Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Ai » ons maj 03, 2006 9:18

Tänker heldre på bögsex än Friggebo. Thank you very smuts.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav The Ankh » ons maj 03, 2006 9:24

Ai skrev:Tänker heldre på bögsex än Friggebo. Thank you very smuts.

WHo?? What?
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Ai » ons maj 03, 2006 9:32

The Ankh skrev:
Ai skrev:Tänker heldre på bögsex än Friggebo. Thank you very smuts.

WHo?? What?

http://bojerud.blogspot.com/2006/03/top ... ken-i.html

Punkt nummer 2.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons maj 03, 2006 12:21

Ok, Justin/Randy är inte klassiskt vacker, och han har några lustiga drag, men ni kommer snart att älska honom ändå, precis som vi gör.. han är en av mina favoritkaraktärer och favoritskådisar i serien också. Han är jävligt störig i början men han är ju rätt så ung också. Drama queen så att det räcker till och blir över.. Nathan var ju bara snygg, inte så mycket mer.. *hukar mig för dom ruttna tomaterna från Charlie Hunnam-fansen*

Sunshine! :lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav The Ankh » ons maj 03, 2006 12:49

Tinwiel skrev:Ok, Justin/Randy är inte klassiskt vacker, och han har några lustiga drag, men ni kommer snart att älska honom ändå, precis som vi gör.. han är en av mina favoritkaraktärer och favoritskådisar i serien också. Han är jävligt störig i början men han är ju rätt så ung också. Drama queen så att det räcker till och blir över.. Nathan var ju bara snygg, inte så mycket mer.. *hukar mig för dom ruttna tomaterna från Charlie Hunnam-fansen*

Sunshine! :lovebunny:

Inga ruttna tomater på Tin! Aldrig! men på Randy. Ok.. jag håller tummarna då.. på att det bilr böttre. Tur att Gale är som han är.
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Glorificus » ons maj 03, 2006 17:31

Ai skrev:Ja, Glory såg allt snabbt. Men hon skrev otroligt sporadiskt *blänger på G*. Så det känndes som om det tog längre tid.

Äsch... jag var för upptagen med att se avsnitten... :P

Men när jag gör min första omtitt kommer jag ju inte ha lika bråttom, så då lär jag skriva längre kommentarer om allt.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » ons maj 03, 2006 18:14

The Ankh skrev:Inga ruttna tomater på Tin! Aldrig! men på Randy. Ok.. jag håller tummarna då.. på att det bilr böttre. Tur att Gale är som han är.

Jag lovar att Justin/Randy blir snyggare allt eftersom tiden går. Till och med så snygg att jag kallar honom snygg, och det trodde jag inte då serien började. Men smaken är ju som baken också. Jag störde mig aldrig på hans mun, däremot på hans små ögon och hans bleka och taniga kropp.
Men som sagt var: Tur att vi har Gale! :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » ons maj 03, 2006 18:53

Glorificus skrev:
Ai skrev:Ja, Glory såg allt snabbt. Men hon skrev otroligt sporadiskt *blänger på G*. Så det känndes som om det tog längre tid.

Äsch... jag var för upptagen med att se avsnitten... :P

Men när jag gör min första omtitt kommer jag ju inte ha lika bråttom, så då lär jag skriva längre kommentarer om allt.

Jag kör samma försvar, kan inte kommentera då man upplever ;) Men jag har också planer på att skriva mer, nu då jag redan börjat min första omtitt.

Jag tyckte faktiskt aldrig att Justin var ful, lite ovanlig men aldrig ful. Sedan blev jag helt förälskad i honom runt mitten av säsong 1 :)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » tor maj 04, 2006 0:46

Nu har jag sett hela säsong 4.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » tor maj 04, 2006 0:50

brat skrev:Nu har jag sett hela säsong 4.

Märklig kommentar. Men jag känner undertexten... "Bara en säsong kvar"-ångesten.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tea » tor maj 04, 2006 13:24

jag vill ha säsong 1... vem har?

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle

Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Ai » tor maj 04, 2006 13:26

*räcker upp handen*

Har du DC?

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tea » tor maj 04, 2006 13:32

jaaaaa... pma mej :D:D:D

hubens namn och så menar jag :D

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Ai » tor maj 04, 2006 15:19

brat skrev:Nu har jag sett hela säsong 4.

Om jag inte lägger manken till och gör en ansträngning så kommer du att gå ikapp och om mig - och jag som bara har tre avsnitt kvar på sista säsongen....

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tea » tor maj 04, 2006 21:05

okej, nu kommer det.. 2 avsnitt sedda (alltså "dubbelavsnittet")

ursäktar all spioler... men jag vet itne hur mycket jag ska spoila så jag spoilar allt :D

Har ju sett 20 minuter av avsnitt numero 5 på tv, det var efter den ajg bestämde mej för att se hela :D
Här är iaf mina tankar om de första avsnitten:
ep1. s1
ojoj, vilka härliga karaktärer. Till skillnad från vissa andra tyckte jag att detta var ett mycket mysigt första avsnitt av serien. Den börjar i fart och slutar i fart. Alla är väldigt olika och har härliga egenskaper. Favorit för tillfället är Emmet, detta tenderar ändras efter seriens gång (kommer ihåg en gång då jag tyckte att Angel faktiskt var en av de bättre karaktärerna i Buffy) iaf... många fina scener. Jag har gjort en lista: eftersom Ai gjorde det klart för mej att jag måste skriva, så var det lika bra att ha papper och penna med sej vid titten
1. mycket vackert med vattendroppar i håret. Gale är verkligen ögongodis
2.Mysig scen på BB mellan Lindz och Brian. "if our parents could fuck up so can we"
3. De har lyckas fånga både vänskapen (balkong) och kärleksrelationen/avundsjukan (Justin i bilen) mellan Brian och Mikey.
4.Ångesten över att plötsligt bli pappa är oxå mycket fint fångad. Båda ggrna.

Sedan till ep2. s1
1.Justins berättelse för daphney känns WOW! Kommer själv ihåg förskönandet av hur min oskuld blev tagen.
2.Daphne som person vet jag inte hur jag ska hålla mej till än, känns lite som konstigt. Antingen är hon bara allmänt likgiltig, äcklad eller otroligt förälskad i honom.
3.Debbie... WOW Är det för sent att byta mamma?[/list]

sen bara tre detaljer som jag fastnade för... starkt...
1. måttband LOL
2.gardiner i Mikeys barnrum LOL
3.Är man gammal om man tyckte om P. Swayze, för jag hade affisch på honom på väggen när jag var yngre... ifrån D.D...
Senast redigerad av Tea sön maj 07, 2006 20:26, redigerad totalt 1 gång.

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Ai » tor maj 04, 2006 21:16

There ya' go! Good girl!

Vi har hittills gjort så att i princip allt räknas som spoiler, och spoilermarkerar heldre en gång för mycket än engång för lite. Tycker du klarade en balansgång rätt bra.

Kul att du gillar det, och fortsätt skriv för gudsskull! Det är underbart att läsa. :lovebunny:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » tor maj 04, 2006 21:18

Måste fråga: Har du sett den brittiska förlagan, eller är det här din första kontakt med serien (förutom dom 20 minutrarna från C+ - som jag antar att det var...)?

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav The Ankh » tor maj 04, 2006 21:20

US 1x09

OK.. Jag o Karroluttan hgar precis kommit fram till att vi verkligen verkligen är straighta. Scenen med Lindsay och.. eh.. whatserface den fula lesbiska mamman.... vi höll för ögonen och sen spolade vi fram.

Trodde inte det var så illa.. men just henne .. urr.

Blev oxå jätteglad att Brian inte skrev på "gebortbebis"-pappret i slutet.
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav brat » tor maj 04, 2006 21:32

Innan jag ger mig på säsong 5 är det väl bäst att jag skriver av mig om säsong 4.

En minut senare: Gisses, det var ta mig sjutton det minsta klotter jag någonsin sett. Det är stört omöjligt att se vad som står på min lapp. Men jag ska göra mitt bästa.

4x09
Underbart att återse Darin! (Heter han så? Transan?) Jag trodde att han bara skulle vara med i avsnittet då han blev bashad men nu har han fått återkomma flera gånger, yay!

Pinsam scen när Ted ska leka Brian för att fånga kunden. Förstår inte att Brian inte bad sin underbara assistent att ha mötet med en gång. Fast när Ted tryckte in kunden på toan var det riktigt roligt ändå. Brian är så fin när han tvingas erkänna att han behöver hjälp. (Brian är för tusan fin vad han än gör.)

Mikey är störande, han är ungefär lika mogen som Hunter. Först öppnar han Bens post och sedan köper han en dator till Ben när han vet att Ben blir obekväm av hans framgång. Koppla på hjärnan va. Fast å andra sidan tycker jag att Ben är fruktansvärt barnslig också. Kan inte Mikey hitta en kille som unnar honom framgång för en gångs skull!

Precis när jag sitter och tycker som syndast (jag gör det till ett ord) om Brian som är så rädd att bli lämnat att han hellre kastar ut Justin så tar Justin tag i saken (tack Mikey för peptalket!) och tvingar Brian att ta emot hans hjälp. Snutteplutt!! Hm... det är lika svårt att se när det slutar lyckligt som när det slutar sorgligt...

4x10
Stackars Brian som har potensproblem. Så underbart att han bryr sig så mycket om Justin (och om att få stånd igen) att han dricker skumma kinesiska kurer. Men det som verkligen gör att han får sina balls tillbaka är så klart att skälla ut sin kärring till mamma! Lovley scen i slutet när han letar rätt på Justin för att berätta de goda nyheterna!

Jag måste också tyvärr klaga på den första riktigt ointressanta storyn i säsong 4: Linds och Sam. Krääääääk. Lindsey som redan är den tråkigaste karaktären ska nu ha en heteroaffär. Gud bevare oss. Som att hon verkligen är lesbisk, hon måste vara bi - hon har ju varit kär i Brian sedan skolan vad det verkar.

Det var avsnitten jag såg igår morse. När jag började se serien hade jag en plan att jag skulle göra allt jag måste göra direkt på dagen och sedan få se QaF. Det skulle vara min motivation till att vara effektiv och få allt gjort. Det fungerade ett tag. Nu har det gått så långt att det bara finns ett sätt att sluta se avsnitt och komma i säng om kvällarna, det är att lova mig själv att jag får se ett avsnitt till frukost följande morgon. (Där det enda avsnittet ofta blir två...) Jag vet, det är illa.
Senast redigerad av brat tor maj 04, 2006 21:52, redigerad totalt 3 gånger.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » tor maj 04, 2006 21:34

The Ankh skrev:US 1x09

OK.. Jag o Karroluttan hgar precis kommit fram till att vi verkligen verkligen är straighta. Scenen med Lindsay och.. eh.. whatserface den fula lesbiska mamman.... vi höll för ögonen och sen spolade vi fram.

Personligen börjar jag fundera på om jag är en homosexuell kille när jag ser QaF... med tanke på att jag är en tjej är det dock inte så troligt. Håller med om att man åtminstone inte känner sig lesbisk av att se QaF just av anledningen du nämner. Annat är det när man ser the L Word. :D

1x01-1x02
Tea skrev:
  • Är man gammal om man tyckte om P. Swayze, för jag hade affisch på honom på väggen när jag var yngre... ifrån D.D...

Dirty Dancing går över gränser som ålder och sexualitet. ;)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tea » tor maj 04, 2006 21:36

Ai skrev:Måste fråga: Har du sett den brittiska förlagan, eller är det här din första kontakt med serien (förutom dom 20 minutrarna från C+ - som jag antar att det var...)?

glömde jag skriva det.. det hade jag ju kluddrat ner på mitt anteckningsblock.... Det ska vara efter.. bla, bla egenskaper (se ovan)

" Det är nog en fördel att jag inte sett UK-versionen först, jag tror att jag kan uppskatta denna mer nu!"

;)

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Ai » tor maj 04, 2006 21:59

Definitivt kan du se på serien helt ofärgad och därför slipper du sitta och jämföra serierna dom första avsnitten innan dom böjrar sära på sig tydligare.

Nu blir det faktist ännu mera intressant att läsa vad du skriver för du är den första som ser serierna i den ordningen! Jag förutsätter att du kommer att se den brittiska senare. ;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tob » tor maj 04, 2006 22:07

Ai skrev:Nu blir det faktist ännu mera intressant att läsa vad du skriver för du är den första som ser serierna i den ordningen! Jag förutsätter att du kommer att se den brittiska senare. ;)

Hmm....jag ställer mig nog i samma grupp som Tea. Hade ju visserligen sett par-tre avsnitt av den brittiska serien när Svt visade den. Men några större jämförelser rådda jag inte på, eller nja, försökte väl inte heller riktigt. Jag kan inte säga hundra riktigt, men jag *tror* Tin har något liknande förhållande till UK. Så Ai, du får tänka om på den punkten.

Annars, roligt med nya tittare, dem droppar in som aldrig förr nu (din förtjänst Ai...tror jag...eller ja, ta på dig den förtjänsten iaf) och dem skriver!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Ai » tor maj 04, 2006 22:12

Nja - jag tänker nog inte helt om ändå. Hon är ju helfärsk, ni var bara småfärska. Som småfranska ungefär. Eller kanelbullar? Nybakta varma kanelisar.... Hon är som en hel nybakt sockerkaka! :D

:| Mina liknelser suger... och inte på ett livsbejakande sätt heller... jag är nog trött....

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tea » tor maj 04, 2006 22:26

Ai skrev:Nja - jag tänker nog inte helt om ändå. Hon är ju helfärsk, ni var bara småfärska. Som småfranska ungefär. Eller kanelbullar? Nybakta varma kanelisar.... Hon är som en hel nybakt sockerkaka! :D

:| Mina liknelser suger... och inte på ett livsbejakande sätt heller... jag är nog trött....

i'm cookie dough :D

vill skriva nått om varje avsnitt, men komemr ta dem minst 2 i taget för: man ska inte skriva massa onödiga inlägg *vissel*

detta är ett nödvändigt inlägg

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav brat » tor maj 04, 2006 22:47

Igår kväll:

4x11
Jag minns inte att jag tyckte sämre om det här avsnittet än andra men av mina anteckningar att döma så var det ingen hit.

Linds & Sam: Vi har redan tvingats se deras äckliga heterosex, måste vi bry oss om konsekvenserna också?

Ben & Mikey: Antar att deras heterofobi då de får veta att Hunter är straight ska vara rolig och tankeväckande, det är dock bara töntigt och korkat. (Var det någon som inte förstod att Hunter hade en flickvän, än om de klippt henne kort för att luras in i sista sekunden. Det var uppenbart från hans vaghet när han erkände för Mikey. Plus att det är en tv-serie, då ska man alltid vänta det oväntade.)

Deb & polisen (måste lära mig vad han heter): Inte min favoritstory, tycker bättre om när det handlar om de yngre bögpojkarna än de äldre heterodamerna. I vilket fall var hon sjukt modig som i princip förföljde killen som nobbat henne, det skulle inte jag ha gjort.

Em & Drew Boyd (?): Deras romans börjar bli rätt intressant men nog var det väl fånigt att Em skulle "råka" hamna i hans omklädningsrum. Så svårt är det inte att bara ursäkta sig och gå därifrån. Inte helt förvånande att Drew inte dök upp på motellet efter det.

Till sist handlade det också om välgörenhetsgalan för hospiset. Älskar Brian som läser svindlaren så bra. Med den skiten ur vägen är det fri väg för Brian att rädda dagen igen. :)

4x12
Bara en liten fråga, träffar Lindsey och Mel bara sina vänner när de är osams eller?

Sedan tycker jag att det är väldigt lite fokus på Hunters hiv från t.ex. Mikeys sida. Han måste väl minnas hur stort steg det var för honom att ha sex med en positiv och det är väl så mycket större för en 16-åring. Han har kanske blivit hemmablind. Synd om Hunter dock, han är trevlig.

Det är aldrig roligt att se Em sårad men den här gången hade han bara sig själv att skylla. Nog var det rätt uppenbart att Drew inte planerade att komma ut. Men Ems fantasi var iaf väldigt underhållande, gillade alla detaljer (som fokuset på att Brian var imponerad, det är tydligen något som är viktigt för Em).

Brian är så sexig när han bestämmer sig för att komma iform och sitter och cyklar mitt i natten. (Bra sång också!) (Har jag förresten nämnt att jag tycker att Brian är sexig vad han än gör?)

4x13
Sexig första scen med Justin och Brian på cykeln!!

Lindsey är en skit! Så mycket skit som hon har gett Mel får hon väl acceptera att hon måste ta en del skit också. Men istället gnäller hon och är jobbig mot Mel som dessutom är höggravid och sängliggande. Urka. Och så ger de (främst Lindsey) bara upp, svagt. Hur länge tog det inte för henne själv att förlåta Mel för ungefär samma misstag?

Så åker gänget iväg på cykelvälgörenhetsloppet. (Ingen överraskning att Brian dyker upp.) Deb är äntligen riktigt glad igen och polisen friar till henne! Mikey och Ben är gulliga och gifter sig! Emmett och Ted verkar hitta tillbaka till varandra, åtminstone som vänner! Men att alla de är lyckliga känns inte alls lika viktigt som det som händer med Justin och Brian. Justin är i Hollywood – hur ska det här sluta? "Fantastic day" där i slutet bidrar också till min domedagskänsla.

4x14
Brian är underbar som ordnar bröllopsfest, och att se honom dansa den där countrydansen sedan. :D Men sedan är han ack så töntig när han ramlar av cykeln. (Trodde han att han skulle imponera på killen genom att bete sig som en 8-åring?) Självklart ger han sig inte utan fortsätter enarmad (vilket är sexigt... I'm sick.). Och får jag påpeka att ingen av de där killarna kan cykla, de vinglar som om de just blivit av med stödhjulen. Tack och lov har Hunter fått uppgradera sin cykel iaf. Alla utom Brian är iaf fortsatt glada och gulliga. Men i Hollywood blir Justin förförd av partyn, showbusiness och Brian-lookalikes.

Scenen då Brian och Mikey äntligen går i mål var FIN!! Pluttesluttnenutt!! (Mitt nya favorituttryck, kan kombineras och förlängas i oändlighet.) Hur kan man inte älska Justin och Brian! Det är så mycket kärlek i Justins blick. Och efter den upplevelsen omvärderar Brian sitt liv. Han säger det Justin alltid velat höra. Men då har någon/t annan/t redan förfört Justin. För sent Justin? För sent!? Det är aldrig för sent om man väntar på Brian Kinney!!!

Men tro det eller ej, jag är inte så bestört. Med en säsong kvar tänker jag:
1. Justin måste få chansen att se vad livet har att erbjuda honom förutom Brian Kinney innan han kan veta att Brian är det absolut bästa. Han är ändå bara 21.
2. Det kan inte vara upp till Brian hela tiden. De måste få vara mer jämlika om det ska fungera som ett förhållande. Nu är det Justins tur.
3. Det är en säsong kvar, de kan inte vara lyckliga i ett helt år – det vore inte tv. Alltså skiter man till det nu ett tag och sedan är det *många svordomar* bäst för dem att det ordnar sig!!!

Urgh. Allt mitt självsäkra prat gjorde mig nervös. Men jag känner mig ändå rätt lugn. Ingen idé att oroa sig. Istället ska jag nu börja se säsong 5. :D (Tänk att jag haft ett dygns uppehåll mellan alla säsonger, var imponerade! ;) )

Ai skrev:Mina liknelser suger... och inte på ett livsbejakande sätt heller

;)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tea » tor maj 04, 2006 23:46

Fortsättningsvis:

ep3 s1

Någon mer än jag som tycker att Justin börjar kännas lite som den där irriterande ungen i början av säsong 5 av Buffy :P

Jag förstår varför Brian inte vill ha med hela triangeldramat ang parenting att göra, speciellt med tanke på Mels stereotypiska flatpersonlighet... ingen behöver ta illa upp, inte jag som gör stereotyper Hannibal Lector känns trevligare än hon.
Men sen överraskar han med ett mycket vackert tal blabla, bla, bla (Mel är en Bitch) och en faktiskt bra anledning till att inte stympa sina söner.

Åsså detaljer listan:
* Mel och Lindz har mycket fina callor på bordet, själv har jag vitsippor.
* Drugs Bad Tree Pretty
* WONDER WOMAN DOLL!! LOL
* Undrar om alla bögklubabr i USA är studio 54 kopior.
* WOW, Yeah let's really hera it for the boy 8)
* Närbild på kyssar. Underbart, det är i sådana här tillfällen man önskar man vore bög lr iaf hade bögvänner att gosa med
* sist men inte minst och egentligen alldeles för viktigt för att vara på listan: Ögonen på skärmen bakom Mikey på klubben... hjärtskärande... :|

Åsså Ep4 s1.
en del människors reaktioner i detta avsnittet har jag faktiskt lite svårt för. Det känns så amerikanskt över det hela...

Brian säger så vettiga saker... :P
Antingen är jag otroligt dum, eller.. nej jag är nog bara dum för jag såg aldrig, inte för en sekund, att Ted kunde ha känslor för Mikey... Det blev lite skumt, för nu kommer ännu ett förhållande in i bilden, hur man beter sej mot bästa vänner i en sådan situation, detta kan bli intressant...
Emmet delade med sej av ett minne om hans mormors död som jag kände mej tvungen att ge ifrån mej ett ömkande åhhh-ljud till.
Hela avsnittet styrs av korta scener vilket är spännande. En del avslutas mitt i, andra tycks aldrig sluta. konstigt upplägg I LIKE IT!!
Avsnittet avslutas med ännu en inblick i Michaels och Brians förhållande. Det är kärlek, det är kärlek...

LISTA!
*Underbart filmad detalj= Pepsiburk - händer - babylonmärke
*"What Brian and I have isn't love, it's fucking" Samantha Jones varning
*Det är mysigt att se hur Justin och hans mammas förhållande är vid sidan om homosexualitetiska skuldkänslor och besvikelse
* Plus, dildokrog är ju aldrig tråkigt :D
Senast redigerad av Tea sön maj 07, 2006 20:28, redigerad totalt 1 gång.

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Tinwiel » fre maj 05, 2006 0:02

Tea, jag hade också en plansch på Patrick Swayze när jag var liten. Dirty Dancing var (ok, är) min favoritfilm. När kom filmen då? 1987? 88? Jag var i 10-årsåldern då, så jag tycker inte heller att filmen är så gammal.. jag är typ 14 nu.. :rolleyes: ;)

Både Tob och Ai har rätt, jag var rätt så färsk inför QaF, så jag såg i stort sett US-versionen som den "första" fast Ai har ju rätt i att jag hade sett i alla fall två avsnitt av UK på SVT, och jag kom ihåg vissa scener, men det var ju så längesen så jag vet inte om det räknas..

Tea: Angående Daphne. Du kommer snart älska henne. Hon är en av dom gulligaste tjejerna jag någonsin sett, både till utseende och personlighet.

Ankhan: Flatsexet i QaF är kasst. Se The L Word istället, där är det hett! Shaaane! 8) Alla här är överens om att Lindseys och Mels sex är snortråkigt.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tea » fre maj 05, 2006 0:04

Tinwiel skrev: Angående Daphne. Du kommer snart älska henne. Hon är en av dom gulligaste tjejerna jag någonsin sett, både till utseende och personlighet.

hon log som en gudinna i avsnitt 3. Och GUD vilken underbar klänning...
T o m smak i bilar har tjejen.. I LIKE IT!!

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Tinwiel » fre maj 05, 2006 0:07

Tea skrev:
Tinwiel skrev: Angående Daphne. Du kommer snart älska henne. Hon är en av dom gulligaste tjejerna jag någonsin sett, både till utseende och personlighet.

hon log som en gudinna i avsnitt 3. Och GUD vilken underbar klänning...
T o m smak i bilar har tjejen.. I LIKE IT!!

Gudinna ja! Vilket leende. Daphne! :lovebunny:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film