SÄLJES: Angel, S:1, IMPORT, R2, Sv.Text, 1000kr + frakt

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

SÄLJES: Angel, S:1, IMPORT, R2, Sv.Text, 1000kr + frakt

Inläggav Gnorq » mån mar 07, 2005 10:03

Hej!

Jag säljer den första säsongen av Angel. Det är en importerad upplaga av R2, och för ovanlighetens skull är det svensk text på den. Det är uppbyggd som en bok med ett fodral runt. Vad jag sett på bilder från R2UK så är det samma box.

Jag har endast sett igenom säsongen en gång, och är i utmärkt skick.

Pris: 1000kr + frakt.
S:1 UTAN sv. text import kostar 1129kr på Webhallen.

Bilder går att ordna, det är bara att kontakta mig så tar jag ett par foton. :D

//Gnorq[/b]
Gnorq
Demon Fodder
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 13 sep 2004

Inläggav caffeineaddict » mån mar 07, 2005 10:22

Jag tänkte bara informera dig om att 1000 kronor är en bra bit för mycket om du vill ha någon chans att sälja den boxen. Den kostar för tillfället strax under 500 kronor att köpa ny från Play, och då inklusive frakt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Gnorq » mån mar 07, 2005 10:24

Dock då utan svensk text, vilket är ett rejält plus i kanten om man nu vill ha den importerade versionen och är som mig, inte världens duktigaste på engelska.

//Gnorq
Gnorq
Demon Fodder
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 13 sep 2004

Inläggav Tob » mån mar 07, 2005 10:36

Gnorq skrev:Dock då utan svensk text, vilket är ett rejält plus i kanten om man nu vill ha den importerade versionen och är som mig, inte världens duktigaste på engelska.

//Gnorq


Frågan är väl vad det är för utgåva i så fall? Hur ser dem finska utgåvorna ut? det skall väl vara Svensk text på dem?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Gnorq » mån mar 07, 2005 10:38

Den är köpt från Finland ja. Kollade in boxarna igen från Webhallen och såg igen att de är av samma typ. Dock är den här med svensk text.

//Gnorq
Gnorq
Demon Fodder
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 13 sep 2004

Inläggav Binchy » mån mar 07, 2005 10:49

Förlåt mig Gnorq, jag kan bara inte låta bli. Jag förstår ju precis vad du menar, men det ser så roligt ut att det kliar i mina fingrar.

Jag har endast sett igenom säsongen en gång, och är i utmärkt skick.


du blev inte skadad av att se säsongen, det låter lovande. :D
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Gnorq » mån mar 07, 2005 10:54

Haha. Ja, ja, sitter inte och skriver annonser hela dagarna i ända. ^_^ :D

//Gnorq
Gnorq
Demon Fodder
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 13 sep 2004

Inläggav Ai » mån mar 07, 2005 11:11

AtS säsong 1 R2 med svensk text kostar 495 på discshop.se, och 499 på ginza. Så 1 000:- är nog lite högt pris.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Gnorq » mån mar 07, 2005 11:32

Det är inte samma typ av boxar..

//Gnorq
Gnorq
Demon Fodder
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 13 sep 2004

Inläggav Binchy » mån mar 07, 2005 11:41

caffeineaddict skrev:Jag tänkte bara informera dig om att 1000 kronor är en bra bit för mycket om du vill ha någon chans att sälja den boxen. Den kostar för tillfället strax under 500 kronor att köpa ny från Play, och då inklusive frakt.


Gnorq skrev:Dock då utan svensk text, vilket är ett rejält plus i kanten om man nu vill ha den importerade versionen och är som mig, inte världens duktigaste på engelska.

//Gnorq


Tycker dock att 500 kronor enbart för svensk text är lite väl häftigt. Det är bättre (och billigare) att se den en massa gånger med engelsk text och slå upp alla ord man inte förstår, så är man snart jätteduktig på engelska.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Gnorq » mån mar 07, 2005 13:36

Det förstås, men allt är relativt. Personligen brukar jag tycka att man inte hör alla ord så..

//Gnorq
Gnorq
Demon Fodder
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 13 sep 2004

Inläggav Binchy » mån mar 07, 2005 14:01

Gnorq skrev:Det förstås, men allt är relativt. Personligen brukar jag tycka att man inte hör alla ord så..

//Gnorq


Just därför ska man ha den engelska texten framme. Visst, alla ord i dialogen är inte med i texten, men man förlorar nog mindre på det än att följa översättarens tolkning av dialogen. Ytterst få översättare har tid (eller talang) nog att översätta skämt och klurigheter till något lika kreativt på svenska.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Sigge » mån mar 07, 2005 14:02

Gnorq skrev:Dock då utan svensk text, vilket är ett rejält plus i kanten om man nu vill ha den importerade versionen och är som mig, inte världens duktigaste på engelska.

//Gnorq
Ingen kommer köpa boxen av dig för 1000:- då det redan finns en på Discshop och många andra svenska butiker för runt 500 lappen, dvs halva priset. Även om boxen ser lite annorlunda ut är innehållet samma och dessutom är boxen man köper från butik helt ny och med garanti.
Slutats: Du kommer med största sannolikhet inte få boxen såld här om du inte sänker priset till butikspris.
Användarvisningsbild
Sigge
Demon Fodder
 
Inlägg: 27
Blev medlem: 19 sep 2004

Inläggav Noggster » mån mar 07, 2005 14:37

Sigge visar vart skåpet skall stå.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav jj » fre mar 25, 2005 21:40

och om man skulle vilja ha finska boxen med swe text, så kan man ju alltid köpa den från http://www.leffat.com/DVDinfo.aspx?id=14105 för ca 666 kr (ny, ej beg.)
jj
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 13 feb 2004


Återgå till Shopping



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron