Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » fre mar 11, 2005 16:32

Eh. Det där var det mest långsökta jag hört på väldigt länge.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav qarlsson » fre mar 11, 2005 16:53

LWes: Kudos för livlig fantasi, men VM goes Carnivále - det är en fruktsallad jag helst inte skulle vilja vara med om. Veronica Mars realism funkar alldeles ypperligt utan övernaturliga inslag (som återupplivning).
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav AKS » fre mar 11, 2005 16:54

Om det sista som LWes skrev i sitt spoilerfält skulle hända så skulle jag sluta se serien. Jag är verkligen ett genrefan (prenumererar på SFX och allt), men VM är inte den typ av serie. Nej, snacka om jumping the shark tre-->fem säsonger tidigare än normalt. Fast jag är typ 100% säker på att det inte kommer att hända eftersom VM inte är den typ av serie.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre mar 11, 2005 16:58

VM är verkligen inte den typen av serie, skulle bli grymt besviken om det scenariot inträffade.

Ingen som har något att säga om min fråga/teori? Jag menar bara att det kanske speglas lite i serien, med tanke på namnen, inget som inte är realistiskt alltså. Eller är det bara en slump?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre mar 11, 2005 17:01

Jag tror inte att det är en slump. Men jag vet inget om Biblen och har inte utvecklat nån teori. Men helt klart att det betyder nåt.

Som i Mars vs Mars:
Där hade ju minst två karaktärer schacknamn: Rooks och Knight. Kanske för att den ena tjejen hade flera "drag" i sin plan, s.a.s.. iofs komme rjag inte ihåg om det var hon som hade ett schacknamn...

Spoiler kommande avsnitts titel:
Dessutom är det väl så att ett avsnitt i framtiden ska heta Kane's and Abel's eller nåt sånt. Kanes and Abel's kanske... Eller... :) Nåväl, vet inte om titeln är bekräftad ännu.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav qarlsson » fre mar 11, 2005 17:08

Det är mycket möjligt att jag är ute och cyklar nu (vilket händer då och då), men jag har för mig att första delen av intervjun som AKS länkande till, tog upp något om namnvalet Kane & Abel och menade på att det var en slump.. Eller om det var någon annanstans jag läste det från någon av skaparna. Hm, jag är lite osäker faktiskt.

Edit: Men samtidigt kan det tyckas märkligt att det skulle vara en slump.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav noike » fre mar 11, 2005 17:11

AKS skrev:Jag tror inte att det är en slump. Men jag vet inget om Biblen och har inte utvecklat nån teori. Men helt klart att det betyder nåt.

Ja. Frågan är snarare om det syftar på nogot som ahr hänt mellan dem eller något som ska hända. För det kan inte vara en slump. Till och med militanta ateister vet vilka Kain ocb Abel är.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav malavel » fre mar 11, 2005 17:13

noike skrev:Till och med militanta ateister vet vilka Kain ocb Abel är.

Japp. Kain dödade Abel och gud gjorde honom till en vampyr som straff.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav noike » fre mar 11, 2005 17:48

malavel skrev:

Kan du förklara logiken i den skapelsemyten? Jag har försökt få det att gå ihop väldigt länge, men det går inte. Du hade ihjäl din bror och som staff måste du äta andra människor och skapa mer vampyrer? WTF? Det är ju mer ett straff för mänskligheten, inte för Kain. Om jag träffar den där rpg-konstruktören så ska jag förklara vilken idiot han är. Hans idéer får ju Noaks ark att verka rimligt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » fre mar 11, 2005 17:54

noike skrev:
malavel skrev:

Kan du förklara logiken i den skapelsemyten? Jag har försökt få det att gå ihop väldigt länge, men det går inte. Du hade ihjäl din bror och som staff måste du äta andra människor och skapa mer vampyrer? WTF? Det är ju mer ett straff för mänskligheten, inte för Kain. Om jag träffar den där rpg-konstruktören så ska jag förklara vilken idiot han är. Hans idéer får ju Noaks ark att verka rimligt.

Förklara det här bättre så jag förstår. Jag hörde något om att någon dödade sin bror så att Gud gjorde honom till en vampyr när några av mina kompisar pratade om något. Är det från bibeln?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav malavel » fre mar 11, 2005 17:54

noike: Det har jag också funderat på. Har dock inte läst så mycket VtM-stuff, så det kanske finns nån bra förklaring.

Buffy
Har liknande problem med Angels förbannelse. Men eftersom jag inte fattar hur ME tänkt sig att vampyrer och själar fungerar så är det kanske bäst att jag inte går in på det.

Edit LWes: Det är från Vampire the Masquerade. RPG, kortspel, böcker...
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav LWes » fre mar 11, 2005 18:14

malavel skrev:Edit LWes: Det är från Vampire the Masquerade. RPG, kortspel, böcker...

Just det. Det var datorspelet dom pratade om.
Hur var den riktiga bibelnberättelsen om Abel och Kain då?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav malavel » fre mar 11, 2005 18:16

LWes: Ingen aning.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav noike » fre mar 11, 2005 18:21

Med http://en.wikipedia.org/wiki/Cain dödar vi den off-topic-diskussionen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » fre mar 11, 2005 18:24

Det är väl ingen off-topic-diskussion, jag frågade om Cain och Abel i förhållande till serien, är det inte relevant då?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » fre mar 11, 2005 18:39

LWes skrev:
AKS skrev:Om en VM-skådespelares chanser att vara med i en eventuell S2:
Kyle Secor Joins Commander In Chief
No matter what happens with this year's mysteries, Kyle Secor (Jake Kane) might be a bit too busy for Veronica Mars next year should there be a second season. Secor has landed a big role in a new pilot titled Commander In Chief for ABC. The series is about the first female President, and should the pilot be successful, it could become a regular series this Fall.

Jo, jag läste att han skulle vara med i ett pilotavsnitt, men jag tänkte inte på att han i så fall inte skulle vara med något mer i Veronica Mars, för hans nya serie låter så dålig att den säkert inte kommer göras till en serie ;)
Det kan ju annars betyda att hans karaktär kommer åka i fängelset eller något så han inte kan vara med i nästa säsong. För det vore ju tråkigt om han bara slutade vara med (inte för att han är med så ofta nu heller), men i alla fall...
Sen om han behövs har han säkert tid att göra något avsnitt någon gång (eftersom hans nya serie verkar så dålig att den säkert läggs ner med en gång om den ens blir av ;) )

Abel kommer offra sitt liv som en gåva till Satan så att Lily ska återupplivas, för hon och Duncan är egentligen hans barn.
Sen blir Point Pleasant (som officiellt lagts ner då) återupplivat och istället för at serierna får varsin separat andrasäsong blir dom en kombinerad serie.
och Veronica får inte vara med i alla avsnitt längre, för seriens handling har flyttat över till hon från Point Pleasant, vilket gör att Kristen inte vill vara med i serien längre så hon lämmar den och hennes karaktär går över till Kevin Hill (för den går också på UPN ju) och hon blir advokat och börjar jobba på deras advokatbyrå.

Det är vad jag tror kommer hända!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » fre mar 11, 2005 18:58

Illyria skrev:Det är väl ingen off-topic-diskussion, jag frågade om Cain och Abel i förhållande till serien, är det inte relevant då?

Tänkte snarare på rollspels-diskussionen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör mar 12, 2005 2:29

Jag är fräck och tar det här rakt av från mitt inlägg hos TV-land:

Nya promofoton hos Neptunesite (länk till första fotot). Troligtvis från Kane and Abel's.

1-6 skulle jag inte vilja sätta en spoilervarning på alls.

7-16 minispoiler, mycket känsliga bör ej klicka till dessa bilder.

17-18 lite starkare spoiler, men inget allvarligt, tycker jag. Jag gillar inte spoilers, men dessa foton avslöjar egentligen inte så mycket alls. Den största spoilern är väl Veronicas nya frisyr.

Tar dock inget ansvar för om nån klickar sig vidare i samlingen och sedan känner sig spoilade. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör mar 12, 2005 2:35

AKS skrev:Den största spoilern är väl Veronicas nya frisyr.

NEEEEEJ! Har hon en ny frisyr?! Damnit!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » lör mar 12, 2005 4:00

Inte nog med att Veronica och Logans namn fint slås ihop till Vegan. De första bokstäverna bildar ju Lover. Eller bara love om man så vill ha det. Can you say 'meant to be'!?
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav AKS » lör mar 12, 2005 11:04

Tam skrev:Can you say 'meant to be'!?

I think you can.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Noggster » mån mar 14, 2005 10:00

är det 1x15 som är senaste eller?
tycker VM har mycket bra saker i sig, tyvärr tycker jag många av karaktärerna saknar djup och ändring. Ta till exempel Wallace, vart med sen början men är fortfarande likadan och man har knappt någon aning om hur han är. Weebl eller vad han heter lider väl av samma problem, dom är regulars men spelar guest star roller.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » mån mar 14, 2005 10:07

Wallace är den karaktär som så ofta finns i amerikanska produktioner, The Token Black Guy. Clownen. Drar till med kommentarer som Y'all, Dawg, etc. Finns med för att rolluppsättningen skall bli jämnlik, men personifierar varenda klyscha som existerar om afro-amerikaner.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » mån mar 14, 2005 12:18

Jag tycker inte Wallace är speciellt mycket clown alls eller att han pratar så, isåfall har det varit mest på skämt väl?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån mar 14, 2005 12:22

Håller nog med Illyria här. De gånger han använder typisk afrikansk amerikansk slang har det gjorts med glimten i ögat från Wallace' sida (ungefär som då jag slänger in engelska uttryck i både tal och skrift). Påstår inte att det verkligen är så, men jag har inte haft anledning att tycka/tro nåt annat så jag har varit ganska nöjd med Wallace som karaktär. I alla fall på senare tid.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » mån mar 14, 2005 12:42

Illyria skrev:Jag tycker inte Wallace är speciellt mycket clown alls eller att han pratar så, isåfall har det varit mest på skämt väl?

Jag tycker att Wallace är härlig, han är hur rolig som helst.
Jag blir glad bara av att tänka på honom.
Han är mycket möjligt min favorit i serien.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » mån mar 14, 2005 13:00

Men du ser väl inte honom som en clown för det?

Kan dock hålla med om att vi inte sett så mycket av Wallace för att få mer ett djup i karaktären som vi har med de andra, inklusive Weevil, och det är väl just för att han inte ens bodde i Neptune när Lilly mördades.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » mån mar 14, 2005 13:46

Illyria skrev:Men du ser väl inte honom som en clown för det?

Han är ju verkligen inte clownig.
och hans sätt att prata är ju verkligen inte hip-hop-ghetto-african-american-sättet som jag tycker är så jobbigt.

Men sakerna Wallace säger till Veronica är så fantastiska.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav qarlsson » mån mar 14, 2005 13:48

Vilket är lite tråkigt (att vi inte fått se mer av Wallace). Man uppfattar honom helt klart som sympatisk och något av en trygghet i tillvaron för Veronica lite på samma sätt som Xander var för Buffy. Skillnaden där emellan är att vi aldrig riktigt fått lära känna Wallace vilket (tyvärr) leder till att, iallafall jag, rycker lite på axlarna när han är i bild.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav AKS » mån mar 14, 2005 15:58

Vi får hoppas att det blir en S2 och att Wallace utvecklas mer där. För han riskerar knappast att sitta i fängelse för mordet på Lilly Kane då. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film