Vilka sidor rekommenderar ni?

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Inläggav Illyria » sön jan 02, 2005 3:04

Cdwow skulle jag aldrig lita på att en vara kommer fram i tid. I princip varje gång jag beställt av dem har det varit någon försening pga att de inte har varan i lager.

Sen just runt jul är ju posten segare än vanligt också, men de brukar normalt sett svara på mail rätt snabbt ändå. Svarar de inte är det bara att maila igen...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav VelocityBoy » sön jan 02, 2005 12:10

Illyria skrev:Cdwow skulle jag aldrig lita på att en vara kommer fram i tid. I princip varje gång jag beställt av dem har det varit någon försening pga att de inte har varan i lager.


I mitt kompis gäng har det bara hänt en gång... iofs så beställer vi inte så mycket därifrån sedan min Angel s4 åkte dit i tullen.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav JRT » sön jan 02, 2005 13:10

För mig har det alltid gått väldigt snabbt att få leveranser från CD-WOW (vanligtvis inom en vecka) förutom en gång det trasslade med registreringen av beställningen. När jag väl mailade dem tog det ungefär en timme att få svar och boxen gick iväg samma dag. Har beställd därifrån 8 eller 9 gånger...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Matt » sön jan 02, 2005 13:28

Har också bara bra erfarenheter av cdwow. Men just nu verkar inte paynova fungera. Vill ju beställa Jersey Girl. 99 pix.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Yog-Sothoth » sön jan 02, 2005 14:13

CDON och Ginza är pålitliga favoriter om man skall beställa musik... vanligtvis går det att hitta billiga titlar om man jämför vad skivor kostar på de två sajterna.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav dajacke » sön jan 02, 2005 15:32

Är det nån som vet var man kan köpa OMWF-notboken? Den med alla notblad till låtarna alltså. *duh* :?: Skulle vara tacksam om någon vet.
ANGEL: I'm in a meeting, Spike.

SPIKE: Oh, I'm sorry. I didn't care.



Bill Bailey: I'm a post-modern vegetarian. I eat meat - ironically.
Användarvisningsbild
dajacke
Minion
 
Inlägg: 143
Blev medlem: 11 feb 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Illyria » sön jan 02, 2005 18:23

Jag har inget emot att beställa från Cdwow men jag räknar också med att det kommer ta längre tid att få varan. Jag har nog köpt rätt mycket från dem (bl a 5 säsonger Buffy och rätt mycket skivor) och det är mest det senaste året som de inte alls lyckats med att leverera i tid. En försening på några dagar är inget, men när det blir 3-4 veckor är det mer irriterande.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav jvc_man » ons jan 05, 2005 3:16

Varnar för att dvdboxar "lätt" går sönder i transporter från utlandet (cdwow etc.). Discshop har inte heller någon bra förpackning åt dem = går lätt sönder. Det bästa sättet att köpa boxar é i butik, i a f om man vill ha dem i mint skick, där kan man granska dem innan man väljer/köper dem. Det är det jag gillar med vanliga butiker.
Enkla dvdförpackningar är oftast hela vid köp över nätet! =)

* Kungsan (videomix.se/com)
* Kvarn Video (Malmö)
* discshop.se
* loaded247.com
* play.com
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav noike » ons jan 05, 2005 3:43

jvc_man skrev:Det bästa sättet att köpa boxar é i butik, i a f om man vill ha dem i mint skick, där kan man granska dem innan man väljer/köper dem.

Hur boxen ser ut spelar ingen roll så länge skivorna fungerar. Jag är mer intresserad i mest antal dvd för pengarna -- vilket gör butiker till ett dåligt val.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav jvc_man » ons jan 05, 2005 10:56

noike skrev:
jvc_man skrev:Det bästa sättet att köpa boxar é i butik, i a f om man vill ha dem i mint skick, där kan man granska dem innan man väljer/köper dem.

Hur boxen ser ut spelar ingen roll så länge skivorna fungerar. Jag är mer intresserad i mest antal dvd för pengarna -- vilket gör butiker till ett dåligt val.


Spelar ingen roll? Om min box skulle ex. trilla ner från hyllan och bli skadad (repig, bucklor, trubbade hörn) så är det nästan bud på att sälja den på Tradera och köpa om boxen.
Butiker är det bästa valet i o m att man kan studera/granska de artiklarna man vill köpa samt så kan de flesta (bra) butiker köpa in det som man vill ha.

Mvh
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav virve » fre jan 07, 2005 14:58

Nyligen köpte jag en Buffybox från CD-wow som jag var tvungen att betala tull på. :evil: 170 spänn extra!
Innan dess har jag vid olika tillfällen köpt tre boxar från CD-wow, och då har jag sluppit tullavgift.

Min favorit är Discshop. Relativt billigt och varorna leveras redan nästa dag. Skitbra! :)
Användarvisningsbild
virve
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: Uppsala

Inläggav jvc_man » fre jan 07, 2005 17:23

virve skrev:Nyligen köpte jag en Buffybox från CD-wow som jag var tvungen att betala tull på. :evil: 170 spänn extra!
Innan dess har jag vid olika tillfällen köpt tre boxar från CD-wow, och då har jag sluppit tullavgift.

Min favorit är Discshop. Relativt billigt och varorna leveras redan nästa dag. Skitbra! :)


Ush, beklagar tragedin! Inte roligt med tullavgift!
Discshop é mycket bra men favoriten/favoriterna är vanliga butiker där jag själv tar hand om transporten hem! ;)
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav noike » fre jan 07, 2005 20:17

virve skrev:Min favorit är Discshop. Relativt billigt och varorna leveras redan nästa dag. Skitbra! :)

Discshop är bara billigt på rea och lågpris, nya saker och tv-serier tycker jag de är riktigt dyra på.

jvc_man: jag bryr mig om innehållet, inte omslagspapper. Om en dvd-box är lite kantstött gör mig ingenting alls.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav virve » fre jan 07, 2005 23:48

jvc_man skrev:Ush, beklagar tragedin! Inte roligt med tullavgift!


Verkligen inte. Måste man betala tull om man beställer varor ifrån Axelmusic?
Användarvisningsbild
virve
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: Uppsala

Inläggav caffeineaddict » fre jan 07, 2005 23:54

virve: Näpp, Axel är tullsäkert då de skickar inifrån EU.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav jvc_man » lör jan 08, 2005 3:07

virve skrev:
jvc_man skrev:Ush, beklagar tragedin! Inte roligt med tullavgift!


Verkligen inte. Måste man betala tull om man beställer varor ifrån Axelmusic?


Axelmusic ligger i Danmark, goda grannar har ej tull! ;)
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav Yog-Sothoth » lör jan 08, 2005 5:08

dnakmark
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Tam » lör jan 08, 2005 10:08

dajacke skrev:Är det nån som vet var man kan köpa OMWF-notboken? Den med alla notblad till låtarna alltså. *duh* :?: Skulle vara tacksam om någon vet.


http://www.internetbokhandeln.se/_11492 ... 67973.html
Noter finns i den.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Zaxx » sön jan 09, 2005 19:15

Habegär!... NU!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Sparvid » ons jan 12, 2005 15:50

Kan ju skriva här istället för att starta en ny tråd.

Såg att The Scythe från Factory X tydligen kommit tillräckligt nära ett releasedatum att den syns till på säljsidor. Nu undrar jag var man kan få tag på denna billigast. Såg några engelska sidor med väldigt högt pris, men samtidigt kan man ju få en massa tull från USA... :?

För att börja, Cinequest har den för $275 (+ frakt och sånt), nån billigare?
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Östersund

Inläggav Hazze » ons apr 13, 2005 10:12

Detta kanske är helt fel tråd men iallafall, jag är ute efter den holländska utgåvan av Alias s. 3. Finns det några sidor som ni kan rekomendera?

Har hittat den på http://www.freerecordshop.nl där dem tar 49.99 €. Någon som har beställt därifrån innan?
Hazze
Demon Fodder
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 05 feb 2005

Inläggav Tob » ons apr 13, 2005 16:15

Tveksamt att du får något napp här om din fråga angående affären, men annars så kan du kolla på http://www.dvdforum.nu.

Får man fråga varför du är ute efter den hollänska utgåvan?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Hazze » ons apr 13, 2005 17:19

Tob skrev:Får man fråga varför du är ute efter den hollänska utgåvan?


Anledningen är att det finns svensk text, men jag tror nog nu att jag väntar på den engelska utgåvan eftersom det förmodligen även är svensk text på den...
Hazze
Demon Fodder
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 05 feb 2005

Inläggav AKS » tor nov 24, 2005 22:58

Jag tror att detta diskuterats nånstans, men jag lyckas inte hitta det...

Ang. Axel Music, jag firar min enorma Trissvinst (1000 kronor... :)) med att förhandsboka den äckligt fula R1:an hos dem. när drar de penningarna? Nu eller senare? Jag hade hoppats på nu eftersom jag knappast lär komma ihåg att ha 230 kronor kvar på kontot den 20:e.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor nov 24, 2005 23:09

AKS skrev:Ang. Axel Music, jag firar min enorma Trissvinst (1000 kronor... :)) med att förhandsboka den äckligt fula R1:an hos dem. när drar de penningarna? Nu eller senare?

Senare. De enda som man har möjligheten att dra direkt på hos dem är när det är två månaders förbokning och man kan få en voucher på 10% av priset.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Binchy » tor nov 24, 2005 23:09

AKS skrev:Jag tror att detta diskuterats nånstans, men jag lyckas inte hitta det...

Ang. Axel Music, jag firar min enorma Trissvinst (1000 kronor... :)) med att förhandsboka den äckligt fula R1:an hos dem. när drar de penningarna? Nu eller senare? Jag hade hoppats på nu eftersom jag knappast lär komma ihåg att ha 230 kronor kvar på kontot den 20:e.


Tror att de brukar drar pengarna när de skickar varan.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav AKS » tor nov 24, 2005 23:13

Tack för svaren. Oj, oj, oj... Hur ska detta gå? Är det så att de skickar varan ett par dagar innan eller precis på releasedatum? Kommer inte att ha pengar kvar på kontot så nära jul så jag måste göra en överföring från ett annat konto då det börjar närma sig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor nov 24, 2005 23:17

AKS skrev:Tack för svaren. Oj, oj, oj... Hur ska detta gå? Är det så att de skickar varan ett par dagar innan eller precis på releasedatum? Kommer inte att ha pengar kvar på kontot så nära jul så jag måste göra en överföring från ett annat konto då det börjar närma sig.

De skickar när de får in den. Vilket kan vara när som helst egentligen. De håller inte riktigt så hårt på "får ej skickas innan"-datumen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » fre nov 25, 2005 8:06

Ja, det är ju på ett sätt bra, men att behöva komma ihåg att ha pengar på kontot hela tiden... =)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav under_your_spell » lör jun 03, 2006 19:50

hej..tänkte slänga in en fråga här; axelmusic är väl tullfritt?..men finns det nån annan slags extrakostnad som tillkommer någonstans? som jättedyr frakt eller liknande? har verkligen ingen koll på sånt där alls.
menmen..vore tacksam för svar :)
under_your_spell
Demon Fodder
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 19 okt 2004

FöregåendeNästa

Återgå till Shopping



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron