Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Bender » ons okt 26, 2005 21:35

Jag tänkte ta det i resetråden om några dagar.. men jag ska till Australien i 4 veckor. Jag kommer nog inte sakna Lost mest heller.. VM, AD och House däremot...

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav qarlsson » tor okt 27, 2005 13:01

Bender skrev:men jag ska till Australien i 4 veckor.

Infidel! Bastard! Det är osolidariskt att lämna oss andra i den annalkande vinterkylan.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav LWes » ons nov 02, 2005 23:01

Har ni sett på manussidan från 2x06 på http://www.oceanicflight815.com när man klickar på prylen och skriver in theislandiswaiting och så får man se en sida från manuset och det som man får veta från det är väldigt bisarrt och fantastiskt och om det verkligen kommer hända vet jag inte vad jag tar mig till för det skulle vara… intressant.
Om det inte händer blir jag förmodligen lite besviken för det hade varit coolt. Det händer säkert inte dock, för att det är så bisarrt och konstigt och ologiskt…
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tompa » fre nov 04, 2005 14:47

när man klickar på prylen och skriver in theislandiswaiting

:?:
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion

Inläggav Zaxx » fre nov 04, 2005 23:16

Letar oxå !

edit:

Tryck på "streckkoden" längst ner och skriv in koden theislandiswaiting.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav LWes » lör nov 05, 2005 0:24

Zaxx skrev:Letar oxå !

edit:

Ja, ordet "streckkod" fanns inte i mitt vokabulär så jag hade ingen aning om hur jag skulle uttrycka det...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Zaxx » lör nov 05, 2005 11:51

LWes skrev:
Zaxx skrev:Letar oxå !

edit:

Ja, ordet "streckkod" fanns inte i mitt vokabulär så jag hade ingen aning om hur jag skulle uttrycka det...

Då skrev du "saken" ... underbart!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Illyria » tor nov 10, 2005 19:56

2.06 Teasern från förra avsnittet avslöjade ju i princip allt som hände i detta avsnittet... "One of them will die" sitter du och väntar på hela avsnittet och så händer det i slutet, såklart. Shannons flashbacks var bra, det förklarade hennes karaktär mer, känns väldigt typiskt att det är just hon som dör då, precis när du börjat gilla karaktären mer. Väldigt bra twist med att Ana-Lucia är den som skjuter henne, även om det kändes som en "accident waiting to happen", hon börjar bli lite väl jobbig nu... Gillade Sayids blick mot henne, that will be nasty!

Charlie är den värsta karaktären, bra att Locke är på honom och hintar om saker. Charlie känns också som en accident waiting to happen (med drogerna).

Tyvärr kändes avsnittet som en lång transportsträcka pga teasern: du visste att någon skulle dö, du visste att Sawyer skulle hamna på en bår... Men det var ändå trevligt att återse Lost och det var ett rätt bra avsnitt, det som händer på ön är väldigt intressant.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » tor nov 10, 2005 20:24

2.06 Jag gillade avsnittet. Hade inte sett teasern så jag visste inte att någon skulle dö, vilket antagligen gjorde att jag gillade det ännu mer. För en gångs skull så tycker jag även att flashbacksen fungerade bra. Istället för att kännas totalt överflödiga och bara berätta sådant som man redan visste, vilket jag tycker har varit fallet hittills i säsong 2, så ökade dom förståelsen för Shannons karaktär. Synd att hon dog, gillar henne. Håller med Illyria om att twisten med att det var Ana-Lucia som sköt var mycket bra. Gör det hela intressant. Håller också med Illyria om att Ana-Lucia är väldigt irriterande.

Jag hoppas verkligen att The Others kommer att vara lika läskiga som jag tror när man äntligen får se dom. För hittills så tycker jag att ingenting i serien har varit ens nära så skrämmande som Ethan. Jag har alltid tyckt att det var ett misstag att låta honom dö. Han var en av dom få saker någonsin på tv som gjort mig riktigt rädd.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Peppe » tor nov 10, 2005 20:39

2x06
Jävligt synd att jag spoilade mig själv med att se teasern, för då hade jag ju en aning om vad som skulle hända i avsnittet, och jag blev så besviken, tyckte inte det var något speciellt med detta...
:cry:
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav CheeseGuy » tor nov 10, 2005 20:55

2.06 Den största delen av avsnittet var väl okej, inget särskilt upphetsande (eller speciellt bra), men det lyckades hålla intresset uppe. Sen gillade jag slutet som fan.

Ganska stabilt avsnitt med andra ord, och mycket bättre än det förra.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Simon » tor nov 10, 2005 22:03

2x06
Det första riktigt dåliga avsnittet av Lost jag har sett. Helt ofattbart. Nu är det kanske ett "okej" avsnitt med andra seriers mått mätt, men Lost-standarden har fortfarande inte infunnit sig i andra säsongen, och kanske allra allra minst här.

INGEN scen fick ta den tid den behövde, vi kastades runt som en såndär strandplastboll mellan de olika karaktärerna och innan de fick en ordentlig syl i vädret åkte vi kvickt vidare. Den enda scenen som fick sin beskärda del var Locke/Charlie-scenen på stranden, där en såndär klockren Lost-dialogkänsla infann sig och värmde i buken.

Annars är det rörigt och fejkspännande just nu, jag förstår inte vad som hänt med serien. Jag skulle nästan gissat att det var för att öppna den för en större, MTV/crack-publik om det inte vore för att tittarsiffrorna redan var så höga. Visst, vissa klagade innan på att Lost var för långsam, men hela poängen var verkligen att tempot var så lågt så dialogen fick fritt spelrum. Nu är dialogen hämtad ur vilken medelmåttig film som helst med fraser som "YOU RISK OUR LIVES -- TO SAVE HIM?" inte en men TVÅ gånger i samma avsnitt! Skandal.

Nej usch och blä, nu får de skärpa sig! Och ge Sawyer något slagkraftigt att säga eller låt honom hålla tyst. De lama ursäkter till one-liners han får dras med denna säsongen är skrattretande. Han som var så grymt bra i första. :(

Lost börjar bli en serie för en helt annan publik, känns det som, och den verkar inte värdera varken dialogen eller samspelet mellan flashbacksen och händelserna på ön. Nu ska jag se Veronica Mars, och det blir säkert första veckan då jag inte kommer ha svårt att bestämma mig för vilken serie jag gillar mest.

:(
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav eynosh » tor nov 10, 2005 22:10

2x06
Sayids blick över allt. I wanna see some hardcore torture!

Annars var det väl inte så mycket och hurra över i det här avsnittet. Börjar lessna på Ana-Lucias karaktär. Hon känns som en mobbad tonåring som nu fått chansen att visa sig stöddig. Eller så var hon cheerleader tidigare.
Ser fram emot mötet mellan Bernard och hans fru i nästa avsnitt, hoppas på ett sånt riktgit glädjeskutt från dom båda =).
Ny karaktär till favoritlistan: Mr Echo. Vet inte vad, men ngt med honom tilltalar en.

Ännu en gång; I wanna see some hardcore torture!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Illyria » tor nov 10, 2005 22:31

Angående nästa veckas avsnitt: Verkar inte handla om när de två grupperna möts utan det kommer helt handla om den nya gruppen och vad som hänt dem på andra sidan ön sedan krashen. Verkar som vi får vänta två veckor på uppföljningen av dagens avsnitt. Tyvärr.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Simon » tor nov 10, 2005 23:08

Inför nästa avsnitt/kommentar till Illyrias inlägg
Det tycker jag iofs låter rätt intressant, Illyria. :) Mycket hellre än flåsande i djungeln och Steven Seagal-repliker.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Illyria » tor nov 10, 2005 23:12

2.07 Jag är väldigt nyfiken på vad som hänt den andra gruppen men det känns jäkligt och typiskt att behöva bli snuvad på en direkt fortsättning av Shannons död nästa vecka.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor nov 10, 2005 23:26

2x06
Det här var rätt så tråkigt. Satt mest och väntade på att avsnittet skulle ta slut. Visst, Shannon dog, det var lite tråkigt, men jag kommer inte att sakna henne så mycket, det enda intressanta var just att det var Ana-Lucia som sköt henne. Ana är jobbig, det kan jag hålla med om, hoppas att hon blir bättre sen. Dom kan ju inte bara sjabbla bort en lovande karaktär sådär..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » fre nov 11, 2005 1:03

Jag bryr mig inte om vad någon säger, LOST ÄR BÄST!

2x06: Jag tyckte inte att det var sämre av att jag sett trailern för avsnittet, jag satt helt intensivt fokuserad hela tiden, hoppades på att Shannon skulle dö. Det var som ett sånt där fantastiskt avsnitt av Survivor när man är rädd att en av ens favoriter ska röstas ut och sen till slut så åker den som man gillar minnst ut och så blir man så lugn och glad.
Jag tyckte inte att Shannons flashbacks var bättre än någon annans den här säsongen, allra minnst Jin's, som jag älskade. Shannon var tråkig.
Mr. Eko är riktigt cool och mäktig. Han är lätt en av mina favoriter tillsammans med Jin och (jag har ingen aning om varför) Michael!
Jag har inga problem med Ana. Bra att hon skjöt Shannon, det kan bli kul.
Allt är så bra som det är, jag vill inte riktigt gå tillbaka till att se vad Jack och Kate sysslar med. Nu när Sawyer, Jin och Michael kommer tillbaka till dom andra får dom säkert ta en liten pause så att Jack och Kate får mer plats :(
The Others är ungefär som Reavers i Firefly, man har förväntningar på att dom skall vara riktigt läskiga och hemska, hoppas att det blir bra.
Jag kan inte få nog av Lost.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » fre nov 11, 2005 8:24

2.06

Tycker avsnittet var bra. Största anledningen var att jag tycker flashbacken fungerade väldigt bra i avsnittet. Dessutom tyckte jag slutscenerna fungerade väldigt bra, trots att jag inte är någon jättefavorit av Shannon (däremot Sayid) så nådde känslorna som scenerna innehöll ut förvånadsvärt bra. Lost tenderar att bli otroligt sockersött och kännas lite oärligt, men jag tycker fasiken inte det nu, det kändes väldigt ärligt.

Twisten att Ana Lucia sköt Shannon var väldigt bra. Det gillar jag, skall bli väldigt intressant att se uppföljning.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav The Buffster » fre nov 11, 2005 11:43

LWes skrev:2x06: Jag tyckte inte att Shannons flashbacks var bättre än någon annans den här säsongen, allra minnst Jin's, som jag älskade. Shannon var tråkig.

Jag menade egentligen kanske inte att dom andra flashbacksen den här säsongen har varit dåliga (vissa har dock varit det) utan mer att dom har berättat sådant som vi redan visste. Jack räddar sin fru från förlamning, Michael bråkade med sin fru om Walt och Hurley vinner pengar allt det visste man redan. Tycker nog inte att det var så mycket nytt i Jins heller, men jag håller med dig att den ändå var bättre än vissa av dom andra. I säsong 1 älskade jag Jins flashbacks och han är fortfarande en favoritkaraktär. Det jag vill se nu är en Mr. Echo (osäker på stavning) flashback!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tompa » tor nov 17, 2005 3:59

2x6

Var lite nöjd över att Jack inte syntes till även om han dök upp i Shannons FB...

Och på andra sidan ön haglar klichéerna, Ana-Lucias karaktär har man ju sett förut. Jag hoppas att hennes FB ger något annars så kan hon lika gärna bli tagen av The Others men om hon följer mallen så kommer hon snart att mjukna och snart offra sig för laget (typ rädda Walt). Sen gillar jag hur Jin, Michael och Sawyer "lassie" kommunicerar :D
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion

Inläggav CheeseGuy » tor nov 17, 2005 18:01

2x07: vet inte vad jag tycker egentligen, men jag gillade det betydligt mer än de två, kanske tre, senaste avsnitten.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » tor nov 17, 2005 18:48

2.07: Zzz och arrgh!
Det här avsnittet (upplägget) gillade jag inte alls. En parad av Ana-Lucia, kan hon vara mer irriterade?! :evil: Mest intressant: Ana frågar Goodwin varför vissa togs och andra inte och det var pga att de var goda. Så de "onda" är kvar... vad nu det betyder.

Slutet: Ana tittar på en massa löv efter skottet, personen framför Shannon och Sayid står öppet framför dem, men jag tror och hoppas på att det är Ana som dödade Shannon, pausar du bilden ser du att personen framför dem har samma sorts (vad det nu är) i bältet som Ana.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tor nov 17, 2005 20:22

2x07: Jag tyckte att avsnittet var jävligt bra, typ en av dom bästa avsnitten, men den kunnde ha varit typ dubbelt så långt!
Jag tycker inte att Ana är det minnsta jobbigt på något sätt. Hon är ju den smartaste av dom alla. Jag var övertygad om att Nathan var en skurk jag med.
Undra om Hon sa till dom andra att hon dödade Goodwin eftersom någon av dom andra nämde i ett tidigare avsnitt "vad dom gjorde med Goodwin" som om The Others dödat honom, jag fick redan då bilden av att han hade blivit spetsad och det blev han!
Jag tycker att hela avsnittet ungefär var som förra säsongens resumé-avsnitt som gick innan finalen, fast med en del längre scener så klart, och jag tyckte att det var hur bra som helst att få se vad dom gjort, jag hade velat se mer av det, mer sånt där oviktigt som vanliga Lost-gänget gör för att lära känna karaktärerna mer och så.
Jag gillar alla dom nya. Hoppas verkligen att Ana får spöa upp Kate vid något tillfälle.
Just för tillfället bryr jag mig inte om Kate och Jack alls. Dom är tråkiga.

Jag vill se mer LOOOST!!!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Noam » tor nov 17, 2005 22:59

CheeseGuy skrev:2x07: vet inte vad jag tycker egentligen, men jag gillade det betydligt mer än de två, kanske tre, senaste avsnitten.

Precis min tanke.
Jag tyckte det kändes rätt soft att slippa dom gamla karaktärerna lite och få lite bakgrund på dom nya. Ett på det hela taget mkt bra avsnitt tycker jag.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav The Buffster » tor nov 17, 2005 23:35

2.07 Neeeej, jag är less på att Lost berättar saker vi redan vet hela tiden. Vissa saker görs övertydliga och hela det här avsnittet bestod ju av saker som vi redan visste. Jag antar att det var tänkt att fördjupa karaktärerna men tyvärr så är det ingenting som jag tycker att Lost är speciellt bra på. Nej det är mysteriet som jag bryr mig om. Varför ägna sig åt sådant som vi redan vet när det finns tusen frågor att svara på. Det enda som jag gillade var när Goodwin pratade om vilka som togs av The Others. Det var intressant men det var alldeles för lite.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Zaxx » tor nov 17, 2005 23:55

2.7

Bra avsnitt som man inte gillar för att man vill veta MER inte mer bakgrund. Som ni andra säger är det intressant att de "GODA" togs.. samt att vi sett nallebjörnen med ungarna så vi skall veta att det är The Others de är med.
Att kniven var "gammal" kan fortfarande ha en länk till min teori om att ön går i en egen tidzon eller liknande pga magnetismen.

Slutet av avsnittet var riktigt coolt, RIKTIGT RIKTIGT coolt tycker jag. Hade iofs hellre sett slutet på avsnittet som ett intro till nästa...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav AKS » sön nov 20, 2005 23:21

2.7

Tyckte detta avsnitt var riktigt bra. Säger en hel del om hur less jag är på karaktärer som (särskilt) Kate och Jack, Claire och Heroin Boy och typ 80% av karaktärerna som brukar vara regulars i Lost. Härligt att slippa dem ett tag. Och Jack och Kate har vi väl sluppit i minst två avsnitt på raken nu så yay för det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eynosh » tor nov 24, 2005 15:27

2x08:
Uselt, förfärligt, värdelöst. Hur långsamt kan en serie gå fram egentligen. Nästa avsnitt blir nog ett bra en.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav RalfiParpa » tor nov 24, 2005 16:57

Lost 2x08
Nej, där var måttet rågat. Nu slutar jag helt och hållet och återvänder aldrig till den här smörjan.
Michelle Rodriguez som...snut?! Herregud, så FÖR-UT-SÄG-BART. Varför gör aldrig serien något vågat? Under den inledande terapisessionen där Michelle Rodriguez satt i en välstruken skjorta trodde jag att Lost-författarna skulle slå ihjäl den där irriterande tough chick'en som Michelle Rodriguez gjort ad nauseam. Och sedan gör de henne till en #!$%! snut (men, liksom, hallå, en snut med samvetskval). Nej, gör inte så. Gör henne till en, eh, socialtjänstarbetare eller något. Så att hennes stränga och orubbliga inställning blir lite mer oförklarlig. Karaktärsdjup och så, ni vet. Nej? Inte ens lite?

Dagens länktips är följaktligen riktat till Lost-författarna: det här kanske kan hjälpa er på traven.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film