"Alias" will be among the series in the Thursday-night dogfight, but fans can expect some changes, according to writer Breen Frazier. At Saturday's Writer's Guild of America cocktail reception, Frazier said star Jennifer Garner's pregnancy will be written into the series: Sydney Bristow will be pregnant, and Michael Vaughn (Michael Vartan) will be the father.
"We are opening up whole new areas with his character," Frazier said. The new season will reveal what Vaughn has been investigating with the help of a rogue female intelligence agent.
Frazier said the pregnancy will give Syd "new stakes." With a pregnant Garner unable to do as much stunt work, a young CIA trainee, played by Rachel Nichols of "The Inside," will "allow us to see how Syd became Syd." A new male character will be added to the cast to replace series regular Greg Grunberg, who will depart. Actresses Mia Maestro and Lena Olin will both return for some appearances, but Lauren Reed (Melissa George) is out of the picture for good.
"She was definitively killed in season three," Frazier said.
Illyria skrev:Jag tycker det låter bra! Speciellt "Lauren Reed (Melissa George) is out of the picture for good.", hade läst något om att hon skulle komma tillbaka men tur att det inte var så. Hon passar bäst död, hatade den karaktären.
Jag hade något mot henne först men sen vid slutet med hela sark grejen så diggade jag henne = )
Att Syd också är gravid kändes ju oundvikligt, får se hur det fungerar i serien sen. Och att Rachel Nichols ska vara med låter också bra.
Jag ser fram emot femte säsongen.
Illyria skrev:Någon som äger Alias på dvd?
Jag har börjat fundera på att köpa serien men vet inte om jag ska välja R1 eller R2, förpackningarna verkar utseende mässigt skilja sig från säsong till säsong, även inom regioner...
Illyria skrev:Jag har sett s1 R2UK irl, den hade någon röd plast där skivorna låg och den såg rätt snygg ut, men sen kollade jag på dvdcompare.net och där står det att s2 är "3 x 2-Disc Amaray (Keep) Cases inside a Card Slipcase", låter samma som R1 då.
Jag hatar inkonsekvent utseende på boxar. Det ryktas ju om att s5 kommer bli sista säsongen, kanske ska vänta och se om de släpper nån samlingsbox sen...
comingsoon.com skrev:ABC president Steve McPherson added that it's 80 percent likely that this will be the show's last season.
Illyria skrev:comingsoon.com skrev:ABC president Steve McPherson added that it's 80 percent likely that this will be the show's last season.
Det känns verkligen som det är på väg mot det också, hoppas bara det blir en lyckad femte säsong nu som lämnar s4 bakom sig.
CheeseGuy skrev:Woho! Enligt EOnline-Kristin kommer Amy Acker att vara med i minst två avsnitt av Alias!
adolvsson skrev:CheeseGuy skrev:Woho! Enligt EOnline-Kristin kommer Amy Acker att vara med i minst två avsnitt av Alias!
Men satan. Alias är en skräpshow, och jag behöver inte fler anledningar att se fram emot den. Det räcker nu! Okej?!
poser skrev:adolvsson skrev:CheeseGuy skrev:Woho! Enligt EOnline-Kristin kommer Amy Acker att vara med i minst två avsnitt av Alias!
Men satan. Alias är en skräpshow, och jag behöver inte fler anledningar att se fram emot den. Det räcker nu! Okej?!
Kom ihåg, Jennifer Garner är med i serien.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare