Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » ons jul 22, 2009 1:22

The Mist, nu tror jag Darabont skall sluta filmatisera Stephen King historier, för detta var knappt godkänt, vilket är halvtragiskt för det finns onekligen en hel del potential i historien. Sista 3-4 minuterna räddar filmen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Rombat » ons jul 22, 2009 21:26

Un long dimanche de fiançailles. 2004

Snyftkalas. Hade inte sett denna filmen sen den kom på bio. *Snörvel*

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav The Fucking Easterbunny » tor jul 23, 2009 21:59

Brüno

woho!
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!

Inläggav dajacke » lör jul 25, 2009 15:15

Public Enemies

Sjukt bra. Se! Marion Cotillard levererar ett mycket bra skådespel, och Johnny Depp har inte varit så här bra sen Fear and Loathing in Las Vegas i min mening. Och jättehärligt foto och vilka ljudeffekter i skottscenerna. Mästerligt!
ANGEL: I'm in a meeting, Spike.

SPIKE: Oh, I'm sorry. I didn't care.

Bill Bailey: I'm a post-modern vegetarian. I eat meat - ironically.
Användarvisningsbild
dajacke
Minion

Inläggav dajacke » lör jul 25, 2009 15:15

Next stop: Inglorious Basterds i augusti.
ANGEL: I'm in a meeting, Spike.

SPIKE: Oh, I'm sorry. I didn't care.

Bill Bailey: I'm a post-modern vegetarian. I eat meat - ironically.
Användarvisningsbild
dajacke
Minion

Inläggav Tob » lör jul 25, 2009 22:48

Hur kändes den i jämförelse med tidigare Mann filmer?

Jag gillar Heat, Collateral och Ali rätt mycket. I övrigt har jag haft svårt för hans filmer.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » sön jul 26, 2009 1:03

Oj, Mann skapar känslor. :) Jag är den som tycker att Insider är den enda fullträffen, Heat är nästan-mästerverket och att han aldrig borde rört vid en digitalkamera för det dödade både Collateral (minns någon min "Collateral är en fulare remake av Speed"-recension?) och Miami Vice (där den erkänt hade hjälp av manuset) var en samling av bra idéer som misslyckades.

Manhunter är en bra film, iofs... 35 mm FTW.

Jag är ledsen, oavsett syftet är digitalvideo oftast bara FULT.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön jul 26, 2009 1:41

caffeineaddict skrev:Jag är ledsen, oavsett syftet är digitalvideo oftast bara FULT.

Stora problemet är att folk inte insett att insparande på en sak resulterar i utgift på ett annat ställe. Det digitalvideo tjänar in på överföringskostnader och sådant behövs senare för efterbearbetningen (eller ha någon som kan och arbeta billigt). Och där brister en jävla massa. (Jämför Star Wars: Fantommajonäsen och Dog Soldiers — samma kamera fast olika användande. Så det handlar inte bara om budget utan vad man kan, för LucasArts kastade massor med pengar på något som såg ut som ett bajsigt tv-spel.)

Och måste jag säga fulheten blir oftast tydligast när folk som vant sig att arbeta med 35mm försöker sig på digitalt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » sön jul 26, 2009 21:24

Straight To Hell.

Joe Strummer som fumlig bankrånare, Shane MacGowan som koffeinberoende revolverman i Three Amigos-kostym, Courtney Love som den kanske mest irriterande gisslan någonsin, Jim Jarmusch som gangsterboss, och fler ironiska passningar till spaghettivästern än någon pre-Tarantinofilm jag sett. Om man körde den här och Sukiyaki Western Django efter varann skulle universum möljigen implodera i en virvel av cirkelmetareferenser; det vore liksom att dividera västernfilmen med noll. Jag tror inte någon inklusive manusförfattaren var nykter, men kul verkade de ha i alla fall och det märks. Vad hände med Alex Cox karriär egentligen?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Matt » sön jul 26, 2009 21:57

Såg om A love song for Bobby Long för tredje gången.
Jävligt bra.
Någon mer som gillar?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav eriked » mån jul 27, 2009 1:06

Den här måste jag hitta. Kan bli nästa film eriked tar med :O En Turkisk rambo. Verkar sjukt bra. Satan så många raketer han har!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav brat » mån jul 27, 2009 16:10

Oxytocin skrev:
HeY skrev:Jag har sett nya Harry Potter idag. Jag gillade den verkligen - kan nog ha varit bästa HP-filmen hittills!
Scenen de lade till - där The Burrow "exploderar" - var verkligen bra! Synd att slutfighten var helt borta (där de alla slåss med Felix-drycken...), men det var effektfullt ändå. Men det blev ju aldrig någon riktig action dock.

Precis vad jag tänkte! Förutom förstås att jag inte alls tyckte om när the Burrow exploderar! Där ska de ju vara och ha bröllop i nästa bok/film. Jag fattar inget. Var kom det ifrån? Och jag saknade verkligen slutfajten! När Grårygg ska vara runt och härja, och Fred ska ju bli av med ett öra, som upplagt för massa skämt!

Har länge tänkt kommentera HP6 filmen men inte kommit mig för, förrän nu. :)
Jag gillar den. Men filmerna kan ändå aldrig mäta sig med böckerna. Personligen är jag, som alltid, förvånad att de som inte läst boken kan hänga med i filmerna eftersom de alltid känns hackiga och stressade, så även denna gång. Dessutom tycker jag som regel att det blir mer uppenbart i filmerna än i böckerna hur lite handling det egentligen finns, det mesta är bara väntetid. (spoiler HP 1-6) Jag gillar Goblet av den anledningen, den har en bra inramning med turneringen, lagom många nya karaktärer för att man ska hinna lära känna dem, och en stor och oväntad avslutning på kyrkogården. Halv-blood prince däremot handlar väl mest om att Dumbledore ska berätta något för Harry som han drar ut över ett helt år trots att det rimligtvis borde ta en dag och ja... det känns i filmen. Böckerna är så pass detaljrika att man kan tappa bort sig i sånt men i filmen saknar jag någon konkret handling. Med å andra sidan är det vissa saker de gör bättre i filmen också.

Början! Filmskapare vet att man börjar med omedelbar action, inte någon gammal premiärminister som sitter i sitt kontor och reflekterar över action. Förstår faktiskt inte varför Rowling valt att börja alla sina böcker så.

Sedan blir det mycket förenkling för att rymma en bok i en film. Gillade hur de förklarade Dracos uppdrag ganska rakt på, tycker ofta att Rowling gör det onödigt krångligt för sig själv när hon skriver vilket leder till långa förklaringskapitel i slutet av böckerna. Tyckte dock att de kapade väl mycket av halsblodsprinsens bok, det blev på gränsen att den inte fick någon egentligen poäng. Vad gäller Voldemort-minnena så känns det som sagt utdraget i boken och vi hade kommit för långt ifrån huvudpersonerna om vi haft så många avbrott för att se minnen, här var det betydligt mer koncentrerat. Men nu har de lämnat ganska många luckor att fylla inför film7, det handlar ju om att lära känna Voldemort, inte bara lära sig hans mål. Gillar att filmen var så pass rolig. Och jag gillar mestadels vad de gjorde med det romantiska dramat. Föredrar t.ex. att bara ha en stulen kyss mellan Harry och Ginny än det där vecko-långa förhållandet man aldrig får se i boken. Och efter man tagit bort så mycket valde man att lägga till the Burrow som brann, även om det var en bra scen så gillar jag inte att man lägger till något, som dessutom blir svårt att få ihop med seriens framtid. I vilket fall fick de till en riktigt snygg film rakt igenom, där scenen med Katie och det förbannade halsbandet nog var min favorit.

Slutet. Scenen i grottan hade de gjort bättre, det var mer action med Harry som drogs under ytan och så. Sedan saknade jag kanske inte slutfigthen på skolan så mycket, den är trots allt bara fem sidor lång i boken och jag förstår varför de tagit bort den. Men konsekvenserna av den är ju viktiga, inte minst för Bill, så det förstår jag inte hur de ska lösa. Ingen tappar dock något öra. ;) Dessutom lyckades boken beröra mig mer med begravningen (som jag i sig inte saknar) än lumos-cememonin i boken (som hade behövt vara mer känslosam). Tyckte inte att de gjorde Pheonix-biten speciellt bra, istället för magisk sång blev det en fågel som flög bort mot en cheesy horisont. Gillade inte heller att Harry stod som förlamad när Snape dödade Dumbledore, utan att faktiskt vara förlamad.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav noike » mån jul 27, 2009 20:51

Angel of Death har kommit på dvd och den är motherfucking fantastiskt brutal. Zoe Bell, Ted Raimi, Lucy Lawless och en massa våld.

Ed Brubaker! :monsterhug:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » mån jul 27, 2009 23:14

noike skrev:Angel of Death har kommit på dvd och den är motherfucking fantastiskt brutal. Zoe Bell, Ted Raimi, Lucy Lawless och en massa våld.

En sån dvd borde komm hem till mig i Uppsala snart. Men där är ju jag inte ändå, så det drar ju ner extasnivån en smula för tillfället.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Tob » ons jul 29, 2009 10:21

Ninja film på hollywood vis är på gång.

- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » ons jul 29, 2009 17:22

La Pianiste

Som vanligt efter en Haneke-film så sitter jag smått fundersam och undrar vad jag precis har sett. Förnedring och självförnedring helt klart. Egentligen är det svårt att kommentera filmen utan att spoila.

Erika är verkligen en hemskt realistisk karaktär i sin... galenskap? ja, helt frisk är hon ju inte. Och då är det inte hennes sexuella fetischer som jag menar, för jag tror de flesta som är masochister sexuellt är helt "normala" i övrigt, utan hennes underliga förhållande till sin mor och hur hon skadar sig själv. Förhållandet till mamman kan vara nåt av det äckligaste jag sett. Hur hon bor kvar med den kvinnan och delar säng med henne osv osv. Det är ändlöst. Och det kan vara en av de värsta mammor jag sett på film, där uppe med Mommie Dearest och Carrie.

Och nästa sista scenen, våldtäkten. Ett tag funderade jag på om Walter spelade med i det hela, att han baserade det på brevet. Att det ur hans synvinkel inte är våldtäkt. Men hon ber honom faktiskt sluta och han har ju tagit avstånd från allt som står i brevet så det har nog lurat en liten våldtäktsman i Walter filmen igenom.

Och den sista scenen. Erikas min innan hon kör kniven i axeln. Gah! Hon har helt tappat bort sig själv. Eller tappat bort sig själv ännu mer, för hon har nog inte riktigt varit där filmen igenom.

Riktigt bra film, tycker jag. Definitivt bättre än Funny Games, dock inte lika bra som Caché.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » ons jul 29, 2009 19:41

brat skrev:Har länge tänkt kommentera HP6 filmen men inte kommit mig för, förrän nu. :)
(spoiler HP 1-6) Och efter man tagit bort så mycket valde man att lägga till the Burrow som brann, även om det var en bra scen så gillar jag inte att man lägger till något

Ja, men när hände det? Hahaha.

brat försökte förklara för mig, och jag var helt lost eftersom jag fått för mig att "The Burrow" var den där lilla filuren som satt på Ginnys axel.
"Det hände där jag precis berättade att det hände!"
"Ja, men när? Berätta igen! Jag missade det."
"När de sprang ut på fältet! *blablabla*"
"Ja, men var var The Burrow då??!"
"..."

brat skrev:Scenen i grottan hade de gjort bättre, det var mer action med Harry som drogs under ytan och så.

Ja, det var spännande. :D

Nu måste jag bara läsa bok sju innan det är dags för de filmerna... och jo, jag håller med om att det är svårt att förstå att man kan hänga med i filmerna om man inte läst böckerna. Jag hängde inte riktigt med i allt som hände i den här, och jag har läst boken. Å andra sidan har jag glömt 90% av den. Men jag gillade verkligen sjätte filmen ändå, det var mycket som var väldigt snyggt gjort.

Och se upp för att spoila mig för sjunde boken, ni som läst hela serien. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Nyx » ons jul 29, 2009 23:23

noike skrev:Angel of Death har kommit på dvd och den är motherfucking fantastiskt brutal. Zoe Bell, Ted Raimi, Lucy Lawless och en massa våld.

Tack för tipset! Fattar inte att jag hade missat den!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav noike » sön aug 02, 2009 22:12

Visionaries. http://www.imdb.com/title/tt0833557/

Existensiell komedi där folk börjar explodera av okända orsaker. Den är bitvis riktigt kul, frågande, aldrig riktigt tillrättalagd och ibland obehaglig och så där smärtsam i själen. Men vilken film.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön aug 02, 2009 22:27

noike skrev:Visionaries.

Nu stavade du fel genom att stava rätt! Så ironiskt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » sön aug 02, 2009 22:43

Curses! Ja. Visioneers heter filmen och inget annat.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Catfight » tis aug 04, 2009 10:54

Igår såg jag Repo: The genetic opera med underbara Anthony Stewart Head i en av huvudrollerna.
Den var faktiskt ganska bra... i början kändes den dålig och musiken var ganska kass men den tog sig... i slutet var den riktigt bra och ganska spännande. Inget mästerverk direkt emn den får stora pluspoäng för att den var så annorlunda... Att storyn förs framåt av seriestrippar är också ganska coolt... lite som opera där tiden står still när det är arior och sen kastas man sanbbt framåt i historien för att sen stå still igen. Plus för att få se Giles som "ond" också :)

I liked it
Killing pigs is just so wrong! And also hard.

http://catfight.blogg.se/

http://www.myspace.com/svepunk
Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!

Inläggav Tinwiel » tis aug 04, 2009 20:40

Jag såg Terminator 2 igår (såg 1an för en vecka sen). En bra film för att vara en action, och Arnold är ju alltid rolig, även när han inte menar att vara rolig (bara för att han är så stel och österrikisk). Många minnesvärda scener och one-liners och Edward Furlong var en bra barnskådis ( i den här filmen i alla fall). Ett stort minus tyckte jag ändå var the cheesy hollywood ending, där terminatorn agerade på ett sätt som inte kändes helt trovärdigt för en terminator. Det är en frågeställning som kommer fram mer i TSCC men här blev det lite smörigt när Arnold plötsligt förstod varför människor grät, och gav sken av att ha mänskliga känslor. Och varför hoppade han inte bara själv i eldhavet, varför var Sarah tvungen att sänka ner honom? Men ändå, bra film, jag var underhållen hela filmen igenom, och specialeffekterna var fortfarande snygga.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » tis aug 04, 2009 21:08

Tinwiel skrev:Jag såg Terminator 2 igår (såg 1an för en vecka sen). En bra film för att vara en action, och Arnold är ju alltid rolig, även när han inte menar att vara rolig (bara för att han är så stel och österrikisk). Många minnesvärda scener och one-liners och Edward Furlong var en bra barnskådis ( i den här filmen i alla fall). Ett stort minus tyckte jag ändå var the cheesy hollywood ending, där terminatorn agerade på ett sätt som inte kändes helt trovärdigt för en terminator. Det är en frågeställning som kommer fram mer i TSCC men här blev det lite smörigt när Arnold plötsligt förstod varför människor grät, och gav sken av att ha mänskliga känslor. Och varför hoppade han inte bara själv i eldhavet, varför var Sarah tvungen att sänka ner honom? Men ändå, bra film, jag var underhållen hela filmen igenom, och specialeffekterna var fortfarande snygga.

ojdå, actionhanna! Jag har för mig att det sägs i filmen att han inte kan selfdestructa så att säga, därför måste Sarah ta död på honom... Men det där kan jag ha hittat på själv.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav lilith » tis aug 04, 2009 21:18

gaspode skrev:
Tinwiel skrev:Jag såg Terminator 2 igår (såg 1an för en vecka sen). En bra film för att vara en action, och Arnold är ju alltid rolig, även när han inte menar att vara rolig (bara för att han är så stel och österrikisk). Många minnesvärda scener och one-liners och Edward Furlong var en bra barnskådis ( i den här filmen i alla fall). Ett stort minus tyckte jag ändå var the cheesy hollywood ending, där terminatorn agerade på ett sätt som inte kändes helt trovärdigt för en terminator. Det är en frågeställning som kommer fram mer i TSCC men här blev det lite smörigt när Arnold plötsligt förstod varför människor grät, och gav sken av att ha mänskliga känslor. Och varför hoppade han inte bara själv i eldhavet, varför var Sarah tvungen att sänka ner honom? Men ändå, bra film, jag var underhållen hela filmen igenom, och specialeffekterna var fortfarande snygga.

ojdå, actionhanna! Jag har för mig att det sägs i filmen att han inte kan selfdestructa så att säga, därför måste Sarah ta död på honom... Men det där kan jag ha hittat på själv.

Tror jag inte, för jag tänkte samma sak.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav gaspode » tis aug 04, 2009 21:30

lilith skrev:
gaspode skrev:

först tolkade jag det som att du inte trodde på min teori, så jag kollade på Internet och där står det:
Terminators are not allowed to self-terminate
(och de anger T2 som källa)

(sen fattade jag att du menade att du inte trodde att jag hade hittat på det)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » tis aug 04, 2009 21:31

lilith skrev:
gaspode skrev:

Ok. Det missade jag. :) Kunde de inte ha puttat honom då, det känns lite lättare. Men jag ska släppa det där nu. Det hade varit coolare om någon puttat honom, inte lika cheesy. Jaja. Det är rätt intressant när man hittar såna där småsaker som man tycker inte är trovärdiga ( i en film som handlar om terminators och tidsresor). :D Fast det kanske är ännu viktigare med trovärdighet då, eftersom allting annat inte är det.

En av de roligaste scenerna var när Arnold var "too slow" när han och John gjorde high fives. Sjukt rolig Arnold-min.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » tis aug 04, 2009 22:09

Tinwiel skrev:Jag såg Terminator 2 igår (såg 1an för en vecka sen).

Sammanträffande! Jag såg själv om ettan för ganska precis en vecka sedan. I onsdags.

Har haft ett litet James Cameron-a-thon sedan dess, med filmer jag inte sett på väldigt länge. The Abyss i torsdags, Aliens (tillsammans med Alien) i fredags, och just nu är jag mitt inne i True Lies (som jag inte hade tänkt se, för jag gillade den inte när den kom, men tänkte att det kan vara kul att se om jag tänker om). Nu funderar jag på att ta Titanic också, bara för sakens skull, och avsluta med T2. Så vet jag att jag slutar på en topp liksom.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Nyx » tis aug 04, 2009 22:10

Catfight skrev:Igår såg jag Repo: The genetic opera med underbara Anthony Stewart Head i en av huvudrollerna.
Den var faktiskt ganska bra... i början kändes den dålig och musiken var ganska kass men den tog sig... i slutet var den riktigt bra och ganska spännande. Inget mästerverk direkt emn den får stora pluspoäng för att den var så annorlunda... Att storyn förs framåt av seriestrippar är också ganska coolt... lite som opera där tiden står still när det är arior och sen kastas man sanbbt framåt i historien för att sen stå still igen. Plus för att få se Giles som "ond" också :)

I liked it

Jag har den också! Och ja, den är underbart konstig fast samtidigt full av goth-klyschor, men det som gör den alldeles härlig är Tonys fantastiska inlevelse (den mannen kan sjunga!) och även plus för Paul Sorvino.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Nyx » tis aug 04, 2009 22:11

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:Jag såg Terminator 2 igår (såg 1an för en vecka sen).

Sammanträffande! Jag såg själv om ettan för ganska precis en vecka sedan. I onsdags.

Har haft ett litet James Cameron-a-thon sedan dess, med filmer jag inte sett på väldigt länge. The Abyss i torsdags, Aliens (tillsammans med Alien) i fredags, och just nu är jag mitt inne i True Lies (som jag inte hade tänkt se, för jag gillade den inte när den kom, men tänkte att det kan vara kul att se om jag tänker om). Nu funderar jag på att ta Titanic också, bara för sakens skull, och avsluta med T2. Så vet jag att jag slutar på en topp liksom.

Passa på att se om Strange Days också. Visserligen har Kathryn Bigelow regisserat men storyn är Camerons. Och dessutom: Ralph Fiennes och Angela Bassett. 8)

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film