Lista era favoritserier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » mån maj 15, 2006 13:14

madskellig skrev:Är det sant? Gud vad glad jag blir, älskade kameleonten då det gick förut. Hoppas bara att man fortfarande tycker att det är bra :)

Samma här och jo, den håller. Man blir lite irriterad på COTW-upplägget i säsong ett men det är inte dåligt och det blir bättre.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » mån maj 22, 2006 13:45

Off skrev:Drama - A-Ö
Angel
Berserk
Buffy
Dead Like Me
Farscape
Firefly
Gilmore Girls
House *Poff borta*
Nip/Tuck
Odyssey 5 *Poff in*
The Shield
The Sopranos
The Wire
Rescue Me
West Wing
Wonderfalls

Nästa serie som slår sig in kommer nog slå ut GG om det inte händer något som bättrar på allt nästa säsong.

edit: Ja jag vet att det bara är en halv säsong i GG som varit undermålig men det gör ont i hela hjärtat.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav CheeseGuy » lör jun 03, 2006 14:17

Jag orkar inte göra något vettigt just nu, så här kommer en ny lista. Bästa serierna som fortfarande produceras. Det blir bara sex stycken, för sen blir det för svårt.

1. The Shield
2. Rescue Me
3. The Wire
4. Nip/Tuck
5. The Sopranos
6. Weeds

FX är verkligen the shit. Jag måste se It's Always Sunny in Philadelphia också.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Off » lör jun 03, 2006 14:26

CheeseGuy skrev:FX är verkligen the shit. Jag måste se It's Always Sunny in Philadelphia också.

Ja och ja.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tea » tor jun 15, 2006 7:28

Ändring:

1. Queer as folk US Bild
2. Buffy
3. Veronica Mars
4. Twin peaks
5. Earth 2
6. Riget (1 och 2)
7. Babylon 5 (ej crusaide)
8. Firefly (den är skitbra, och kommer säkert växa på mej mer med tiden)
9. Red Dwarf
10. Vänner

(11. Angel)

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle

Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Tob » fre jun 16, 2006 1:12

Dags att revidera, ändra och tänka om.....det var ett tag sedan jag sade så här:

Drama serier som jag följer som fortfarande produceras.

Tob skrev:1. Nip/Tuck
2. Veronica Mars
3. 24
4. Lost
5. The L Word
6. Battlestar Galactica
7. Alias
8. Supernatural
9. Prison Break

1. Nip/Tuck
2. The Shield
3. Rescue Me
4. 24
5. The L Word
6. Lost
7. Battlestar Galactica
8. Veronica Mars
9. Prison Break
10. Big love
11. Supernatural
12. The Dead Zone

In med The Shield och Rescue Me i toppen. FX är verkligen helt jävla sanslösa. Veronica Mars rasar. Alias är ute. The L Word tar sig förbi Lost.Prison Break avslutar starkt och är bättre än supernatural och Big Love får vara med också.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » fre jun 16, 2006 1:23

I december 2004 sammanställde jag denna lista. Dags att uppdatera tror jag.... :)

1. Veronica Mars
2. The Dead Zone
3. Lost
4. Dead Like Me

Inte helt säker på ordningen mot slutet, men precis som listan ovan gäller det serier där det fortfarande produceras nya avsnitt.

1. Prison Break -- T-Bag/Robert Knepper är den karaktär/skådespelare som gör att jag känner passionerat för serien. Utan honom hade jag tyckt väldigt mycket om serien, men knappast tyckt att det var värd en första plats.

2. The Office -- Love it, love it, love it! Sista avsnittet av S2 = :lovebunny:

3. Veronica Mars -- Andra säsongen var en besvikelse och då är det svårt att konkurrera med PB/T-Bag och The Office. Jävligt sorgligt med tanke på att jag under S1 antagligen var den som bidrog med mest inlägg om serien på detta forum, S2 kändes alldeles för ofta meh. Fortfarande en mycket bra serie dock och jag hoppas att den ska återta första platsen om jag uppdaterar denna lista i november.

4. Life on Mars -- Högkvalitativ brittisk serie. Vill ha fortsättning nu. N-U!

5. Battlestar Galactica -- Slutet av S2 var :eek: . Kan knappt vänta på S3.

6. Weeds

7. Medium

8. Smallville -- kan inte rå för det. Nåt gör att jag gillar den även då jag är som mest avfärdande.

9. My Name Is Earl

10. The Dead Zone -- Hoppet lever fortfarande!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav brat » tor jun 29, 2006 22:20

19/4-06
brat skrev:Genom tiderna: 1. Buffy 2. Young Americans 3. My so called life 4. Angel 5. Öh... As if? ...kommer inte på någon annan. Eller Friends kanske.

Fortfarande i produktion: 1. The L Word 2. Prison Break 3. Lost 4. Supernatural 5. Hm, kommer inte på någon. Gilmore Girls? Veronica Mars? Varför är plats 5 så svår?

29/6-06
Tänk vad snabbt saker och ting ändras. Iom att jag nu sett Qaf bara MÅSTE jag uppdatera listan.

Genom tiderna:
1. Buffy
2. Young Americans
3. QueerrasFolk ;)
4. My so-called life
5. Angel känns inte rätt... Jag måste se någon till superbra serie som tar en sjävklar plats på listan. Förslag?
Det är för övrigt väldigt tight mellan topp3, ordningen är mer någon överslagshandling än faktisk smak.

I och med att jag sett mer av alla pågående serier har även den listan ändrats, rejält. Men det är väldigt tillfälligt, till hösten kan det se helt annorlunda ut igen.
I produktion:
1. Prison Break
2. Veroinca Mars
3. L Word
4. Lost
5. Supernatural
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Illyria » tor jun 29, 2006 22:53

En serie med bara 8 avsnitt på andra plats, det är inte dåligt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav brat » tor jun 29, 2006 22:55

Illyria skrev:En serie med bara 8 avsnitt på andra plats, det är inte dåligt.
Kanske är just för att det bara finns 8 avsnitt. Älskar dem gränslöst och vill alltid ha fler. :)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Illyria » tor jun 29, 2006 23:01

Jag gillar också Young Americans, fast den skulle inte hamna så högt upp på min lista, men skulle lätt köpa den på dvd om det fanns. Har den inspelad på vhs dock. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav brat » tor jun 29, 2006 23:03

Illyria skrev:skulle lätt köpa den på dvd om det fanns. Har den inspelad på vhs dock. :)

Me too. :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » tor jun 29, 2006 23:05

Har jag hallucinerat nu eller var Young americans en spin-off på Dawson's creek?

Gillade den Ok, men den skulle nog inte ranka riktigt så högt på min favorit lista ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » tor jun 29, 2006 23:10

madskellig skrev:Har jag hallucinerat nu eller var Young americans en spin-off på Dawson's creek?

Så kan man kanske se på saken om man nödvändigtvis måste. Men det var mer någon slags tittarraggning. De lät en av huvudkaraktärerna i YA gästspela några avsnitt i DC som Paceys gamla (tidigare okända) barndomskompis. Jag tvivlar på att det fick så många tittar till YA. Serierna hade rätt olika känslor.
Det var väl ett ganska nedtonat svar? Inga näbbar och klor? ;)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » tor jun 29, 2006 23:14

brat skrev:
madskellig skrev:Har jag hallucinerat nu eller var Young americans en spin-off på Dawson's creek?

Så kan man kanske se på saken om man nödvändigtvis måste. Men det var mer någon slags tittarraggning. De lät en av huvudkaraktärerna i YA gästspela några avsnitt i DC som Paceys gamla (tidigare okända) barndomskompis. Jag tvivlar på att det fick så många tittar till YA. Serierna hade rätt olika känslor.

Ah, just ja, så var det förstås. Jag visste att det fanns en koppling men jag mindes inte helt säkert vad det var.

Spin-off var kanske inte riktigt rätt ord :)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav The Buffster » tor jun 29, 2006 23:19

brat skrev:

Ja alltså nu ska det väl erkännas att jag började titta på Young Americans just för att det var en spin-off på Dawson's Creek. Gillade Young Americans men jag skäms inte för att jag gillade Dawson's Creek (första säsongerna) ännu mer. Jag var i och för sig 13 när det började och det kan vara av nostalgiska skäl jag fortfarande gillar det, men det gör jag.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav madskellig » tor jun 29, 2006 23:25

The Buffster skrev:Ja alltså nu ska det väl erkännas att jag började titta på Young Americans just för att det var en spin-off på Dawson's Creek. Gillade Young Americans men jag skäms inte för att jag gillade Dawson's Creek (första säsongerna) ännu mer. Jag var i och för sig 13 när det började och det kan vara av nostalgiska skäl jag fortfarande gillar det, men det gör jag.

Jo jag var också något av ett Dawson's creek fan de första säsongerna, så det var nog via det jag hörde talas om young americans. Jag tycker fortfarande att första och andra säsongen av Dawson's creek har några riktigt underbara avsnitt, men det var riktigt dåligt där i slutet.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav The Buffster » tor jun 29, 2006 23:32

Håller med dig även om jag nog tycker att serien var bra i åtminstone fyra säsonger (Joey och Pacey var väl i säsong 3). Men sen blev det sämre... och sämre. Inte för att jag slutade se eller så.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav madskellig » tor jun 29, 2006 23:36

The Buffster skrev:Håller med dig även om jag nog tycker att serien var bra i åtminstone fyra säsonger (Joey och Pacey var väl i säsong 3). Men sen blev det sämre... och sämre. Inte för att jag slutade se eller så.

Jo... eftersom jag såg Dawson's creek på tv så har jag inte riktigt koll på säsongs indelningen

Men jag minns att jag var stark Joey och Pacey förespråkare så så långt vet jag att jag verkligen tyckte om serien i alla fall

men jag slutade inte heller se även då jag tyckte det var sämre, var ju tvungen att se hur det slutade ;)

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » tor jun 29, 2006 23:38

madskellig skrev:men jag slutade inte heller se även då jag tyckte det var sämre, var ju tvungen att se hur det slutade ;)

Det känner jag igen. Fast jag slutade se någon gång i sista/näst sista säsongen och hoppade sedan tillbaka lagom till sista avsnitten eftersom jag var tvungen att se hur det slutade. :)

Var också Joey/Pacey-förespråkare.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Illyria » tor jun 29, 2006 23:49

YA lyckades vara bra mycket bättre på 8 avsnitt än DC någonsin var.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Ankh » fre jun 30, 2006 2:48

ja kan lista din favpritseroe om du voll
1.

ne,, de kasn ja junte- kanlista mina.. men inte utan oenna.. famn.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav adolvsson » fre jun 30, 2006 13:13

madskellig skrev:Ah, just ja, så var det förstås. Jag visste att det fanns en koppling men jag mindes inte helt säkert vad det var.

Det officiella ordet är väl ändå ta mig håken spin-off. Finns många andra exempel där det bara handlar om gästspel (intressant nog är Beverly Hills/Melrose Place det enda exemplet jag kommer på såhär direkt), och det beskrivs alltid som spin-offs.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav eriked » fre jun 30, 2006 15:59

adolvsson skrev:
madskellig skrev:Spin-off var kanske inte riktigt rätt ord
Det officiella ordet är väl ändå ta mig håken spin-off. Finns många andra exempel där det bara handlar om gästspel (intressant nog är Beverly Hills/Melrose Place det enda exemplet jag kommer på såhär direkt), och det beskrivs alltid som spin-offs.
Jo... måste hålla med adolvsson ( har dock inte sett nån av serierna) Ett annat exempel kanske är CSI/CSI Miami hade väl gästspel först. Smallville/Aquaman som inte blev nått. Hmm båda kanske är tydligare spin-offs än de andra exemplen iofs..

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav adolvsson » fre jun 30, 2006 16:13

eriked skrev:Jo... måste hålla med adolvsson ( har dock inte sett nån av serierna) Ett annat exempel kanske är CSI/CSI Miami hade väl gästspel först. Smallville/Aquaman som inte blev nått. Hmm båda kanske är tydligare spin-offs än de andra exemplen iofs..

Aquaman känns väl lite mer osäkert, vad jag vet gästspelade aldrig Aquaman i Smallville (inte den versionen som blev föremål för egen pilot, åtminstone). CSI är desto tydligare, där är ju till och med alla samma serie... förlåt - samma typ av serie. Miami och New York är klassiska typ-exempel på spin-offs.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav LWes » fre jun 30, 2006 16:16

adolvsson skrev:
eriked skrev:Jo... måste hålla med adolvsson ( har dock inte sett nån av serierna) Ett annat exempel kanske är CSI/CSI Miami hade väl gästspel först. Smallville/Aquaman som inte blev nått. Hmm båda kanske är tydligare spin-offs än de andra exemplen iofs..

Aquaman känns väl lite mer osäkert, vad jag vet gästspelade aldrig Aquaman i Smallville (inte den versionen som blev föremål för egen pilot, åtminstone).

Samma karaktär, annan skådespelare bara, från vad jag förstått.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav madskellig » fre jun 30, 2006 17:25

adolvsson skrev:
madskellig skrev:Ah, just ja, så var det förstås. Jag visste att det fanns en koppling men jag mindes inte helt säkert vad det var.

Jo, fast då jag tänker spin-off så tänker jag som CSI och CSI miami. De serierna är ju samma serie i olika städer.

Medans YA och DC inte har så mycket gemensamt förutom en enda karaktär. Fast du har ju rätt att båda kallas för spin-off, finns ju inte något annat ord.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » fre jun 30, 2006 23:46

Då jag tänker spin-off tänker jag Buffy & Angel. Eller Ensamma Hemma och vad sjutton Sarahs serie hette. Inte CSI och CSI Annan Stad. Med det vill jag inte säga att det senare inte är spin-offs, bara att det inte det typiska exempel jag tänker på.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Henrick Pålsson » lör jul 08, 2006 10:10

Buffy
smallville
vänner
dr who
rome (de två första avsnitten visades igår 7/7)
L Word
Prison Break :|
Henrick Pålsson
Demon Fodder

Inläggav AKS » lör jul 08, 2006 10:32

Hej och välkommen! Trevligt att du gillar Doctor Who förutom Buffy!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film