Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav tapeworm » lör feb 18, 2006 1:19

noike skrev:Nej, det gör de nog inte. (Men min mamma är lite egen. Hon har liiite grovt språk själv.)

Lite? Om du med "lite" menar "jättejättejättejättemycketväldigt" så; ja. Jag kan minnas fel, men kom inte hon hem en dag och sa till oss, när vi var 12, att "Vet ni vad jag har kallat min chef idag? Jag kallade henne för en jävla apfitta!" Å andra sidan, utan din morsa hade jag nog fan inte haft så jävla bra språk som jag har idag!
Internet är fullt av skit.
Användarvisningsbild
tapeworm
Etanolintolerant

Inläggav noike » lör feb 18, 2006 1:28

tapeworm skrev:men kom inte hon hem en dag och sa till oss, när vi var 12, att "Vet ni vad jag har kallat min chef idag? Jag kallade henne för en jävla apfitta!" Å andra sidan, utan din morsa hade jag nog fan inte haft så jävla bra språk som jag har idag!

Har inget minne av det, but that sounds like my mom.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » lör feb 18, 2006 2:40

Ai skrev:En till. Sen ger jag mig för idag....

Bild

Jag måste hela tiden gå tillbaka och titta på den här... Vacker!!

Och jag blev inspirerad av ljuset och känslan i den bilden, så jag kunde inte hålla mig själv från att också photoshopa lite... ;)

Bild

Och en till...
Bild
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » lör feb 18, 2006 9:43

Ja, jag är jättenöjd med den! Funderar allvarligt på att dra på mig Off's vrede igen och byyyyyyyyyta!!!!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » lör feb 18, 2006 9:52

[fem minuter senare]

Jag kunde inte hålla mig.... :oops:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » lör feb 18, 2006 11:15

Glorificus skrev:Och jag blev inspirerad av ljuset och känslan i den bilden, så jag kunde inte hålla mig själv från att också photoshopa lite... ;)

Bild

Och en till...
Bild

Gillar dom båda två! Blir jättesugen att leta upp en bra screencap på den första scenen du gjorde på. Dom är så fina i den!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » lör feb 18, 2006 13:13

Trallallallallallallallallallalaaaaaaaaa...

Sitter här ensam(!) eftersom sambon tog Zoë på prommis. Vad göra?

:twisted:

Photoshop såklart!! Bild

Bild
Senast redigerad av Ai lör feb 18, 2006 19:21, redigerad totalt 1 gång.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav noike » lör feb 18, 2006 13:21

Ai skrev:Photoshop såklart!! Bild
Bild

Arrrrrrrrrrggghhh! Lensflare! My eyes, they bleed. Must poke them out...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Ai » lör feb 18, 2006 13:36

noike skrev:Arrrrrrrrrrggghhh! Lensflare! My eyes, they bleed. Must poke them out...

Måste vara jobbigt för dig att se på Firefly... ;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav noike » lör feb 18, 2006 13:39

Ai skrev:
noike skrev:Arrrrrrrrrrggghhh! Lensflare! My eyes, they bleed. Must poke them out...

Men det är ingen datorgenererad lens flare. Riktiga gör inte ont.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » lör feb 18, 2006 13:43

Jag vill också ha Photoshop och göra fina bilder! Mer! Mer! :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » lör feb 18, 2006 13:44

noike skrev:
Ai skrev:

Jag ber om ursäkt. Kaka?

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör feb 18, 2006 14:30

4x01-2
Hunters lösning på situationen:
"grow moustaches and become druglords"
:D

Brian är så tjurskallig som ska betala för allt, det är så typiskt honom. Helt otroligt att han tog emot donationen, många kors i taket för den grejen. Han blev faktiskt gråtmild när han tog emot pengarna, svårt att säga om det var för att han fick svälja sin stolthet eller om han faktiskt blev rörd över att hans vänner hade gjort allt detta för honom.

Konversationen mellan Ted och Emmet på behandlingshemmet visar hur långt Ted INTE hade kommit i sin behandling, då han fortfarande försöker skylla ifrån sig på andra. Emmet är inte där och beter sig "superior", det är Ted som känner sig "inferior" men vill inte kännas vid att det är i hans eget huvud som problemet sitter. "Ta livet av dig då"- talet från Emmet till Ted i lägenheten är strålande, så himla bra. Det "wake-up-call" som behövdes, och det så skönt att se att Emmet inte längre går på Teds manipulationer. Emmet, you rock!

Blake=Dr Boytoy. :D

Scenen mellan B/J i lägenheten är som vanligt magisk. Brian menar att det inte var kärlek när dom hade sex första gången i lägenheten, utan att det var bara "fucking your brains out".
Justin: Mm, it was love to me.
Och så ser Brian på Justin, utan sin vanliga "allt som har med kärlek att göra är kräkframkallande"-min, utan ser riktigt kärleksfull ut. Aaaaw, jag lever för såna här stunder i QaF. :lovebunny:

"Fairy Gathering". Jag är ledsen men jag tycker att hela grejen är fånig. Ok, man får se Emmet i hatt, men ändå. Det är väl bra som ett sätt att få Emmet att gå vidare, men storyn som helhet är fånig.. Fast "Dumpling" var lite kul. :D Dessutom, varför är dom alltid nakna? Jag menar inte att det är nåt fel med det, tvärtom, men är det inte kallt i Pittsburgh/Toronto? Det såg ju inte ut att vara högsommar direkt.. ;)

Justin är verkligen en god människa, han hjälper the dragqueen (har glömt vad han heter) genom att komma dit med mat osv. Men allt får honom att tänka och han blir hemskt arg. Teckningarna.. går med i den där gruppen. På loftet så försöker Brian lugna ner honom, och här är Brian den kloke och förnuftige. Ja, där ser man.. :)

Pink Posse-killen är störig men han har några viktiga poänger.. lite fel tillvägagångssätt bara. Men Justin är arg, och vill få utlopp för ilskan, då passar det bra med såna uppviglare som honom.
Hela serien: Men tyvärr så är den början på en storyline som är lite jobbigt. Jag kom ihåg att jag satt och var ständigt nervös för Justin, att nåt skulle hända. Typiskt honom att göra nåt sånt här. Oftast så är han så klok, men han är ju mänsklig han också.. och han har faktiskt fått skallen inslagen så det är inte så konstigt att han är arg. Men att låta det hela gå så överstyr, det är inte så smart, och visar på hur lite insikt han har när det gäller vissa saker. Ilskan står ivägen för förnuftet. Det värsta av allt? Han klippte ju håret.. :(
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » lör feb 18, 2006 14:42

Ai skrev:
Jag ber om ursäkt. Kaka?

Tack. Mår bättre nu.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » lör feb 18, 2006 16:30

4x03
Emmet: So, I've been going to the gym religiously.
Brian: Is that why you were kneeling in the steam room?

Nooooo! Justin, not the hair!! :( Och dom stänger ute Daphne! Dödstraff på sånt! Daphne har som vanligt rätt, och att Justin accepterar att dom gör det, det fattar inte jag.

Brian kan inte hålla ögonen från Justin när han kliver in i loftet i sin nya hårklippning. Ååh, han är så kär, så kär.. :D Brian ansiktsuttryck när han ser Justins blåmärken senare i duschen, är rädsla och oro. Försöker övertala honom, men Justin lyssnar inte. Gud, vilken frustration att se den man älskar utsätta sig för fara, speciellt efter allt dom gick igenom efter bashingen. Det är inte så konstigt att Brian är livrädd, stackarn.

Hehe... scenen där Justin kommer hem efter att dom kickat heteros, hög på adrenalin och KÅT, fick mig att tänka på vad en viss Faith sa i början av säsong 3.. ;)

Emmet är arg och sårad, stackarn, och ännu en gång så är det Brian som är den klokaste och mest förnuftiga i gänget (scenen på the Babylon).
"Save your Diva routine for your world tour"
Svårt att fatta att Brian är så vettig hela tiden, men jag älskar det! Det är roligt att se hur en karaktär utvecklas och hur mycket han faktiskt har lärt sig de senaste 3 åren(säsongerna), utan att för den skull bli nån annan än just Brian. Han är fortfarande skitstövel lite då och då, men det är lite mera utblandat med gode, lojale Brian.
Justin, varför lyssnar du på Cody, jag ser ju på dig att du är tveksam! *suckar* Och kyssa Cody, jag såg att du tvekade, hur ställer det sig till reglerna? Är det ok att kyssa andra, när det inte är på "riktigt"? Dumt är det i vilket fall som helst, och Cody är dum.

Det kan inte vara Scott som sjunger va? Man ser ju att han mimar men jag funderar ändå på om det är han som sjunger på "bandet", man har inte hört nåt av hans sångröst tidigare, och det är konstigt om han nu sjunger så bra...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » sön feb 19, 2006 20:14

4x04-5
Hunter är rolig. Han livar upp Mikey och Ben-förhållandet också, för Ben är ju klok och förnuftig, men så rolig är han ju inte..

Haha.. Emmets ansiktsuttryck när Debbie erbjöd sig att tvätta bort gräsfläckarna på byxorna.. :D

"Brottningen" och "slagsmålet" mellan Brian och Justin på loftet. OMG! :eek: Heeett! Det måste ha känts konstigt för Gale och Randy att brottas nakna på det där sättet... fast det är väl inte så jättemycket annorlunda från deras övriga scener ihop.. Scenen med pistolen i nästa avsnitt var också bra. Brian är orolig.. och har så rätt, men samtidigt så förstår han lite av Justins perspektiv. Klok-Brian igen alltså..

Daphne! :lovebunny: Hon analyserar situatione på ett strålande sätt som vanligt, och är jättesöt samtidigt som hon gör det.
Daphne till Brian: you can hit on me later (osv) :D
Varför har vi inte fått se den skådespelerskan i fler serier/filmer förresten? Hon är ju duktig skådis, och söt som socker.

Nån(har glömt vem som sa det):It's not a bad idea to broaden your horizons.
Debbie: I'm broad enough, thank you.

Justin och Cody, fan, jävla dumheter. Fattar du inte, Justin, att Cody är en trasig liten pojke som vill ta ut alla sina demoner på resten av samhället, i det här fallet representerat av onda heteros.. Justin är smartare än så, men låter sin egen sorg och ilska komma ivägen för förnuftet. Och för alla andra som försöker prata förnuft med honom. Skönt att denna storyline slutade här.. Trots att det var fel att göra som han gjorde, så är det ändå en liten del av mig som kände "rätt åt Chris Hobbs", han förtjänade en minnesbeta... Och Justin såg så rädd ut när han såg Chris på byggarbetsplatsen att jag bara ville hålla om honom och säga att allt kommer att bli bra..

Men jag saknar håret.. Justins alltså. Brians hår är inte snyggt den här säsongen. Han passar bäst i kortare, lite spretigt hår, när det blir för långt eller i den där frisyrvarianten som han har nu, så ser det lite... "bratigt" ut... eller möjligen t.o.m lite tantigt... Så, har dom har avskedat håransvarig för förra säsongen tro?

Emmet och Debbie!
Varför bjöd inte Vic hem Debbie egentligen? Det kändes som att det var olikt honom, han är väl inte en sån som skulle prioritera fin middag med vänner framför att bjuda hem syrran som första gäst... weird. Jag förstår att Debbie blev sårad..

Hela serien: Men jag förstår att det var ett försök till att få karaktärerna att börja bråka, så att vi får Debbies trauma av att ha bråkat med Vic, det sista dom gjorde innan han dog... Det kändes lite orealistiskt bara att han skulle ha gjort en sån grej. Men jag kommer inte ihåg allt, måste se om nästa avsnitt först....
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » sön feb 19, 2006 20:32

QaF UK

Känner igen en hel del och såg nog mer än vad jag kommer ihåg att jag gjorde när Svt sände serien. Men nu har jag till slut sett om det i sin helhet.

Men ja, ni får gärna skjuta mig, men jag tycker UK versionen är hopplöst tråkig i jämförelse med US. Naturligtvis ser jag serien med US som utgångspunkt. Vilket inte är rättvist alls. Jag vet.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön feb 19, 2006 20:40

Tob skrev:QaF UK

Känner igen en hel del och såg nog mer än vad jag kommer ihåg att jag gjorde när Svt sände serien. Men nu har jag till slut sett om det i sin helhet.

Men ja, ni får gärna skjuta mig, men jag tycker UK versionen är hopplöst tråkig i jämförelse med US. Naturligtvis ser jag serien med US som utgångspunkt. Vilket inte är rättvist alls. Jag vet.

Jag tänker inte skjuta dig, Tob, för jag tyckte samma sak. Sen så blev jag lite irriterad på mig själv för att jag tyckte att jag borde tycka om UK mer än US. USver är ju mera såpa-aktig som serie, och det ska man ju inte få tycka om.. :rolleyes: Men ja, jag tyckte också att den var lite tråkig ibland... Det verkar ju som att det beror mycket på vilken serie man har som utgångspunkt..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » sön feb 19, 2006 21:48

Tob skrev:QaF UK

Tänker inte heller skjuta dig. Såklart älskar jag UKver, känslan är den av en första kärlek. Visst kan jag vara kritisk emot den och tycka att USver definitivt har ett högre underhållningsvärde. Men första kärleken är alltid den brittiska för mig. Det handlar så mycket mer än om själva serien för mig - mer om känslan av OMG! Dom visar detta! för första gången.

Men som jag sagt tidigare - det är svårt att jämföra i slutändan. Det är när det kommer till kritan två helt olika serier. Bara en så ytlig sak som längden (8-10 avsnitt jämfört med fem säsonger) visar ju det.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » mån feb 20, 2006 0:39

[3x11]

Hemska tanke! Bli tvungen att stanna hemma och ha sex i sin egen säng! Vart är världen påväg... Upptäcker konstiga "diken" i Gales nyckelben. Ser läbbigt ut. Nu när jag sett dom kan jag inte låta bli att titta efter dom varenda gång han är bar på överkroppen. Distraherande... :eek:

Go kiss some hands, shake some babies... :D

Ted sjunker djupare och djupare ner i beroende - det är i sig inte så svårt att se varför. Han får äntligen vara Brian Kinney.

Mikey och Ben. Dom har det perfekta förhållandet just nu. Dom är lyckliga och friska. Men som vi alla vet är det tråkigt att se lyckliga par. Ergo: Skruva upp Hunter-historian ett steg till. Och det funkar. Hunter passar in med dem.

Snygga klippningar mellan Vance's kontor på Vanguard och Justin och Brian i loftet. Komplett med musiken och frysningen när Stockwell säger "Fag". Snyggt!!

Jag funderar faktist inte så mycket över att Vance och Stockwell kommer in i Brians port - Stockwell är ju polischef, han borde kunna ta sig in förbi alla sorters portlås och koder.

Debbie. Med makaronilåda. Det är kärlek det! Hon är ju trots allt det närmaste en mamma Brian nånsin haft. Man kan riktigt se hur Brian, 15 år, flydde hem till Novotny's när Jack supit till igen. Där fick han makaronilåda och kärlek... :lovebunny: Däri ligger nog också mycket i varför han aldrig satt på Mikey. Han behövde honom för mycket för det.

Det finns nog bara en sak som ger mig lika mycket glädjepirr i kroppen som en galen, blodig flicka med en bensåg - och det är nog en arrogant bög med slägga... :twisted:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » mån feb 20, 2006 1:39

Ai skrev:[3x11]
Det finns nog bara en sak som ger mig lika mycket glädjepirr i kroppen som en galen, blodig flicka med en bensåg - och det är nog en arrogant bög med slägga... :twisted:

**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » mån feb 20, 2006 10:12

[3x12]

Brian försöker förtvivlat att återta sin roll som I-don't-give-a-fuck queen of the year efter uppvisningen i civil olydnad medelst slägga. Men han har visat sitt rätta ansikte och ingen verkar tillåta honom att dra sig tillbaka från sin hemliga identitet som Rage the Gay Cruisader med värdighet. Debbie klampar till och med rakt igenom en orgie för hans skull.. "...Hello!...Excuse me....Excuse me, honey.......Pardon, baby....Hi!....Glad to see you playing safely!...." :D

Ted.... Eloge till Scott Lowell. Han gör verkligen high-strung, deprimerad och bakis lysande. Men när dom har två drama-queens ha ett seriöst samtal så är det en balansgång för att det inte ska bli patetiskt. Den här gången lyckades det inte... "...Then I'm gonna make it up to you. I know it's gonna take more than just words, but ... somehow I'll find a way." *gag*

Hustlerbaren! Fylld till brädden med medelålders män och Bronski Beat's "Smalltown boy" högt ut ur högtalarna! :D

Justin: Look at all this old guys.

Brian: Sad, isn't it?

Justin: Yeah...some of them are even older than you are. I guess at their age, if they want it they gotta' pay for it.

Brian: Another reason to die young.

Justin: Or to accept the fact that youth and beauty are fleeting. That time will eventually leave its mark and that we should accept our mortality with grace and dignity.........ser sig om och blir genast raggad på.......... Until then I could really clean up in this place!

Hunters svartsjuka emot Justin är hysterisk! "Fuck off! I saw him first!":D

Jag tycker nästan synd om Hunter. Han trodde att Mikey var beskedlig - men han hade inte träffat Pitbull Novotny! Förrän nu.

Slutbilden. Mördar-polisen tar med Hunter ut ur bild. Men precis när dom försvinner går dom förbi en container.... :eek:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » mån feb 20, 2006 21:28

[3x13]

Den ohyggligt vackra öppningsscenen.... komplett med antiklimax - Hunter med en begagnad kondom...

Första minuterna har en massa små guldkorn:

Hunter: till Brian om Justin Why do you bother with that for? How much is he charging you?
Brian: till Justin A hundred?
Justin: He refuses to pay though...

Michael: You fucked a murderer??!!
Michael: Shut the fuck UP!!!

Michael: This guy could have killed you!
Hunter: They all could!
Michael: If you know that, then why do you do it?
Hunter: I have low selfesteem, I was sexualized at to early an age, it's exciting, fun and a great way to make nonreportable income!

Teds beroende ökar lavinartat. Jag har fått för mig att Emmet har prövat Crystal Meth förut. Tydligen inte. Igen - eloge till Scott Lowell! Morgonen efter festen gör han skitbra. "I don't wanna be me anymore." :lovebunny:

Brian: If someone had told me what you were up to - I would have fired your ass. If I didn't have my dick inside it...

Som den expert på "bottom line" (no pun intended) Brian är så förklarar han för Justin att det är självklart att be om ursäkt - men man behöver inte mena det! Det handlar bara om vad man vill ha ut ur uppoffringen i slutändan. Guru Kinney! 8)

Brian leker verkligen med elden. Provocera en mördare? Inte den mest intelligenta sysselsättningen... Å andra sidan - jag är inte förvånad. Ett av Brians mest framträdande karaktärsdrag är ju just hans hybris. 8)

Choklad tårta!!!!!! ÅHG!!

I övrigt är det här avsnittet mest till för att bygga upp för a biiiig finish i nästa avsnitt.

[Hela serien]

Undras hur många gånger Justin konstaterar att nån vill "rather se me - all of us DEAD!" under seriens gång? Och var det här första gången? :rolleyes:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån feb 20, 2006 21:54

Hehe, hittade den här i A bears inlägg från ett s3 avsnitt av Buffy.

Och så... Scott Hope. Bild

Rolig smiley. :D Sådär ville jag också göra med Ethan ibland.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » mån feb 20, 2006 22:13

Nu var jag ju tvungen att kolla vad mer det fanns för roligt på sidan A bear fick den ifrån! Den här blev jag helkär i!

Bild

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån feb 20, 2006 22:28

Haha! Den var bra. Kossan kan vara Dr Dave. Eller nä, Stockwell kanske. :D

Fast kossan var ju ganska söt egentligen.. ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » mån feb 20, 2006 22:46

Sen ser gubben lite förvånad och lessen ut när han inser att han eliminerat kossan också...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » tis feb 21, 2006 11:14

[3x14]

Jag älskar hur Brian och Justin är så touchy-feely i det här avsnittet. Väldigt par-lika! *ger Brian en kaka och en papperspåse så han slutar hyperventilera*

Upplösning, klimax...whateverthefuck... säsongsavslutning!

Först dom mindre konflikterna.

Ted och Emmet. Ted lägger äntligen in sig. Och the return of the tweeked out twinky - Blake! Jag måste nog sinnesundersökas - jag tycker att Scott ser väldigt bra nedknarkad... måste vara rester kvar från mina groupiedagar på åttitalet... :eek:
Emmet är nedsablad i stövelskaften och man känner knappt igen honom. Brian visar ännu en gång att han älskar sina vänner och sliter upp honom ur sagda stövlar och tvångständer flamman i Emmet. Fin scen. Emmet biter ihop och tvingar ut sig på dansgolvet till Brian och dränker oron över Ted genom att dansa som en galning.

Mikey, Ben och Hunter. Mikey! Lojale pitbull Mikey! När Hunter hotas så visar han att han är sin mors son och gör vad Debbie skulle ha gjort: Ta Hunter under armen och springer - inte en sekund till att tänka igenom saker rationellt, utan låter hjärtat och känslorna ta över. Och precis som med Debbie, så när han gör det så är det precis rätt sak att göra. Om det inte funkar så har han iallafall visat Hunter att det finns folk som skulle göra allt för att skydda honom.

Justin och Brian. Det är uppfriskande att det för en gångsskull inte är nån drama emellan dom. Dom får vara lyckliga och tillsammans och det utan att jag blir uttråkad!

Så huvudnumret:

Stockwell.
Rage...förlåt, Brian visar att en man inte är en ö. Men en man kan köpa ön och förvisa diktatorn från den! Vad det än kostar... som Justin sa i förra avsnittet: ibland måste man offra allt för det man tror på. Till och med Mies van der Rohe möbler och plasmatvapparater. Men inte sängen tydligen. Aldrig sängen. Detta är ju Brian trots allt. The Gay Cruisaider... 8)

Och det är sagt förut - men slutscenen ute på gatan! När pride-flaggan "blöder" ut sina färger till alla och envar... *suck* vackert... :lovebunny: och Brian har nästan förlorat allt... men bara nästan!

I feel so extrodinary,
Something's got a hold on me.
I get this feeling I'm in motion,
A sudden sense of L-I-B-E-R-T-Y!

:lovebunny:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » ons feb 22, 2006 0:37

[4x01]

Kiss today goodbye,
And point me toward tomorrow...

Så börjar då min favoritsäsong!

Justin säger ordet partners och Brian höjer inte ens ett ögonbryn! Vad har egentligen hänt under säsongsuppehållet?!

Debbie: ...The first time since Michael learned how to pick up a phone that we have'nt talked three times a day.

Justin: Three?

Brian: I know. It explains so much.

Justin är sååååå fin i håret!! *girlie squeel*

There is a change in the weather,
change in the scene,
And from now on there will be a change in me...

Ted återberättar en av de kanske jobbigaste scenerna att se från förra säsongen, och det är nästan lika jobbigt att höra det återberättas som det var att se. När Em kommer så kliver Ted direkt in i sin gamla roll att släta över med ett leende och sarkasm. Problemet är att han nu inte är tillräckligt frisk för att ens kunna hantera det själv.

Now you say you're sorry
for being so untrue,
Well you can cry me a river...

Brian lämnar Vanguard en gång för alla - och hela världen ligger... öppen?

Bilen! :D

Brian: What is this?
Mikey: ...ahm.... a...aburgerbox...
Brian: You ate in my car??
Mikey: We were in a hurry to get home! We didn't want to stop!
Brian: So you turned my car into a recycling bin? Christ! It's like that time in seventh grade when I loaned you my ten speed. You brought it back and the front fender was crushed, my seat was torn...
Mikey: I was hit by a bus!!
Brian: slår ut armarna "So???"

Sen kastar han tomburken rätt i bröstkorgen på Mikey! Som vanligt skrattar jag högst åt dom konstigaste sakerna.... :rolleyes:

Are the stars out tonight,
I don't know if it's cloudy or bright
'Cus I only have eyes
for you...

Ett av dom få tillfällena vi får se Brian försöka jobba utanför herrtoan. Och det går åt helvete... Fast lite kul att se tre gamla kunder vi sett tidigare igen. Visst är det samma restaurang som Dr Dave tog Mikey till? Tycker jag känner igen draperierna!

Mikey är hemma! Komplett med kolhydrater och huvudsmäll! Clunies röst är fortfarande kostig... kan flickan inte gå till doktorn!?

Jennifer: It's a special place.
Brian: Special as in unique, fabulous, one of a kind or special as in there is schools were they can teach him to dress himself?
Justin kommer hem
Justin: Mom?
Jennifer: Hi honey.
Brian: Hi honey!
Aaaaawww...

Jag som avskyr slipovers - men Gale....i...slipoooooveeeerrrrr... *thump*

Debs och Vics pantomimkonversation! Syskon. ;)

Emmet är sårad. Och arg. Och saknar Ted. Att skälla ut honom efter noter är det enda som finns att göra. Och som kretsens definitiva drama queen så har han ett stort register att hämta ur. Det gör att han lyckas knacka ner Ted totalt så han bara har en väg att gå.... tillbaka till rehab.

Fantastiskt att se hur Hunters mamma svänger från gullig och medgörlig till häxa på 0,9 sek...

What I did for love!

Gänget samlar ihop till Brian och han blir tvungen att ta emot det. Men det kostar på. Han försöker först stirra ner Justin och sen Lindsey. Ingen nappar. Skrämseltaktik har aldrig riktigt funkat på dom. Så Brian kan behålla loftet och betala räkningarna.

Allt är frid och fröjd - tills Darren blir nedslagen....

...that's gonna be a great, big, swingin', crazy,
wonderful daaaaay!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons feb 22, 2006 15:18

4x06
Tom Cruise eller Ashton Kutcher som Rage? Men herregud.. :rolleyes: :D

Alltså Sam, Lindseys konstnärssnubbe, är verkligen äcklig. Han får vara hur mycket geni han vill, äckliga gubbar som inte kan hålla händerna i styr går bort.

Debbie, för fan, vi och Vic vet att du har räddat Vic, vad vill du uppnå med den där harangen? Jag förstår att Vic blev trött och arg, det hade jag också blivit. Tjurskallighet, en av familjen Novotny-Grassis mer framträdande personlighetsdrag. Inte Vic kanske men dom två andra..

Justin, elakt spel att sprida rykten om att Brian hade crabs.. hehe. Men roligt. :D Dock så hade jag om jag var Brian, hävdat att vadet inte gällde om man fick köra med sånt fulspel.. men han blev väl bara ännu mer sporrad antar jag. :)

Brian trampar i klaveret igen, genom att säga "sanningen" om Vic hemma hos Debbie. Visst, det var sant, men Brian är så totalt okänslig och säger det vid fel tillfälle, det är knappast nåt man säger till nån i början av en sorgeprocess. Han är som en unge som har Asbergers, Brian. :rolleyes: Debbie blir såklart rasande, och slänger ut honom. Brian försöker spela hård och tuff som vanligt, men det tog hårt. Debbie är ändå det närmaste han har till en mamma. Så han blir ledsen och väljer att gå till Babylon och bli avsugen, med ett något plågat och tomt uttryck i ansiktet. Jepp, nån förvånad? ;)

Edit: till tonerna av Goldfrapp! Skön låt.
Hela serien:
Nåt jag kom på när jag såg det här avsnittet, eftersom jag sitter och stör mig på Brians frisyr.. varför tappade han inte håret när han fick cellgifter? Brukar man inte göra det? På tv i alla fall... :rolleyes:
Senast redigerad av Tinwiel ons feb 22, 2006 15:31, redigerad totalt 1 gång.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film