Jordan, rättsläkare

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vilken är bäst? (tar inte med Buffy, då vet vi vad som vinner)

Jordan, rättsläkare
0
Inga röster
Charmed
1
6%
24
0
Inga röster
Alias
1
6%
Firefly
4
22%
CSI (alla)
0
Inga röster
Angel
12
67%

Antal röster : 18

Jordan, rättsläkare

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 13:24

Det här är (enligt mig) en jätte bra och spännande serie. Är det någon mer en mig som tittar på denna?

TV4 har precis kört igenom hela säsong 1 och säsong 2 börjar i Januari!

Jordan, rättsläkare

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Ai » lör dec 11, 2004 13:26

:( Jag vill ju rösta på både Firefly och Angel!!!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tob » lör dec 11, 2004 13:29

Har inte fastnat för Jordan, men skall jag vara riktigt ärlig så har jag inte heller givet det någon ärlig chans, men först anblicken var inte så postiv.

Vi vet nog alla vilken serie som vinner då du tog med Angel. Även om jag avgudar 24 och Alias bland dem nämnde så har dem inte en chans mot Angel. Firefly var ute ur leken redan från början.....
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav CheeseGuy » lör dec 11, 2004 13:34

Den serien har jag aldrig sett, faktiskt.

Angående pollen: Det är väl ganska givet att i stort sett alla röstar på Angel, och kanske ett par stycken på Firefly. Angel är överlägset på den listan, Firefly är svår att bedöma (den var riktigt bra, men hann inte komma igång på riktigt), och 24 är svinbra. Edit: Jag följer förstås Alias också, som är bra. Övriga har jag inte sett.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav sus@n » lör dec 11, 2004 13:38

Jordan är bra! Men som nämnt i Charmed tråden så har jag inte fått en riktig känsla för den..

Spoiler sista avsnittet av S1 Helt klart lovande inför S2 som ska börja i januari. Jag gillar att det har blivit mer personligt nu när mamman är inblandad och karaktärerna har fått mer liv (har svårt för DR Macy bara). Jag älskar han polisen som Jordan är på G med, och Lily & Bug. Och scenen då Jordan hittade mannens döda familj var skrämmande..*usch*.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 13:48

Ahh, det komemr avra mycket spännadne nu i säsong 2. Du behöve rinte spoiler märka sista avsnittet i säsong 1 eftersom det redan har gått!!

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav RalfiParpa » lör dec 11, 2004 13:58

Nu väntar jag med spänning på tråden om Full House.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » lör dec 11, 2004 14:03

Crossing Jordan verkar intressant främst av en anledning: Miguel Ferrer. Agent Albert! Ferrer gillar jag skarpt och om jag någonsin börjar följa serien kommer det med all sannolikhet vara på grund av honom.

"Now you listen to me. While I will admit to a certain cynicism, the fact is I am a naysayer and hatchetman in the fight against violence. I pride myself on taking a punch and I'll gladly take another because I choose to live my life in the company of Gandhi and King. My concerns are global. I reject absolutely pride, aggression, and retaliation. The foundation of such a method is love. I love you Sheriff Truman."

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 14:09

Vad är Crossing Jordan, ett avsnitt eller heter serien det på engelska?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » lör dec 11, 2004 14:18

HeY: Serien heter det på engelska. När man är så nätberoende som jag är och inte tittar på TV så slutar man efter ett tag att använda svenska översättningar. Man glömmer dem, helt enkelt.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 14:20

Okej, bar för jag ville veta vad den hette på Engelska. Jag får väll bara säga tack! :P

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » lör dec 11, 2004 14:37

Jag såg ett avsnitt för ett tag sen när det var en Crossing Jordan/Las Vegas-crossover (alltså karaktärerna från Las Vegas var med i Crossing Jordan och tvärt om.)
och det avsnittet tyckte jag var väldigt bra och lite läskigt. Det var avsnitt 4x07.

Men eftersom jag redan följer alla tre CSI-serierna får det räcka. Annars hade jag gärna följt Crossing Jordan, Medical Investigation och lite fler sånna serier.

Miguel Ferrer är som sagt en anledning att se serien. Han är cool.
Fast i crossoverstoryn jag såg var Jerry O'Connell också riktigt cool och rolig.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 15:15

Jag orkar inte se alla CSI, de är så mångá. Jag tittar dock på vanliga CSI på femman på måndagar!

Men som sagt Jordan är jätte bra! 8)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 16:56

:?: Någon som vet vilket datum i Januari som det börjar igen :?:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Chosen » lör dec 11, 2004 17:46

Chosen betyget på denna serie är CCC
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav HeY » sön dec 12, 2004 16:54

Av hur många?? CCC/CCCCC???

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Återgå till TV-serier och film