CD-WOW! - Tullvarning!

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Inläggav Tob » ons maj 12, 2004 20:56

Jag slutade att beställa boxar från cd-wow när det blev klart att det var tullrisk. Någon gång i januari-februari. Däremot blev jag tvungen att låta dem skicka en ny alias box i mars. Den var mycket riktigt stämplad i Malmö. Detta var från .net sidan. Annars har jag bara beställt varor under 200 den senaste tiden och allihopa är stämplade i Singapore. Tack för att.....lappen är dock på svenska.

Kan det vara så att boxar och liknande skickas från Malmö?
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » lör maj 15, 2004 9:33

Tobbe_E: Har du behövt skicka in kvitton till Arlanda på de grejer från Singapore som kostat under 200 spänn, så att de kan kolla vad de egentligen kostar?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » sön maj 16, 2004 7:49

caffeineaddict: Nej, har beställt en hel del. Men är lite reserverad inför boxarna.
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » sön maj 16, 2004 10:33

Tobbe_E: Schysst! Då låter ju det onekligen lovande. Ska nog ta risken att betala lite tull och beställa en box snart bara för att se hur det går. De har ju 6FU-R1:orna till oslagbara priser just nu.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » sön maj 16, 2004 11:56

Vad är 6FU?
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » sön maj 16, 2004 12:40

Six Feet Under. Alldeles suverän TV-serie.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » sön maj 16, 2004 12:44

Då klarnade det.

En bra serie!
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Illyria » tor jun 07, 2007 16:15

Det här var en väldigt gammal tråd jag hittade nu och det har inget med tullvarning att göra, det har ju inte gällt på länge för CDWOW, men efter domstolsbeslutet funderar jag på om det fortfarande är en bra affär att handla från?

Om jag beställer något kommer jag få det eller kommer det bli något liknande som med DVDSoon, om någon minns hur struligt det blev för många.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » tor jun 07, 2007 16:22

Jag tror det kan bli problem eftersom de inte har så stort direkt lager. Med frusna konton kan de har svårt att skaffa i skivorna om jag förstått allt rätt. (Jag är verkligen ingen expert och kan inte ens spela en på Internet om det här.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » tor jun 07, 2007 16:43

noike skrev:Med frusna konton kan de har svårt att skaffa i skivorna om jag förstått allt rätt.

Vilket tydligen ska vara fel och humbug. Att kontona är frusna, även om jag inte kan ge en källa på det mer än ett inlägg på dvdforum.nu.

I övrigt lär affärerna fortgå som vanligt. Det ska överklagas och tills dess tänker dom tydligen hålla på i samma gamla stil.

Förutsatt att inget av ovanstående stycken också är humbug ser det åtminstone ut som om det ska vara lugnt att handla därifrån några år till.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor jun 07, 2007 16:47

adolvsson skrev:
noike skrev:Med frusna konton kan de har svårt att skaffa i skivorna om jag förstått allt rätt.

Vilket tydligen ska vara fel och humbug. Att kontona är frusna, även om jag inte kan ge en källa på det mer än ett inlägg på dvdforum.nu.

Ja men då så. Då bör det inte vara några problem.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tor jun 07, 2007 16:48

Motstridande uppgifter. Kanske ska vänta och se om någon annan som beställt får varorna. Jag hade visserligen lagt en beställning precis innan domstolsbeslutet och den dvdn har jag fått nu...

De har ju fortfarande bäst priser på en hel del varor, både skivor och filmer, som jag inte lyckas hitta billigare nån annanstans (t ex Ghibli-filmer).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Föregående

Återgå till Shopping



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron