Wacom Intuos3

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Wacom Intuos3

Inläggav Simon » ons jul 26, 2006 13:51

Jag vet inte var detta inlägget bäst passar, men jag chansar på shopping.

Hur som helst, jag är i färd med att köpa en ny och bättre tablet, så jag vänder mig till designsnubbar och snubbinnor här på forumet och undrar om man *bör* köpa en widescreen-anpassad variant eller en vanlig.

Saken är den att jag uteslutande arbetar på min dator nu (har förpassat allt spelande och filmtittande till tevehörnan) och jag har således ingen användning för en widescreen-monitor egentligen, men om det är på allmänt intåg i en utsträckning som snart kommer sålla ut vanliga 4:3-skärmar så kanske man står med byxorna nere sen om man köper en vanlig?

Jag har inte alls följt trenderna mer än att jag märkt att widescreenskärmar är ganska vanligt nu, men är de gamla på väg ut i designsammanhang?

Mitt omedelbara intryck är att det verkar korkat att ha widescreen-format på en arbetsyta, men jag är ingen expert.

Det handlar ju om stora pengar så jag vore tacksam för svar. :)

EDIT: Haha, jaja, halsdarrig som jag är så kastade jag mig över den sista Webhallen hade i lager. 4:3-aspekt, widescreen får helt enkelt ta sig i brasan. :D
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav noike » ons jul 26, 2006 15:29

Widescreen och 4:3 är på väg ut. Cintiq 21UX -- som tyvärr är ruskgt dyr. Men jag vill ha en. Jag fyller år snart *hint, hint, nudge, nudge* Ehh, nehe. Skit i det då.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Simon » ons jul 26, 2006 15:40

Jag brukar visserligen lägga ett papper på min tablet så det blir trevligare friktion, men en såndär är onekligen väldigt häftig. :)
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö


Återgå till Shopping



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron