CD-WOW! - Tullvarning!

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Inläggav lois » ons apr 14, 2004 11:22

Jag fick hem Buffy s 7 idag utan tull (som vanligt), är det jag som har tur eller släpper tullen igenom en massa boxar?
Användarvisningsbild
lois
Minion
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 12 nov 2003

Inläggav Morgan.E » sön apr 18, 2004 10:24

Jag fick min Angel säsong 3 utan tull också....det jag märkte på packning var att dom inte hade angett värde som dom gör på dom "mindre" filmerna. Kanske därför dom slinker igenom,.
Morgan.E
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 10 jan 2004

Inläggav VelocityBoy » sön apr 18, 2004 10:40

Jag åkte dit när jag beställde Angel s4... otroligt irriterande iom att man beställer en r2 utgåva och åker dit. Så nu blir det play.com för mig även om jag iofs inte har några boxar kvar att köpa förrän Angel s5.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav JRT » tor apr 22, 2004 10:56

Lättnad! Idag har mina boxar kommit - Buffy s2-3 region 1, skickades i måndags och kom idag. Tullfritt med andra ord! :)
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav caffeineaddict » tis apr 27, 2004 0:41

JRT: Tufft! Och de har Six Feet Under: S1/R1 billigt nu... då kanske det är dags att ge CD-WOW! en chans till!

Förresten, ser någon annan den konstiga kopplingen att R1 men inte R2 kommer igenom tullen? Kan det helt enkelt vara så att de skickar R1-filmer från en plats inom EU?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav suprmicael » tis apr 27, 2004 6:51

caffeineaddict skrev:Förresten, ser någon annan den konstiga kopplingen att R1 men inte R2 kommer igenom tullen? Kan det helt enkelt vara så att de skickar R1-filmer från en plats inom EU?


Jag köpte Angel s1 R2 och s2 R1 och båda for smidigt förbi tullen. Jag ser heller ingen speciell skillnad på förpackningarna som skulle stödja din teori.
+++--100--+++
Användarvisningsbild
suprmicael
Minion
 
Inlägg: 112
Blev medlem: 13 mar 2004
Ort: Lekeberg

Inläggav caffeineaddict » tis apr 27, 2004 9:27

suprmicael: He, okej. Då var den väl helt enkelt felaktig. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav VelocityBoy » tis apr 27, 2004 9:59

caffeineaddict skrev:suprmicael: He, okej. Då var den väl helt enkelt felaktig. :)


R2 boxarna är dyrare vilket skulle göra tullen mer benägna att ta dem... det är min teori iaf.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav suprmicael » tis apr 27, 2004 16:15

VelocityBoy skrev: R2 boxarna är dyrare vilket skulle göra tullen mer benägna att ta dem... det är min teori iaf.


Jo, men bägge boxarna är märkta "No Declared Value", min adress och returadress i Malmö. R1 boxen är dessutom större (och större är ju dyrare :D ). Min teori är att man får betala tull på de boxar som tullen har tid att granska.
+++--100--+++
Användarvisningsbild
suprmicael
Minion
 
Inlägg: 112
Blev medlem: 13 mar 2004
Ort: Lekeberg

Inläggav caffeineaddict » tis apr 27, 2004 20:36

VelocityBoy: Nej, så kan det inte vara, för min The Graduate (R2) som är en vanlig DVD för cirka 70 spänn åkte dit.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis apr 27, 2004 20:40

Har den en Malmö-adress så blir det inte tull. Om de har återgått till detta istället för att skicka från Singapore så blir jag en glad lite campare. Fast min plånbok blir nog inte glad.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav kaos » tis apr 27, 2004 22:56

noike skrev:Har den en Malmö-adress så blir det inte tull. Om de har återgått till detta istället för att skicka från Singapore så blir jag en glad lite campare. Fast min plånbok blir nog inte glad.

men bor man i sthlm blir det tull eller??
Kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos
Användarvisningsbild
kaos
Big Bad
 
Inlägg: 1304
Blev medlem: 25 jan 2004
Ort: Capital Sthlm

Inläggav caffeineaddict » tis apr 27, 2004 22:58

kaos: Med "Malmö-adress" menar noike att paketen ibland har SKICKATS från Malmö. Det är nog lika stor tullrisk vart du än bor i Sverige. Alla de utländska paketen kommer in via Arlanda ändå verkar det som.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav kaos » tis apr 27, 2004 23:00

okej och de är då det blir tull
Kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos
Användarvisningsbild
kaos
Big Bad
 
Inlägg: 1304
Blev medlem: 25 jan 2004
Ort: Capital Sthlm

Inläggav caffeineaddict » tis apr 27, 2004 23:06

kaos: Njae, det är då det KAN bli tull... ingenting är 100% säkert och Tullen har inte tid att förtulla varenda paket.

Jag tänkte iaf pröva att köpa en R1:a från CD-WOW! snart (efter att jag har skaffat en ny mobil... *grumble grumble*) och se hur det går med tullen då...

Och så att ingen missar det: Om du tänker köpa något för under 200 svenska kronor så behöver du inte betala någon tull. Däremot blir det ändå förseningar ifall tullen tar paketet och först måste KOLLA om det kostar under 200 kronor.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav kaos » tis apr 27, 2004 23:50

okej tack caffeine :D
Kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos
Användarvisningsbild
kaos
Big Bad
 
Inlägg: 1304
Blev medlem: 25 jan 2004
Ort: Capital Sthlm

Inläggav Giles » sön maj 02, 2004 20:01

Jag fick hem Buffy säsong 2 (R1) i fredags och slapp tullen igen, har aldrig åkt på tull hos cd-wow fast ja ska ändå hålla mig till axelmusic =)
Användarvisningsbild
Giles
Minion
 
Inlägg: 457
Blev medlem: 08 mar 2004
Ort: Göteborg

Inläggav JRT » ons maj 05, 2004 8:04

Nu har man fått pröva på CD-WOW:s service också. En skiva i ena boxen var trasig, ett snabbt mail till CD-WOW och nu har de skickat en ny box. Jag skall bara sätta en lapp med deras adress över min på originallådan och skicka tillbaka boxen med den defekta skivan, behöver inte ens betala porto.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav suprmicael » ons maj 05, 2004 10:34

Ok, nu har Angel s3 R1 äntligen kommit. Som vanligt for den rakt förbi tullare och annat löst folk.
+++--100--+++
Användarvisningsbild
suprmicael
Minion
 
Inlägg: 112
Blev medlem: 13 mar 2004
Ort: Lekeberg

Inläggav sus@n » ons maj 05, 2004 10:39

JRT skrev:Nu har man fått pröva på CD-WOW:s service också. En skiva i ena boxen var trasig, ett snabbt mail till CD-WOW och nu har de skickat en ny box. Jag skall bara sätta en lapp med deras adress över min på originallådan och skicka tillbaka boxen med den defekta skivan, behöver inte ens betala porto.


låter mycket bättre än loadeds service (fick betala 100:- för att skicka)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav JRT » ons maj 05, 2004 11:01

sus@n skrev:låter mycket bättre än loadeds service (fick betala 100:- för att skicka)


Hm, var det inte i din box det var en skiva som inte ens hörde till Angel istället för den rätta? Riktigt klantigt, där kan man verkligen tycka att de borde betala portot. Det är ju deras fel. I mitt fall misstänker jag att skivan kanske skadats under transport, hela boxen var nämligen smått manglad vid ankomst och plasten kring den här skivan var spräckt. Inte deras fel med andra ord och ändå skickar de en ny box portofritt, det tycker jag är riktigt bra service.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav sus@n » ons maj 05, 2004 11:08

Jo så var fallet med min men de sa att jag var tvungen att stå för kostnaden. Cdwow låter bättre men så finns ju alltid tullrisken också..
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav sharatec » ons maj 05, 2004 11:43

Jag kanske är väldigt naiv, men borde det inte egentligen vara företagens skyldighet att stå för portot när man returnerar någonting defekt/felaktigt...?
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav sus@n » ons maj 05, 2004 11:48

jo det står så i loadeds policy men de skrev till mig att den inte gällde längre.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav sus@n » ons maj 05, 2004 11:48

jo det står så i loadeds policy men de skrev till mig att den inte gällde längre.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tob » tor maj 06, 2004 15:34

Cd-wows kundservice är av yppersta klass. Alltid snabba. Minns att i min Alias S1 var det två exemplar av femte skivan och ingen sjätte skivan. Ett par minuter efter mitt mail låg det en ny alias box i min orderstatus. När de hade fått tillbaka den fick jag en bekräftelse samt en rabattkod.

Har aldrig beställt något från cd-wow över 200 de senaste 4 månaderna, sen det kom fram med tullrisk. Men att dömma av denna tråden så verkar ju riskerna inte vara så stora. De är ju ändå en hundring billigare än tex. Axelmusic.
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav JRT » mån maj 10, 2004 13:31

Nu har jag fått min nya säsong 2-box, det gick snabbt och utan problem. Den här gången tänker jag förstås prova alla skivor direkt, men jag tror inte det skall vara några fel - den här boxen ser mycket nyare ut och alla skivor är till synes helt oskadade.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav gaspode » mån maj 10, 2004 14:29

Jag köpte två filmer från cd-wow i förra veckan, och de kom iaf utan tull idag.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » ons maj 12, 2004 11:40

Snart börjar det bli dags att beställa S3 av Buffy.

Jag vet att man har satt en gräns på 200 kr, vilket innebär att det finns en överhängande risk att beställa utgåvor för över 200 från cd-wow. Men jag har ändå läst en del i denna tråden om en hel del som har beställt både Angel och buffy boxar utan att tullen har varit på dem.

Hur är det? Är det mer regel än undantag att dem går igenom?
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav JRT » ons maj 12, 2004 12:52

Risken verkar ju inte vara särskilt överhängande om man dömer utifrån den här tråden... Samtliga boxar jag skickat efter från cd-wow, både nu och i höstas (allt som allt 7 stycken) har poststämplats i Malmö och även haft en lapp med "tack för att du handlade hos CD-WOW" - på svenska. Alla boxarna är beställda från cd-wow.com. Skickas de från Malmö är det ju ingen tullrisk, utan det är väl då de kommer från Hongkong. Frågan är om det är slumpen som avgör vartifrån de skickas...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

FöregåendeNästa

Återgå till Shopping



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron