Gilmore Girls

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » fre jul 07, 2006 15:11

Kul att du maratonser hela GG på en gång, LWes, vilken upplevelse det måste vara! Jag visste inte ens att du inte följde serien... varför har du inte gjort det tidigare? Lite märkligt för att vara dig som ser det mesta som går. ;)

6x18
Håller med om klassresan, det är där jag tycker de börjar göra något intressant med April. Kul att se Luke i en annan miljö över huvud taget.

Logan-hatet förstår jag mig inte på, jag tycker han är rolig och sympatisk. Inte perfekt, men det gör honom bara mer trovärdig som karaktär i mina ögon. Men det verkar ju vara rätt många här som inte gillar honom, så något med honom kan tydligen ha en motbjudande effekt.

Kirks kortfilm är helt fantastisk, ja... Åh, nu saknar jag Kirk... hoppas han får mycket att göra i s7.

Jag ska göra en klasskompis och hennes kompisar sällskap på ett GG s1-maraton någon gång nu i juli, det blir kul. Jag har inte sett s1 på hur länge som helst! :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » fre jul 07, 2006 15:12

Säsong 1-3 är ju hur bra som helst, sen tappade tyvärr serien bort den där speciella GG-känslan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » fre jul 07, 2006 17:41

Glorificus skrev:Kul att du maratonser hela GG på en gång, LWes, vilken upplevelse det måste vara! Jag visste inte ens att du inte följde serien... varför har du inte gjort det tidigare? Lite märkligt för att vara dig som ser det mesta som går. ;)

Gilmore Girls är helt enkelt en för gammal serie. Jag var inte med på början, och it's a BIG no-no att hoppa in i en serie mitt i.
Jag har dock alltid haft uppfattningen om att det är en bra serie, om en bit överskattad.
Sen för 3 veckor sen ville jag se någonting, och med tanke på att Noam har hur mycket serier som helst, alltid öppna slots och väldigt snabb uppladdning bestämmde jag mig för att börja se Gilmore Girls!
Det ångrar jag inte, jag tycker att serien är enormt bra, och att den fortfarande håller samam nivå av fantastiskhet som dom tidigare säsongerna (till skillnad från vissa andra).
Jag uppskattar 100% alla återkommande karaktärer, alla referenser till allt möjligt och den generella mysigheten.

6x20
Mycket bra avsnitt! Bröllopet och allt omkring var fantastisk (det var nog i 6x19) och April's kalas var roligt.
Gissa om jag var glad när man fick veta att Logan var allvarligt skadad. Jag visste att han inte skulle dö, men så länge han lider är jag nöjd.
Logan-hatet förstår du dig inte på, Glory? Jag hatar honom för att han är rik och har det så bra men uppskattar det inte alls.
Han behandlar andra med en hemsk attityd, som först när han kom in i serien och var taskig mot Marty, sen när Rory och Marty var på middag med dom och speciellt när han och Rory var på middag med Jess.
Han har ingen respekt för regler för han tycker att han är över dom p.g.a. sitt efternamn och hans familjs status, men ändå klagar han bara på sin familj hela tiden.
Han behandlar Rory illa och får det att verka som att ingenting är hans fel.
Han är så fejk och inställsam. Dean och Jess var det dom var.
Jag hoppas att Marty kommer tillbaka, han förtjänade bättre. Han var en snäll, bra, rolig kille.
Jag hatar Logan och hans attityd. Ett kräk är vad han är.
Hans kompis Finn är rolig. Han är oseriös och dyssig och låtsas inte att han är något annat.

Michelle är nog den onödigaste karaktären i serien. Jag förstår vissa situationer då han behövs, men att han är en regular är ju ett skämt. Vad får honom att förtjäna det mer än Jackson eller någon annan karaktär som är med typ lika mycket, men är viktigare.
Sookie och Jackson är roliga ibland, men inte lika mycket nu som tidigare i serien.
Jag har inga problem med Richard & Emily, dom är lite oförståliga ibland, men då tycker jag lätt att Lorelai är värre. Ibland är hon hur rolig som helst, men när hon ska vara seriös eller fatta beslut kan hon vara hemsk. Och jag gillar inte när hon är med Rory och beter sig som en riktigt bebis, vilket hände ofta i början av serien. Man fick kännslan av att Rory var mer av en mamma till henne än tvärt om, och barn ska aldrig behöva ta hand om sina förälldrar (om dom inte är vuxna och förälldrarna är jättegammla).
Paris har jag alltid gillat. Hon är mycket bra.
Lane och hennes band är typ det bästa i serien. Lane och hennes mamma har också varit mycket bra. Hennes kusin eller vad det är som tog hennes plats är också sjukt kul.
Kirk är fantastisk. 15000 jobb sa han att han haft. Hur är det möjligt? Det känns som en tecknad branserie där en karaktär har alla jobb i stan, vilket är fantastiskt.
Älskar TJ också. Han är knäpp.
Luke har jag glömt. Han är mycket bra.

Illyria skrev:Säsong 1-3 är ju hur bra som helst, sen tappade tyvärr serien bort den där speciella GG-känslan.

Kan du verkligen säga att du inte känner den där speciella GG-känslan varje gång Kirk gör nya knasigheter?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » fre jul 07, 2006 17:53

I can and I do. Och det är långt från Kirk som gör serien för mig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Noam » ons jul 19, 2006 20:48

:eek: :|
Dark Horizons skrev:During the Television Critics Summer press tour yesterday, the future seemed more than a little uncertain for long-running drama "Gilmore Girls". Both lead actresses, Lauren Graham and Alexis Bledel, have already said they are not planning to return past this new season.

Mer här..
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Illyria » ons jul 19, 2006 21:04

Det är knappast någon nyhet att deras kontrakt går ut efter säsong 7, men det jag läst, från vad som känns som mer pålitliga källor, är att Alexis rätt starkt fungerar på att göra något annat, men hon sa hon ska se hur den här säsongen går. Lauren känns inte lika negativ.

Men jag tror det kommer krävas att den nya ledaren verkligen lyckas med serien, och även då kan det bli svårt. Min förhoppning är att han kan rädda serien från total katastrof och åtminstone göra en bra bra sista säsong.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav wyndham » tis aug 22, 2006 21:37

GG är tillbaka på femman, och jag fortsätter envisas med att iaf följa en serie på "vanlig" tv.

6x16
Det här var inte så bra. Visst blir jag glad om Logan försvinner, men jag är rädd att det bara är intrigskapande på tomgång. Rebecca Rand Kirshner besitter inte riktigt GG-känslan tycker jag. Kirk var visserligen i gammal god form för första gången på länge med sin juice-diet.

Glad att slippa Sookie och Jackson men saknade Richard och Emily.

Lane såg ut att vara lika gammal som hon som spelar henne. Men det skulle ju vara läskigt om hon lyckades se ut som en tonåring livet ut.

Att det tog slut mellan Doyle och Paris var en rätt underlig story det också. Kanske missade jag nåt, men för mig verkade det komma från ingenstans för att få avsnittet att hänga ihop bättre.

Christopher pressas in igen också, men det finns väl inte mycket mer nytt att koka ihop på dom relationerna? Jag ser inte riktigt vart mitt älskade Gilmore Girls är på väg, även om det bara blir en säsong till.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav noike » tis aug 22, 2006 21:41

wyndham skrev:6x16
Jag ser inte riktigt vart mitt älskade Gilmore Girls är på väg, även om det bara blir en säsong till.

Under andra halvan av den här säsongen vet ingen vart det är på väg. It's a fucking mess, och mycket av det verkar bero på skaparen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tis aug 22, 2006 21:57

Hoppas verkligen David R lyckats rensa upp serien nu till säsong 7, annars är det stor risk att jag slutar titta.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav freso » ons aug 23, 2006 16:43

Du har tittat på 6 säsonger men funderar på sluta i (mitten av?) 7:an (som ju är den sista väl?) om den inte blir bättre? =)
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav LWes » ons aug 23, 2006 19:41

freso skrev:(som ju är den sista väl?)

Nej inte nödvändigtvis. Det berors väl på om dom lyckas förnya huvudskådespelarnas kontrakt och hur bra serien gör sig på CW.
Så det finns inget bestämmt att det blir sista säsongen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » ons aug 23, 2006 20:02

Exakt, det behöver inte nödvändigtvis bli sista säsongen, men jag har läst att Alexis är väldigt tveksam. Men kanske om det går bra med David och tittarsiffrorna osv....

Om det med säkerhet hade varit sista hade jag sett klart serien.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tis aug 29, 2006 11:25

Ausiello har läst manuset till GG 7x01 och, tja, jag brukar måhända inte hålla med mannen i hans åsikter, men den där genomgången får mig verkligen att se fram emot serien igen väldigt mycket. Han säger (bortsett från den lilla grejen om att Logan-fans kan känna sig lugna) precis rätt saker (t ex "The episode left no doubt in my mind that Lorelai and Luke are meant for each other.") och gör en stor grej av att David Rosenthal kan hantera den klassiska palladinoismen.

Bara småspoilers, inget stort, för säkerhets skull är ni åtminstone förvarnade:
http://community.tvguide.com/thread.jspa?threadID=700004169
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav wyndham » tis aug 29, 2006 23:16

6x17
Back in the days hade jag kallat det här ett standardavsnitt, men som landet ligger var det en positiv överraskning. Michelle överglänste Kirk, titel-duon hade mycket bra dialog rakt igenom, men framför allt var det Emily och Richard som dominerade. Storyn byggs på sakta och man anar att Rorys slutgiltiga konfrontation med Logan är nära. Förutsägbart kanske, men om han får stanna kvar så är det ju tusen gånger värre.

Lane-bitarna var ju också fina, men jag är ändå inte odelat positiv till att mrs. Kim har blivit en mystant. Hennes ONDA sida är ju rätt underbar den med...

Sen hade jag väntat mig att få läsa alla era gamla kommentarer om avsnittet, men det var visst bara Buffster som hade bemödat sig. Kanske för att avsnittet var något av en transportsträcka. Det var också skrivet av en av "utfyllnads-författarna", men det bådar gott inför framtiden att inte bara dom högsta hönsen kan GG-språket. Buffster anmärkte på att handlingen var för fokuserad på April även om hon inte ens var med i avsnittet. Själv gillar jag April skarpt. Ibland är det lite jobbigt att Luke har stängt ute Lorelai utan anledning, men karln kan ju inte va perfekt. Möjligtvis kan jag tycka att bröllopsnojan är en lite väl krystad intrig, men inte om man jämför med Christopher-arcet som togs upp i förra avsnittet.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav wyndham » ons sep 06, 2006 17:00

6x18
Äntligen ett avsnitt med mycket BF-kommentarer. Alltid roligt att läsa Logan-hat. Han är så jääävla vidrig. Det är verkligen svårt att acceptera att Rory skulle välja honom över Jess. Jess (med en lite väl ohäftig frisyr) kan i alla fall säga ifrån: "I don't deserve this, Rory."

Men Rory är ändå Rory. Här börjar hon stå upp för sig själv. Bra men oroväckande, för då lär väl hon och Logan komma överens tillslut. Om hon hade fortsatt att ta skit hade man i alla fall kunnat se fram emot en mega-dumpning.

Mycket GG-känsla. Underbart ologiskt att ungen på fiket skulle vara jättelik April, även om inte Emily visste hur hon ser ut. Och att Lorelai skulle ljuga så uppenbart om Stars Hollow.
April kallade Luke för dad tror jag. Det där arcet kan visst vara rätt fint rätt ofta.

Bäst var att mrs Kim var mrs Kim och att Lorelai kastade Lukes väska.
Senast redigerad av wyndham ons sep 06, 2006 20:26, redigerad totalt 1 gång.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav The Buffster » ons sep 06, 2006 17:10

Kul att läsa dina kommentarer wyndham, särskilt då vi tycker ganska olika om vissa saker. För att uttrycka det snällt så hade jag inte så mycket till övers för April-arcen. Fast det jag motsatte mig mest var själva "Luke har en dotter som han inte vetat om"-arcen i sig än April som person och deras relation. Och så irriterade jag väl i och för sig mig rätt mycket på både Lukes, Lorelais och Annas hantering av situationen.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav wyndham » ons sep 13, 2006 22:18

6x19
Tre underbara generationer av Kim. Underbart. Lane muckar med Avril och blir kallad Joy Division-fascist. Det var nästan mest underbart. Nästan. Mest underbart var ju såklart alla fina kläder.

Och Lorelai får ju verkligen ta sig samman. Även i nyktert tillstånd. Men hon sydde ju en så fin klänning så jag förlåter henne den här gången också.

Byfånarna var rätt roliga allihop för en gång skull, men GG behöver ändå Luke, Richard och Emily för att nå högre. Men ingen jävla Logan. Bleed Bitch BLEED!

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav ladymorganlefay » sön sep 24, 2006 10:12

trallalala- tänk på Tisdag får vi veta...
Åh, jag vågar knappt titta.
Spider-Pig, Spider-Pig. Does whatever a Spider-Pig does. Can he swing from a web? No he *can’t*, cause he’s a *pig*. Look out! He is the *Spider-Pig*! ...
Användarvisningsbild
ladymorganlefay
Big Bad

Inläggav Illyria » sön sep 24, 2006 10:38

...veta om David Rosenthal kan rädda serien?

Vi får väl se, men jag är skeptisk.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » sön sep 24, 2006 10:48

http://www.tvguide.com/detail/celebrity ... tid=161412

Lauren Graham på frågan om vad hon gjorde "to commemorate the passing of The WB": "I put away my Buffy shrine." :D

I love her....

Minispoiler-varning för Studio 60 i samma klipp också... Hon avslöjar en detalj om någon som kommer vara med och kommer på sig själv mitt under intervjun "OH NO! I'M NOT SUPPOSED TO SAY THAT!" :D

I love her....

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » ons sep 27, 2006 13:03

(spoiler 7.01) Till min minst sagt gigantiska förvåning älskade jag det verkligen. Inte lika mycket som 6.01 t.ex., men ändå. Jag skrattade en hel del: åt första raketscenen, åt racketball-scenen, åt Paris scen, åt flera av Lorelai/Rory-dialogerna, och det visar sig att nästan all charm och all kärlek jag känner för de här karaktärerna finns där även när inte Amy skiver deras ord. När den sista scenen slog mig så hårt visste jag att det här fortfarande kan komma att fungera... och fungera hjärtknäckande väl.

"How can you not have ice?!"
"You know I don't cook!"
:D

:lovebunny: :lovebunny:

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » ons sep 27, 2006 13:16

Men hur var det, allmänt utan spoilers? Ska ta och se det om en stund.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons sep 27, 2006 13:20

Jag tyckte om det (vilket väl borde betyda att du inte gör det om man ser till hur olika vi tyckte förra året... ;) ), och om man inte hade vetat om regimskiftet skulle jag inte ha blivit förvånad om det t.ex. hade stått "Daniel Palladino" (om än inte Amy) istället för "David Rosenthal" som författare. Att döma av det här har han bra koll på dialogen och karaktärerna. Jag har betydligt mer hopp för S7 än vad jag hade för en timme sedan.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » ons sep 27, 2006 13:27

Jag är skeptisk, men blir gärna överraskad. Det jag egentligen är mest orolig för är vart serien är på väg, inte så mycket dialog och karaktärer (även om vissa karaktärer är starkt bundna till utvecklingen förra säsongen totalförstördes Luke).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » ons sep 27, 2006 14:31

7.01 Miltals bättre än hela sista halvan av s6 sammanlagt. De drog inte ut på det. Tack!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav ladymorganlefay » ons sep 27, 2006 15:15

uuu, jag hittar inte 701. Någon med ett bra tips :)
Spider-Pig, Spider-Pig. Does whatever a Spider-Pig does. Can he swing from a web? No he *can’t*, cause he’s a *pig*. Look out! He is the *Spider-Pig*! ...
Användarvisningsbild
ladymorganlefay
Big Bad

Inläggav noike » ons sep 27, 2006 15:20

Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » ons sep 27, 2006 15:39

7.01 Jag vet inte riktigt. Det var ett okej avsnitt, emellanåt var vissa delar riktigt bra, men det fanns också mycket som rullade på utan större intresse från min sida. Gillade delen när Rory inser att Logan skaffat en biljett till jul och sen var det bra att Lorelai berättade om Christopher i det här avsnittet, hade varit hemskt om de drog ut på det.

Tyckte det märktes en lite annan stämning också, vilket mest kändes positivt (no more ASP!), men serien har (fortfarande) inte samma känsla som i de första säsongerna. Vi får väl se om David Rosenthal kan komma med lite mer "sparks" framöver, det här kändes som ett avsnitt som tvunget skulle rensa upp efter förra katastrofala säsongen (säsongsfinalen).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav ladymorganlefay » ons sep 27, 2006 16:17

noike skrev:http://www.mininova.org/get/435685

spank you!
Användarvisningsbild
ladymorganlefay
Big Bad

Inläggav adolvsson » ons sep 27, 2006 23:21

Jag klistrar in det som plitades ner i anteckningsprogrammet direkt efter avsnittet. Så vissa upprepningar av sånt som redan postats. Det får ni ta, snorungar. Hoo-yah!

1x07:
Jag tyckte det märktes att ingen Palladino var inblandad. Subtilt, men det var inte riktigt samma sak. Med det sagt - milsvida bättre än andra halvan av S6 sammanslaget är en alldeles korrekt bedömning. Det som inte var samma sak är antagligen bara en vanesak, ny showrunners första avsnitt, även om han jobbat på serien tidigare kan man inte begära att allt ska gå perfekt. Och då var det ändå en hel massa som var perfekt, eller näst intill. Situationer, repliker. Underbart.

Jag skulle kunna beklaga mig över hur dom avsnittet slutade, att det fortfarande inte känns riktigt som att Lorelei/Luke/Giftemål eller ej-storylinen fått ett ordentligt slut, men å andra sidan går den redan rejält mycket fortare än förra säsongen (under andra omständigheter (Palladinos) hade jag väntat mig ett gäng avsnitt innan vi fick vad som var det här avsnittets slutscen) och det fungerade. David S lyckades öka tempot utan att gå för snabbt. Imponerande.

Ruskigt citerbart avsnitt, förresten.

Rory, Loralei skrev:"How can you not have Ice?"
"You know I don't cook!"

Bara för att ta ett i mängen.

Till sist - vem var den nya tjejen i staden? Hon stod vid bänken, med Patty och bilmekanikern, vid invigningen av kameran. Rosa-ig topp och grå kjol, har jag för mig. Huvaligen, sicken söt böna!

Skitbra avsnitt. Det känns gott att kunna våga se fram emot säsongen igen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film