Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Rombat » tis jun 21, 2011 0:24

eriked skrev:
Rombat skrev:Treme 2.09

Vilken käftsmäll.
Jag ligger lite efter av någon anledning med Treme... men:
vi har faktiskt en Treme-tråd :)

Hittade inte. Orkade inte leta.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Matt » tis jun 21, 2011 23:03

Rombat skrev:
eriked skrev:
Rombat skrev:Treme 2.09

Vilken käftsmäll.
Jag ligger lite efter av någon anledning med Treme... men:
vi har faktiskt en Treme-tråd :)

Hittade inte. Orkade inte leta.

Är det nån som kan som uppdaterar den där tråden med länkar till serietrådar?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Glorificus » tis jun 21, 2011 23:20

Le sigh... jag har sett halva pilotavsnittet av Falling Skies (1h 23min) och var tvungen att ta en paus. Nu tar det emot att fortsätta se, första halvan var helt klart en besvikelse... men jag borde åtminstone se hela piloten innan jag dumpar den...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Matt » ons jun 22, 2011 20:21

Snart så
Bild
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav The Ankh » ons jun 22, 2011 23:30

=D
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Garim » tor jun 23, 2011 22:07

Någon som följt "the killing"? Jag provade "falling skies", men orkade inte se klart piloten. Är killing bra?
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » tor jun 23, 2011 23:51

The Killing var väl helt okej de tre första avsnitten, men inte så enormt att vi inte lagt resten på hög. Tänker dock se det någon gång. Det fanns plus och minus, minus iom en hel del saker som man ser i varenda brotts-serie någonsin och ett par tråkiga karaktärer, plus i och med "ett fall per säsong"-grejen, det rent filmiska, iaf en trio grymma skådisar och att de fångade föräldrasorgen på ett ovanligt gripande vis. Det finns definitiva Twin Peaks-paralleller, men snarare till de mer verklighetstrogna bitarna av Twin Peaks än de quirky, kanske mer minnesvärda grejerna.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » sön jun 26, 2011 10:52

Då jag och Kalle var kattvakt hos mina föräldrar passade vi på att se Undeclared. För mig var det första gången. Jag tycker att serien börjar väldigt typiskt och ordinärt. Ungefär halvvägs vänder det och blir riktigt roligt, och visst är det synd att den lades ner efter så kort tid, men jag känner inte heller att jag kommer att sitta och längta efter den. Den var fin och rolig och ibland var den väldigt rolig, men det var ju ingen Freaks and Geeks direkt. Den nedläggningen var verkligen en skam.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav MissKittyFantastico » sön jun 26, 2011 21:43

Freaks and Geeks verkar äntligen släppas som R2 verkar det som. På CDON står det som kommande. Den har ju funnits som R1, men jag hade planer på att tvinga andra att se serien när jag tittat klart. Andra utan regionsfria spelare. Hoppas att R2:an kommer ha med allt extramaterial.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav noike » sön jun 26, 2011 22:34

MissKittyFantastico skrev:Freaks and Geeks verkar äntligen släppas som R2 verkar det som. På CDON står det som kommande. Den har ju funnits som R1, men jag hade planer på att tvinga andra att se serien när jag tittat klart. Andra utan regionsfria spelare. Hoppas att R2:an kommer ha med allt extramaterial.

Har den allt extramaterial måste jag skaffa den också. Finns en super collectors yearbook edition på r1 som har en extra skiva — och som har haft only ships in the US.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Ankh » ons jun 29, 2011 6:56

Såg nån The Event? Jag o Tobias såg i kapp häromdagen. vill ha mer nu!!! Hoppas nån plockar upp den så der blir en s2!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav MissKittyFantastico » lör jul 02, 2011 22:56

Har strötittat på tv ikväll och sett ett avsnitt av Fairly Legal. Det var faktiskt riktigt roligt. Kanske ska försöka se från början.

Just nu tittar jag lite på Childerens Hospital. Vilken smörja. Inga av "skämten" är roliga.

Såg lite av 30 Rock tidigare ikväll. Det kan ju bero på att jag inte såg hela avsnittet och inte sett något förut, did not find it funny.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav gaspode » lör jul 02, 2011 23:25

MissKittyFantastico skrev:Just nu tittar jag lite på Childerens Hospital. Vilken smörja. Inga av "skämten" är roliga.

Jag har sett alltihop, mest för att jag... Jag vet inte varför. Nån gång ibland var det roligt, men oftast trodde serien bara att den var rolig. Smörja är korrekt.
30 Rock är dock fantastiskt.

Jag har sett de två avsnitt av Suits som kommit, en advokatserie som är lite White Collar. Delar av den är underhållande, men egentligen borde jag nog hellre se ikapp White Collar. :)

Såg även första avsnittet av Shameless (den amerikanska) igår och det verkar väldigt lovande faktiskt.

Nu skall jag nog se första avsnittet av The Killing. Har även laddat ner första avsnittet av Wilfred, men det förstår jag inte varför jag gjorde. Elijah Wood?! jaja.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinder » sön jul 03, 2011 23:31

gaspode skrev:Nu skall jag nog se första avsnittet av The Killing. Har även laddat ner första avsnittet av Wilfred, men det förstår jag inte varför jag gjorde. Elijah Wood?! jaja.

Iof såg vi avsnittet efter några öl men jag och en kompis och hans fru hade ganska kul till första avsnittet av Wilfred i torsdags så ge det en chans i alla fall.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav MissKittyFantastico » tis jul 05, 2011 0:24

Har sett de första tre avsnitten av Fairly Legal och jag gillart. Serien är sympatsik och smårolig. Lite Polyanna-varning är det förstås över Kate, men det känns som att det är en fasad som döljer smärtan över faderns död. Jag gillar också styvmodern, Lauren, som med näbbar och klor försöker försvara firman och hålla sig samman. Hennes sorg är nästan ännu svårare än barnens, för de behandlar henne lite som att hon inte har rätt att vara ledsen.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav dansdansdans » tis jul 12, 2011 12:48

falling skies!

jag halvsov igenom första avsnittet av falling skies. men jag gillar utomjordingar så jag fortsatte kolla. och det blir bättre :)
nu måste jag bara veta vad de gör här och hur kommer det gå osv osv
och så tycker jag de är bra gjorda med. har sett till avsnitt fem. jag tycker den är bra iaf :D
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion

Inläggav HeY » tor jul 14, 2011 13:51

Någon som sett Alphas ännu? Worthy?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Spuffy » fre jul 15, 2011 14:09

Jag gillar!! Kommer absolut fortsätta se.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav MissKittyFantastico » lör jul 16, 2011 23:20

Jag håller på att se igenom Band of Brothers. Jag har sett delar här och där när serien gått på tv, men aldrig lyckats se hela avsnitt och i följd. Det är väldigt otäcka scener. Så fort det är stridsscener så försvinner musiken och man hör bara skottlossningen och männens skrik och ser alla fruktansvärda skador och alla döda. Det är verkligen jättehemskt, men jag kan bara inte sluta titta för samtidigt är det så bra.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Rombat » sön jul 17, 2011 1:43

:lovebunny:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tob » sön jul 17, 2011 9:16

HeY skrev:Någon som sett Alphas ännu? Worthy?

Jag gillade första avsnittet, varken mer eller mindre :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » sön jul 17, 2011 9:23

Vad är det för serie?

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » sön jul 17, 2011 13:07

AKS skrev:Vad är det för serie?

Ny SyFy serie om vanliga människor som får superkrafter á la Heroes/Misfits. Fast förhoppningsvis bättre än Heroes.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav MissKittyFantastico » sön jul 17, 2011 18:38

Nu har jag tagit mig igenom hela Band of Brothers. Såg del 3-6 igår och 7-10 idag, plus allt extramaterial. Avsnitt nio var något av det hemskaste jag sett på väldigt länge.

Jag tycker att serien är så bra för den porträtterar hur kriget var mer för de enskilda människorna än de stora slagen och historiska personer. Min pappa föddes 1936 i Tyskland så han kom ihåg kriget och efterkrigstiden när de inte visste vad de skulle äta nästa dag och gömde mat så inte soldaterna skulle konfiskera den till armén. Min farfar var krypskytt och skickades till fronten i Ryssland. Av alla i hans grupp var det bara han och gubben som bodde granne som överlevde. På något sätt gick de från Ryssland och via Tjeckien tog de sig hem igen. Ingen vet riktigt hur för de pratade aldrig med någon om det mer än varandra. Jag känner det som att det är en stor del av min släkts historia som jag inte vet något om och jag har ingen längre jag kan fråga. Min egen far hann att dö innan jag hunnit få svar på allt jag ville veta. Man tror att man har all tid i världen och det har man inte alltid. I skolan blir man matad första och andra världskriget i ett par olika omgångar. Det är slaget här och kuppen där, men jag vill hellre veta hur det var för de vanliga människorna. Jag tror att om man i historiekorvstoppningen hade lite mer sånt perspektiv så kanske barn idag inte skulle uppleva historiska händelser fullt så distanserade.

Långt babblande med sidospår när allt jag ville säga var att det är en fantastiskt bra serie. Mycket sevärd.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav lilith » sön jul 17, 2011 19:55

Band of Brothers har jag funderat på många gånger om jag skulle ta och se, och nu när du beskrivit den, MKF, så verkar den vara nåt för mig. Tack för recensionen.

Själv såg jag för inte så länge sen Holocaust.
http://www.imdb.com/title/tt0077025/
Mycket bra, rekommenderas. Det känns visserligen att den inte är helt ny, eftersom den är lite långsammare i berättelsen än man är van vid, men det är välgjort. Ett hemskt stycke historia.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav AKS » sön jul 17, 2011 23:50

HeY skrev:
AKS skrev:Vad är det för serie?

Ny SyFy serie om vanliga människor som får superkrafter á la Heroes/Misfits. Fast förhoppningsvis bättre än Heroes.

Känns inte som att jag behöver en till sån serie. Om jag inte hör att den är "gosh wow" så skippar jag nog den.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » tis jul 19, 2011 22:20

Är det någon som sett Off the map med Caroline Dhavernas??
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav noike » tis jul 19, 2011 22:31

Matt skrev:Är det någon som sett Off the map med Caroline Dhavernas??

Oh ja. Den var... smärtsamt dålig. Rolig när man är i grupp och trött dock på grund av paniken i blickarna så fort någon ska göra något läkarartat. Men nej, verkligen inte bra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Nyx » tis jul 19, 2011 22:46

noike skrev:
Matt skrev:Är det någon som sett Off the map med Caroline Dhavernas??

Oh ja. Den var... smärtsamt dålig. Rolig när man är i grupp och trött dock på grund av paniken i blickarna så fort någon ska göra något läkarartat. Men nej, verkligen inte bra.

Jag gillade den lite grann och ville gilla den pga Dhavernas men den tog slut alldeles för fort och hann aldrig utvecklas till något bra. Den ville vara en korsning mellan Grey's Anatomy och Lost, dvs Djungelsåpa.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav gaspode » tis jul 19, 2011 23:10

Ja, att jag såg hela säsongen är verkligen ett bevis på hur mycket jag gillar CD. Mot slutet snabbspolade jag väldigt mycket dock.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film