag att sakna serien men jag måste också säga att man blir glad på något sätt, jag menar med Buffy så ville jag aldrig att serien skulle sluta men med Alias är det en annan känsla, det är en obeskrivlig känsla men det är som att det är så lång historian om Syd och Rambaldi kommer att vara och man accepterar det och är hur glad som helst .
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Chosen » tor jul 28, 2005 17:05

Jag kollade runt Alias relaterade saker och jag hamnade i ett amerikanskt forum och sedan fick jag en länk om att Alias säsong 5 börjar visas den 29 September = )

källa: http://tv.zap2it.com/tveditorial/tve_main/1,1002,271|96569|1|,00.html
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Djehuti » mån aug 01, 2005 4:12

Ok, nu har jag bestämt mig. Nu skall jag se igenom Alias. Har nu under sommaren sett hyffsat många avsnitt ur de två (?) säsonger som visas på fyran (Tror att det är säsong 1 & 3 som visas just nu, eller?), och det börjar bli rätt spännande. Laddade nyligen ner första avsnittet och det skall bli fler...
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion

Inläggav Illyria » fre aug 05, 2005 1:17

Tror Tv4 visar repriser av s1 och de vanliga avsnitten på tisdagar är s3.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » fre aug 05, 2005 22:03

Någon som äger Alias på dvd?

Jag har börjat fundera på att köpa serien men vet inte om jag ska välja R1 eller R2, förpackningarna verkar utseende mässigt skilja sig från säsong till säsong, även inom regioner...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » sön aug 07, 2005 16:38

Illyria skrev:Någon som äger Alias på dvd?

Jag har börjat fundera på att köpa serien men vet inte om jag ska välja R1 eller R2, förpackningarna verkar utseende mässigt skilja sig från säsong till säsong, även inom regioner...

Jag har säsong 1-3 på dvd. Impulsköpte säsong 1 på Dvd vilket blev en R2uk då. Vet inte hur jag skall beskriva den, men som en bok med hårda fodral som kan bläddra i. Sen gick jag över till R1 då R2uk låg långt efter. S2 där är 3 keepcase foral i en box, med ett läcker slipcase över. S3 i R1 har samma utformning som S1 R2uk.

Jag kan ju tänka mig att R2uk har varit konsekventa i sin utformning, kan inte säga säkert i för sig. R1 skiljer sig mellan säsongerna iaf.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » sön aug 07, 2005 17:18

Jag har sett s1 R2UK irl, den hade någon röd plast där skivorna låg och den såg rätt snygg ut, men sen kollade jag på dvdcompare.net och där står det att s2 är "3 x 2-Disc Amaray (Keep) Cases inside a Card Slipcase", låter samma som R1 då.

Jag hatar inkonsekvent utseende på boxar. Det ryktas ju om att s5 kommer bli sista säsongen, kanske ska vänta och se om de släpper nån samlingsbox sen...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » sön aug 07, 2005 17:48

Illyria skrev:Jag har sett s1 R2UK irl, den hade någon röd plast där skivorna låg och den såg rätt snygg ut, men sen kollade jag på dvdcompare.net och där står det att s2 är "3 x 2-Disc Amaray (Keep) Cases inside a Card Slipcase", låter samma som R1 då.

Jag hatar inkonsekvent utseende på boxar. Det ryktas ju om att s5 kommer bli sista säsongen, kanske ska vänta och se om de släpper nån samlingsbox sen...

Jo...det verkar ju som att det är olika format på boxarna även i Uk. Idioti och det ser verkligen inte stiligt ut i hyllan hos mig. Även om varje box för sig ser helt ok ut.

Skulle nog väntat om jag vore dig. Blir säsong 5 riktigt bra och man knyter ihop Rambaldi på ett snyggt och prydligt sätt så är det nog inte omöjligt att jag köper en ev samlingsbox.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » sön aug 07, 2005 18:24

Jo, det får nog bli så. Förstår inte varför Alias har så inkonsekvent design, så som s3 ser ut är mer standard på R1 boxar, kan ju hoppas de andra görs om ivarjefall om det inte blir en samlingsbox.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » tis aug 09, 2005 18:43

comingsoon.com skrev:ABC president Steve McPherson added that it's 80 percent likely that this will be the show's last season.

Det känns verkligen som det är på väg mot det också, hoppas bara det blir en lyckad femte säsong nu som lämnar s4 bakom sig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » tis aug 09, 2005 21:02

Illyria skrev:
comingsoon.com skrev:ABC president Steve McPherson added that it's 80 percent likely that this will be the show's last season.

Det känns verkligen som det är på väg mot det också, hoppas bara det blir en lyckad femte säsong nu som lämnar s4 bakom sig.

Har för mig att jag har läst att Jennifer Garner har ett kontrakt på 5 säsonger. Undra om det kan vara det som det hänger på? För tror inte Jennifer G vill skriva något nytt kontrakt, känns som hon borde kunna få en del långfilmsroller.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » tis aug 09, 2005 21:07

Men trots det tror jag ändå på att 5 säsonger kanske räcker, beror ju lite på hur de tänker föra berättelsen vidare nu i s5 och hur saker utvecklar sig, men hellre avsluta serien på ett bra sätt än att dra ut på det med sämre säsonger...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » tis aug 16, 2005 3:34

Ännu en ny karaktär, från tvguide.com: Balthazar Getty, whose résumé includes roles on both the Into the West and Traffic miniseries, is joining the cast of Alias this fall as Thomas Grace, a new agent on the APO team. His first assignment: to come up with a less dopey team name than APO.
En beskrivning av innehållet i säsongspremiären och lite säsongen överlag, från zap2it.com och deras källa är officiell: Sydney (Garner) and Vaughn (Michael Vartan) both survive the crash that ended the show's fourth season -- not much surprise there. Soon after that, though, Syd learns that Vaughn -- who just before the crash told her that wasn't his real name -- is under suspicion of being a double agent. New cast member Elodie Bouchez will figure into this plot thread as well, as a criminal and possible collaborator with Vaughn.

The baby is Vaughn's, and Sydney's pregnancy brings an added degree of urgency to her desire to discover the truth about him. Jack (Victor Garber), meanwhile, is worried that Sydney will end up being betrayed, much as he was by Syd's mother, Irina. Sloane (Ron Rifkin), meanwhile, frantically searches to find a cure for Nadia (Mia Maestro, no longer a regular on the show), last seen being shot by Sloane after she turned into some kind of Rambaldi zombie. She now lies in a coma.

Along the way, Syd will run up against a "nefarious organization" different from previous nefarious organizations seen on the show, and some "new agents" -- including, presumably, new cast member Rachel Nichols -- will also be introduced.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tis sep 20, 2005 22:04

CheeseGuy skrev:Woho! Enligt EOnline-Kristin kommer Amy Acker att vara med i minst två avsnitt av Alias!

Men satan. Alias är en skräpshow, och jag behöver inte fler anledningar att se fram emot den. Det räcker nu! Okej?!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav poser » tis sep 20, 2005 22:05

adolvsson skrev:
CheeseGuy skrev:Woho! Enligt EOnline-Kristin kommer Amy Acker att vara med i minst två avsnitt av Alias!

Men satan. Alias är en skräpshow, och jag behöver inte fler anledningar att se fram emot den. Det räcker nu! Okej?!

Kom ihåg, Jennifer Garner är med i serien.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav carre » tis sep 20, 2005 22:09

poser skrev:Kom ihåg, Jennifer Garner är med i serien.

:eek:
that's one scary show, then...
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav adolvsson » tis sep 20, 2005 22:11

poser skrev:
adolvsson skrev:

Kom ihåg, Jennifer Garner är med i serien.

Phew, tack. Jag behövde den. Effektiv som en riktigt kall dusch efter att man sett Kristen Bell hångla upp Tinwiel mot en vägg.

Vilket inte betyder att en kalldusch skulle vara så mycket effektiv som smärtsam, men jag pratar i talesätt här, och talesätt är ju nästan aldrig sanna ändå.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » tis sep 20, 2005 22:49

Ni kan ju starta en bashing-tråd a la nolberg om serien nu är så jäkla hemsk :rolleyes:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » tis sep 20, 2005 22:54

Illyria skrev:Ni kan ju starta en bashing-tråd a la nolberg om serien nu är så jäkla hemsk :rolleyes:

Många trådar är jobbiga, kan lika bra basha på plats.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film