play.com

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Inläggav Illyria » tor jul 17, 2008 21:46

MissKittyFantastico skrev:Var det så serien hette? Jag kom ihåg att jag såg någon serie och ett avsnitt handlade om att killen vägrade ställa om klockan till sommartid för då stals en timme från honom och massor med konstiga saker hände. Det måste ha varit den här.

Yep, det är Eerie, Indiana. Tror han hamnade i någon parallellt värld för han inte ställde om klockan.

Hade en massa crazy storylines, jag såg om den för något år sedan, tyckte den var lika charmig då. Kanske skulle köpa boxen...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav lilith » sön jul 20, 2008 1:24

adolvsson skrev:
AKS skrev:Eerie, Indiana

Hah! Det är ju den med han som spelade John Ross Jr i Dallas. Vilket är ungefär vad jag känner till om serien. Har svagt minne av trailern när den började sändas på SVT. Var inte särskilt förtjust i JR Jr, vilket säkerligen - hehe - var en anledning till varför jag dissade Eerie, Indiana då. Åh, sickna tossiga tider det var.

Du menar John Ross Ewing III (enligt imdb). Konstigt, minns inte honom alls från Dallas. Dallas var roligt när man var liten, alla älskade att hata JR.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav adolvsson » sön jul 20, 2008 2:41

lilith skrev:Du menar John Ross Ewing III (enligt imdb). Konstigt, minns inte honom alls från Dallas.

Ja, jag kan ha kommit ihåg fel, det där med att han skulle kallats junior. Möjligt dom gick omkring och bara sa John Ross. Men jo, det där var alltså JR och Sue Ellens (äldste?) son. Har för mig han slutade i förtid, för Eerie, Indiana, åtminstone kändes det så då.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav wyndham » ons jul 23, 2008 18:52

Rombat skrev:Och varulven som aldrig kunde fotograferas för att det var fotografen som var varulven!

IRLG!!!
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Nyx » mån apr 27, 2009 11:09

Ville bara tipsa om att play.com säljer dr who-boxar (åtminstone new series 3) för EUR 23.49. Fri frakt också! Jag har inte sett dem så billigt förut.
Därför beställde jag även Supernatural (första halvan av säsong 4) för samma pris och Inkheart för EUR 14.49. Crazy shopping spree... :oops:

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » mån apr 27, 2009 14:49

Jag har också småsneglat på de där Dr Who-boxarna, men jag måste vänta tills alla räkningar dragits den siste innan jag gör några mer inköp.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Nyx » mån apr 27, 2009 16:16

Det är farligt att besöka nätbutiker när man nyss har fått lön!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » tor aug 20, 2009 0:00

Det är visst farligt att besöka play.com mitt i månaden också. Jag har just beställt nio olika grejer bara för att de har clearance-priser! Bland annat de 2 första säsongerna av Supernatural som nu är billiga samt Neverwhere och en massa gamla nostalgiska filmer (Fifth Element och Big Trouble in Little China - tihi!). Även Mongol och Notes on a Scandal som jag inte har sett än. Bäst att jag går och lägger mig nu innan jag ruinerar mig!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor aug 20, 2009 0:57

Big Trouble in Little China! :lovebunny:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Nyx » tor aug 20, 2009 23:19

noike skrev:Big Trouble in Little China! :lovebunny:

O ja! :lovebunnier: Och när den kostade 5.49 EUR för special edition så kunde jag väl inte gärna stå emot frestelsen! :D

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » mån aug 31, 2009 22:21

Eh det här med region...1, ehm vilken sort är det jag vill ha? Jag sitter just och förlorar pengar och min play.com oskuld i detta nuet och vill inte minnas första gången som något dåligt... :oops:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav sfinx » mån aug 31, 2009 23:27

Nu har jag beställt efter en massa brittiskt... :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Nyx » tor sep 03, 2009 21:52

Roligt! Mina paket trillar fortfarande in efter min galna shopping spree. Idag fick jag första säsongen av Supernatural (nu har jag hela på dvd utom andra halvan av s4, som släpps först om ett par veckor). Igår fick jag ett soundtrack (Unleashed/Danny the Dog). Det mest brittiska jag köpte var Neverwhere som jag sett första avsnittet av. Vad köpte du sfinx?

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » fre sep 04, 2009 0:08

:oops:
Femte Doktorn:
Doctor Who: Resurrection Of The Daleks
Doctor Who: The Caves Of Androzani
Doctor Who: The Visitation

State Of Play (teveserien)
Takin' Over The Asylum
Dice ( http://www.imdb.com/title/tt0292782/ )
:D
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Nyx » lör sep 05, 2009 19:30

Nice. 8)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » lör sep 05, 2009 19:40

Nyx skrev:Nice. 8)

Inga direkta överraskningar kanske. :D
Fast Dice leverades bara inom UK, så nu ska jag hitta den någon annanstans.
Aidan Gillen som bisexuell mordisk manipulerande psykopat vill man ju ha stående i hyllan.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Tam » lör sep 05, 2009 20:29

Jag vill väldigt gärna se Dice så varma lyckönskningar med letandet!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav sfinx » lör sep 05, 2009 20:58

Tam skrev:Jag vill väldigt gärna se Dice så varma lyckönskningar med letandet!

Hittade och beställd på Lovefilm.com och jag var duktig och köpte bara Earthshock utöver, femte doctorn igen.
Inte något mer. Duktiga jag. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Tam » lör sep 05, 2009 21:09

Yay you!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Mush » fre sep 03, 2010 16:20

Funkar allt man beställer på Play på en vanlig svensk dvd/Blu ray spelare? Tänker regionskodning.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav caffeineaddict » sön sep 05, 2010 8:14

Ja, om det inte är markerat "(Region 1)" i titeln.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » tor feb 03, 2011 14:39

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav MissKittyFantastico » tor feb 03, 2011 21:30

När jag köpte den åt min bror (så jag med gott samvete skulle kunna se den själv) så la jag nog dubbelt så mycket. Man får passa på att handla lite nu när euron är billig.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav WillowGirl » tor mar 10, 2011 3:43

Play är bäst. Gratis frakt och hur många grejer som helst. Älskar funktionen att man kan köpa produkter till beg. pris om man nu vill det och spara några kronor. Nu var det inte frågan men var bara tvungen att hylla lite.. :)
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Inläggav Glorificus » tis mar 22, 2011 22:16

Det känns som att jag övergivit Play nu... men när Amazon.co.uk börjat inkludera Sverige i sitt gratis frakt-erbjudande så blir det billigare att beställa därifrån. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav MissKittyFantastico » mån jun 11, 2012 21:50

Löjligt dyr, men ack så snygg. Kanske ska vänta till hösten med att skaffa mig en HP-samlingsbox.

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/3058 ... tails.html
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Föregående

Återgå till Shopping



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron