Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Ankh » fre maj 05, 2006 0:12

Tinwiel skrev:Ankhan: Flatsexet i QaF är kasst. Se The L Word istället, där är det hett! Shaaane! 8) Alla här är överens om att Lindseys och Mels sex är snortråkigt.

Inte tråkigt så mycket som... motbjudande.. Inte hett för fem öre bara.. läbbigt. Usch... Fpr mig att vilja krypa i hop i fosterställing. ....
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav brat » fre maj 05, 2006 0:46

5x01
Jag hade tokfel, det känns lite ovanligt när det gäller tv-serie-siande. Det blev inte alls så stora och dramatiska förändringar som jag föreställt mig. Justin åkte visserligen till Hollywood men han saknar fortfarande Brian och är fortfarande tillsammans med honom, på Kinney-vis. Brian är fortfarnade den som styr och den som tror att det är hans plikt och rätt att putta bort Justin för att få Justin att leva ett eget liv (och för att själv slippa bli sårad), än om Brian bara älskar honom mer och mer. Det är i stort såsom det alltid varit. Jag undrar hur länge det gått sedan 4x14.. 3 månader?

Det var iaf ett väldigt roligt avsintt. Jag fick sitta och skratta och klappa händerna mest hela tiden. Teds fet-gubb-älskande kille var hysterisk! Och det var perfekt att Brian köpte Babylon (och inte helt oväntat).

Bra början!

5x02
Jag är lite besviken. Dels suger det hårigt att det ser ut att bli mycket kring Mikey-Mel-Linds. Vad kan jag säga? Mikey är en skit. (Det går inte att komma i efterhand och tro att man är bättre än andra och se att leksaken verkar rolig, jag vill ha.) Mel och Linds får dock skylla sig själva som gick med på att riva kontraktet, puckon. De skulle ha valt Brian. Jag skulle bära Brians barn före Mikeys när som helst! HAHA

Sedan är jag lite besviken på Justin-Brian handlingen också. Jag tycker inte att Justin går att läsa riktigt. I förra avsnittet verkade han sakna Brian massor men nu är det som att Hollywood är viktigare (han åkte ju inte ens hem efter filmen blev nedlagd!). Brian däremot har saknat Justin supermycket och till och med lämnat lådan tom i väntan på hans saker. Fast... nu när jag tänker på det kanske det inte är så annorlunda motför vad jag först trodde ändå. Justin vill se vad mer världen har att erbjuda medan Brian vill binda sig mer och mer till Justin. Jaja, de älskar varandra iaf. Det kan man inte klaga på. Vem vet, kanske måste Brian offra sin kärlek och finansiera filmen åt Justin...

Dessutom stör jag mig på att Babylon helt plötsligt skulle vara ute. Det har ens aldrig varit halvtomt där, det verkar bara inte logiskt. Hur lång tid var det stängt? En vecka eller två? Om bögarna har gått dit i fyra år kan de väl inte ändra sig så snabbt.

Men även andra avsnittet var lite roligt. Ted och ålderskrisen var lustig liksom bröllopsplaneraren Em.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » fre maj 05, 2006 0:52

The Ankh skrev:
Tinwiel skrev:Ankhan: Flatsexet i QaF är kasst. Se The L Word istället, där är det hett! Shaaane! 8) Alla här är överens om att Lindseys och Mels sex är snortråkigt.

Inte tråkigt så mycket som... motbjudande.. Inte hett för fem öre bara.. läbbigt. Usch... Fpr mig att vilja krypa i hop i fosterställing. ....

Jo, sant. Det med. Men som sagt, flatorna får ingen bra representation i QaF, dom är rätt så tråkiga. Det är inte så mycket flatsex med i serien, så du behöver inte oroa dig för det så mycket. ;)

The L Word goddammit! Bra serie också.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » fre maj 05, 2006 1:40

5x03
What? Vem har rippat det här avsnittet? Slutmusiken började flöda, Justin och Brian började hångla och KLIPP, SLUT. Taskigt. :P

Okej, det är lite bättre. Men jag känner ändå att storyn om att Babylon gick dåligt bara kan ha blivit konstruerad för att vi skulle få det här klappa-händerna-med-ett-stort-leende-ögonblicket då Brian med hjälp av Justin fick klubben att gå bra igen. I vilket fall beundrar jag Brian som hellre blir ruinerad än låter Liberty avhomofieras.

Tråkigt om Deb verkligen ska sluta jobba på the diner. Men jag gillar nya servitrisen... än om jag har vissa problem med "skådespelerskan". Underbart att Emmett blev en succé. Kan bara tänka mig hur förolämpad han blev av att bli kallad för lite queer. ;) Men när ska Ted återfå sitt förnuft och färga tillbaka håret?? Och när ska Brian göra något åt sitt hänghår? När får vi se Hunter igen förresten?

Till sist måste jag få beklaga mig hur mycket det SUUUGER att behöva se tre idioter till karaktärer slåss om ett litet barn. Jag hejar på Mel, hon är den som är minst äcklig av de tre. Michael är så långt ner på min skit-lista nu att jag inte vet hur han ska kunna ta sig upp igen. För Linds finns det inget hopp. Jag tycker det är fint att Brian hjälper henne men jag förstår inte hur han står ut med henne.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » fre maj 05, 2006 2:53

5x04
Anledningar att avsky Michael:
- Han tycker inte att Lindsey är värd någon tid med bebisen.
- Han dömer snabbt och omotiverat "making fools of themself" när ett föräldrapar hejar på sin dotter och gör sedan, så klart, samma sak själv.
- Han tvingar Brian att komma på en middag som han vet går emot hans personlighet och blir sedan sur och riktigt bitter när Brian beter sig som Brian.
- Hans äckliga leende när han står böjd över bebisens säng medan Mel gråter hemma hos sig.

Anledningar att älska Justin och Brian:
- Duschscenen där de är helt pariga. :)
- Speciellt då Justin anmärker för badankorna att Brian sagt "par". :D
- Och då han avslutar Brians meningar fast Brian inte vill det. Haha

Tankar om Ted:
- Han ville bara att någon skulle säga att han dög, varför sa ingen det?
- Han drömmer om att Brian Kinney vill ha honom, haha. Det är det ultimata beviset att man duger. Men seriöst måste Brian fixa till sig om han vill fortsätta att vara måttstocken.

Dessutom tycker jag synd om Hunter. Det var dock förutsägbart och ofattbart klantigt att slå huvudet i bassängkanten så där. Men det var iaf inte skoj att se honom bli attackerad i skolan nästa dag.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » fre maj 05, 2006 15:04

[5x11]

Alla försöker leva med efterverkningarna.

Ted anklagar sig själv - kanske mer än nån annan. Han skickade Michael till baren.

Emmet är paralyserad.

Justin målar.

Brian. Brian griper efter halmstrån känns det som. FRIA? Omg... När jag såg det första gången så satt jag bara och skakade på huvudet. Trots att han med absolut största säkerhet har fått en ögonöppnare när han nästan förlorade allt så är det lite för snabb helomvändning för min uppfattning. Vem är det där? Jag känner inte igen honom alls. Tydligen gjorde inte Justin det heller... Slutscenen i huset känns krystad. Gillar den inte. Får en känsla av att Gale inte gillade den heller. Han är inte bra. Randy är tack och lov ju alltid bra. :lovebunny:

Fläckvist så glimtar gamle Brian till, men sen dyker den andre upp... Jag saknar gamle Brian!!

Hunter är tillbaka! Fåren samlas in inför finalen....

Hunter: [...] .. so I took myself and hitched.
Deb: You hitched!?
Hunter: You'll be happy to know I didn't blow any of the drivers.
Mikey: You're a good boy.
[...]
Hunter: [...] I was thinking of maybe becoming an actor.
Mikey: You can be anything you want. Right after you become a doctor.

En av dom bästa scenerna i avsnittet är definitivt mellan Brian och Jennifer. Där är det tydligt att det inte behövs vara nån annan än den "gamle Brian" trots att det blir sappy med jämna mellanrum.

Jen: [poppar piller] Shrink doubled my dose of Prozac. Do you have anything to wash it down with?
[Brian hyvar fram den "räddade" JD'n från Babylon]
Jen: Who do I look like to you? Judy Garland?

Och Brian ska sälja loftet. IGEN.... Vilken gång i ordningen är det här?

Avslutningsvis: Brians hår är konstigt igen. Sen avskyr jag rosa skjortor på killar.

Justin är skitfin å andra sidan!! :lovebunny: :lovebunny:

Så, nog med ytligheter för den här gången....

Så. Två avsnitt kvar. Ska jag hinna före brat?

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav brat » fre maj 05, 2006 16:44

Jag är dig hack i häl. ;) Men jag försöker att dra ut på mitt tittande så mycket jag kan... det går dock inte så bra. Till exempel idag blev mitt enda morgonavsnitt tre stycken...

5x05
Måste säga att Deb inte skötte Lorettas förälskelse speciellt bra. Först kunde hon visst inte se det, sedan bjöd hon ut henne på en lesbisk krog och bjöd på öl och fiskade efter komplimanger. Men till slut lyckades hon iaf. (Varför sa hon att hon var happily married?) Antagligen lika bra att Loretta lämnade stan efter den där räkhistorien.

Brian har verkligen otur med snoppen nu för tiden. Är det väl planerade hinder för att få honom (eller iaf Justin) att ifrågasätta hans liv? När ryktet om syfilisen gick på Babylon höll jag på att skratta ihjäl mig! Och nu verkar Justin igen har ledsnat på Kinney-stilen. För vilken gång i räkningen?

Ted såg inte alls annorlunda ut. Tack och lov. Skönt att Em fick ut honom iaf. Roligt att Ted skiner upp så mycket när Brian ger honom en (uppenbart tillgjord) komplimang.

5x06
Brian blir nobbad! I don't like it. Och inte han heller. Stackars Justin vill att Brian bara ska vilja ha honom. Men att Brian blir nedputtad av någon ny king of the hill är inte rätt sätt, Brian måste själv välja att sluta leva det livet. Och jag undrar verkligen vad som kan få honom att vilja det. Jag undrar så mycket att jag måste se nästa avsnitt nu med en gång! (Än om jag inte får veta vad som krävs för att Brian ska ändra sig så kanske jag får veta hur seriös Justin är i sina nya funderingar.)

Sedan flyttar Hunter ut. Det tar uppenbarligen riktigt hårt på Ben men Michael är osmidig som vanligt.

Deb börjar jobbar igen, bra. Förstår inte varför hon någonsin trodde att hon ville sluta jobba.

5x07
"You're making me fucking nervous as hell." Bra sagt Brian.
Fantastiskt, då vet jag hur seriös Justin var. Tokseriös. Han lämnade Brian. ("Damned if I know." Dåligt sagt Brian!) Och Brian är förkrossad. Underbart bra scen när Brian skäller ut Mikey. För att distrahera sig och bevisa att han är lika mycket Kinney som alltid så hittar han på en tävling med den nye stjärnan. Nu tycker jag visserligen att blondinen redan vunnit då Brian erkänner att det han allra helst vill ha är blondinen, för att visa vem som bestämmer... då har han redan indirekt sagt att blondinen bestämmer. Om inte!! Det finns en del intressanta varianter, varför inte:
Brian och blondinen kör ett hårt och underhållande race. Till slut vinner Brian! När han ska få sitt pris tackar han nej (och därmed blir han den verkliga vinnaren) för att han hellre vill vara med Justin. Jaja, jag vet - önsketänkande. ;)

Ted leker med elden. Han vill ha hämnd för pityfuck men faller för killen och ställer riktigt till det för sig själv. Och vi fick många sexscener med Ted… det är alltid… sexigt… öm… eller något. Till slut lyckas Ted dumpa killen men han verkar inte speciellt glad ändå.

Ja, nu när jag vet hur seriös Justin var så är det dags att ta en liten tittpaus. Fantastiskt...
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » fre maj 05, 2006 17:59

Spoiler för 5x09

brat skrev: Det finns en del intressanta varianter, varför inte:
Brian och blondinen kör ett hårt och underhållande race. Till slut vinner Brian! När han ska få sitt pris tackar han nej (och därmed blir han den verkliga vinnaren) för att han hellre vill vara med Justin. Jaja, jag vet - önsketänkande.

Måste jag tillägga att jag småflinar?

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » fre maj 05, 2006 18:11

Ai skrev:Spoiler för 5x09

brat skrev: Det finns en del intressanta varianter, varför inte:
Brian och blondinen kör ett hårt och underhållande race. Till slut vinner Brian! När han ska få sitt pris tackar han nej (och därmed blir han den verkliga vinnaren) för att han hellre vill vara med Justin. Jaja, jag vet - önsketänkande.

Måste jag tillägga att jag småflinar?

Nej, men jag kan tillägga att jag storflinar.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tea » fre maj 05, 2006 18:13

funderar på om amn bara för spänningens skull ska vänta med att se avsnitt 6 till klockan är tio... vad tycker ni?

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle

Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav brat » fre maj 05, 2006 18:15

Ni vill alltså att jag ska se serien ännu snabbare? Ni kan ju inte skriva om ett avsnitt som är två timmar bort när jag försöker att begränsa mitt missbruk!

Gah. Nyfikenheten tar livet av mig.

Min senaste plan är iaf att jag ser fram tom 5x12 i kväll/natt men att jag sparar Good bye specialen och sista avsnittet till imorgon kväll. Den kvällen kanske jag sedan avslutar med 1x01-1x03, jag har ett ENORMT sug efter att se Let's hear it for the boy igen och oavsett hur serien slutar så slutar jag gärna jag med känslan i slutet av 1x03.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » fre maj 05, 2006 18:21

Om jag får bara lägga in mina femtio öre här - och med min sjukliga kunskap om serien dessutom - så skulle jag heldre planera in ett sov-avbrott endera innan 5x10 eller efter 5x11. Lita på mig. ;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » fre maj 05, 2006 18:26

Å andra sidan klarade madskellig att ta avbrott mellan de sista knippen avsnitt... jag förstår inte hur det gick till, men det går tydligen. ;)

Plus att brat inte ens har 5x13. Hon fick alla andra avsnitt. Hihi, det låter som att jag varit medvetet grym, men det rymdes inte på den femte skivan...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » fre maj 05, 2006 18:27

Så det är därför hon verkar så cool och övertygad om att hon kan hålla sig ifrån sista avsnittet?! :D

[resten av serien]

Jag fasar för hur hon skall reagera för slutet av 5x10... Glory: finns det möjlighet att du kan åka dit och vara beredd att vara stödjande medmänniska när hon bryter ihop? Jag menar - när hon reagerat så starkt som hon gjort på resten av serien.... *eeek-smiley'n*

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » fre maj 05, 2006 18:51

Är mitt uppe i att testa lite olika tekniker. Så här är tre nya lite olik dom jag gjort tidigare. Jag gillar dom fast dom inte är riktigt 100%

Bild Bild Bild

Jag måste lära mig att få till texten ordentligt...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » fre maj 05, 2006 19:13

Ai skrev:[resten av serien]

Jag fasar för hur hon skall reagera för slutet av 5x10... Glory: finns det möjlighet att du kan åka dit och vara beredd att vara stödjande medmänniska när hon bryter ihop? Jag menar - när hon reagerat så starkt som hon gjort på resten av serien.... *eeek-smiley'n*

Hon har förstått att 5x10 är stort och är livrädd för avsnittet... hihi.. förståeligt nog. Puh, man blir ju rent nervös själv inför att hon snart ska se det.

Vad står det förresten under Kinney i mitten-avataren? Fina hur som helst... eleganta är kanske ordet jag letar efter.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » fre maj 05, 2006 19:15

Glorificus skrev:
Ai skrev:[resten av serien]

Hon har förstått att 5x10 är stort och är livrädd för avsnittet... hihi.. förståeligt nog. Puh, man blir ju rent nervös själv inför att hon snart ska se det.

Jo, man vet ju själv hur fruktansvärt det var, och med tanke på att brat i runda slängar verkar 3 gånger så exalterad över serien som jag är så ja, hon kommer må dåligt, dåligt....dåligt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav brat » fre maj 05, 2006 19:21

Skitsnack! :eek: Lögner och förtal! Jag tror att jag kan hålla mig mellan 5x12 och 5x13 för att jag vet att jag kan hålla mig. Hur kan ni tvivla på mig efter jag redan bevisat mig gång på gång? :D

Saken är den att jag tänkte ha paus både före 5x10 (för ett plåga mig riktigt extra mycket eftersom jag är väldigt spänd på att få se det avsnittet) och efter 5x12 (för att dra ut på slutet och så klart igen för att plåga mig själv). Men det skulle innebära att jag bara får se ett till avsnitt ikväll och det låter trååååkigt så jag skippade ett av uppehållen. Jag är nöjd med min nya plan. Den är bra.

Absence makes the heart grow fonder. De här två timmarna jag var utan QaF gjorde sannerligen att jag uppskattade serien mer när jag väl fick se den igen. Antingen det eller så var 5x08 bara ett väldigt bra avsnitt.

5x08
Hyllning 1: Mikey är förlåten!! :) Visst, han har varit bra med bebisen och kommit överrens med Mel men så långt ned som han var på skitlistan hjälper det föga. Däremot när han är snäll mot Justin och hjälper honom, DÅ stryker jag honom helt från skitlistan. :D

Hyllning 2: Ted är en gulleplutt (helt annat än snutteplutt) när han försöker trösta Brian. Jag klappade händerna när jag äntligen fick höra Ais citat. Fast i min åsikt har du kapat bort det bästa, slutet där han säger att han förlorat de två personer som betyder mest för honom. Och Ted vet inte riktigt vad han ska säga. :)

Hyllning 3: Em var underbar när han först gick och pratade med sig själv i parkeringsgaraget (?) och sedan skrek i högan sky när han trodde att han blev attackerad av sin stalker. Jag skrattade mig fördärväd, han är så gullig den pojken. Och jätteroligt att se Drew igen! Fin scen i slutet när Drew erkände för Em att han är bög. :)

Hyllning 4: Brian! Brian vinner. Brian tackar nej till sitt pris. Need I say more? :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » fre maj 05, 2006 19:29

brat skrev:5x08
Hyllning 1: Mikey är förlåten!! :) Visst, han har varit bra med bebisen och kommit överrens med Mel men så långt ned som han var på skitlistan hjälper det föga. Däremot när han är snäll mot Justin och hjälper honom, DÅ stryker jag honom helt från skitlistan. :D

Yay! Härligt att höra att du gillar Mikey igen. Han är så söööt. :)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » fre maj 05, 2006 20:10

[5x12]

Förlovningslycka? Konstiga chockade PodBrian är borta tack och lov....

Reaktionerna vid inbjudningarna var lysande! Ted!!! :D

Under dom första scenerna vill jag bara krypa in i skärmen och krama alla! Dom är så söta!

Emmet slängde ut sin cock-ring i silver när han försökte se ljuset - har han köpt en ny eller rotade han i soporna?

Tad! Urrk.... jag förstår inte att folk inte fattar att övertrevlig, misstänksam emot vänner, över-kär är lika med psykopat?

Jen och Justin! Söööööta! Deras scener är så otvungna och intima.

Återigen får Justin Brian att hålla hårdare i Gus. Och Brian utnyttjar sin favorit-out ur obekväma känslo-disussioner: I'm gonna go take a shower...

Sen är det rätt intressant att Carl faktist börjar en intressant diskussion om hur pass bra/dåligt homosexuella har i USA. Synd att den inte får fortsätta.

Ännu en gång så är det kristallklart att Lindsey är kär i Brian! Hon försöker desperat få Justin att flytta till New York och ifrån Brian...

Justins replik: New York isn't my opportunity of a lifetime. Brian is.
Den säger så mycket om honom som person och hela hans resa under dom här fem säsongerna. Så är det. Brian har varit hans mål och liv sen den där första natten.

Drew kommer ut ur garderoben ordentligt äntligen!! Till priset utav förhållandet med Em. Em som till sist, efter att Deb tvingat upp ögonen på honom, är modig och verkligen förstår vad det handlar om. Call me on your twenty-first birthday.
Senast redigerad av Ai fre maj 05, 2006 21:00, redigerad totalt 1 gång.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » fre maj 05, 2006 20:14

brat skrev: Jag klappade händerna när jag äntligen fick höra Ais citat. Fast i min åsikt har du kapat bort det bästa, slutet där han säger att han förlorat de två personer som betyder mest för honom.

Jo, jag försökte få in det - men om du tittar på min sigg så är den på precis på tecknet exakt så lång som den får vara just nu! Och jag ville inte ta bort nåt annat heller. 8)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » fre maj 05, 2006 20:37

Glorificus skrev:Vad står det förresten under Kinney i mitten-avataren? Fina hur som helst... eleganta är kanske ordet jag letar efter.

Jag kommer ärligt talat inte ihåg! Det var nån dag sen jag gjorde den. Nåt med asshole har jag för mig.. men det var väl rätt så givet va? :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » fre maj 05, 2006 20:38

Ai skrev:
Glorificus skrev:Vad står det förresten under Kinney i mitten-avataren? Fina hur som helst... eleganta är kanske ordet jag letar efter.

Jag kommer ärligt talat inte ihåg! Det var nån dag sen jag gjorde den. Nåt med asshole har jag för mig.. men det var väl rätt så givet va? :D

HAHA, "kommer inte ihåg"... :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » fre maj 05, 2006 20:54

Ai - Har du kommenterat 5x11 två gånger eller märkt fel?

Nu har jag haft paus en halvtimme sedan jag såg 5x09 för att se Alys nya serie (inte märkvärig hittills) men nu är jag tillbaka med åsikter.

5x09
När Justin har en sån hemsk pappa är det skönt att han har en sån underbar mamma! Jag förstår dock hans förskräckelse inför hennes nya 25-åriga pojkvän! Förhoppningsvis kommer han över det.

Att Ted skulle ha blivit så våldsamt populär enbart på grund av sitt nyhittade självförtroende köper jag inte riktigt. Visserligen tror jag absolut på att man inte ser bättre ut än man känner sig men det finns lite annat som spelar in också.

Drew passade också på att komma ut vilket var trevligt för Emmett men tyvärr resulterade det i att han blev avstängd. Jag är chockad att det får gå till så där. Gänget som är för prop 14 säger saker som jag tycker att man borde bli arresterad för. Det är härligt att se att serien vågar bry sig politiskt, skulle kännas falskt annars.

Stort plus för Brians scen med Deb!! Scenen hade skön humor och Deb vet precis rätt saker att säga!

Att jag förlåtit Michael för hans dåliga uppförande betyder inte att jag återgått till att älska honom. När Brian tar ett stort steg och ber om ursäkt är Michael en riktig skitstövel tillbaka.

Stackars Brian, jag vill bara hoppa in i rutan och krama honom!! Ted är fortfarande en gulleplutt med Brian. Och nu är Brian rätt gullepluttig tillbaka när han kallar Ted för sin vän! :)

Glömde en sak om 5x08
Jag är vanligtvis inte en våldsam människa men Justins pappa får mig att vilja slå och sparka hårt, på ömma ställen. Vilken skitstövel!

Det är värsta partyt utanför mitt fönster. Livat som sjutton. Är det rätt stämning för att se 5x10? Jag är nervös inför det avsnittet, ni har pratat för mycket om det.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » fre maj 05, 2006 21:00

Felmärkt såklart. Ändrat nu.

Om du ska våga? Du kan väl gå ut och hämta nån sansad trygg person att hålla i handen?

Om du har hörlurar så kan du ju alltid ta dom.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav brat » fre maj 05, 2006 21:55

5x10
Man kan väl säga att jag var lite spoilrad. Jag visste att det skulle vara ett märkvärdigt avsnitt. Så när halva avsnittet gått och inget i närheten av anmärkningsvärt hänt började jag känna viss oro. Vet inte om det var den oron som gjorde det eller om de valt att lägga in hemska små ledtrådar (jag tror nästan på det senare) men sekunderna innan det brakade lös ändrades energin.
- När Brian sätter sig i taxin är det en rent otäck känsla.
- När Lindsey stannar utanför klubben för att vänta på Mel är det en mycket oroande känsla.
- När ljudet blir lite dovare i Cindys sång och hon börjar snurra satt jag och höll ett krampaktigt tag i min tröja av ångest.
Men aldrig trodde jag att hela Babylon skulle explodera. Inte förstod jag det heller. Jag satt som ett stort frågetecken när man fick se chockerade ansikten upplysta i vitt. Jag tror att jag glömde andas ett tag.

Vet inte om jag nämnt det förrut men jag har alltid älskat när Brian säger Justins namn, han säger det på ett sånt speciellt sätt. Ett av mina favoritögonblick är då en skräckslagen Brian försöker varna Justin att Hobbs är efter honom med ett baseballträ. Här kom ett till sådant hjärtskärande ögonblick när Brian i panik ropar Justins namn. Men Justin är tack och lov okej. Michael är det inte.

"I love you"
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » fre maj 05, 2006 22:15

brat överlevde. Nu ska jag sova. ;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav brat » fre maj 05, 2006 23:11

5x11
Lordy lordy lordy lordy.

I början av avsnittet var jag helt inne i allas känslor. Precis var enda en av karaktärerna hade en stark och unik reaktion till det som hänt och det var jättebra gjort. Att Brian och Justin bara hade en scen gjorde mig ingenting för allt annat var så bra!

VAD!?! Mitt när jag sitter här och skriver om mina reaktion samtidigt som jag lyssnar på eftersången så börjar de prata igen. Självklart undersöker jag vad som händer. Jag inser med en gång att det är en trailer för de två sista avsnitten. Massor med spoilers flyger omkring. PANIK! Men jag kan inte stänga av. Istället försöker jag med tummar-i-öronen-fingrar-framför-ögonen-tekniken igen. Dumdumdum. Får de göre på dette viset?

Åter till 5x11. Brian friar till Justin!! Det trodde jag aldrig. Eller snarare, det förväntade jag mig aldrig. Men jag hade en liten vag tanke om det i bakhuvudet på grund av en bild i introt, det ser preics ut som Brian och Justin i bröllopskläder. Varför skulle de stoppa in den om de inte ville hinta, tänkte jag. Men jag slog bort tanken som absurd och tänkte att det nog bara var en slump, det är ju så mycket saker i introt. Men i vilket fall vågar inte Justin lita på Brian igen, bränd en för många gånger, så han säger nej. Du måste kämpa för honom, ropar jag uppmuntrande till Brian. Jag förväntar mig att det ska ta de resterande två avsnitten. Inte i min vildaste fantasi trodde jag att jag skulle få den där überromantiska scenen i slutet när Brian säger alla de rätta sakerna och ännu mer.

Min enda oro nu är att det var FÖR romantiskt. Det är ändå två avsnitt kvar... mycket tid att skita till det på...
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tea » fre maj 05, 2006 23:19

ep5 s1.

Har fortfarande svårt för Mel. Linz är väldigt ödmjuk och givmild (och har bra tålamod).
Detta avsnittet har jag sett halva inna och det är egentligen ingen höjdare, säger jag nu när jag sett andra avsnitt :D Det finns dock en del grejer som jag diggar starkt...
Brian slutar inte förvåna mej...

LISTA:

* Machomän och bebisar = puttinuttigt
* I like dick! LOL
* SCREWdriver -> hardware -> tools LOL (mikey och david i affären)
* You have a beautiful body. - I know :rolleyes: (gissa vem)

Mikeys comic-killar i denna episoden är : Superman och Laserman

ep6 s1.

Visst förstår jag att folk älskar Brian. Han är underbar och otroligt vacker, men jag faller mer och mer för den underbara människan som finns i Michael. Han är underbar...

Justin börjar utveckla lite bög- egenskaper i detta avsnittet (SHUT UUUP!)
Ted, lilla Ted, vilken otur då har... Ändå har jag en känlsa käre vän att du kommer ingå i ett långvarigt förhållande snart...
Är Brians beteende svartsjuka eller bara trofékrig? Brian har iaf något emot vår käre doktor, det känns faktiskt rätt bra :D
Still Liking Emmet the best

Lista!
* absolut bästa scenen hittills. Scenen är Brian och Jusin i GLC. Kyssen, Jennifer och fantasihångel... WOW!
* Jag älskar den här serien!!
* Musiken. "Dancing queen" disco version
* orden asshole och shitty i samma mening utan anspelning på sex
* Detalj GYMVIKTER LOL
* Kärlekens båda ansikten LOL
* Teds köksklocka, jag har likadan!
* Teds kopphållare... VILL HA!
* Mikey's min när han springer efter doc utanför woody.

Michaels comictjej: Electrawoman

ep7 s1.

De flesta personerna i serien har jag någolunda koll på. Men en del är fortfarande svåra att greppa. Jennifer är en av dom. Brian är en annan.
Kom på vart jag sett Mikey innan... Föreställ er honom med bubbelplast kostym och Ashton i närheten Zoltan.
Sen ställer jag mej frågan om man verkligen pratar såhär som singel in the US of A. Cock, fuck, asshole, screw, lick, dick i nästan varenda mening.
Härliga kärleksscener. Är det blå lakan eller än det reflektion av neonet ovanför sängen?
Börjar tycka bättre om Mel nu. Och Ted säger så smarta saker :P
Nu är jag faketetiskttt kluven. Jag :lovebunny: både Justin och Michael och vill att de båda ska få vara lyckliga med Brian, but we all know that's not gonne happen. Det är OLIDLIGT spännande.

Egentligen bara 4 saker att tillägga i listan:
    * Papegojstjärtar i buketten. BAK-tanke??
    * Tystnaden efter Teds mening; "He more than likes you" var värd mitt andra åhhh-ljud i denna serien.
    * Fäder som har svårt att acceptera sina söner som dom är gör mej arg. Jag förstår inte hur en sexuell läggning får skapa sådana problem i ett familjeförhållande. De är ju ändå fortfarande samma personer!
    * Lakanen är blåa :D eller blå/gråa kanske

Nu är det sängdags för mej... TTFN
Senast redigerad av Tea sön maj 07, 2006 20:30, redigerad totalt 1 gång.

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle

Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Glorificus » fre maj 05, 2006 23:41

5x10
Jag satt också och spände mig ju mer mot slutet man kom, när jag visste att något skulle hända... men det var snyggt gjort att det ändå fungerar och man blir chockad/rädd för karaktärernas skull när det väl händer, även om man hade föraningar... gaah... Mikey! Och jag håller med om att Brians "Justin!"-rop är hjärtskärande - han har så mycket rädsla i rösten.

Tea skrev:Kom på vart jag sett Mikey innan... Föreställ er honom med bubbelplast kostym och Ashton i närheten Zoltan.

Nähä, är det där jag också sett honom förut? *asg* Ännu ett skäl att se om DWMC, alldeles för längesen jag såg den nu... ooh, just det, enligt imdb är han dessutom killen Spider-Man åker hiss med i Spider-Man 2. "Nice costume..." Älskar den scenen, och nu blir den ju ännu mer speciell. 8)

En annan tanke, Tea, är att det nog är bäst att spoilermarkera hela texterna om de enskilda avsnitten... vilka karaktärer som är med i avsnitten är också en sorts spoilers. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film