Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » sön maj 07, 2006 1:17

AKS skrev:Jag var nog 20 år då jag såg den på bio och jag köpte den på VHS så fort den kom ut. :)

Hmm, weird flashback... jag såg den på bio och var faktiskt inte överförtjust, men sen hyrdes den ändå när den kom på VHS och knockade den mig fullständigt. Sedan inhandlades den först på VHS och några år senare på DVD.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eriked » sön maj 07, 2006 1:30

noike skrev:John Woo kan itne göra en bra film om så manuset är skrivet av Charlie kaufman och Spike Jonze har en hand upp i Johns röv och använder honom som docka.
Men han har gjort Hard Target!!!!!

MKF: härligt! ska ta och se Cry Baby snart, har den liggandes här nånstans! go Johnny!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav noike » sön maj 07, 2006 1:32

eriked skrev:
noike skrev:John Woo kan itne göra en bra film om så manuset är skrivet av Charlie kaufman och Spike Jonze har en hand upp i Johns röv och använder honom som docka.

Förlåt då, tänkte inte på det. Han borde givetvis få en hedersoscar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » sön maj 07, 2006 1:33

noike skrev:
eriked skrev:

Förlåt då, tänkte inte på det. Han borde givetvis få en hedersoscar.

Apropå närliggande: var är Van Dammes Oscar? Jag menar, de har gett en till Kim Basinger och en till Renée Zellweger.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » sön maj 07, 2006 1:36

caffeineaddict skrev:Apropå närliggande: var är Van Dammes Oscar? Jag menar, de har gett en till Kim Basinger och en till Renée Zellweger.

Jo, men just nu ligger de lågt med den. Det är för uppenbart -- det hela är lite som Nobelpriset i litteratur.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön maj 07, 2006 2:00

caffeineaddict skrev:Inga karaktärer, inget skådespel, ingen handling.

Vilket jag visserligen kan hålla med om, men jag tar det ändå över den trasselsudden som var ettan, för den kommer undan med den tack vare sin skamlösa underhållningsfaktor. Åtminstone, som sagt var, i mina ögon.

Däremot ser jag hellre Face/Off, The Killer, Hard Boiled och A Better Tomorrow 2 vilken dag i veckan som helst. För att sätta det hela i lite perspektiv.

Kommer inte alls ihåg om jag sett Bullet in the Head... vet att den gick på TV1000 när vi hade kanalen på det tidiga 90-talet, men om jag nånsin fångade den är en annan femma.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » sön maj 07, 2006 10:18

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Apropå närliggande: var är Van Dammes Oscar? Jag menar, de har gett en till Kim Basinger och en till Renée Zellweger.

Jo, men just nu ligger de lågt med den. Det är för uppenbart -- det hela är lite som Nobelpriset i litteratur.

:D (till både caffeine och noike)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » sön maj 07, 2006 23:24

Jay and Silent Bob Strikes Back tillsammans med Super Troopers är nog de bästa bakfyllefilmerna genom tiderna. Det borde finnas ett pris för det.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tam » sön maj 07, 2006 23:39

Batman - the movie (1965), den är min bakfyllefilm of choice. Idag funkade Rock'n'Roll High School utmärkt i samma syfte också.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav noike » sön maj 07, 2006 23:57

Tam skrev:Batman - the movie (1965), den är min bakfyllefilm of choice. Idag funkade Rock'n'Roll High School utmärkt i samma syfte också.

Adam West-batman fungerar alltid vid alla tillfällen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tis maj 09, 2006 10:14

Frågan är om Shakespeare någonsin varit stoltare.

Romeo och Julia som tecknad film. Med sälar.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » tis maj 09, 2006 11:33

A bear skrev:Frågan är om Shakespeare någonsin varit stoltare.

Och undertiteln - Sealed with a Kiss. Ordpoesi helt i gamle Wills anda.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Rombat » tis maj 09, 2006 11:57

adolvsson skrev:

Och undertiteln - Sealed with a Kiss. Ordpoesi helt i gamle Wills anda.
Den kommer säkert att sluta lyckligt med. Disney-syndromet strikes again.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav gaspode » tis maj 09, 2006 12:12

You're not wrong...
Juliet must fake her death in order to be reunited with Romeo. But the plan goes afoul and it's a desperate race to the end. With the help of their friends Friar Lawrence and Kissy, the kissing fish, the day is saved and the young lovers are reunited.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Nyx » tis maj 09, 2006 12:35

A must have. Sälar + Shakespeare kan det bli bättre? Fast jag är inte förtjust i happy endings... Ungefärs om Rossinis Otello där Desdemona "vaknar upp" igen i slutet... :rolleyes:

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav A bear » tis maj 09, 2006 12:57

Kissy, the kissing fish

En av mina favoritkaraktärer i Shakespeareverse f ö.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Garim » tis maj 09, 2006 20:09

mmm, okej... jag såg precis Aeon Flux...

Låt mig sammanfatta filmen kort... Duh! ................................. Vilket jävla skräp. Vad fan var det där? En matrix-wannabe som bara misslyckades så totalt? Nån som gillade den? Vilket skräp... .......... Ok, hon är lite snygg då... men... äh
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » tis maj 09, 2006 20:48

M:I 3 var lite bättre än den första och miltals bättre än den andra (men då har iofs jag regisserat åtminstone fem filmer som är bättre än M:I 2, och det menar jag inte som självgodhet...). Som ett bra Alias-avsnitt med en många gånger högre budget, ingen Jennifer Garner och riktigt schyssta birolls-skådisar.

Dock föll den i fällan att den första scenen var den överlägset bästa. Den första scenen var faktiskt.... oerhörd. Jävla Philip Seymour Hoffman, vilken satans skådis han lyckas vara t.o.m. i en sån här film. Fick mig att börja drömma om att filmen skulle fortsätta i den stilen hela tiden, men tyvärr var det inte så. Även om det var schysst underhållning hela vägen.

3 av 5. Nuddar vid 3,5.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav qarlsson » tis maj 16, 2006 11:21

Nu har jag äntligen sett A History of Violence och.. sablans! Det är snudd på en mindre skam att jag väntat så här länge men bortsett från det - Jag älskade den! Och Viggo. Viggo fixade det imo.

Hans övergångar till Joey gav rysningar
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav eynosh » lör maj 20, 2006 0:06

Såg precis Spiderman 2, och jag blev imponerad. Fanns några riktigt fina scener som jag inte hade förväntat mig. Synd att trean kommer nästa år och inte tidigare..
Senast redigerad av eynosh lör maj 20, 2006 10:54, redigerad totalt 1 gång.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Glorificus » lör maj 20, 2006 0:45

eynosh skrev:Såg precis Spiderman 2, och jag blev imponerad. Fanns några riktigt fina scener som jag inte hade förväntat mig. Synd att trean inte kommer förräns nästa år.

Gorramit, nu fick jag en über-impuls att se om den. I natt. Men jag har inte tid. Hur som helst, Spiderman 2 är rätt underbart filmgodis!
Hiss-scenen (med Hal Sparks från QaF!); tvättandet av dräkten; när masken åkt av mitt bland folket på tåget. Oooh, den fantastiska scenen på sjukhuset när Dr Octopus vaknar till liv! Galen massaker med klösande naglar i golvet... jag kan aldrig hålla mig från mwahaha-skratt då. :D
Äh, jag tar med den hem till mina föräldrar i helgen istället så tvingar jag dem att se om den med mig.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » lör maj 20, 2006 0:48

Glorificus skrev:Spider-Man 2:
Oooh, den fantastiska scenen på sjukhuset när Dr Octopus vaknar till liv! Galen massaker med klösande naglar i golvet...

TentacleCam-scenen hade bara kunnat bli bättre om Bruce Campbell hade varit i den. Den var så mycket Sam Raimi som det går.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eynosh » lör maj 20, 2006 10:56

Glorificus skrev:
eynosh skrev:Såg precis Spiderman 2, och jag blev imponerad. Fanns några riktigt fina scener som jag inte hade förväntat mig. Synd att trean inte kommer förräns nästa år.

Gorramit, nu fick jag en über-impuls att se om den. I natt. Men jag har inte tid. Hur som helst, Spiderman 2 är rätt underbart filmgodis!
Hiss-scenen (med Hal Sparks från QaF!); tvättandet av dräkten; när masken åkt av mitt bland folket på tåget. Oooh, den fantastiska scenen på sjukhuset när Dr Octopus vaknar till liv! Galen massaker med klösande naglar i golvet... jag kan aldrig hålla mig från mwahaha-skratt då. :D
Äh, jag tar med den hem till mina föräldrar i helgen istället så tvingar jag dem att se om den med mig.

Just dom scenerna jag menade, speciellt Tågscnen när masken åker av och även hans lärare ser honom. Synd att dom inte gav det en scen till senare i filmen, skulle vara kul och få en kommentar av honom (professorn) också nu när han visste varför Parker missade skolan..
Den var underbar, spolade tillbaks och såg den scenen en gång till :rolleyes:
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav adolvsson » lör maj 20, 2006 11:01

eynosh skrev:Tågscnen när masken åker av och även hans lärare ser honom.

Say what?! Jag har sett filmen ett gäng gånger, men aldrig lagt märke till det.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav eynosh » lör maj 20, 2006 23:41

adolvsson skrev:
eynosh skrev:Tågscnen när masken åker av och även hans lärare ser honom.

Say what?! Jag har sett filmen ett gäng gånger, men aldrig lagt märke till det.

en lite äldre mannen som ser när på honom? Det är väl professorn från skolan? Såg jag fel?
Nu när jag tittar närmare kan är det väl inte samma person, men det var ganska likt.
Men fan va sjyst det skulle ha varit om det var det..
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Veidit » sön maj 21, 2006 5:06

Första bilden från Pirates of the Caribbean 3: http://aintitcool.com/display.cgi?id=23387
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

Inläggav AKS » sön maj 21, 2006 13:02

Joint Security Area

Det är synd att denna sydkoreanska film börjar så trevande och... ointressant. Tyckte inte alls om första halvtimmen och det känns som att filmen sätter igång först efter det. Men då den sätter igång... wow! Riktigt jäkla bra sista timme måste jag få säga. Engagerande, roligt, rörande... Inte like bra som Oldboy, men jag tror jag föredrar denna före Sympathy for Mr Vengeance (samma regissör).

Nackdel: de europeiska skådespelarna suger enormt. Tysken som "spelar" den svenske snubben... tillåt mig gapskratta.

Om man då väger fördelar mot nackdelar så får filmen 6/10 av mig. Det skär i hjärtat att sätta det betyget, men faktum är att de sugiga europeiska skådespelarna existerar och gör vissa scenern skrattretande och den första halvtimmen är ointressant. Hade filmen varit som sista timmen hela vägen så hade detta helt klart varit 8/10.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tis maj 23, 2006 23:17

Imorgon - X-MEN 3!!! Det kommer bli as cooooolt!! Förutom att den går på stans sopigaste bio...

Ghost Rider-trailern har släppts nu. Så otroligt häftig och bra. Jag blev tårögd av att se den. :cry:
Sen såg jag upp på väggarna runt omkring mig och uptäckte att jag verkligen är omringad av bilder på Ghost Rider. :eek:
Gosh, den filmen betyder mycket för mig. Jag har nog aldrig sett fram emot en film så mycket. :o
Jag kommer snart vara färdig med dokumentären jag håller på med, så då kan ni få lära er mer om karaktären och hans ursprung. :)

Jag har granskat båda trailearna ruta för ruta. Det kommer bli så häftigt! Caretaker är så cool med sin spade som han lutar sig på, hoppas att han slår någon med spaden i filmen. Och spottar, han måste spotta hela tiden! Han behöver inte det, men det skulle ge mig stor lycka.
Jag ser fram emot action figurerna till filmen, det kommer många häftiga, som jag vill se! (och ha)
Allt är så häftigt! SUGOI! Marvel-filmer är så farcinerande! Att få se alla karaktärer på riktigt!!! :o :) :D :eek:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eriked » ons maj 24, 2006 21:26

Half Past Dead med Steven Seagal undviker den den här gången men jag såg den förra gången den visades på tv. Herr fiskmås i all ära men han räcker inte riktigt ända fram i denna film ;) Man köper inte riktigt att han ska kunna hänga med de hippa hipphopparna.. aja. se den på egen risk

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav AKS » ons maj 24, 2006 23:15

Har precis sett X-Men 3 och jag gillade den. Mycket till och med. För mig känns det som att denna film har mer handling än de övriga två filmerna och jag sitter just nu och funderar på om detta kan vara den bästa filmen i serien.

Spoiler (skämtar inte, läs inte om du inte sett filmen)
Sweet Jesus, hur många karaktärer tog de död på i denna film?! Xavier (no!), Jean Grey/Phoenix och tråkmånsen Cyclops. Sen så är Rogue och Mystique utan krafter och vi är i limbo vad gäller Magneto. Med tanke på slutet så tror jag dock att han kommer att vara med i den eventuella uppföljare de pratar om och då lär han inte vara utan krafter.

Jag gillade Angel-killen, men han var med för lite. Hoppas han är med mer i en uppföljarfilm.

Får bli 8/10 på denna film och det är ett mycket bra betyg.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film