Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tam » tis jul 24, 2018 17:03

Spuffy skrev:
Tam skrev:Såg 6 avsnitt. Fastnade inte.

Vad tråkigt. Har förstått att den inte är för alla.

Ja, det var lite synd. Jag tyckte ju om första avsnittet. Kanske testar igen en dag.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav gaspode » tis okt 15, 2019 13:37

Spuffy skrev:The Good Place ❤❤❤

Är det bara jag som tycket att the Good Place knappt är roligt längre? Känns som de slagit knut på sig själva med alla twists and turns snart och med det tappat bort det roliga.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » tis okt 15, 2019 14:58

gaspode skrev:
Spuffy skrev:The Good Place ❤❤❤

Är det bara jag som tycket att the Good Place knappt är roligt längre? Känns som de slagit knut på sig själva med alla twists and turns snart och med det tappat bort det roliga.

Det är bara du. Förhoppningsvis, annars är världen i bra mycket sämre skick än jag redan trodde.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | TW | IG | FB
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » ons okt 16, 2019 9:37

Jag tycker fortfarande om det. Sen tycker krr jag nog att det vara lite bättre i början än nu, men det gör mig fortfarande glad. Och detta är väl sista säsongen, så kommer inte hinna bli så mycket sämre heller tänker jag.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Spuffy » ons okt 16, 2019 10:20

Några tips på nya serier i höst? Jag har tänkt se Dublin Murders, baserat på Tana French bokserie Dublin Murder Squad (som för övrigt är väldigt bra, tack Noike för tipset). Inte hunnit se än dock. Däremot helt hooked på Bachelorette Australia. Underbart rolig huvudperson denna säsong! Överlag har sista dödsriket av bachelor australia samt även senaste bachelorette us varit ovanligt bra tycker jag. Om nu någon annan än jag ser denna typ av skräp så rekommenderar jag verkligen bachelorette australia! Går för övrigt att se via bachelorarchive.com där man även kan se massa gamla säsonger.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Tam » ons okt 16, 2019 16:55

Laddar ni fortfarande ner saker? Som munter Netflix-användare har jag nyligen fått se andra säsongen Good Place.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav adolvsson » ons okt 16, 2019 18:27

Laddar ner. Åtminstone en del. The Good Place är en del.

Och jag tycker fortfarande det håller hög kvalitet. Inte lika roligt, eller roligt på samma sätt, det kan jag ge, men tycker också det ligger i seriens natur och utveckling.

Kan för övrigt rekommendera podcasten The Good Place - The Podcast. Leds av Marc Evan Jackson, han som spelar Shawn, och har alltid gäster med anknytning till serien. Manusförfattare, regissörer, redigerare, kostymerare, you frikkin' name it. Både Ted Danson och Kristen Bell har varit med. Roligt, intressant, och väldigt mycket mysfaktor.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | TW | IG | FB
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Rombat » ons okt 16, 2019 20:02

Alltså, om ni missat Derry Girls... Wunderbar! Finns på Netflix.

HAHA! Du läser inte så många filosofiska böcker, va?
- Ett geni, bankomatkön i Göteborg, sent 00-tal.
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Spuffy » sön okt 20, 2019 18:57

I senaste avsnittet av Legacies introducerades en ny regular, spelad av ingen mindre än Alexis Denishof!!!!! Jag gillar för övrigt Legacies. Tips tips! Hade en lite svagare period ett tag i s1, typ i mitten, men hämtade upp det sen och s2 har startat väldigt starkt. :popcorn:
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Spuffy » tis okt 29, 2019 20:53

Har hittat en ny serie! På Netflix. Criminal: uk. David Tennant är i första avsnittet och Hayley Atwell i andra. Varje avsnitt är en "intervju" av en person som är misstänkt för ett grovt brott. Utspelar sig i 2 rum. Totalt 3 avsnitt. Finns dock en spansk, en tysk och en fransk version också. Väldigt bra skådisar. Och de lyckas få åtminstone mig engagerad i förhörsledarnas liv trots att det knappt handlar om dem öht.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Tam » fre nov 08, 2019 22:55

Gillar just nu ”Living with yourself” och, några år efter att den gick, ”Sense8”.

Och den nya säsongen ”BoJack Horseman” var förstås toppen.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Föregående

Återgå till TV-serier och film