Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav brat » lör maj 06, 2006 0:26

5x12
Jag har nästan inga tankar om avsnittet, jag tänker bara på att det faktiskt snart är slut.

1. Dels tänker jag att det är hemskt att jag fortfarande sitter och slukar serien med ett stort leende. Som Glory sa, hon grät sig genom de sista två avsnitten eftersom hon visste att det var slutet. Jag har inte förstått det än. Det är jobbigt.

2. Sedan tänker jag på hur jag vill att det ska sluta. Jag vill ha ett måbra slut, men det betyder inte att allt ska vara perfekt handlingsmässigt. Det betyder däremot att det ska finnas en hoppfull känsla. Ungefär som slutet av säsong 3 när de dansar på gatorna och färgerna återvänder. Om Brian hade sagt "I love you" till Justin då också och gjort något slagt löfte så hade jag varit nöjd.

Under första halvan av avsnittet tänkte jag att det verkade bli precis tvärtom. Inte alls hoppfullt men väldigt perfekt. Alla ska ha någon stor kärlek att dela slutet med och Brian och Justin ska få slutet som bara händer i sagor. (Det känns lite krystat att Brian blivit en helt ny sorts man. Kunde han inte bara vara Brian Kinney fast mer öppet kärleksfull mot bara Justin? Jag blir nervös av den nya Brian iaf, jag vet inte vars jag har honom.) Känslan är ändå hopplös eftersom alla ger upp på Liberty.

Men sedan under andra halvan av avsnittet började sprickor uppstå i den perfekta fasaden. Både Emmett och Ted förlorar sina kärlekar (jag siar in i framtiden att Ted INTE kommer att stanna med sitt freak) och Linds och Mel verkar ska flytta till Kanada. Fast allra värst är det med Brian och Justin. Tankar om NY börjar dyka upp i deras huvuden och det känns som ytterligare en repris på den cirkus som är B&J. Så kanske slutar det varken perfekt eller hoppfullt. (Än om det värsta inte händer så krävs det lite övertygande för att jag ska svälja att B&J ska leva lyckliga tillsammans i alla sina dagar ute på landsbyggden.)

Jag vet uppriktigt sagt inte hur serien kommer att sluta. Varför är den helt plötsligt inte längre förutsägbar?

Glory, imorgon kommer jag nog hem vid 20-21. Är du hemma då så att du kan skicka sista avsnittet? Ingen stress dock, jag ska ju se Good bye specialen först.
Senast redigerad av brat lör maj 06, 2006 0:29, redigerad totalt 1 gång.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör maj 06, 2006 0:29

brat skrev:Glory, imorgon kommer jag nog hem vid 20-21. Är du hemma då så att du kan skicka sista avsnittet? Ingen stress dock, jag ska ju se Good bye specialen först.

Njä... men du kan få det på söndag eller måndag istället...
Hihi, jag och min höga natthumor. Antingen kan du få det nu eller i morgon, säg bara till så dyker jag ut på msn inom ett par timmar. Har ju finalavsnittet av Supernatural också. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » lör maj 06, 2006 0:33

Glorificus skrev:
brat skrev:Glory, imorgon kommer jag nog hem vid 20-21. Är du hemma då så att du kan skicka sista avsnittet? Ingen stress dock, jag ska ju se Good bye specialen först.

Njä... men du kan få det på söndag eller måndag istället...
Hihi, jag och min höga natthumor. Antingen kan du få det nu eller i morgon, säg bara till så dyker jag ut på msn inom ett par timmar. Har ju finalavsnittet av Supernatural också. ;)

* ... * Det var ljudet av hur högt jag skrattade åt ditt skämt...
Jag dyker in på msn direkt jag kommer hem imorgon så ser jag väl när du kommer dit. Om du inte dyker upp med en gång så ringer jag och väcker dig från ditt senaste powernap-gone-wrong. Hm, nu blir jag nervös... Bättre att ta det nu. Men sedan måste jag sova. Jag har en tidig morgon. Supernatural röstar jag att vi tar på söndag.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » lör maj 06, 2006 7:37

Detta är ju helt underbart! Just när brat ser klart på serien så har vi fått Tea! Party in my eyesocket - and everyone's invited!

Glory: Jag tyckte inte heller att ditt skämt var roligt... en sekund där trodde jag att jag skulle bli tvungen att vänta till söndag - i värsta fall måndagmorgon innan jag kunde läsa brats sista rec...

Tea skrev:
    Jag älskar den här serien!!

Jag älskar Tea, jag! :D

Jag sitter bara och gottar mig åt att fler än jag verkar ha samma reaktion som jag hade när jag såg den första gången. I. Min. Ensamhet. :| Jag skulle verkligen ha värvat redan då - det hade besparat mig mycket skrikandes och jublandes uti ett tomrum...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tea » lör maj 06, 2006 9:31

Glorificus skrev:
Tea skrev:Kom på vart jag sett Mikey innan... Föreställ er honom med bubbelplast kostym och Ashton i närheten Zoltan.

Nähä, är det där jag också sett honom förut? *asg* Ännu ett skäl att se om DWMC, alldeles för längesen jag såg den nu...

Anledningen till att jag kom på det var att jag samma dag träffade en bilhandlare med det namnet (vem döper sin unge till det??) Kunde nästan inte låta bli att göra hälsningen när han sa det...
Glorificus skrev:ooh, just det, enligt imdb är han dessutom killen Spider-Man åker hiss med i Spider-Man 2. "Nice costume..." Älskar den scenen, och nu blir den ju ännu mer speciell. 8)

Alldeles för längesen jag såg den.. :D Nu har jag två anledningar... (Tobey är naturligtvis den andra...)

Glorificus skrev:En annan tanke, Tea, är att det nog är bäst att spoilermarkera hela texterna om de enskilda avsnitten... vilka karaktärer som är med i avsnitten är också en sorts spoilers. ;)

Will do sry om jag spoilat för nån...

Kaffet färdigbryggt.... sambon på jobbet (tnk God) så nu kan jag sitta och vraka i bögprogram Bild

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle

Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Tea » lör maj 06, 2006 13:19

Ep8 s1.

ÅH NEJ DEBBIE!! Händer något debbie så stänger jag av och tänker inte titta vidare.
Har fullt sjå att förstå Brians känslor för Justin, It makes my stomach tingle. Eller, ja vi alla förstår dom väl, vi vill väl bara att det ska vara mer.

Jennifer ROCK! En omtänksam mor (som klarar av att säga Fuck till sin sons älskare) är en bra mor.
Det här avsnittet kan faktiskt vara bra för Brian. Men mtp hans 14-åriga mentalitet har jag inte så mycket förhoppningar.
När man ser Melanie och Lindsay tillsammmans utan Brian som samtalsämne är det faktiskt en rätt mysig relation.
Justin är fortfarande lite irriterande (jag var säkert lika irriterande jag som kär 17-åring) Ett mycket bra episode med spännande twist and turns. Men utan detaljlista. Inte många snygga vinklar, inga små detaljer som får en att tänka till, känns nästan som om det är en Spelling som regiserat. Väldigt mycekt drama över det hela.
Men det till trots, ett riktigt bra episod

Michael-comics i detta avsnittet: Wonderboy och Batmobile.

Ep9 s1.

Emmett kära emmett. Du är då för go!
Jag känner starkt för Mel på sjukhuset och är otroligt glad över att slippa vara lesbisk i USA. Bryr sej Brian verkligen om Mel lr bryr han sej bara om att slippa bli diskriminerad i PITTsburgh?
Scenerna med Brian och Gus är UNDERBARA. Varje scen känns som ett sånt där svart/vitt foto på ett galleri, eller hur!?
Stackars (?!) ted som inte kan se osynliga imaginary friends

LISTA!* Dawsons crack LOL
* Ambulanslampor blir discoljus
* Har Justin alltid pratat så nastralt?
* Akademikers lägenheter är underbara
* Never underestamate the pwr of cyberspace
* Brian gråter... vackert... (dock ej åhhh-ljud)
* Music maestro! Jag gillar doc, men gillar honom inte... You know, u gotta love him for trying, BUTT.. hes trying to HARD!
* mina skämt suger

Michaels-comics: X-men... (fast the movie)

Ep10 s1.
Endast lista i detta avsnittet... så jämnar det ut sej mot ep8.

* Justin börjar bli vacker. I like a man with butt.
* Debbie har hemsk smak i örhängen
* Olika matvanor är alltid roligta att kolla in :D Det är därför jag alltid smygkollar i vänners kylskåp :D
* Mammor håller ihop.
- Since when it it my responsebility?(stavas?)
- Since you took him home and fucked him!
* Emmets perky-tröja
* Bikt från både m. och b. med Emmetts stönande i bakgrunden
* Brian är bra på att manipulera
* Mels bröst är vackra. Vill oxå ha så små
* Lite svartsjuka igen. Mellan Michael och Justin. Det är härligt att se
* Klasskillnader visas otroligt bra ur kameravinklar i detta avsnittet

Michaels-comics: X-men (DVD)
Senast redigerad av Tea sön maj 07, 2006 20:31, redigerad totalt 1 gång.

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Tea » lör maj 06, 2006 17:08

Ep11 s1.

Rädslan ang. könssjukdomar uppmärkammas mycket bra i honomfilmer/serier. Jag hoppas att det någongång skulle uppmärksammas lika bra i Straighta filmer/serier.

Michaels ögon lyser upp två gånger i detta avsnittet och jag blir KÄR!
Det Brian gör var rätt uppenbart redan från början, innan Debbie kom på det hela och jag tycker det är jättefint gjort. Brian börjar bli mer och mer av en favorit just nu när man äntligen börjar förstå honom. Det kändes skönt att Debbie förstod honom så bra och ett tack var nog det minsta hon kunde göra.

Lista:
* Inte bara Tea älskar Justins bak 8)
* Debbies underbara tröjor (need head)
* Justin och Michael beter sej som två syskon. Deras relation är den roligaste för tillfället
* WOW vilken sexaffär, den hade jag gärna varit säljare för.
* Elefantkalsongerna finns i vårt lager :D Jag tycker de är döfräna
* Ljus på toa utan tillsyn, ajabaja
* I Davids lägenhet står ett ensamt bord med en ensam vas, med en ensam blomma i under en lampa. Mycket stilrent, undrar vem som inrett lägenheten.

Ep 12 s1.

Wow, brian är verkligen tråkig utan Mikey, eller.. Brian är ingenting utan Mikey. (I LIKE IT)
Hade vi haft en Babylon här i Smålandsstenar så hade jag hängt där varje dag.
Ted må vara DOLL, men vi älskar honom här precis som han är
Och hur länge egentligen har Michael och The good doc varit ihop? För de verkar inte känna varandra alls. Jag gillar inte honom... David alltså.

Lista:
* cpt Astro snapsglas
* Lesbisk städning= man slipper städa själv
* Michael kallar Justin BoyWonder
* Did Cher have her pussy tightened?
* Röda klackskor... Bild
* Music - Bang to the beat of the (monkey)drum![/list]

Ep13 s1.

Detta blir kort. Det här avsnittet handlade alldeles för mycket om lindsay och melanie. Ursäkta mej, men deras relation är itne så j*a kul att titta på.
Naturligtvis väldigt avgörande för resterande avsnitt i serien (antar jag) och ärligt talat är jag rätt glad att Mel sticker, jag hoppas att hon kommer hålla sej borta ett tag så Lindsay kan få ta del av andra människor, ödmjuka sådana...
Emmetts problem däremot. Det är ett problem som jag gillar att se. Mycket intressant och deprimerande att se på.
Hoppas nästa avsnitt blir bättre
Kort lista:

* Kondomscenen, ska lära mej göra så...
* Shaving Ryans Privates LOL
Senast redigerad av Tea sön maj 07, 2006 20:33, redigerad totalt 1 gång.

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav brat » lör maj 06, 2006 22:40

5x13
No.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tea » lör maj 06, 2006 22:54

ep14 s1.

Oj det är visst bara jag som skriver :P

Jag vill tacka Mel för att äntligen dra upp även diskriminering mot svarta i USA.
Det som idag stör mej med the good doc mest är att han inte fattar något utan att få det stavat till honom. Hoppas att Michael gör slut snart, eller att doc får en ordbok till att lära sej stava
Och slutligen.. Ska Justin få leka hjälte idag?

Lista
* YES! nya kameravinklar. se golvet i brians lägenhet.
* Gus leende får mej att smälta
* a leopard can't change it's stripes (?!) LOL
* Det är otroligt hur lång tid callan i Emmetts vardagsrum har hållit. Är den i plast måntro?
* TED <3

Ep15 s1.

Haha, det är visst inte bara jag som tycker att doc försöker för mycket. Jag förstår precis hur Hank känner sej, Been there, done that
Avsnitten mellan Brian och hans far är hjärtskärande. alla tre. Och scenen i garaget ligger just nu på en andra plats på "bästa scenerlistan"
Såg ni hur Gus's ansikte sken up när han såg Debbie? haha, vilken liten goding :)

Detaljlista
* Jag kan titta på Brian och Gus i timmar. Det är så vackert.
* Emmets byxor (bäda två)
* Bebisnärbild med napp.... Mitt hjärta smälter ännu mer
[/list]

Ep16 s1.

Dagens problem:
- Det finns homofober på min skola
- Jag var otrogen, ta mej tillbax
- Min pojkvän betalar för mycket, jag har för mycket pengar över :rolleyes:
- Jag är ensam, gifter mej.

Med tanke på att vi har ca 1 elev i varje klassrum i Sverige som är homosexuell så vore kanske en Gay/straight alliance någonting som var skola borde ha. Vi säger ju att vi är så öppna i Sverige. Afterall att bli kallad namn som bög och homo och lebb är några av de vanligaste själsorden våra ungdomar får höra... lite insyn i vad orden verkligen betyder kanske skulle vara bra.

Att Linz skulle göra nått drastiskt var väl väntat, det här.. kanske lite mer oväntat då... Skynda att rädda situationen killar!!

Att Brian gives a shit visste vi ju oxå redan, eller hur, men Gud vad skönt att höra honom säga (lr inte) det. Det var faketetiskttt på tiden.

Tre punkter på Listan:

* Emmetts barbara liknelser.
* Emmetts halsduk
* Justin. Att stå på sej till varje pris är vad som defines a true champ!

ep17 s1.

Michael verkar till trots älska sin nya livsstil.
Det är ett mycket strongt försök av Jennifer att engagera sej i Justins skolgång. Tycker om sådana föräldrar!
Det märks väl att Debbie trivs med en ny son i huset.
Det är så här Justin och Brians relation ska vara. Det är spännande- hett- sexuellt och oförutsägbart.
Hur ställer jag mej till det hela med Brian och adoptionspapprena nu då? VA!? Jag vet inte!! and it's annoying

Lista:
* Tungaction med frenchkisses J.+ B.. Yummie
* Tea ögonmumsar Justin i röd kort topp. synd att han är bög, annars hade han hamnat på min lista!
* Jag älskar LÄDER-TED! Han är vågad och kaxig.
* Emmett är fortfarande favoriten, men Gus knapar in. han ser ju ut som ett troll. jag gillar troll .
* 3:e ggn idag som jag hör "say a little prayer" de första två dock mycket bättre versioner
* Jag kan inte sluta titta. Jag är addicted. Jag älskar dom här karaktärerna. Och tack och lov har roliga härliga kameravinklar och detaljer börjat ta form i serien igen.
[/list]
Senast redigerad av Tea sön maj 07, 2006 20:34, redigerad totalt 1 gång.

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Tea » lör maj 06, 2006 22:55

jaa, brat skrev med :D

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör maj 06, 2006 22:58

brat skrev:5x13
No.

Iiih.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » lör maj 06, 2006 23:22

*kramar brat*

Jag hann inte med 5x13 innan henne - men jag vägrar avverka den bara för att jag måste. Det är för bra för det.

Tea!

Jag läser vad du skriver med ett leende på läpparna!

[spoiler så långt Tea sett och skrivit om fram till nu]

Tex är det så skönt med nån som ser Ted's "storhet".

Alla verkar också gilla Emmet bäst i början.

Det är faktist väldigt intressant att läsa att du i början av serien snabbt blev en Mikey/Brian-shipper trots att du inte sett den brittiska förlagan där denna pairing (där: Vince/Stuart) är mycket mer central från start. Oftast har jag märkt att förstagångare på den amerikanska - som sett den brittiska - inte riktigt kommit in i den relationen så som det kanske var meningen från början. Men det är kanske så att man har lättare för den om man inte sett den brittiska och inte gör omedvetna jämförelser i relationerna. Du är ett litet socialt experiment alltså! :D

Meningar som denna:
Jag kan inte sluta titta. Jag är addicted. Jag älskar dom här karaktärerna. Och tack och lov har roliga härliga kameravinklar och detaljer börjat ta form i serien igen.
värmer mitt hjärta! :lovebunny:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav brat » sön maj 07, 2006 2:37

Hela serien
Nu har jag sett om 1x01-1x03. "Let's hear it for the boy!" Känns lite bättre. Tillfälligt. Kanske så att jag kan sova i alla fall.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » sön maj 07, 2006 3:11

Och nu kan du läsa under *alla* spoilermarkeringar. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Glorificus » sön maj 07, 2006 11:01

Jag drömde rena långfilmen i natt, och det roliga var att Gale Harold hade huvudrollen! Han hade sin nya, skäggiga look och tyvärr var huvudpersonen en psykopat... men han spelades av Gale! :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tea » sön maj 07, 2006 11:48

Ai

:D

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav madskellig » sön maj 07, 2006 12:36

Som ännu ett led i min Qaf obsession såg jag en film med Randy Harrisson igår "bang, bang you're dead" vet inte om alla här kanske redan har sett den (och diskuterat den) men den var riktigt bra tyckte jag. Randy har väl inte den största rollen men han är jättebra då han är med.

Han är verkligen en underbar skådespelare, fattar inte varför han inte gör fler filmer.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Tea » sön maj 07, 2006 12:37

madskellig skrev:Som ännu ett led i min Qaf obsession såg jag en film med Randy Harrisson igår "bang, bang you're dead" vet inte om alla här kanske redan har sett den (och diskuterat den) men den var riktigt bra tyckte jag. Randy har väl inte den största rollen men han är jättebra då han är med.

Han är verkligen en underbar skådespelare, fattar inte varför han inte gör fler filmer.

bang bang är min absoluta favoritfilm :) Den är OTROLIG!

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav madskellig » sön maj 07, 2006 12:39

Tea skrev:bang bang är min absoluta favoritfilm :) Den är OTROLIG!

Jag hade faktiskt inte så höga förväntningar (hyrde den skamlöst nog bara för att se Randy) men vart väldigt positivt överraskad :)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Ai » sön maj 07, 2006 12:59

Jag har den på hårddisken! Den är helt ok. After-school special inspirerad av Columbine.

Randy är lysande. Men det är han ju alltid! :lovebunny:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tob » sön maj 07, 2006 13:19

Ai skrev:Jag har den på hårddisken! Den är helt ok. After-school special inspirerad av Columbine.

Kollade upp den på imdb nu och blev väldigt sugen på att se den. Ai, du har inte lust att ta en tripp in på dc?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav brat » sön maj 07, 2006 13:42

5x13
Lite spoiler för den brittiska versionen också.
Jag hatade slutet igår. Och jag hatar slutet idag. Men igår var jag ledsen, idag är jag fly förbannad!
Det blev nästan exakt såsom jag önskade. I min vildaste fantasi önskade jag att de skulle sluta med en dansscen på Babylon men jag trodde aldrig att det skulle hända, men det gjorde det! Mycket hoppfullt. Och stora applåder för Blake! Men jag skulle ändå offra allt det för att få Brian och Justin tillsammans. Jag kommer aldrig att vara en av dem som säger att slutet var sorgligt men att de gjorde rätt val. Aldrig. Varför?

De kunde väl för fan ha hittat på något mellanting!!
Det kändes helt fel att Brian skulle ändra hela sin personlighet för Justins skull och det kändes lika fel att Justin skulle offra allt för att vara med Brian. Men det känns ännu mer fel att de två inte får vara tillsammans!!! Ett helt acceptabelt mellanting vore att Brian mer öppet erkänner sin kärlek och älskar Justin samtidigt som han fortfarande är sig själv, kärleken till Justin är ändå en del av honom nu. Att Justin måste bo i NY för att måla är bortom mitt förstånd. Han kunde bo med Brian och ändå ha utställningar i NY eller flyga dit ut för möten och what not. Självklart ska man inte offra sig själv, men man ska då sannerligen inte offra kärleken heller. Ingen drar sitt sista andetag och tänker: Jag önskar att jag fick en dag till för att fokuserat på min karriär. De tänker: Jag önskar att jag fick en dag till för att vara med mina nära och kära. Jag försöker inbilla mig att slutet inte är så negativt ändå, de älskar fortfarande varandra och framtiden kan vara deras. Men det går inte så bra.
Brian: Wether we se each other next weekend or next month, never again. Doesn't matter, it's only time.
Tid är allt vi har! Vi måste göra allt vi kan med den tid vi får! Vi måste göra det som gör oss absolut mest lyckliga! Och jag lovar att det inte är att vara ifrån den vi älskar. Då är inget annat värt något.

När jag började inse att Justin tänkte åka... usch. Jag hörde högst vartannat ord av vad som sades efter scenen då Brian låg ensam i sängen. Men jag trodde ändå att han skulle komma tillbaka, det vore väl hoppfullt om han åtminstone hälsade på när Babylon återöppnade. När jag insåg att Justin inte skulle komma tillbaka... "hyserisk" känns som en bra beskrivning.

Slutet är fel. De har i princip återgått till den brittiska versionen. Justin lämnas för att leva livet medan vi fokuserar på Brian och Mikeys förhållande. Men den amerikanska versionen särskiljde sig från den brittiska redan efter tre avsnitt, det finns ingen anledning att återgå till det slutet. I US-versionen tar Justin över efter Mikey efter 3-5 avsnitt och Mikeys och Brians förhållande blir strikt vänskapligt. Vi har förtjänat ett större fokus på Justin. Det finns ingen rimlig anledning till att han inte bör vara med i slutscenen, han har varit en otroligt viktig del av serien!

Innan jag såg 5x13 planerade jag en omtitt direkt. Jag tänkte notera måste-ha-musik och bästa-Brian-Justin-scenerna. Jag skulle börja med 1x01-1x03 direkt efter slutet för att göra abstinensen lättare och känna hopp. När jag väl sett 5x13 kändes det knappt värt att se de tre första igen, det fungerade inte som jag tänkt. För vad är det för vits med att notera alla dessa underbara scener och se om en så hoppfull som "Let's hear it for the boy" när man vet hur det slutar?

Hatar slutet.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » sön maj 07, 2006 13:59

Tob skrev:
Ai skrev:Jag har den på hårddisken! Den är helt ok. After-school special inspirerad av Columbine.

Kollade upp den på imdb nu och blev väldigt sugen på att se den. Ai, du har inte lust att ta en tripp in på dc?

*tassar lydigt iväg till DC*

Den ligger i min "Bio"-mapp.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » sön maj 07, 2006 14:24

brat skrev:5x13
Lite spoiler för den brittiska versionen också.
Jag hatade slutet igår. Och jag hatar slutet idag. Men igår var jag ledsen, idag är jag fly förbannad!
Det blev nästan exakt såsom jag önskade. I min vildaste fantasi önskade jag att de skulle sluta med en dansscen på Babylon men jag trodde aldrig att det skulle hända, men det gjorde det! Mycket hoppfullt. Och stora applåder för Blake! Men jag skulle ändå offra allt det för att få Brian och Justin tillsammans. Jag kommer aldrig att vara en av dem som säger att slutet var sorgligt men att de gjorde rätt val. Aldrig. Varför?

De kunde väl för fan ha hittat på något mellanting!!
Det kändes helt fel att Brian skulle ändra hela sin personlighet för Justins skull och det kändes lika fel att Justin skulle offra allt för att vara med Brian. Men det känns ännu mer fel att de två inte får vara tillsammans!!! Ett helt acceptabelt mellanting vore att Brian mer öppet erkänner sin kärlek och älskar Justin samtidigt som han fortfarande är sig själv, kärleken till Justin är ändå en del av honom nu. Att Justin måste bo i NY för att måla är bortom mitt förstånd. Han kunde bo med Brian och ändå ha utställningar i NY eller flyga dit ut för möten och what not. Självklart ska man inte offra sig själv, men man ska då sannerligen inte offra kärleken heller. Ingen drar sitt sista andetag och tänker: Jag önskar att jag fick en dag till för att fokuserat på min karriär. De tänker: Jag önskar att jag fick en dag till för att vara med mina nära och kära. Jag försöker inbilla mig att slutet inte är så negativt ändå, de älskar fortfarande varandra och framtiden kan vara deras. Men det går inte så bra.
Brian: Wether we se each other next weekend or next month, never again. Doesn't matter, it's only time.
Tid är allt vi har! Vi måste göra allt vi kan med den tid vi får! Vi måste göra det som gör oss absolut mest lyckliga! Och jag lovar att det inte är att vara ifrån den vi älskar. Då är inget annat värt något.

När jag började inse att Justin tänkte åka... usch. Jag hörde högst vartannat ord av vad som sades efter scenen då Brian låg ensam i sängen. Men jag trodde ändå att han skulle komma tillbaka, det vore väl hoppfullt om han åtminstone hälsade på när Babylon återöppnade. När jag insåg att Justin inte skulle komma tillbaka... "hyserisk" känns som en bra beskrivning.

Slutet är fel. De har i princip återgått till den brittiska versionen. Justin lämnas för att leva livet medan vi fokuserar på Brian och Mikeys förhållande. Men den amerikanska versionen särskiljde sig från den brittiska redan efter tre avsnitt, det finns ingen anledning att återgå till det slutet. I US-versionen tar Justin över efter Mikey efter 3-5 avsnitt och Mikeys och Brians förhållande blir strikt vänskapligt. Vi har förtjänat ett större fokus på Justin. Det finns ingen rimlig anledning till att han inte bör vara med i slutscenen, han har varit en otroligt viktig del av serien!

Innan jag såg 5x13 planerade jag en omtitt direkt. Jag tänkte notera måste-ha-musik och bästa-Brian-Justin-scenerna. Jag skulle börja med 1x01-1x03 direkt efter slutet för att göra abstinensen lättare och känna hopp. När jag väl sett 5x13 kändes det knappt värt att se de tre första igen, det fungerade inte som jag tänkt. För vad är det för vits med att notera alla dessa underbara scener och se om en så hoppfull som "Let's hear it for the boy" när man vet hur det slutar?

Hatar slutet.

:eek:

Oj.
Wow.
Ilskan.
Besvikelsen.

Jag vill skriva nåt nu. Hoppas det blir förståeligt. Har en massa känslor och en lessen dotter....
Here goes nothing....

Jag känner inte riktigt igen mig i din reaktion. Jag tycker slutet är jättebra - nästan så jag vill sätta det i samma klass som Not Fade Away!

För mig så är det först ohyggligt sorgligt när dom ligger i sängen och bestämmer sig för att inte gifta sig. När dom inte ser nån utväg alls. Sen blir den en sansad förtvivlan när Justin packar och dom älskar för sista gången. Jag känner allt Brian gör. Kärlek, saknad, förtvivlan. Han är så rå och totalt öppen i slutet. Vackert. Sen Babylon. Hur Mikey får honom tillbaka på rätt spår och får honom att inse att han inte kan sitta och deppa ihop i loftet utan ta tillbaka makten över Liberty ifrån hat-falangen och återöppna klubben igen. Visst hade det varit underbart om Justin dykt upp (och jag vill gärna tro att han faktist gjorde det off cam), men om han gjort det så hade det tagit något ifrån slutet för mig.

Alla har en partner i slutscenen. Alla utom Brian. Men Brian har något viktigare. Han har sigsjälv. Han säger till Justin: You did it. You became the best homosexual you could possibly be. Men sanningen är ju att den som verkligen lärt sig nåt av den här tiden under dessa år är Brian. Han har öppnat sig och lärt sig att det är inte farligt att ge bort sitt hjärta helt och fullt och släppa nån så nära inpå sig att den ser alla små ärr och vågar dessutom hålla upp en spegel och visa dom för dig också! Justin tillät Brian aldrig fly undan. Han konfronterade alla hans fobier och skräcker. You're not your father.

Mycket mer än Mikey kunde göra. Michael som alltid varit för nära och inte vågat rubba den sköra balansen förrän på slutet. I slutet är det så självklart att det ska vara Michael som bygger upp Brian och öppnar ögonen på honom. You're Brian Kinney, for fuck's sake!

So what are they playing?
Our song.

som såklart är samma låt som spelades på sjukhustaket när Gus föddes: Pride.

I look into the window of my mind,
reflections of the fears I know I left behind,
I step out of the ordinary
I can feel my soul ascending,
I'm on my way,
can't stop me now,
And you can do the same!
(Yeah!)

What have you done today to make you feel
Proud?

Thus it is complete.
Queer as Folk - The Education of Brian Kinney....

Det där var alltså bara svar på brat's spoiler. Min rec kommer senare.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » sön maj 07, 2006 17:05

Gick tillbaka för att se vad jag själv skrivit om 5x13, men hittade inget. :eek: Vilken hemsk människa jag var som inte skrev något..! Inte har jag antecknat längre än 5x09 heller. :?

Hur som helst...
5x13
Jag vet i alla fall att jag var helnöjd med slutet. Även om det var hemskt att se Brian och Justin skiljas åt så gjorde de inte slut, de ska prova på distansgrejen. Och då är Brians ord om tid tröstande. Man får som tittare själv föreställa sig hur det går för dem... det gör att det inte blir för sagoaktigt slut, samtidigt som det finns hopp. Och att Brian och Mikey dansar på Babylon såg jag mer som att det handlar om att låta "the thumpa-thumpa continue" än om karaktärerna i sig. :)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » sön maj 07, 2006 19:05

5x13
Ai skrev:Visst hade det varit underbart om Justin dykt upp (och jag vill gärna tro att han faktist gjorde det off cam), men om han gjort det så hade det tagit något ifrån slutet för mig.

Alla har en partner i slutscenen. Alla utom Brian. Men Brian har något viktigare. Han har sigsjälv. Han säger till Justin: You did it. You became the best homosexual you could possibly be. Men sanningen är ju att den som verkligen lärt sig nåt av den här tiden under dessa år är Brian. Han har öppnat sig och lärt sig att det är inte farligt att ge bort sitt hjärta helt och fullt och släppa nån så nära inpå sig att den ser alla små ärr och vågar dessutom hålla upp en spegel och visa dom för dig också! Justin tillät Brian aldrig fly undan. Han konfronterade alla hans fobier och skräcker. You're not your father.

Thus it is complete.
Queer as Folk - The Education of Brian Kinney....

Som avsnitt är 5x13 mycket bra, men som serieslut är det hemskt! Jag gillar allt hopp som finns i slutscenen och jag tycker att Brian har en underbart fin arc över serien men jag gillar inte att det slutar med att Brian och Justin är ifrån varandra. Som du säger kan man lätt föreställa sig deras gemensamma framtid men jag vill inte behöva nöja mig med det, jag vill inte att det ska sluta med något så otillfredsställande. Justin var inte bara killen som skulle lära Brian att älska sig själv och andra, och att erkänna det för sig själv och andra. Justin var killen som skulle lära Brian allt det och killen som sedan skulle belönas för sin framgång. Inte bara så, även skörda. Justin har förtjänat Brian och att Brian har förtjänat Justin och att jag har förtjänat att se Brian och Justin sluta tillsammans. Jag tycker att serien borde ha slutat så, inte bara för att jag är en romantiker utan även för att det enligt min logik är rätt.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tea » sön maj 07, 2006 19:27

Resten av säsong 1

ep18 s1.

Än en gång ser man storheten i Ted. Han är faktistk lite som jag. Hur många ggr än människor lets you down, kan du ändå inte sluta vara barmhärtig samarit när de hamnar i problem!
YES the doc screwed up!
jag saknar Michaels tankedialoger *suckar* Vad hände med dom?
Tycker mindre om Michaels nya personlighet efter detta avsnittet. Jag ville ju att de skulle göra slut!

Lista
* Kamerarörelser på babylon i början
* Justin börjrar bli kaxig. GOOD 4 Him
* Justin kommer härefter att kallas Bubble-butt
* Konfettifest = roligt[/list]

Ep19 s1.

Det är lite synd att Brians pappa dog så snart. Jag såg lite (sadistiskt) fram emot fler scener mellan dom.
Brians mamma verkar ju vara en udda karaktär oxå, kanske får man se fler möten med denna kvinnan i framtiden.
Brian behöver Michael igen. Jag älskar när dom behöver varandra.
Starkt av Michael att stå på sej. Jag hade själv låtit Brian ta mej så hårt att jag aldrig mer kunant stå och fortfarande haft ett fett leende på mina läppar i resten av mitt liv :P
Att Brian bär pappas tröja när de spelar bowling känns lite.. amerikanskt-drama.. annars ett bra episod.

Ep20 s1.

På nått sätt känenr jag för Blake och kan tycka att Emmetts kommentarer är onödiga och jag hoppas innerligt att Emmett har fel (för Teds skull) men ajag har sett sådana här serier innan och troligtvis har han rätt.
Diggar fortfaradne inte DOc, men jag måste erkänan att om Michael blir så sotis på killarna på babylon, måste han verkligen älska David och jag får väl lära mej se mellan fingrarna då. För jag är hopplöst över öronen förälskad i Mikey. Mel visar sej vara en redig kvinna som stälelr upp för sinavänner i vått och torrt och relationen mellan henne och de andra verkar vara mycket bättre nu. Jag trodde inte att det kunde bli mer queer än Emmett, men det visade sej att jag hade fel, för OH MY GOD! Brett!

Lista
* Alla kalsonger på babylon är hemska!
* Michaels diggande till musiken, Who doesn't love this man?
* Emmet + Brett. Nästa gång jag är in the mood för en kärleksfilm ska jag spara mej en och en halv timme och bara titta på detta avsnittet istället :P
* Retandet av Brian i the diner
* Brian has tought Justin well! leendet de ger varandra är underbart!

Ep21 s1

Det första jag tänkte i detta avsnittet var JAA! Hoppas doc bestämmer sej för att flytta! För en huvudperson kan ju inte flytta.. eller hur...
Emmett är den som står för för de djupa meningsfulla berättelseran i detta avsnittet tydligen. Dutti pojke!
Inget höjdar avsnitt detta heller...

Lista
* Ted och Blake upplever min sexfantasi, Bastards
* Advokatbyråer har alltid så trånga korridorer, undra om det finns någon baktanke med det
* Emmett är vacker när han ler (se rättegång)[/list]

Ep22 s1

NEJ!!! inte sista avsnittet, jag slår vad om att nån blir skjuten!

Tillbaka i skolan igen ser jag. Skönt att daph är tillbax. Jag saknade henen faktiskt lite :( Man behöver alltid en bästa vän, hur ska Brian klara sej utan Mikey? Serien skulel ju bli dötråkig då (kommer ni ihåg ep12?)
Hur ska detta sluta? Emmetts roligaste scen hittills med farväl-talet till Michael på babylon LOL
Och jag glädjer mej i att Mikey och Doc bråkar. Ni ska se mitt flin.

Lista
* Älskar början, med sexet och telefonsamtalen
* Måste göra en sån tårta till mamma iår då hon fyller 50
* - I thought you liked fucking 18 yr olds. (burned)
* Trollkarlen från oz, i'll miss you the most scarecrow till ted ROFL
* tom lampan i emmetts lägenhet bär flanell
* Sunshine looking goooood
Senast redigerad av Tea sön maj 07, 2006 20:36, redigerad totalt 1 gång.

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Tea » sön maj 07, 2006 19:29

säsong 1Haha, ni trodde väl inte att jag inte skulle kommentera dom sista minuterna? Här:
Det är inte den bästa Promscenen i historien, men jag kan itne förmå mej att inte le. Speciellt vid Dirty dancing stegen (med tanke på våran tidigare disk.) Daph's längtande romantiska suck i samma ögonblick som min gjorde ögonblicket ännu mer speciellt.

Sen händer det, ja sa ju att nått skulle hända. och ett basebollträ är nästan samma sak som en pistol :P
Scenen i sjukhuset med Brian gråtandes, michael sittandes brevid honom och flashbacken när de springer till Brians nyfödda son i samma korridor kan inte beskrivas med ord. Den ligger högst upp på min lista nu.

Tro det eller ej men jag kände mej tvungen att ställa mej upp och applådera! F*n oxå, nu kan jag ju inte åka och meka, måste ju börja titta vidare på säsong 2.

Listan här är top fem scener i säsong 1

1. Episode 22 - Slutscen
2. Episode 3 - Babylon - Let's hear it for the boy
3. Episode 6 - Glcscenen med Jennifers fantasi
4. Episode 15 - Brian och hans far i garaget.
5. Episode 1 - Michael och Brian ska hoppa från balkongen.
Senast redigerad av Tea mån maj 08, 2006 18:33, redigerad totalt 2 gånger.

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Tea » sön maj 07, 2006 20:08

by the by, med tanke på min nyligen funna addiction på denna serie som jag älskar och hatar, var jag bara illa tvunen att ha en sån där som jag har på alllt annat som jag är beroende av ( har en buffy, en jaws en marilyn monroe ala Andy warhol mm... )
nämligen en:
Bild

tea är coffeaddict oxå :P

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Glorificus » sön maj 07, 2006 20:56

Oj, känns som att jag också borde ha en sån. *måste motstå impulsköp*

Tea skrev:säsong 1Haha, ni trodde väl inte att jag inte skulle kommentera dom sista minuterna?

Haha, jag letade och letade i ditt förra inlägg... Dansen!! Sunshine!!

Tea skrev:Listan här är top fem scener i säsong 1

1. Episode 22 - Slutscen
2. Episode 3 - Babylon - Let's hear it for the boy
3. Episode 6 - Glcscenen med Jennifers fantasi
4. Episode 15 - Brian och hans far i garaget.
5. Episode 1 - Michael och Brian ska hoppa från balkongen.

Oj, där har du lyckats pricka in en handfull av mina favoritscener också (minus Jennifer-fantasi-scenen som inte sticker ut för mig).

Älskar hur Brian/far-scenen i garaget är gjord - efter alla års tystnad kommer Brian ut för sin far, utan någon långsam uppbyggnad utan bara pang på! Och det som följer i hela scenen är precis lika snyggt och starkt.

I pilotavsnittet var det framför allt Mikey/Brian på taket som fick mig att tänka "whoa, den här scenen minns jag från den brittiska, men här är den bara.. whoa!". :D

Let's hear it for the boy... ja, man kan se den slutscenen hur många gånger som helst och ändå är det omöjligt att sitta stilla och inte låta något i stil med "iiih"!

Slutet av 1x22... puh.. jag säger det igen: Joss-bra.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film