Angel Dvd

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Angel Dvd

Inläggav Vampir3_SlayYer » lör jul 03, 2004 22:23

tja!! vet ni nån sida där man kan beställa angel säsong 2 i region 2... ?? som helst e ifrån sverige... och där dom e ganska billiga...
på discshop kostar domju runt 1300 och d e ganska dyrt..
nån som har nått tips??
Användarvisningsbild
Vampir3_SlayYer
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 27 jun 2004

Inläggav caffeineaddict » lör jul 03, 2004 22:32

Det finns ingen svensk utgåva, men den brittiska R2-utgåvan kan du köpa på Play.com. Tyvärr rätt dyrt fortfarande, men med tanke på hur mycket de har sänkt priserna på Buffy-utgåvorna så kanske man kan hoppas på en prissänkning på Angel snart också.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Vampir3_SlayYer » sön jul 04, 2004 0:39

okejj!! tack!! men vet du hur lång tid det tar att frakta och e det någon tull avgift eller något sådant!!??.. kram
Användarvisningsbild
Vampir3_SlayYer
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 27 jun 2004

Inläggav caffeineaddict » sön jul 04, 2004 9:47

Det ska inte vara någon tull från Play på så pass dyra saker (de få som har fått tulla av misstag har fått sina pengar tillbaka från Play) och jag har alltid fått mina grejer inom ungefär en vecka efter att de har skickat dem.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Vampir3_SlayYer » sön jul 04, 2004 16:25

aha okejj... men play.com e det uk lr us..?? kraam
Användarvisningsbild
Vampir3_SlayYer
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 27 jun 2004

Inläggav jj » sön jul 04, 2004 18:50

Play skickar filmerna från jersey (kanalöarna utanför england, som inte är del av EU:s skatteunion, precis som Åland etc).
Deras största marknad är england och engelska tullen bryr sig inte om tullavgifter/moms etc på varor som kostar mindre än £18.00 (inkl frakt).
Play betalar engelsk V.A.T (moms) på alla varor värda £18.00 och mer. Och när paketen är inmomsade in i england, så kan man skicka dem inom hela EU (EU=frihandelszon) utan krångel.
Problemet är att sveriges inofficiella tullgräns är 200 kr (inkl frakt), så ifall man beställer nått från play som kostar mellan 200 kr (inkl frakt) och £17.99 så är risken stor att man blir tvungen att betala en massa extra avgifter för dessa (postens hanteringsavgifter, moms etc)
Det är bara play som betalar engelsk V.A.T för paket värda £18.00 och mer, så man ska inte tro att det grönt att beställa från andra ställen och tro att man slipper en massa extra avgifter ifall varan kostar £18.00 eller mer...
ifall varan kostar under 200 kr (inkl frakt), så släpper svenska tullen igenom paketet (ifall du har flera paket på g, så kan tullen slå ihop deras värden och du får betala avgifter på totalsumman (ifall värdet är mer än 200 kr(inkl frakt))....
självklart hinner inte tullen kolla alla paket och ifall man har tur, så slinker den igenom, fast värdet är mer än 200 kr.....

men ifall jag vore du, så skulle jag beställa reg1 av angel season 2 från axelmusic för 393 kr (inkl frakt). De skickar sina paket inom EU=ingen risk för extra avgifter...
engelska utgåvan av angel season 2 saknar swe text...
Senast redigerad av jj sön jul 04, 2004 18:56, redigerad totalt 1 gång.
jj
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 13 feb 2004

Inläggav jj » sön jul 04, 2004 18:56

klippt från tullverkets hemsida...

När ska jag betala moms?

Om du beställer varor via Internet från ett annat EU-land räknas det som inrikeshandel. Du behöver inte betala någon tull och momsen betalar du i avsändarlandet. Om du beställer varor från ett land utanför EU, från ett så kallat tredje land, måste du betala både tull och moms. De här reglerna gäller i de allra flesta fall, men det finns undantag. Vissa områden och länder har nämligen särskilda avtal med EU.

Färöarna, Grönland, Andorra & Vatikanstaten
Färöarna och Grönland tillhör EU-landet Danmark, men ingår inte i EU-området. Andorra* och Vatikanstaten tillhör inte heller EU. Om du beställer varor från dessa områden måste du alltså betala både tull och moms. Detsamma gäller för alla franska utomeuropeiska territorier, som t.ex. Nya Kaledonien.

Områden i Tyskland, Spanien, Italien & Storbritannien
Vissa områden inom EU ingår inte i tullunionen trots att de geografiskt ligger inom EU. Detta innebär att du måste betala både tull och moms för varor från dessa områden. Områdena är:

Büsingen & Helgoland i Tyskland
Ceuta & Melilla i Spanien
Livingo, Compione och de italienska delarna av Luganosjön i Italien
Gibraltar som tillhör Storbritannien

Kanarieöarna, Åland & berget Athos i Grekland
Kanarieöarna, Åland och berget Athos i Grekland ligger inom EU och tillhör tullunionen. De ingår däremot inte i EU:s skatteområde. Detta innebär att du inte behöver betala någon tull för varor från dessa områden, men däremot moms. Samma sak gäller för så kallade franska utomeuropeiska departement, som t.ex. Martinique och Guyana.

Kanalöarna
Jersey, Guernsey, Alderney, Sark och Herm tillhör Kanalöarna som är en ögrupp i Engelska kanalen utanför Frankrikes kust. Öarna tillhör inte EU-området. Trots detta ingår de i EU:s tullunion, men inte i EU:s skatteområde. För varor från Kanalöarna måste du betala moms, men inte tull. Öarna Isle of Man och Isle of Wight ingår fullt ut i Storbritannien och du behöver därför varken betala tull eller moms.

Monaco & San Marino
Varken Monaco eller San Marino tillhör EU-området. Om du beställer varor från Monaco behandlas de i alla fall på samma sätt som varor från Frankrike, dvs. du behöver inte betala tull och momsen betalar du i Monaco. För varor från San Marino ska du betala moms, men inte tull.

* För vissa varor från Andorra kan du slippa betala tull. För mer information om detta är du välkommen att kontakta TullSvar®, vår informationstjänst, tfn 0771 - 23 23 23
jj
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 13 feb 2004

Inläggav jj » sön jul 04, 2004 18:58

klippt från tullverkets hemsida...

Internethandel med ett land utanför EU

När du beställer en vara från ett land utanför EU räknas det som privatimport och det betyder att du måste betala tull och andra avgifter. Tullsatsen för din vara finns angiven i EG:s tulltaxa och är olika beroende på vilken vara du beställer och vilket land du beställer den ifrån. Tullsatsen är oftast en procentsats som beräknas på varans pris inklusive frakt och eventuell försäkringskostnad. När det gäller fraktkostnaden kan den ibland ingå i priset, men det vanligaste är att frakten tillkommer. Frakten beror på vikten.

Om ett frihandelsavtal eller liknande finns mellan EU och det land som du beställer varan ifrån, kan tullavgiften bli sänkt eller borttagen. För att få en sådan förmån, måste du lämna ett särskilt intyg, oftast ett ursprungsintyg, från det andra landet. Vill du veta vad som gäller för din vara så ring Tullsvar®, vår informationstjänst på telefon 0771-23 23 23.

När paketet kommer till Sverige tar Posten ut tullavgiften och moms på dina varor. Momsen för de flesta varor är 25 procent utom på livsmedel där är den 12 procent och för bland annat dagstidningar och böcker är den 6 procent. Det finns även andra företag utöver Posten som sköter transport och tar ut de avgifter som du ska betala.

Postens administrations- och expeditionsavgifter tillkommer, dvs om du valt att Posten ska leverera dina varor. Använder du postförskott tillkommer ytterligare en avgift på 50-150 kronor. Hur stor avgiften för postförskottet blir beror på vilket sätt du har valt att betala (kort, faktura etc.). Det är säkrast att ta reda på det innan du beställer eftersom det slutliga priset kan bli mycket högre än vad du trodde från början.
jj
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 13 feb 2004

Inläggav Vampir3_SlayYer » sön jul 04, 2004 18:59

Okej. tack så mycket... men min dvd spelare kör inte region 1... så det e problemt.. men på axelmusic finsn region 2?? jag bryr mej inte om det är svensk text lr inte. min farsa e ifrån usa satt jag kan väldigt bra engelska så d e inte problemet!! mvh jassie
Användarvisningsbild
Vampir3_SlayYer
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 27 jun 2004

Inläggav jj » sön jul 04, 2004 19:09

axelmusic har bara reg 1 och reg 4.
Reg 4 av angel season 2 har swe text, men är pan&scan (=ej widescreen)
Reg 1 är i widescreen...
jj
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 13 feb 2004

Inläggav sus@n » sön jul 04, 2004 19:24

Axelmusic har även Region 2 av Angel säsong 2 men den finns inte inne, så här står det:

This item is no longer available.
If you order an item which is no longer available, we will try to get it for you via our international contacts. We can however not guarantee that we can deliver it. If we cannot deliver the item in question, you will of course be notified.

Så det är ingen säkerhet att du får varan om du provar att beställa därifrån, annars så är axelmusic suveräna på någorlunda snabba leveranser (4dagar) och det är ingen tull.

priset på r2 från axelmusic är: 700:-
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Illyria » sön jul 04, 2004 21:59

Låter nästan som det skulle vara billigare att göra sin dvd-spelare regionsfri, för det brukar ju inte kosta mer än några hundra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Giles » sön jul 04, 2004 22:50

och har man tur så kan man alltid göra det själv med fjärrkontrollen.
Joey: "there are no great actors, only small children"
Användarvisningsbild
Giles
Minion
 
Inlägg: 457
Blev medlem: 08 mar 2004
Ort: Göteborg

Inläggav jonas. » mån jul 05, 2004 2:02

Vampir3_SlayYer: Du kan ju köpa från de få svenska affärer som säljer Angel. det är ju såklart dyrare. om du bor i stockholm kan du ju dra till sf bokhandel eller webhallen.
Will this be Buffys final hour, or her finest hour?
Användarvisningsbild
jonas.
Minion
 
Inlägg: 306
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: stockholm.

Inläggav sus@n » mån jul 05, 2004 11:04

Vampir3_SlayYer: Om du vill testa att göra din dvdspelare regionsfri finns denna sidan http://www.videohelp.com/dvdhacks, där söker du efter din spelare och så får du fram hur du gör för att göra den reg.fri via fjärrkontrollen. Det fungerade underbart för mig! Innan kunde jag bara se reg.2 nu kan jag se alla regioner.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Vampir3_SlayYer » mån jul 05, 2004 18:20

jonas. skrev:Vampir3_SlayYer: Du kan ju köpa från de få svenska affärer som säljer Angel. det är ju såklart dyrare. om du bor i stockholm kan du ju dra till sf bokhandel eller webhallen.


jo jag har köpt vissa angel dvder på sfbok men do e så dyra så tänker inte köpa där något mer... :P
föresten vet du om angel region 1 boxarna e samma som region 2...?? dom har ju inte samma bild på framsidan men e boxarna ungefär lika ihop satta??
Användarvisningsbild
Vampir3_SlayYer
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 27 jun 2004

Inläggav Vampir3_SlayYer » mån jul 05, 2004 18:23

sus@n skrev:Vampir3_SlayYer: Om du vill testa att göra din dvdspelare regionsfri finns denna sidan http://www.videohelp.com/dvdhacks, där söker du efter din spelare och så får du fram hur du gör för att göra den reg.fri via fjärrkontrollen. Det fungerade underbart för mig! Innan kunde jag bara se reg.2 nu kan jag se alla regioner.



min dvd spelare fanns inte med på den dära sidan *snyft*.... men men... hur många hundra kostar d ungefär att fixa satt den blir region fri då?? kraam
Användarvisningsbild
Vampir3_SlayYer
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 27 jun 2004

Inläggav Zaxx » mån jul 05, 2004 18:23

menar du fysiskt ihopsatta?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav jonas. » mån jul 05, 2004 19:15

Vampir3_SlayYer: dom är ca 100 spänn billigare på http://www.webhallen.se
Will this be Buffys final hour, or her finest hour?
Användarvisningsbild
jonas.
Minion
 
Inlägg: 306
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: stockholm.

Inläggav sus@n » mån jul 05, 2004 19:20

Vampir3_SlayYer skrev:
sus@n skrev:Vampir3_SlayYer: Om du vill testa att göra din dvdspelare regionsfri finns denna sidan http://www.videohelp.com/dvdhacks, där söker du efter din spelare och så får du fram hur du gör för att göra den reg.fri via fjärrkontrollen. Det fungerade underbart för mig! Innan kunde jag bara se reg.2 nu kan jag se alla regioner.



min dvd spelare fanns inte med på den dära sidan *snyft*.... men men... hur många hundra kostar d ungefär att fixa satt den blir region fri då?? kraam


Det kan inte jag svara på tyvärr...

Men när det gäller hur de ser ut så har R2 "bokfodral" medan R1 är en "box" som vecklas ut... jag kan inte förklara så bra men gå in i FAQ tråden och titta under "bilder på boxar" där finns både R2 och R1 bilder (tror jag).
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tob » mån jul 05, 2004 21:30

Jag tror man kan lämna in spelaren på en verkstad om man inte hittar några instruktioner. Vad det kostar har jag ingen aningen om. Men 200-300 får du säkert räkna med.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Illyria » mån jul 05, 2004 22:04

2-300 är egentligen inte så dyrt för att få spelaren fixad, de pengarna går ju snabbt att "tjäna in" på att köpa billigare reg1 filmer :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Vampir3_SlayYer » mån jul 05, 2004 22:08

Illyria skrev:2-300 är egentligen inte så dyrt för att få spelaren fixad, de pengarna går ju snabbt att "tjäna in" på att köpa billigare reg1 filmer :)


Okej.. mm d e ju inte så dyrt.. fast jag tycker inte att angel region 1 boxarna e fina.. satt jag sak nog köpa region 2 istället... fast buffy region 1 e fiinast dom boxarna tycker jag. fast jag har ju redan alla 7 buffy säsonger. hihi :P kraaam
Användarvisningsbild
Vampir3_SlayYer
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 27 jun 2004

Inläggav Illyria » mån jul 05, 2004 23:07

Vampir3_SlayYer: Buffy region 1 och Angel region 1 har samma utseende på förpackningarna, borde de då inte vara lika snygga? ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Vampir3_SlayYer » tis jul 06, 2004 14:42

Illyria skrev:Vampir3_SlayYer: Buffy region 1 och Angel region 1 har samma utseende på förpackningarna, borde de då inte vara lika snygga? ;)


jag köper inte buffy region 1 heller. jag tyckerb inte att region ett boxarna va nå snygga.. nrä man skulel väckla ut dom o så.. nää d vill jag inte ha!! hähä.. kram
Användarvisningsbild
Vampir3_SlayYer
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 27 jun 2004

Inläggav Mr. Angelus » lör sep 11, 2004 23:19

har en fråga angående webhallen.com Det gäller Angel boxarna (uk import) säsong 3 och 4 har svensk text men inte 1 och 2. Varför?? Dem är alla reg. 2...

en annan fråga också, vad är det för skillnad på UK import och USA import? jag menar förutom den påtaglia prisskillnaden...

Tack på förhand! :)
Buffy: "You don't know what feelings are."
Spike: "I damn well do! I lie awake every night."
Buffy: "You sleep during the day!"
Spike: "Yeah, bu-- You are missing the point."
Användarvisningsbild
Mr. Angelus
Minion
 
Inlägg: 69
Blev medlem: 07 sep 2004
Ort: Karlskrona

Inläggav Zaxx » sön sep 12, 2004 11:57

R2UK boxarna har inte Svensk text på S1 o S2... det är så det är :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Pazuzu » mån sep 13, 2004 17:57

Jag var inne på Play.com och såg att fr.o.m. 18/10 kostar Angel säsong 1-4 £37.99 till skillnad mot förut (£59.99). :) Även Buffy säs. 2-7 är nedsatt till £37.99. Säsong 1 kommer att kosta £26.99.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav jj » tor sep 23, 2004 15:23

är dessa "nya" promotion editions av buffy/angel identiska med de gamla versionerna ?
http://play.com/play247.asp?page=promo&R=R2&id=706
jj
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 13 feb 2004

Inläggav Johannah » mån sep 27, 2004 19:05

Såg dem jag med. Köpa köpa köpa!

Men vad menas egentligen med "promotion editions"?
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Nästa

Återgå till Shopping



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron