brat skrev:Glory, imorgon kommer jag nog hem vid 20-21. Är du hemma då så att du kan skicka sista avsnittet? Ingen stress dock, jag ska ju se Good bye specialen först.
Glorificus skrev:brat skrev:Glory, imorgon kommer jag nog hem vid 20-21. Är du hemma då så att du kan skicka sista avsnittet? Ingen stress dock, jag ska ju se Good bye specialen först.
Njä... men du kan få det på söndag eller måndag istället...
Hihi, jag och min höga natthumor. Antingen kan du få det nu eller i morgon, säg bara till så dyker jag ut på msn inom ett par timmar. Har ju finalavsnittet av Supernatural också.
Tea skrev:Jag älskar den här serien!!
Glorificus skrev:Tea skrev:Kom på vart jag sett Mikey innan... Föreställ er honom med bubbelplast kostym och Ashton i närheten Zoltan.
Nähä, är det där jag också sett honom förut? *asg* Ännu ett skäl att se om DWMC, alldeles för längesen jag såg den nu...
Glorificus skrev:ooh, just det, enligt imdb är han dessutom killen Spider-Man åker hiss med i Spider-Man 2. "Nice costume..." Älskar den scenen, och nu blir den ju ännu mer speciell.
Glorificus skrev:En annan tanke, Tea, är att det nog är bäst att spoilermarkera hela texterna om de enskilda avsnitten... vilka karaktärer som är med i avsnitten är också en sorts spoilers.
brat skrev:5x13
No.
madskellig skrev:Som ännu ett led i min Qaf obsession såg jag en film med Randy Harrisson igår "bang, bang you're dead" vet inte om alla här kanske redan har sett den (och diskuterat den) men den var riktigt bra tyckte jag. Randy har väl inte den största rollen men han är jättebra då han är med.
Han är verkligen en underbar skådespelare, fattar inte varför han inte gör fler filmer.
Tea skrev:bang bang är min absoluta favoritfilmDen är OTROLIG!
Ai skrev:Jag har den på hårddisken! Den är helt ok. After-school special inspirerad av Columbine.
Randy är lysande. Men det är han ju alltid!
Tob skrev:Ai skrev:Jag har den på hårddisken! Den är helt ok. After-school special inspirerad av Columbine.
Randy är lysande. Men det är han ju alltid!
Kollade upp den på imdb nu och blev väldigt sugen på att se den. Ai, du har inte lust att ta en tripp in på dc?
brat skrev:5x13
Lite spoiler för den brittiska versionen också.
Jag hatade slutet igår. Och jag hatar slutet idag. Men igår var jag ledsen, idag är jag fly förbannad!
Det blev nästan exakt såsom jag önskade. I min vildaste fantasi önskade jag att de skulle sluta med en dansscen på Babylon men jag trodde aldrig att det skulle hända, men det gjorde det! Mycket hoppfullt. Och stora applåder för Blake! Men jag skulle ändå offra allt det för att få Brian och Justin tillsammans. Jag kommer aldrig att vara en av dem som säger att slutet var sorgligt men att de gjorde rätt val. Aldrig. Varför?
De kunde väl för fan ha hittat på något mellanting!!
Det kändes helt fel att Brian skulle ändra hela sin personlighet för Justins skull och det kändes lika fel att Justin skulle offra allt för att vara med Brian. Men det känns ännu mer fel att de två inte får vara tillsammans!!! Ett helt acceptabelt mellanting vore att Brian mer öppet erkänner sin kärlek och älskar Justin samtidigt som han fortfarande är sig själv, kärleken till Justin är ändå en del av honom nu. Att Justin måste bo i NY för att måla är bortom mitt förstånd. Han kunde bo med Brian och ändå ha utställningar i NY eller flyga dit ut för möten och what not. Självklart ska man inte offra sig själv, men man ska då sannerligen inte offra kärleken heller. Ingen drar sitt sista andetag och tänker: Jag önskar att jag fick en dag till för att fokuserat på min karriär. De tänker: Jag önskar att jag fick en dag till för att vara med mina nära och kära. Jag försöker inbilla mig att slutet inte är så negativt ändå, de älskar fortfarande varandra och framtiden kan vara deras. Men det går inte så bra.
Brian: Wether we se each other next weekend or next month, never again. Doesn't matter, it's only time.
Tid är allt vi har! Vi måste göra allt vi kan med den tid vi får! Vi måste göra det som gör oss absolut mest lyckliga! Och jag lovar att det inte är att vara ifrån den vi älskar. Då är inget annat värt något.
När jag började inse att Justin tänkte åka... usch. Jag hörde högst vartannat ord av vad som sades efter scenen då Brian låg ensam i sängen. Men jag trodde ändå att han skulle komma tillbaka, det vore väl hoppfullt om han åtminstone hälsade på när Babylon återöppnade. När jag insåg att Justin inte skulle komma tillbaka... "hyserisk" känns som en bra beskrivning.
Slutet är fel. De har i princip återgått till den brittiska versionen. Justin lämnas för att leva livet medan vi fokuserar på Brian och Mikeys förhållande. Men den amerikanska versionen särskiljde sig från den brittiska redan efter tre avsnitt, det finns ingen anledning att återgå till det slutet. I US-versionen tar Justin över efter Mikey efter 3-5 avsnitt och Mikeys och Brians förhållande blir strikt vänskapligt. Vi har förtjänat ett större fokus på Justin. Det finns ingen rimlig anledning till att han inte bör vara med i slutscenen, han har varit en otroligt viktig del av serien!
Innan jag såg 5x13 planerade jag en omtitt direkt. Jag tänkte notera måste-ha-musik och bästa-Brian-Justin-scenerna. Jag skulle börja med 1x01-1x03 direkt efter slutet för att göra abstinensen lättare och känna hopp. När jag väl sett 5x13 kändes det knappt värt att se de tre första igen, det fungerade inte som jag tänkt. För vad är det för vits med att notera alla dessa underbara scener och se om en så hoppfull som "Let's hear it for the boy" när man vet hur det slutar?
Hatar slutet.
Ai skrev:Visst hade det varit underbart om Justin dykt upp (och jag vill gärna tro att han faktist gjorde det off cam), men om han gjort det så hade det tagit något ifrån slutet för mig.
Alla har en partner i slutscenen. Alla utom Brian. Men Brian har något viktigare. Han har sigsjälv. Han säger till Justin: You did it. You became the best homosexual you could possibly be. Men sanningen är ju att den som verkligen lärt sig nåt av den här tiden under dessa år är Brian. Han har öppnat sig och lärt sig att det är inte farligt att ge bort sitt hjärta helt och fullt och släppa nån så nära inpå sig att den ser alla små ärr och vågar dessutom hålla upp en spegel och visa dom för dig också! Justin tillät Brian aldrig fly undan. Han konfronterade alla hans fobier och skräcker. You're not your father.
Thus it is complete.
Queer as Folk - The Education of Brian Kinney....
Tea skrev:säsong 1Haha, ni trodde väl inte att jag inte skulle kommentera dom sista minuterna?
Tea skrev:Listan här är top fem scener i säsong 1
1. Episode 22 - Slutscen
2. Episode 3 - Babylon - Let's hear it for the boy
3. Episode 6 - Glcscenen med Jennifers fantasi
4. Episode 15 - Brian och hans far i garaget.
5. Episode 1 - Michael och Brian ska hoppa från balkongen.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare