play.com

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

play.com

Inläggav Vampir3_SlayYer » sön jul 04, 2004 16:32

hur betalar man på play då?? e det med visa kort lr ?? går det med ett visa elektron kort??
Användarvisningsbild
Vampir3_SlayYer
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 27 jun 2004

Inläggav Giles » sön jul 04, 2004 17:51

Jag använder VISA kort, fungerar finfint.
Joey: "there are no great actors, only small children"
Användarvisningsbild
Giles
Minion
 
Inlägg: 457
Blev medlem: 08 mar 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » sön jul 04, 2004 18:33

Visa Elektron funkar aldrig på såntdär... Handlar ofta på VISA o just elektron har jag ALDRIG sett att det funkar. Men jag kan ju ha fel?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Vampir3_SlayYer » sön jul 04, 2004 19:01

okej. en gång funkade det att köpa buffy magazine i uk med mitt visa electron... men men.. hur mycket kostar det att skaffa ett vanligt visa kort? hur gammal måste man vara ? kram
Användarvisningsbild
Vampir3_SlayYer
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 27 jun 2004

Inläggav Zaxx » sön jul 04, 2004 19:04

18 tror jag om du skall skaffa det själv.. annars 16 med "målsmans" medgivande ? .. jag kan ha fel även här ;)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav jj » sön jul 04, 2004 19:05

Play skickar filmerna från jersey (kanalöarna utanför england, som inte är del av EU:s skatteunion, precis som Åland etc).
Deras största marknad är england och engelska tullen bryr sig inte om tullavgifter/moms etc på varor som kostar mindre än £18.00 (inkl frakt).
Play betalar engelsk V.A.T (moms) på alla varor värda £18.00 och mer. Och när paketen är inmomsade in i england, så kan man skicka dem inom hela EU (EU=frihandelszon) utan krångel.
Problemet är att sveriges inofficiella tullgräns är 200 kr (inkl frakt), så ifall man beställer nått från play som kostar mellan 200 kr (inkl frakt) och £17.99 så är risken stor att man blir tvungen att betala en massa extra avgifter för dessa (postens hanteringsavgifter, moms etc)
Det är bara play som betalar engelsk V.A.T för paket värda £18.00 och mer, så man ska inte tro att det grönt att beställa från andra ställen och tro att man slipper en massa extra avgifter ifall varan kostar £18.00 eller mer...
ifall varan kostar under 200 kr (inkl frakt), så släpper svenska tullen igenom paketet (ifall du har flera paket på g, så kan tullen slå ihop deras värden och du får betala avgifter på totalsumman (ifall värdet är mer än 200 kr(inkl frakt))....
självklart hinner inte tullen kolla alla paket och ifall man har tur, så slinker den igenom, fast värdet är mer än 200 kr.....
jj
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 13 feb 2004

Inläggav sus@n » sön jul 04, 2004 19:20

Zaxx skrev:18 tror jag om du skall skaffa det själv.. annars 16 med "målsmans" medgivande ? .. jag kan ha fel även här ;)


Jo 18 år om man ska skaffa det själv. Annars vet jag inte.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav OPIOO » lör jul 10, 2004 18:54

Zaxx skrev:Visa Elektron funkar aldrig på såntdär... Handlar ofta på VISA o just elektron har jag ALDRIG sett att det funkar. Men jag kan ju ha fel?


Electron funkar faktiskt på play.com, så står det i alla fall på sidan.
Användarvisningsbild
OPIOO
Minion
 
Inlägg: 111
Blev medlem: 20 maj 2004
Ort: Stockholm

Inläggav OPIOO » lör jul 10, 2004 19:17

Eftersom jag har problem med min beställning, så passar jag på att fråga här. Min order gick alltså inte igenom, någon som kan se något fel i det jag fyllde i? :P

Fyllde i kortnumret rakt av utan mellanslag eller annat, valde korrekt Expiry Date, hoppade över From Date och Issue Number, då jag inte vet vad det syftar på. Är de nödvändiga att fylla i?
Namnet skrev jag med ett ö, men det borde ju inte vara något problem. Fyllde i adress med gata och nummer i första fältet, och postnummer och ort i andra, som är brukligt. Lämnade tredje tomt. Country: Sweden, naturligtvis.
Skrev in postnumret under Postcode, som xxx xx. Kanske är kinkigt med mellanslaget?
Telefonnumret var jag jävligt osäker på hur det skulle skrivas in, men på morsans inrådan skrev jag 468xxxxxxx, 46 är ju då för Sverige och 8 riktnumret.

Det var väl allt, har Visa Electron och banken är Nordea, ska jag väl kanske tillägga. Hoppas någon kan hjälpa mig, jag vill ha mina Buffyboxar. :cry:
Användarvisningsbild
OPIOO
Minion
 
Inlägg: 111
Blev medlem: 20 maj 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » lör jul 10, 2004 19:20

Jag har som regel att hoppa över åäö när jag beställer utomlands, cdwow gillar tex inte det, vet inte om det skulle hjälpa i detta fallet men kanske värt att testa.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tob » lör jul 10, 2004 19:48

Har aldrig beställt från Play, men som Illyria nämnde så skall man alltid hoppa över åäö. Brukar innebär problem. Play uppgav inte problem? Ofta så brukar dem ju ge en liten hint om var problemet ligger, tex. ogiltigt kortnummer.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav OPIOO » lör jul 10, 2004 23:22

Tack för tipset, får se om det funkar. Fick inget från play om vad som var fel, det stod bara att det kunde vara fel på uppgifterna eller att det är något krångel med banken.
Användarvisningsbild
OPIOO
Minion
 
Inlägg: 111
Blev medlem: 20 maj 2004
Ort: Stockholm

Inläggav OPIOO » sön jul 11, 2004 14:16

Fick ett mail från play där de skrev min adress som:

Namn
Gata Nr
Postnr Ort
Sweden
Postnr
Känns ju ganska fel att postnumret ska stå två gånger, så jag försökte ta bort det, men man fick tydligen inte lämna Postcode-rutan tom. Någon som vet hur man ska få det rätt?
Användarvisningsbild
OPIOO
Minion
 
Inlägg: 111
Blev medlem: 20 maj 2004
Ort: Stockholm

Inläggav latarmig » sön jul 11, 2004 14:20

Ska du inte bara ha ort på "Postnr Ort" (eller är fältet tvådelat)? I så fall kan du skriva postnumret på "Postnr".
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Vampir3_SlayYer » sön jul 11, 2004 17:34

OPIOO skrev:
Zaxx skrev:Visa Elektron funkar aldrig på såntdär... Handlar ofta på VISA o just elektron har jag ALDRIG sett att det funkar. Men jag kan ju ha fel?


Electron funkar faktiskt på play.com, så står det i alla fall på sidan.


funkar visa elektron ???.. d e ju as bra om det gör det iallafall :P kram
Användarvisningsbild
Vampir3_SlayYer
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 27 jun 2004

Inläggav AKS » tis okt 12, 2004 19:26

Har jag förstått jj rätt om jag kan beställa detta box set:Millennium , utan att behöva oroa mig för moms och tull o dyl? Kostar ju 67.99 vilket ju är fantastiskt billigt för tre säsonger av en serie (fick väl 1-1½ säsong av Buffy för samma pris). Är inget större Millenniumfan, men har länge velat se om serien och hey, säsong 2 eller om det var 3 var riktigt jäkla bra. Har bara settd et första avsnittet av S1 också så det är värt pengarna.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Pazuzu » tis okt 12, 2004 19:28

Plus att JM ska vara med i något avsnitt (minns inte vilket)... ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav AKS » tis okt 12, 2004 19:33

Hmm, ja just det ja! Det avsnittet såg jag mitt i natten nån gång och var inte så pigg. Tror ta mig 17 att han var Spikeblonderad i avsnittet så det måste ha haft Buffyanslutning (S2 eller S3 eller början av S4 antar jag).

En till fråga, slå mig lite lätt om den redan besvarats i tråden; dras pengarna direkt hos Play eller då de skickar boxen? Skickas boxen några dagar innan release eller precis på releasedatum? Skulle vara kul att få boxen innan två dagars ledighet i november.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tis okt 12, 2004 19:39

AKS: Vi har fått like olika bud om när pengarna dras när man beställer saker som har släptts, men om det är en förbeställning på något som inte har släppts än så verkar det inte som att pengarna dras innan varan skickas (åtminstone är det så med mega-Buffyboxen).

Och du kan vara lugn över tullkostnader så länge boxen kostar över 18 pund.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis okt 12, 2004 19:42

Då lär de inte dra för Millenniumboxen i förväg heller. Man kanske ska ta och lägga in en beställning då... Skönt att inte behöva oroa sig för tull.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons jul 16, 2008 22:39

Wow, Eerie, Indiana för 11,49 euro inklusive frakt (som vanligt). Det är ju bara strax över hundringen det. Jättebra, men egentligen borde jag inte köpa den. Blir ju tvungen dock.

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/923610/E ... ml?cur=258
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » ons jul 16, 2008 22:59

AKS skrev:Eerie, Indiana

Hah! Det är ju den med han som spelade John Ross Jr i Dallas. Vilket är ungefär vad jag känner till om serien. Har svagt minne av trailern när den började sändas på SVT. Var inte särskilt förtjust i JR Jr, vilket säkerligen - hehe - var en anledning till varför jag dissade Eerie, Indiana då. Åh, sickna tossiga tider det var.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons jul 16, 2008 23:14

Dissa Eerie, Indiana? Helt utflippad och totalcharmig genreserie? FAWK!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » ons jul 16, 2008 23:26

AKS skrev:Dissa Eerie, Indiana? Helt utflippad och totalcharmig genreserie? FAWK!

Sorry! I can repent! And I may! Promise!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons jul 16, 2008 23:29

I should hope so!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » ons jul 16, 2008 23:57

Jag älskade den serien när jag var liten.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » tor jul 17, 2008 0:02

Jag var typ 15 år och älskade den. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav MissKittyFantastico » tor jul 17, 2008 8:49

Var det så serien hette? Jag kom ihåg att jag såg någon serie och ett avsnitt handlade om att killen vägrade ställa om klockan till sommartid för då stals en timme från honom och massor med konstiga saker hände. Det måste ha varit den här.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav AKS » tor jul 17, 2008 8:59

Jag känner inte igen just den handlingen, men det låter som att det skulle kunna vara ett Eerie-avsnitt. Ett avsnitt handlade bl.a. om en mamma som förvarade sina barn i Tupperware på nätterna så jo... ganska utflippat.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » tor jul 17, 2008 11:59

Och varulven som aldrig kunde fotograferas för att det var fotografen som var varulven!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Nästa

Återgå till Shopping



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron