Buffy dvd utgår från de svenska DVD-butikernas sortiment

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Inläggav Illyria » sön nov 21, 2004 16:22

Jag vet inte säkert, men har det inte tidigare nämnts att det ska vara nån slags digipak? Det låter bekant.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tinkerbelle » sön nov 21, 2004 18:53

det här är lite konstigt..
på Ginza och discshop ser tex s6 boxen ut såhär:
Bild
men på cdon ser det iaf ut som s6-7 är i bokform,resten av boxarna där ser ut som de andra..
Är det cdon som satt ut fel bilder?
för alla boxarna borde ju vara i samma stil.
eller?
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav Illyria » sön nov 21, 2004 18:57

På förra sidan finns det en stor bild på de kommenade boxarna och de ser ut som på Discshop och Ginza, inte CDON. T ex Discshop är de jag litar på att ha rätt bilder.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tinkerbelle » sön nov 21, 2004 19:39

jag tror nog också på discshops bilder,där har dom ju bilder på baksidan också.
undrar varför cdon lagt ut dom andra bilderna..
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav VelocityBoy » sön nov 21, 2004 19:43

Tinkerbelle skrev:jag tror nog också på discshops bilder,där har dom ju bilder på baksidan också.
undrar varför cdon lagt ut dom andra bilderna..


För att de är ett uselt och slarvigt företag... de är ökända i skivköpar kretsar ha den absolut sämsta ordningen på sitt lager.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Tinkerbelle » sön nov 21, 2004 19:44

VelocityBoy skrev:
Tinkerbelle skrev:jag tror nog också på discshops bilder,där har dom ju bilder på baksidan också.
undrar varför cdon lagt ut dom andra bilderna..


För att de är ett uselt och slarvigt företag... de är ökända i skivköpar kretsar ha den absolut sämsta ordningen på sitt lager.


okej,där kom svaret..
fast när jag har beställt därifrån så har grejorna alltid kommit rätt snabbt.
iofs bara 3 gånger,men ändå.
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav Illyria » sön nov 21, 2004 19:44

Fast helt värdelösa är inte CDON ändå, jag brukar handla skivor där ibland. Fast något annat vet jag inte om jag skulle våga köpa ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav VelocityBoy » sön nov 21, 2004 19:47

Illyria skrev:Fast helt värdelösa är inte CDON ändå, jag brukar handla skivor där ibland. Fast något annat vet jag inte om jag skulle våga köpa ;)


Själv minns jag med värme de två Pastels singlarna som fanns i lager och skulle levereras inom 24 h men som sedan visade sig vara utgångna och aldrig skulle komma in igen...

Nu har jag inte handlat ifrån dem på ett tag iofs (av förklarliga skäl) och tydligen har ju amazon tagit över deras lagerfunktion så kanske är de bättre numera.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Tinkerbelle » sön nov 21, 2004 19:53

VelocityBoy skrev:
Illyria skrev:Fast helt värdelösa är inte CDON ändå, jag brukar handla skivor där ibland. Fast något annat vet jag inte om jag skulle våga köpa ;)


Själv minns jag med värme de två Pastels singlarna som fanns i lager och skulle levereras inom 24 h men som sedan visade sig vara utgångna och aldrig skulle komma in igen...

Nu har jag inte handlat ifrån dem på ett tag iofs (av förklarliga skäl) och tydligen har ju amazon tagit över deras lagerfunktion så kanske är de bättre numera.


man kan ju alltid hoppas..
min s7 box har dom i alla fall skickat nu,skönt.
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav Illyria » sön nov 21, 2004 20:05

VelocityBoy skrev:Själv minns jag med värme de två Pastels singlarna som fanns i lager och skulle levereras inom 24 h men som sedan visade sig vara utgångna och aldrig skulle komma in igen...

De har ju inte ett fysiskt lager av precis allt, utan de påstår sig kunna beställa det åt dig från distributörerna... alltför obskyra saker avstår jag från att beställa hos dem för de säkert inte kan fixa dem ändå men de har faktiskt blivit bättre än de var för ett par år sedan. Beställer du nyare saker brukar det inte vara något problem.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav VelocityBoy » mån nov 22, 2004 0:27

Illyria skrev:Beställer du nyare saker brukar det inte vara något problem.


Jag köper så få nya skivor att jag tjänar på att köpa dem i affären direkt så det blir inte mycket Ginza, CDon mfl numera.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Tinkerbelle » mån nov 22, 2004 16:00

Nu har den kommit iaf.
Först var det ett någorlunda fint pappersfodral.
så drar man ut själva boxen,och självklart är det en lika ful plastbox som dom gamla.. :evil: '
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav VelocityBoy » mån nov 22, 2004 16:11

Tinkerbelle skrev:Nu har den kommit iaf.
Först var det ett någorlunda fint pappersfodral.
så drar man ut själva boxen,och självklart är det en lika ful plastbox som dom gamla.. :evil: '


Tråkigt att höra men pappersboxen kommer ju att göra att den blir fin i hyllan iaf.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Illyria » mån nov 22, 2004 16:18

Tinkerbelle skrev:Först var det ett någorlunda fint pappersfodral.
så drar man ut själva boxen,och självklart är det en lika ful plastbox som dom gamla.. :evil: '

Är det en enda plastbox för hela säsongen eller är det de gamla boxarna inne i slipcaset?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tinkerbelle » mån nov 22, 2004 16:45

Illyria skrev:
Tinkerbelle skrev:Först var det ett någorlunda fint pappersfodral.
så drar man ut själva boxen,och självklart är det en lika ful plastbox som dom gamla.. :evil: '

Är det en enda plastbox för hela säsongen eller är det de gamla boxarna inne i slipcaset?


en enda för hela säsongen
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav Illyria » mån nov 22, 2004 17:13

Tinkerbelle skrev:en enda för hela säsongen

Trist ändå, när de lyckas med snygga utsidor så skiter de i resten typ.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Pazuzu » mån nov 22, 2004 17:43

Lite OT: Fraktfri vecka på CDon.com den här veckan! :) Får väl passa på att köpa några skivor, kanske.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Illyria » mån nov 22, 2004 17:48

Pazuzu: letade just info om detta, jag verkar inte ha fått veckans nyhetsbrev ännu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tinkerbelle » mån nov 22, 2004 17:55

Illyria skrev:
Tinkerbelle skrev:en enda för hela säsongen

Trist ändå, när de lyckas med snygga utsidor så skiter de i resten typ.


joo..men det är ju i alla fall innehållet som är viktigast.
men dom kunde faktist ha lagt ut lite mer arbete på själva boxen.
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav MTL » mån nov 22, 2004 19:54

Är det något som skiljer de nya från de gamla, förutom att det bara är en box och ett nytt omslag?
Hunk can mean a lot of things..bad things
Användarvisningsbild
MTL
Minion
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 28 jul 2004
Ort: Linköping

Inläggav caffeineaddict » mån nov 22, 2004 19:57

MTL: Billigare, men annars kan jag som vanligt svära till 99% på att det är samma skivor som tidigare.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav MTL » tis nov 23, 2004 19:11

Det är så trist! Jag ska försöka få tag i de engelska utgåvorna istället, dom har iallafall finare bilder =)
Hunk can mean a lot of things..bad things
Användarvisningsbild
MTL
Minion
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 28 jul 2004
Ort: Linköping

Inläggav Therealbuffy » mån nov 29, 2004 20:23

Nån mer som e grymt besviken på dom nya svenska boxarna? Står ingenstans va alla avsnitten heter lr va dom handlar om :x Dålit som fan tycker jag...
I`ve known you for two minutes and I can`t stand you.I really don`t feature you living forever.
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 aug 2004
Ort: Laholm

Inläggav RalfiParpa » mån nov 29, 2004 20:42

Therealbuffy skrev:Nån mer som e grymt besviken på dom nya svenska boxarna? Står ingenstans va alla avsnitten heter lr va dom handlar om :x Dålit som fan tycker jag...


Stämmer det? Kanske står i själva DVD-menyerna?
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Therealbuffy » mån nov 29, 2004 22:19

RalfiParpa skrev:
Therealbuffy skrev:Nån mer som e grymt besviken på dom nya svenska boxarna? Står ingenstans va alla avsnitten heter lr va dom handlar om :x Dålit som fan tycker jag...


Stämmer det? Kanske står i själva DVD-menyerna?


I DVD menyerna står d juh vad dom heter...men på själva boxen står d inte va avsnitten heter. Kunde juh gjort dom som UK boxarna... dom e fina :)
I`ve known you for two minutes and I can`t stand you.I really don`t feature you living forever.
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 aug 2004
Ort: Laholm

Inläggav Sparvid » tis nov 30, 2004 1:07

Står inte avsnittstitlarna på ryggen, precis som de tidigare boxarna? Tyckte det såg ut så i Discshoptidningen...
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Östersund

Inläggav Therealbuffy » tis nov 30, 2004 20:18

Sparvid skrev:Står inte avsnittstitlarna på ryggen, precis som de tidigare boxarna? Tyckte det såg ut så i Discshoptidningen...


Ne trodde oxå d skulle stå så men står bara "Buffy The Vampire Slayer season 3"
I`ve known you for two minutes and I can`t stand you.I really don`t feature you living forever.
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 aug 2004
Ort: Laholm

Inläggav Peak » tis nov 30, 2004 23:10

Fick säsong 6 & 7 av de nya svenska boxarna igår... Trodde jag äntligen skulle ha en komplett Buffy. Tyvärr var en skiva i säsong 6 repig (och Normal Again hackade tack vare det), dels hade en av pluttarna i mittenmojängen för en av säsong 7-DVD:erna pajat, så DVD:n har lekt frisbee inne i lådan. DVD:n funkar, men den lossnar hela tiden och har en massa myko märken på sig, vilket antagligen betyder att den pajar så småningom. Så det blir att skicka tillbaka båda boxarna..

*suck*

R2UK-boxarna är ju snyggare, men de här var ju så billiga att det inte gick att låta bli.. ;)
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav pelle » tor dec 09, 2004 18:35

Själv är jag ganska ny när det gäller Buffy, har följt serien på Kanal5 nu från säsong 4 och framåt. Har således inga av DVD-boxarna, men tänker se till att skaffa alla 7 säsonger så snart som möjligt. Får väl bli ett par säsonger nu och sen en i månaden eller nåt, för att man ska ha råd.

En sak jag funderar på är det här:
Det vekar som att säsong 1 och 2 inte finns i lager någonstans alls (inte som jag hittat iaf) och jag har hört att det blivit ett fel hos distibutören så att dessa fått samma artikelnummer som några helt andra filmer och att butikerna istället fått dessa filmer skickade till sig istället för Buffy-dvderna. Nån annan som hört något om detta?

För övrigt så tänker jag köpa boxarna på den lokala skivbutiken Widengrens, orka postorder. Dom är dessutom bara marginellt dyrare, 289kr för säsong 1 och 499kr/styck för resten.
"Jag har varit i många smutsiga knarkarkvartar i mina dagar, men din lägenhet tar fan priset. Och du knarkar inte ens."
Användarvisningsbild
pelle
Demon Fodder
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Lipton » fre dec 10, 2004 14:12

http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_produkt.php?lang=&id=41352&

Jag köpte s.1 från discshop nu i veckan, det står att den för tillfället inte finns i lager men det är bara och beställa så får man den när de fått in. Det tog ca 1 vecka innan jag fick hem min.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Föregående

Återgå till Shopping



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron