Glorificus skrev:Kul att du maratonser hela GG på en gång, LWes, vilken upplevelse det måste vara! Jag visste inte ens att du inte följde serien... varför har du inte gjort det tidigare? Lite märkligt för att vara dig som ser det mesta som går.

Gilmore Girls är helt enkelt en för gammal serie. Jag var inte med på början, och it's a BIG no-no att hoppa in i en serie mitt i.
Jag har dock alltid haft uppfattningen om att det är en bra serie, om en bit överskattad.
Sen för 3 veckor sen ville jag se någonting, och med tanke på att Noam har hur mycket serier som helst, alltid öppna slots och väldigt snabb uppladdning bestämmde jag mig för att börja se Gilmore Girls!
Det ångrar jag inte, jag tycker att serien är enormt bra, och att den fortfarande håller samam nivå av fantastiskhet som dom tidigare säsongerna (till skillnad från vissa andra).
Jag uppskattar 100% alla återkommande karaktärer, alla referenser till allt möjligt och den generella mysigheten.
6x20
Mycket bra avsnitt! Bröllopet och allt omkring var fantastisk (det var nog i 6x19) och April's kalas var roligt.
Gissa om jag var glad när man fick veta att Logan var allvarligt skadad. Jag visste att han inte skulle dö, men så länge han lider är jag nöjd.
Logan-hatet förstår du dig inte på, Glory? Jag hatar honom för att han är rik och har det så bra men uppskattar det inte alls.
Han behandlar andra med en hemsk attityd, som först när han kom in i serien och var taskig mot Marty, sen när Rory och Marty var på middag med dom och speciellt när han och Rory var på middag med Jess.
Han har ingen respekt för regler för han tycker att han är över dom p.g.a. sitt efternamn och hans familjs status, men ändå klagar han bara på sin familj hela tiden.
Han behandlar Rory illa och får det att verka som att ingenting är hans fel.
Han är så fejk och inställsam. Dean och Jess var det dom var.
Jag hoppas att Marty kommer tillbaka, han förtjänade bättre. Han var en snäll, bra, rolig kille.
Jag hatar Logan och hans attityd. Ett kräk är vad han är.
Hans kompis Finn är rolig. Han är oseriös och dyssig och låtsas inte att han är något annat.
Michelle är nog den onödigaste karaktären i serien. Jag förstår vissa situationer då han behövs, men att han är en regular är ju ett skämt. Vad får honom att förtjäna det mer än Jackson eller någon annan karaktär som är med typ lika mycket, men är viktigare.
Sookie och Jackson är roliga ibland, men inte lika mycket nu som tidigare i serien.
Jag har inga problem med Richard & Emily, dom är lite oförståliga ibland, men då tycker jag lätt att Lorelai är värre. Ibland är hon hur rolig som helst, men när hon ska vara seriös eller fatta beslut kan hon vara hemsk. Och jag gillar inte när hon är med Rory och beter sig som en riktigt bebis, vilket hände ofta i början av serien. Man fick kännslan av att Rory var mer av en mamma till henne än tvärt om, och barn ska aldrig behöva ta hand om sina förälldrar (om dom inte är vuxna och förälldrarna är jättegammla).
Paris har jag alltid gillat. Hon är mycket bra.
Lane och hennes band är typ det bästa i serien. Lane och hennes mamma har också varit mycket bra. Hennes kusin eller vad det är som tog hennes plats är också sjukt kul.
Kirk är fantastisk. 15000 jobb sa han att han haft. Hur är det möjligt? Det känns som en tecknad branserie där en karaktär har alla jobb i stan, vilket är fantastiskt.
Älskar TJ också. Han är knäpp.
Luke har jag glömt. Han är mycket bra.Illyria skrev:Säsong 1-3 är ju hur bra som helst, sen tappade tyvärr serien bort den där speciella GG-känslan.
Kan du verkligen säga att du inte känner den där speciella GG-känslan varje gång Kirk gör nya knasigheter?