caffeineaddict skrev:Jag är ledsen, oavsett syftet är digitalvideo oftast bara FULT.
Oxytocin skrev:HeY skrev:Jag har sett nya Harry Potter idag. Jag gillade den verkligen - kan nog ha varit bästa HP-filmen hittills!
Scenen de lade till - där The Burrow "exploderar" - var verkligen bra! Synd att slutfighten var helt borta (där de alla slåss med Felix-drycken...), men det var effektfullt ändå. Men det blev ju aldrig någon riktig action dock.
Precis vad jag tänkte! Förutom förstås att jag inte alls tyckte om när the Burrow exploderar! Där ska de ju vara och ha bröllop i nästa bok/film. Jag fattar inget. Var kom det ifrån? Och jag saknade verkligen slutfajten! När Grårygg ska vara runt och härja, och Fred ska ju bli av med ett öra, som upplagt för massa skämt!
noike skrev:Angel of Death har kommit på dvd och den är motherfucking fantastiskt brutal. Zoe Bell, Ted Raimi, Lucy Lawless och en massa våld.
Ed Brubaker!
brat skrev:Har länge tänkt kommentera HP6 filmen men inte kommit mig för, förrän nu.
(spoiler HP 1-6) Och efter man tagit bort så mycket valde man att lägga till the Burrow som brann, även om det var en bra scen så gillar jag inte att man lägger till något
brat skrev:Scenen i grottan hade de gjort bättre, det var mer action med Harry som drogs under ytan och så.
noike skrev:Angel of Death har kommit på dvd och den är motherfucking fantastiskt brutal. Zoe Bell, Ted Raimi, Lucy Lawless och en massa våld.
Ed Brubaker!
noike skrev:Visionaries.
Tinwiel skrev:Jag såg Terminator 2 igår (såg 1an för en vecka sen). En bra film för att vara en action, och Arnold är ju alltid rolig, även när han inte menar att vara rolig (bara för att han är så stel och österrikisk). Många minnesvärda scener och one-liners och Edward Furlong var en bra barnskådis ( i den här filmen i alla fall). Ett stort minus tyckte jag ändå var the cheesy hollywood ending, där terminatorn agerade på ett sätt som inte kändes helt trovärdigt för en terminator. Det är en frågeställning som kommer fram mer i TSCC men här blev det lite smörigt när Arnold plötsligt förstod varför människor grät, och gav sken av att ha mänskliga känslor. Och varför hoppade han inte bara själv i eldhavet, varför var Sarah tvungen att sänka ner honom? Men ändå, bra film, jag var underhållen hela filmen igenom, och specialeffekterna var fortfarande snygga.
gaspode skrev:Tinwiel skrev:Jag såg Terminator 2 igår (såg 1an för en vecka sen). En bra film för att vara en action, och Arnold är ju alltid rolig, även när han inte menar att vara rolig (bara för att han är så stel och österrikisk). Många minnesvärda scener och one-liners och Edward Furlong var en bra barnskådis ( i den här filmen i alla fall). Ett stort minus tyckte jag ändå var the cheesy hollywood ending, där terminatorn agerade på ett sätt som inte kändes helt trovärdigt för en terminator. Det är en frågeställning som kommer fram mer i TSCC men här blev det lite smörigt när Arnold plötsligt förstod varför människor grät, och gav sken av att ha mänskliga känslor. Och varför hoppade han inte bara själv i eldhavet, varför var Sarah tvungen att sänka ner honom? Men ändå, bra film, jag var underhållen hela filmen igenom, och specialeffekterna var fortfarande snygga.
ojdå, actionhanna! Jag har för mig att det sägs i filmen att han inte kan selfdestructa så att säga, därför måste Sarah ta död på honom... Men det där kan jag ha hittat på själv.
lilith skrev:gaspode skrev:Tinwiel skrev:Jag såg Terminator 2 igår (såg 1an för en vecka sen). En bra film för att vara en action, och Arnold är ju alltid rolig, även när han inte menar att vara rolig (bara för att han är så stel och österrikisk). Många minnesvärda scener och one-liners och Edward Furlong var en bra barnskådis ( i den här filmen i alla fall). Ett stort minus tyckte jag ändå var the cheesy hollywood ending, där terminatorn agerade på ett sätt som inte kändes helt trovärdigt för en terminator. Det är en frågeställning som kommer fram mer i TSCC men här blev det lite smörigt när Arnold plötsligt förstod varför människor grät, och gav sken av att ha mänskliga känslor. Och varför hoppade han inte bara själv i eldhavet, varför var Sarah tvungen att sänka ner honom? Men ändå, bra film, jag var underhållen hela filmen igenom, och specialeffekterna var fortfarande snygga.
ojdå, actionhanna! Jag har för mig att det sägs i filmen att han inte kan selfdestructa så att säga, därför måste Sarah ta död på honom... Men det där kan jag ha hittat på själv.
Tror jag inte, för jag tänkte samma sak.
lilith skrev:gaspode skrev:Tinwiel skrev:Jag såg Terminator 2 igår (såg 1an för en vecka sen). En bra film för att vara en action, och Arnold är ju alltid rolig, även när han inte menar att vara rolig (bara för att han är så stel och österrikisk). Många minnesvärda scener och one-liners och Edward Furlong var en bra barnskådis ( i den här filmen i alla fall). Ett stort minus tyckte jag ändå var the cheesy hollywood ending, där terminatorn agerade på ett sätt som inte kändes helt trovärdigt för en terminator. Det är en frågeställning som kommer fram mer i TSCC men här blev det lite smörigt när Arnold plötsligt förstod varför människor grät, och gav sken av att ha mänskliga känslor. Och varför hoppade han inte bara själv i eldhavet, varför var Sarah tvungen att sänka ner honom? Men ändå, bra film, jag var underhållen hela filmen igenom, och specialeffekterna var fortfarande snygga.
Tror jag inte, för jag tänkte samma sak.
Tinwiel skrev:Jag såg Terminator 2 igår (såg 1an för en vecka sen).
Catfight skrev:Igår såg jag Repo: The genetic opera med underbara Anthony Stewart Head i en av huvudrollerna.
Den var faktiskt ganska bra... i början kändes den dålig och musiken var ganska kass men den tog sig... i slutet var den riktigt bra och ganska spännande. Inget mästerverk direkt emn den får stora pluspoäng för att den var så annorlunda... Att storyn förs framåt av seriestrippar är också ganska coolt... lite som opera där tiden står still när det är arior och sen kastas man sanbbt framåt i historien för att sen stå still igen. Plus för att få se Giles som "ond" också
I liked it
adolvsson skrev:Tinwiel skrev:Jag såg Terminator 2 igår (såg 1an för en vecka sen).
Sammanträffande! Jag såg själv om ettan för ganska precis en vecka sedan. I onsdags.
Har haft ett litet James Cameron-a-thon sedan dess, med filmer jag inte sett på väldigt länge. The Abyss i torsdags, Aliens (tillsammans med Alien) i fredags, och just nu är jag mitt inne i True Lies (som jag inte hade tänkt se, för jag gillade den inte när den kom, men tänkte att det kan vara kul att se om jag tänker om). Nu funderar jag på att ta Titanic också, bara för sakens skull, och avsluta med T2. Så vet jag att jag slutar på en topp liksom.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare