Illyria skrev:LWes skrev:Det betyder inte att den personen inte förstod dom säsongerna.
Det betyder bara att den personen är dum i huvudet.
Vad det hade med detta att göra vet jag inte.
Det är väl precis vad det betyder. Är det något du inte gillar eller kan förstå är det just det, du har inte förstått/greppat saken helt som det var menat men det betyder ju knappast att någon är direkt dum i huvudet för det, speciellt inte när det kommer till smak.
Och att något händer är knappast begränsat till en (lättillgänglig) dimension heller.
AKS skrev::) Tolkar jag det rätt om du med "Problemen uppstår väl när man inte förstår något som behövs förstås" menar att DLM behövs förstås?
LWes skrev:Sen kanske jag måste säga det igen för att det känns som jag anfalls som om jag inte gillade Dead Like Me.
Off skrev:serien i sig är mycker mer karaktärsdriven än många andra serier och att det därför inte behövs en 10-avsnitts-arc med någon/något som skall besegras på slutet.
Off skrev:Am I making any sense?
LWes skrev:Off skrev:serien i sig är mycker mer karaktärsdriven än många andra serier och att det därför inte behövs en 10-avsnitts-arc med någon/något som skall besegras på slutet.
Man kan säga något liknande om CSI som också har väldigt fristående avsnitt.
Jag ser på alla tre CSI-serierna, jag tycker att dom är mycket bra, men just för att dom inte har några längre story-arcs och för att det är så fristående kommer dom inte med på min lista med favoritserier.
Samma sak med Dead Like Me.
Off skrev:LWes skrev:Off skrev:serien i sig är mycker mer karaktärsdriven än många andra serier och att det därför inte behövs en 10-avsnitts-arc med någon/något som skall besegras på slutet.
Man kan säga något liknande om CSI som också har väldigt fristående avsnitt.
Jag ser på alla tre CSI-serierna, jag tycker att dom är mycket bra, men just för att dom inte har några längre story-arcs och för att det är så fristående kommer dom inte med på min lista med favoritserier.
Samma sak med Dead Like Me.
Nu följer jag inte CSI förutom att jag ser på det ifall det inte finns något annat att göra. Pga detta är väl inte mina kommentarer helt rättfärdigade men det får gå ändå. CSI vs DLM är som Exeter - Manchester United, 2 olika divisioner. I DLM, speciellt s02, ser man hur karaktärernas inbördes förhållande förändras under avsnitten medan jag personligen ser CSI-karaktärerna som replikrabblande robotar vars personliga utveckling sträcker sig till att använda t-shirt istället för skjorta.
Det var bara en liten kommentar till någon som tycker att om man inte gillar något förstår man inte det... (om det nu var någon som tyckte så...)
Off skrev:Om popularitet hade haft det minsta med kvalitet att göra hade Everybody loves Raymonds skapare legat blodiga i ett dike och Arrested Development hade varit den mesta sedda komediserien i USA. Men nu ska vi nog inte hoppa för mycket off topic.
Illyria skrev:LWes skrev:Fast nu är vi alldeles för OT (som jag nyligen lärt mig att det betyder 'Off Topic'. Innan associerade jag det istället med One Tree Hill.)
Varför det? Dead like me förkortas t ex inte till DL
LWes skrev:Man kan säga något liknande om CSI som också har väldigt fristående avsnitt.
noike skrev:LWes skrev:Man kan säga något liknande om CSI som också har väldigt fristående avsnitt.
Nej, de är itne samma sak. DLM och CSI är varandras motpoler inom arc-lösa tv-serier. I DLM är det folket som utför handlingen, hur de beteeer sig och känner efter det som har hänt och hur de förhåller sig till världen som är det viktiga medan i CSI är det handlingen i sig som är det som har mest fokus, där personerna försöker pussla ihop vad som har hänt och så vidare för att få fram "sanningen" och händelseförloppet.
AKS skrev:LWes skrev:Sen kanske jag måste säga det igen för att det känns som jag anfalls som om jag inte gillade Dead Like Me.
Jag tycker att detta känns igen.Man känner sig ibland dumförklarad då man erkänner att man inte älskar DLM. Även om det (andras kommentarer) bara är på skämt. Men det gör det ju mindre kul att posta kritik i denna tråd än i andra (ex The OC-tråden eller dylikt).
nata skrev:Jag tycker allt det är bra att bli påhoppad någon gång emellan åt. Det håller en ödmjuk. Och ödmjukhet är alltid bra, för alla inblandade.
Illyria skrev:Gillar inte alla rapporter/spekulationer om att Showtime har dumpat DLM, jag vill ha en tredje säsong damn it.
Illyria skrev:Gillar inte alla rapporter/spekulationer om att Showtime har dumpat DLM, jag vill ha en tredje säsong damn it.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare