Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » ons mar 28, 2007 11:47

caffeineaddict skrev:Eeeeeh, Forest Whitaker ska vara med i filmen The Night Watchman...

CHUD skrev:which takes place on the less-than-agreeable streets of Los Angeles, where an elite unit of police officers called Ad/Vice go above and beyond the law to keep gang violence and drug trafficking under control.

:?: Något Shield-fan förutom jag som får lite déja vu? Men manuset är iofs skrivet av James Ellroy (alltså inte baserat på en bok av Ellroy, utan ett filmmanus skrivet av honom), så jag tänker hoppas på det bästa.

Det bästa, med Keanu Reeves i huvudrollen? :?

Och manuset ska enl IMDb vara skrivet av David "Fast and the Furious" Ayer utifrån en förlaga av Ellroy.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » ons mar 28, 2007 11:51

A bear skrev:utifrån en förlaga av Ellroy.

Weeird. Finns ingen Ellroy-bok så vitt jag vet som den storyn skulle tas ifrån. Men jag har kanske inte full koll. Kanske Ellroy skrev ett första draft som Ayer sedan skrev om. Höjde ju inte direkt förväntningarna...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » ons mar 28, 2007 11:53

caffeineaddict skrev:
A bear skrev:utifrån en förlaga av Ellroy.

Weeird. Finns ingen Ellroy-bok så vitt jag vet som den storyn skulle tas ifrån. Men jag har kanske inte full koll. Kanske Ellroy skrev ett första draft som Ayer sedan skrev om. Höjde ju inte direkt förväntningarna...

Av de rykten som står på klotterplanket på IMDb (jag vet, inte alltid tillförlitligt) verkar det vara något åt det hållet.
This is an original screenplay which has been kicking arounf for about 5 years or more now. It's had loads of people attachetd to direct or star including Brad Pitt, Spike Lee, Oliver Stone and currently Keannu Reeves.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » ons mar 28, 2007 12:48

Ingen bok. Jag känner mig hutlöst säker på att det är originalstory (kanske inte ens handlar om ett manusutkast från James Ellroys sida, mer ett detaljerat synopsis eller nåt i den stilen), precis som det var med Dark Blue. Ayer och Ellroy har likasamma credits där.

Och Dark Blue var väl... sådär. Helt okej film som lämnade en del att önska. Fast det kan ha varit Ron Sheltons fel, han har ju inte skarpaste filmografin i stan.

Keanu Reeves gillar jag för det mesta och han kan vara riktigt bra ibland. Jag är försikigt hoppfull.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » ons mar 28, 2007 13:53

A bear skrev:Det bästa, med Keanu Reeves i huvudrollen? :?

De kanske pratar med Linklater och rotoskopar allt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön apr 01, 2007 2:44

Smokin' Aces
Dramatik! Humor! Action, underbar action! En motorsåg! Ryan Reynolds! Ja, den var bra, grymt underhållande. Som alla de där b-rullarna i kölvattnet av Pulp Fiction, fast gjort på rätt sätt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HippieSpellan » sön apr 01, 2007 23:04

länge sen en highschoolfilm kom föresten... shes the man var väl senaste.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav HippieSpellan » mån apr 02, 2007 11:12

hihihi http://www.imdb.com/title/tt0972785/ jay bring it on=D
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån apr 02, 2007 15:28

HippieSpellan skrev:hihihi http://www.imdb.com/title/tt0972785/ jay bring it on=D

:D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav MissKittyFantastico » tis apr 03, 2007 21:53

Ghost Rider

Nu har jag varit på bio. Jag visste inte riktigt vad jag ville se, så det råkade bli Ghost Rider.

Vad ska man säga om den? Nicholas Cage är med, det är oftast bra tycker jag. Här var han väl ok. Ibland. Man kan väl säga att hela filmen var... ok. Men inte mer. Den innehöll en hel del fånigheter.

*Nicholas Cage skulle föreställa vara i samma ålder som flickan. Nej. Det var inte trovärdigt på nåt sätt. Hade han spelat hennes pappa hade jag trott på det mer.

*Alltså lite fånigt är det med ett skelett som åker motorcykel. Skelettnissen får så litet huvud.

* Det verkar oerhört opraktiskt att lämna ett spår av smält asfalt efter sig. Det blir rätt svårt att gömma sig då.

*Kunde de inte hittat en bättre skådespelerska än vem hon nu var till tjejrollen. Hon överspelade nåt så grymt ibland och gick runt där med alldeles för upptryckta bröst och oknäppt blus och vickade på ändan.

*Nu vet inte jag om det var en detalj från serien som de ville ha med, men Nicks karaktär tjälper i sig godis från martiniglas. Va!?! Vad är meningen liksom?

*I samma veva är det en scen där Nick tittar på nåt tv-program och skrattar så hemskt falskt. Tror han har smittats av den där tjejens överspel. Det känns bara konstigt.

*Nicks karaktär Johnny Blaze har fula solglasögon, hemskt hår och konstig musiksmak. Jag får inte ihop det med den coola karaktär han ska vara.

*Flera gånger under filmen spelades Ghost Riders in the Sky. Det blev lite töntigt. Dessutom fick det mig bara att tänka på Blues Brothers.

När jag började skriva tänkte jag ge filmen en tvåa, men nu när jag läser igenom vad jag skrivit så inser jag att den nästan inte är värd så mycket. Den var ganska kass faktiskt. Det som hindrar den från att få en etta är väl att effekterna är ganska bra och att jag gillar skurken på nåt sätt. Hade nog velat ha en fördjupning i Johnny Blazes karaktär. Mer Angel-brooding hade han mått bra av. Dessutom gillar jag Johnnys rödhårige kompis. Han får nästan bara småroller i filmer, men han är alltid så bra.
Så betyg svag 2/5.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav noike » ons apr 04, 2007 16:05

Oj. De har bett Grant Morrison att skriva manus (förmodar jag) för filmatiseringen av Area 51-spelet. Av någon anledning tvivlar jag på att de görs exakt så som han vill -- även om jag hoppas -- men det är ändå intressant.

Vi pratar ju om mannen som tvingades skriva om saker i sin egenskapade serietidning, allt eftersom DC Comics inte gillade idéen att en transvestit skulle masturbera till ett foto av George Bush Sr (då president) som magiskt fokus. Eller för den delen fick sina brevsidor borttagna för att han och läsarna efter ett tag började prata droger.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » ons apr 04, 2007 18:55

Live Free or Die Hard, "riktiga" trailern (tidigare har vi ju bara sett teasers) i HD: http://movies.yahoo.com/feature/livefre ... mO0DJfVXcA

Nej, jag tror inte det kommer bli bra. Ja, jag kommer se den så snart den dyker upp på en bio nära mig.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav eriked » ons apr 04, 2007 19:02

+1 Trailern fick konstiga färger för mig så jag får vänta med att se den men en biotripp lär det bli.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav MissKittyFantastico » tor apr 05, 2007 22:36

John McClane :lovebunny:

Min favorit är Die Hard 2. Brukar titta på den varje jul.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav caffeineaddict » tor apr 05, 2007 22:41

MissKittyFantastico skrev:Min favorit är Die Hard 2. Brukar titta på den varje jul.

Min med. Minns att vi diskuterade den när den gick i julas. Grymt underhållande! Och full med skojiga kultskådisar, även om vissa i smååå biroller: William Sadler (pappan i Wonderfalls kampsportstränar naken...), John Amos, Dennis Franz, Robert Patrick...

(spoiler Die Hard 2) Plus att (och jag kan inte nog förmedla hur jag älskar den brutala sadismen och ironin i det här, särskilt eftersom ingen som gjorde filmen verkar ha tänkt på det) John McClane mördar varenda en av skurkarna på slutet UTAN att de egentligen längre utgör något direkt hot. Valet står mellan att låta dem gå fria eller döda dem allesammans. Och naturligtvis dödar han dem allesammans. Ja, man kan argumentera för att det är explosionen som hjälper de andra planen att landa, men jag tror inte för en sekund på att John McClane är smart nog att ha tänkt på det i förväg.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Rombat » fre apr 06, 2007 1:44

Såg precis TMNT. Jag blev glad. Detta var religion för mig när jag var yngre och jag blev inte besviken. Skönt röstskådespeleri, grymt soundtrack och coola animeringar. Påminde mer om Wallace & Gromit än något annat. :D
Och sen fick jag gåshud av Raphaels första scen. Helt underbart! Och fruktansvärt roligt bitvis, precis som något som började som en undergroundparodi bör vara.
Plus minst två nickningar till den först Turtlesfilmen hade de klämt in med.
"And I thought girl scouts were pushy!" från nya att jämföra med "And I thought insurance salesmen were pushy!" från den nya.

Och det underbara "Two minutes for high-sticking!"

Jag är helt giddy så glad blev jag av denna filmen.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Rombat » lör apr 07, 2007 0:15

Varit och sett på 300. Den var bra. Kändes väldigt Frank Miller. Och det tycker jag om.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » lör apr 07, 2007 8:20

Jag ska se den så snart jag blivit frisk. Satans feber som får mig att skjuta upp biobesök!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » lör apr 07, 2007 10:16

OK, den här måste jag se: Black Sheep

EDIT: officiell sida - med mördarfårskämt!

Q: Where is the best place to put killer sheep?
A: Behind baaaaas!

Q: What did Mick Jagger say to the scottish sheep farmer?
A: Hey, McCloud, get off of my ewe!
:D

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » lör apr 07, 2007 12:49

Q: What new use of sheep did they recently discover in Scotland?
A: Wool.

Vilken störtskön liten officiell sida.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav tapeworm » mån apr 09, 2007 12:21

Kollade på Eragorn, som en polare hyrt. Fy. Fan. Vi gapskrattade oss genom hela filmen. Jag vet inte om det skulle vara en parodi på fantasy, eller om manuset bara var sjukt uselt skrivet. Bara gamla fantasyklischeér (á la Terry Brooks) staplade på varandra. Brutalt.
Internet är fullt av skit.
Användarvisningsbild
tapeworm
Etanolintolerant

Inläggav carre » mån apr 09, 2007 12:26

tapeworm skrev:Kollade på Eragorn, som en polare hyrt. Fy. Fan. Vi gapskrattade oss genom hela filmen. Jag vet inte om det skulle vara en parodi på fantasy, eller om manuset bara var sjukt uselt skrivet. Bara gamla fantasyklischeér (á la Terry Brooks) staplade på varandra. Brutalt.

hahaha, jag har också sett den, vilken jävla höjdarrulle :D
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav The Ankh » mån apr 09, 2007 12:28

På tal om höjdarrulle. Jag o Karro såg om Coyote Ugly häromdagen. OMG. Det kan vara världens sämsta och bästa film på en o samma gång.
Man skrattar sig till fysiskt smärta, för att den är så sjukt dålig. Plotten, replikerna... Sen gråter man för att det är glatt o känslosamt och fint. herregud.. Vilken storm.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav tapeworm » mån apr 09, 2007 13:43

ey skrev:
tapeworm skrev:Kollade på Eragorn, som en polare hyrt. Fy. Fan. Vi gapskrattade oss genom hela filmen. Jag vet inte om det skulle vara en parodi på fantasy, eller om manuset bara var sjukt uselt skrivet. Bara gamla fantasyklischeér (á la Terry Brooks) staplade på varandra. Brutalt.

hahaha, jag har också sett den, vilken jävla höjdarrulle :D

Och vad fan gjorde Malkovich i den smörjan?!
Internet är fullt av skit.
Användarvisningsbild
tapeworm
Etanolintolerant

Inläggav noike » mån apr 09, 2007 13:56

tapeworm skrev:Och vad fan gjorde Malkovich i den smörjan?!

Jag tror beordrad samhällstjänst av domstol.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » mån apr 09, 2007 15:20

noike skrev:
tapeworm skrev:Och vad fan gjorde Malkovich i den smörjan?!

Jag tror beordrad samhällstjänst av domstol.
Cruel and unusual punishment.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HippieSpellan » tis apr 10, 2007 0:16

han som skrev boken var väl runt 13-14 när han skrev den. typ.

och Ankh Coyote är typ min favoritfilm. Jag säger inte att den är bra, jag säger att jag tycker om den=)
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav noike » tis apr 10, 2007 0:18

Att kunna se skillnad på bra-kvalitet och bra-tycka om är en väldigt bra egenskap.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HippieSpellan » tis apr 10, 2007 0:21

jo...det svåra är att säga varför man gillar och varför man tycker det är bra :rolleyes:
Mitt bästa exempel är ändå Clockwork orange, hatar filmen men tycker den är riktigt bra.
blärk.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav adolvsson » tis apr 10, 2007 0:22

Att Piper Perabo gjorde Lost and Delirious bara året efter Coyote Ugly är ungefär lika svårt att greppa som att Marlon Wayans gjorde Requiem for a Dream samtidigt som Dungeons & Dragons.

Coyote Ugly är nu långt ifrån tokusel som Dungeons & Dragons, det är sant, men ändå. Svårgreppbart är det.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film