Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav VelocityBoy » tis jan 25, 2005 23:16

Illyria skrev:Först gillade jag inte valet av titellåten men den passar verkligen serien, men den börjar dock lite plötsligt och hade kunnat haft en bättre/längre inledning.

Själv tycker jag att inledningen på låten är det som är mest uthärdligt sedan när refrängen kommer med den effekten på rösten så sparkar jag bakut.

Illyria skrev:VB: vad hade du velat se/höra istället?

Tja jag har inte tänkt på det men, lite spontant så här, kanske "Fast of friends" av Bubblegum Splash! för att spinna vidare lite på friends temat.
Senast redigerad av VelocityBoy tis jan 25, 2005 23:20, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav noike » tis jan 25, 2005 23:19

VelocityBoy skrev:
Illyria skrev:VB: vad hade du velat se/höra istället?

Tja jag har inte tänkt på det men, lite spontant så här, kanske "Fast of friends" av Bubblegum Splash!

Nej, nu hittar du bara på. Den låten och bandet finns egentligen inte eller hur?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav VelocityBoy » tis jan 25, 2005 23:20

noike skrev:Nej, nu hittar du bara på. Den låten och bandet finns egentligen inte eller hur?

Har länkat till mp3 ovan.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Illyria » tis jan 25, 2005 23:25

Tyvärr fungerar inte sådana låtar som intron, de ska vara mer tydliga, speciellt med texten och ha en "hook". Men jag hade kunnat se den låten, fast i en annan mer "tydlig" version ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav VelocityBoy » tis jan 25, 2005 23:32

Illyria skrev:Tyvärr fungerar inte sådana låtar som intron, de ska vara mer tydliga, speciellt med texten och ha en "hook". Men jag hade kunnat se den låten, fast i en annan mer "tydlig" version ;)

Städa upp den... det hade blivit som Britneys version av "I love rock'n'roll" ;)

Kanske skulle den inte passa men inte hade det blivit sämre :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav adolvsson » ons jan 26, 2005 0:16

Illyria skrev:Tyvärr fungerar inte sådana låtar som intron, de ska vara mer tydliga, speciellt med texten och ha en "hook". Men jag hade kunnat se den låten, fast i en annan mer "tydlig" version ;)

Shit, fröken, ingen hook? Jag rockar loss hårt i stolen varje vecka när jag hör den under introt. Det är bara VM och OC och kanske Boston Legals intron som får mitt huvud att gunga lika hårt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » ons jan 26, 2005 0:20

adolvsson skrev:

Shit, fröken, ingen hook? Jag rockar loss hårt i stolen varje vecka när jag hör den under introt. Det är bara VM och OC och kanske Boston Legals intron som får mitt huvud att gunga lika hårt.

adolvsson: Illyria pratar förmodligen om låten som VB länkade till och inte "We Used To Be Friends". WUTBF får nog räknas som en guilty pleasure för mig. Definitivt ingen låt jag skulle lyssna på utan VM:s draghjälp dock.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » ons jan 26, 2005 0:21

Nu pratade jag om låten VB föreslog, inte nuvarande introlåten, VMs intro följer alla riktlinjerna :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » ons jan 26, 2005 0:54

adolvsson skrev:Shit, fröken, ingen hook? Jag rockar loss hårt i stolen varje vecka när jag hör den under introt. Det är bara VM och OC och kanske Boston Legals intron som får mitt huvud att gunga lika hårt.

(Nu borser jag från Hr Adolvsson förvirring här. Pass along, these are not the droids you're looking for.)

Två ord: The. Shield. Fyra sekunder som rockar hårdast av allt. Det är dagens objektiva sanning.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons jan 26, 2005 0:55

Illyria skrev:Nu pratade jag om låten VB föreslog, inte nuvarande introlåten, VMs intro följer alla riktlinjerna :)

Du menar att jag borde läsa ordentligt innan jag svarar? Pytt, heller. Gör inte noike det så tänker inte jag heller göra så. Basta!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav RalfiParpa » ons jan 26, 2005 14:05

Titellåten i all ära (eller vanära?) men låten som spelas under "Previously on Veronica Mars" är oändligt mycket mysigare. Pling-pling-pling-pling. Ungefär så låter den. Underbar. Musiken i Veronica Mars är överlag väldigt bra, gjord direkt för serien eller inte.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » ons jan 26, 2005 18:52

adolvsson skrev:
Yoghurt Söttand skrev:Kristen Bell [...], dock lite "alldaglig"

Se, det är sådana här saker som gör att ingen tycker om dig. Det och din näsa. Du borde verkligen göra något åt din näsa.

Detta börjar bli jobbigt... jag vet inte vad som är värst, dock; missförståndet om att jag skulle ha en defekt näsa (jag är österrikare), eller skymfen mot den store Yogge-Sothothe.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » ons jan 26, 2005 18:55

För ett tag sen skrev jag lite allmäna kommentarer om serien, som jag trots en del negativ kritik tycker är bra. Men nu kom jag på en kass sak som jag glömde att nämna förut:

PARIS HILTON!!!!!!!!!!!!

Vad fan gör hon i serien? Den som verkade såpass seriös och bra innan?! Inte nog med att kvinnan är värdelös skådespelare, hur kan man ta en serie på allvar som har en sådan pinsam officiell person i en av rollerna?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » ons jan 26, 2005 18:59

Det är verkligen konstigt. Man man undrar ju lite hur de tänkte när de castade henne. Tur i alla fall att hon bara var med i ett avsnitt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » ons jan 26, 2005 19:06

Ah, undras om Yog-Sothoth vet vilka som spelar Logans föräldrar än? :) Fast de *är* ju skådespelare. Har jag hört.

Spoiler Logans föräldrar
Fast de fungerar ju bra i sina roller här, inget snack om saken. Enligt mig alltså.

Annars var väl Paris Hilton ett försök för en ny serie på en mini-kanal att locka tittare. Fast det blev väl tittare av slaget "Watch that train wreck!" kan jag tänka mig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav monkeyboy » ons jan 26, 2005 20:01

Själv tyckte jag ändå att hon klarade sig ganska bra ändå, men som min syrra sa: "Hon spelar ju bara sig själv typ, hur svårt kan det vara?"
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Tinwiel » ons jan 26, 2005 20:14

monkeyboy skrev:Själv tyckte jag ändå att hon klarade sig ganska bra ändå, men som min syrra sa: "Hon spelar ju bara sig själv typ, hur svårt kan det vara?"

Nja, hon hade ju minimalt med repliker, och tur var väl det. De repliker hon var tvungen att säga lät inte så bra kanske, inte direkt en strålande skådespelarprestation... men helt fruktansvärt var det inte, och hon var ju bara med i ett avsnitt, hade hon varit med i fler hade jag fått krupp. Nä, är less på Paris Hilton nu... *suck*
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Langtry » ons jan 26, 2005 22:07

AKS skrev:Ah, undras om Yog-Sothoth vet vilka som spelar Logans föräldrar än? :) Fast de *är* ju skådespelare. Har jag hört.

*värdelöst vetande*
Harry Hamlin och Lisa Rinna som spelar hans föräldrar är ett äkta par i verkligheten också.

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav AKS » ons jan 26, 2005 22:57

Hehe, ja jag har hört det också. "Stunt casting" kan man verkligen kalla det!

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav monkeyboy » ons jan 26, 2005 23:52

AKS skrev:Ah, undras om Yog-Sothoth vet vilka som spelar Logans föräldrar än? :) Fast de *är* ju skådespelare. Har jag hört.

Hmm, jag förstår inte?
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav AKS » tor jan 27, 2005 10:15

Hamlin och Rinna anses inte vara så bra skådespelare, samt att det precis som i Paris Hilton-fallet måste anses vara "stunt casting" eftersom de är gifta i verkligheten. Därför var ju nyfiken på hur Y-S ska reagera på det.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tor jan 27, 2005 12:36

Jag tycker Harry Hamlin är cool.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav OPIOO » tor jan 27, 2005 17:35

Har precis sett avsnitt sju och behöver skriva av mig lite om serien.
Kan väl säga direkt att jag verkligen gillar serien, mer och mer för varje avsnitt. Det bästa tycker jag är den mystiska stämning som serien genomsyras av, med det olösta mordet och allt det där. Känns som man får reda på lite mer i varje avsnitt, samtidigt som frågorna blir fler. Alla verkar ha något skumt på gång, och man måste ju bara se nästa avsnitt.
Mina favoritkaraktärer just nu är Keith och Logan. Keith för att han är en sjukt cool kille plus att hans samspel med Veronica är så underbart. Logan för att han har en så otroligt skön attityd, och levererar klockrena repliker på löpande band, särskilt i senaste avsnittet (sjunde).
Nåja, nu har jag väl skrivit nog för ett tag, ska nog ta och kolla på ett till avsnitt. :P
Användarvisningsbild
OPIOO
Minion

Inläggav AKS » tor jan 27, 2005 17:39

Skönt att nån annan här på forumet gillar Logan. Han är mkt populär överallt utom här (tycks det). Jag är personligen ett stort Logan-fan och han blir bara bättre och bättre. Yes indeed...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav VelocityBoy » tor jan 27, 2005 18:02

AKS skrev:Skönt att nån annan här på forumet gillar Logan. Han är mkt populär överallt utom här (tycks det). Jag är personligen ett stort Logan-fan och han blir bara bättre och bättre. Yes indeed...

Jag tycker att han är bra helt klart... efter VM och hennes pappa så är han ju klart den mest intressanta karaktären och iom att jag anser att VM är den bästa serien just nu så är det ett gott betyg.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav monkeyboy » tor jan 27, 2005 19:01

Angående Lisa Rinna så ser hon verkligen fruktansvärt plastikopererad ut...
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav VelocityBoy » tor jan 27, 2005 19:05

monkeyboy skrev:Angående Lisa Rinna så ser hon verkligen fruktansvärt plastikopererad ut...

Jag håller med... hon ser inte klok ut.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Illyria » tor jan 27, 2005 19:07

monkeyboy skrev:Angående Lisa Rinna så ser hon verkligen fruktansvärt plastikopererad ut...

Speciellt läpparna! :eek:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav OPIOO » tor jan 27, 2005 19:16

AKS skrev:Skönt att nån annan här på forumet gillar Logan. Han är mkt populär överallt utom här (tycks det). Jag är personligen ett stort Logan-fan och han blir bara bättre och bättre. Yes indeed...

Förstår inte hur man inte kan gilla honom. Jag menar, bara din signatur borde ju få vem som helst att bli Logan-frälst direkt. ^^
Användarvisningsbild
OPIOO
Minion

Inläggav RalfiParpa » tor jan 27, 2005 19:19

Visst, han är rolig och jag kan gå så långt som att erkänna att det är en av seriens mer utvecklade karaktärer men jag gillar inte honom det minsta.
Det behövs mer än några fyndiga one-liners här och där för att charma mig.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film