Buffy-kläder?

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Buffy-kläder?

Inläggav Oncemorewithfeeling » mån okt 16, 2006 22:22

Jag tycker att en del av kläderna hon har på sig som Buffy är råläckra, andra är mer eller mindre konstiga. Jag tycker att det borde gå att köpa Buffy-kläder liksom. Visst finns det liknande (har själv hittat en urläcker skinnjacka som skulle kunna vara ett Buffy-plagg, på en affär här i Kanada där jag tillfälligt befinner mig). Men säljs inte kläderna eller sparas de i någons loge? Fick SMG behålla dem? Vad hände med alla otaliga kläder som användes under inspelningarna?

Jag är i alla fall väldigt keen på att lägga mina mittens på dem.
Oncemorewithfeeling
Demon Fodder
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 16 okt 2006

Re: Buffy-kläder?

Inläggav LWes » mån okt 16, 2006 22:37

Oncemorewithfeeling skrev:Men säljs inte kläderna eller sparas de i någons loge? Fick SMG behålla dem? Vad hände med alla otaliga kläder som användes under inspelningarna?

Efter serien slutade auktioniserades massvis av kläder som använts i serien såväl som massvid av andra props bort på eBay.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Oncemorewithfeeling » tor okt 19, 2006 1:36

Lwes - Aha, så lite sent kanske. Tråkigt.
Oncemorewithfeeling
Demon Fodder
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 16 okt 2006

Inläggav anjaladu » fre okt 20, 2006 4:31

Oncemorewithfeeling skrev:Lwes - Aha, så lite sent kanske. Tråkigt.


Njaa, det säljs nog lite sånt hela tiden på ebay. Så för sent är det nog inte.
Användarvisningsbild
anjaladu
Demon Fodder
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 02 okt 2006
Ort: Åland (bor i Västerås)

Inläggav Averno » lör nov 18, 2006 8:13

Tja. Jag ser att Willows dressfrån The Wish och Doppelgangland Ligger ute igen. :)

Jag var länge spekulant på den men backade till slut och satsade på det billigare alternativet med Spikes medaljong..

Jag ser dessutom att dom höjt priset till $17.500 nu. Enligt forex dagskurs motsvarar det 126 665,00 SEK. Jag hade nere priset på 100 000,00 SEK när vi förhandlade så dom är inte omedgörliga..

Dom var ute efter mina "Willow tänder" ett tag men gav sig till slut när dom insåg att dessa var en av mina käraste ägodelar. :D

Men det är bara att titta in med jämna mellanrum för det dyker som sagt upp lite kläder då och då..
~~From beneath you, it devours~~

Min DVDsamling
Användarvisningsbild
Averno
Minion
 
Inlägg: 170
Blev medlem: 06 okt 2006
Ort: Nödinge

Inläggav A bear » lör nov 18, 2006 10:19

Averno skrev:Tja. Jag ser att Willows dressfrån The Wish och Doppelgangland Ligger ute igen. :)

Jag ser dessutom att dom höjt priset till $17.500 nu. Enligt forex dagskurs motsvarar det 126 665,00 SEK. Jag hade nere priset på 100 000,00 SEK när vi förhandlade så dom är inte omedgörliga..

:eek: Gosh, look at those.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tinwiel » lör nov 18, 2006 13:07

100 000!!!!! :eek:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav MTL » lör nov 18, 2006 16:06

jisses.. den var uppe i ett högt pris...
Hunk can mean a lot of things..bad things
Användarvisningsbild
MTL
Minion
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 28 jul 2004
Ort: Linköping

Inläggav noike » lör nov 18, 2006 16:50

Tinwiel skrev:100 000!!!!! :eek:

Tänk vad mycket kebabrullar man kan köpa för dem. Eller nötter. Eller "och" nötter. Kebabrullar, nötter och juice.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Binchy » lör nov 18, 2006 17:38

noike skrev:
Tinwiel skrev:100 000!!!!! :eek:

Tänk vad mycket kebabrullar man kan köpa för dem. Eller nötter. Eller "och" nötter. Kebabrullar, nötter och juice.


...och sprit, och vin och dvd-filmer, och projektorer, och lampor till projektorer, och muminmuggar...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav noike » lör nov 18, 2006 17:50

Binchy skrev:
noike skrev:
Tinwiel skrev:100 000!!!!! :eek:

Tänk vad mycket kebabrullar man kan köpa för dem. Eller nötter. Eller "och" nötter. Kebabrullar, nötter och juice.


...och sprit, och vin och dvd-filmer, och projektorer, och lampor till projektorer, och muminmuggar...


Eller en riktig gitarr.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » lör nov 18, 2006 18:07

eller vafan.. en bil! betala av på csn! (ok, jag är skyldig dom mer än så men ändå) En skitstor tv! Ja, massor med nötter! Äta på resturang! En ny dator! Satsumas! eller man kan åka ner till Spanien och plocka småcitrusen själv! Åka på spa! Ha många BF-träffar över hela Sverige! Tokigt mycket man skulle kunna göra för 100 000...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Binchy » lör nov 18, 2006 18:12

Apropå stora summor;

Vi var på det nya Media Markt ute i Sisjön idag och där hade de en storbilds-TV för 799990 kronor. Vi var mååånga som stod och räknade siffrorna i det priset. Och en man sa, träffande nog, "imagine that thing falling off the wall..."

Fem stycken Yarisar, eller en TV-skärm? Hm, ska fundera på det...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav adolvsson » lör nov 18, 2006 19:38

Mm. Jag skulle kunna betala av min CSN-skuld, köpa en ny dator och en massa nötter för 100000kr...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm


Återgå till Shopping



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron