DVD-spelare, köphjälp!

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

DVD-spelare, köphjälp!

Inläggav Langtry » mån okt 25, 2004 21:50

Har blivit lovad en DVD-spelare av mina föräldrar i present (tack mamma och pappa:)) men nu behöver jag lite tips om spelare. Har fått en prisklass på 2-3000 så det kan ju bli en hyffsad spelare antar jag.

Men som sagt, tips och råd?
Vill gärna att den kan spela DivX och XviD eftersom jag kommer att fula mig lite med en del filmer.

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav Zaxx » mån okt 25, 2004 21:52

Har hört mkt bra om Kiss spelarna, dessutom har de ju nätverkskort så du kan streama från datorn.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Langtry » mån okt 25, 2004 21:54

Är sugen på en KiSS men då säger pojkvännen att han vill ha en med sex utgångar bak så han kan koppla in stereo och grejer och det verkar inte finnas på KiSS

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav Zaxx » mån okt 25, 2004 21:55

Sex utgångar?.. fråga honom vad han menar? den har ju digital ut.. det räcker väl?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Langtry » mån okt 25, 2004 22:00

Nä säger han för han vill ha analog sourroundutgång men jag säger att det mest troligt inte blir en sådan. Det är nog svårt att välja spelare utan att behöva ta hans önskan i åtanke...Dessutom så bor han inte ens i samma stad som mig ännu så hans stereoprylar är långt från min DVDspelare än så länge.

Jag köper en spelare som verkar vettig så får man väl skaffa sig en reciever om det inte finns utgångar så det räcker =)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav Zaxx » mån okt 25, 2004 22:01

Precis.. mkt bättre.

Dessutom verkar Kiss vara en bra spelare. De säger mkt bra om den på dvdforum. Det enda jag hört som jag tycker är en nackdel, är att den skall ha svårt för "DvL" rippade Xvid o DivX.. synd...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Langtry » mån okt 25, 2004 22:10

Ja det lutar åt KiSS för mig.
Det är jättesvårt att bestämma sig :?

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav VelocityBoy » mån okt 25, 2004 22:15

Langtry skrev:Ja det lutar åt KiSS för mig.
Det är jättesvårt att bestämma sig :?


Vad är det för prisklass på den?

Generellt skulle jag rekommendera att man köper Pioneer eller Sony om man skall köpa billigt då de har sådana stordriftsfördelar att de kan tillverka dyrare (kvalité) spelare till lägre pris och därmed kan de även sälja till lägre pris.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Langtry » mån okt 25, 2004 22:19

Den billigaste KiSSen går på ca 1000 (Kiss DP-1000) sen så finns det en lite dyrare KiSS DP-1500s för ca 1700 och så ökar det.

En liten jämförelse:
http://se.pricerunner.com/sound-and-vis ... 187=132187

Sen om det finns nå'n modell som du rekomenderar i 2000-3000 kr-klassen av annat märke tar jag gärna emot tips =)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav VelocityBoy » mån okt 25, 2004 22:40

Langtry: Jag är inte bra på individuella spelare i de låga prisklasserna men vad man skall ge beror väl på hur länge man avser att ha spelaren skall det var en första spelare och sedan kanske köpa en dyrare (t ex en student som inte har råd men en lite dyreare) så kan en billig (runt 1 tkr) var bra men om man avser att ha den ett bra tag så skulle jag inte köpa en spelare för mindre än 2 tkr... har man surround m m skulle jag inte köpa en för mindre än 5 tkr.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Langtry » mån okt 25, 2004 22:50

Nu har jag tankar på att införskaffa en i prisklassen 2-3000 kr så det är kanske nå'n mellanklass.
Några tips? Kanske är lättare om man skippar surroundljudet, har inget att koppla in och vet ej när det kommer att finnas.

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav mattek72 » tis okt 26, 2004 1:05

Jag har en Lumatron 1020, den är visserligen billigare än din prisklass (ligger väl runt 1000kr nu kan jag tänka mig) men jag tipsar om den ändå eftersom jag inte haft några problem med den.

http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp?action=shth&forum=1&thread=105496&page=1#new
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Langtry » tis okt 26, 2004 22:24

Tackar för tipsen =)

Ok, nu har jag ringat in ett par som ser intressanta ut.

http://se.pricerunner.com/sound-and-vis ... 740=210740

Tankar eller kommentarer någon?

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav VelocityBoy » tis okt 26, 2004 22:32

Langtry: Rent spontant skulle jag ta Pioneer spelaren (du bör dock se till att den är regionsfri) med samma argument som tidigare (stort märke) i andra hand den dyrare Kiss spelaren då jag tror att du tjänar på att köpa kvalité.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Langtry » tis okt 26, 2004 22:34

VB, tackar för råden :)

Ska iväg och kika på Pioneeren och Philipsen imorgon hos nå'n lokal elektronikhandlare.

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav Illyria » tis okt 26, 2004 23:40

Jag hade valt den första Pioneer (DV-575AS Silver) och gjort den regionsfri, för den var snyggare än den andra Pioneer:en :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Langtry » ons okt 27, 2004 0:02

Illyria, du har rätt =)
Tänkte inte ens på att de såg olika ut, har mest läst tekniskt fakta.

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav Langtry » tor okt 28, 2004 18:37

Nu är en Pioneer DV-575AS inköpt.

Dags att börja koppla in :)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

dvd spelare

Inläggav Lila » mån dec 20, 2004 23:41

är det ingen här som tycker att det tar en jäkla tid o ladda skivorna i spelaren...eller är det bara jag som har dålig spelare..alt e sönder stressad...

dessutom kan jag inte stega fram när varningsrutan o bolagsreklamen kommer

så sammanlaggt tar det typ 1.5 min...lite lång tid om man vill hålla på o byta skivor för att kolla på favoritklipp....
Användarvisningsbild
Lila
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 13 dec 2004

Re: dvd spelare

Inläggav Yog-Sothoth » tis dec 21, 2004 0:27

Lila skrev:är det ingen här som tycker att det tar en jäkla tid o ladda skivorna i spelaren...eller är det bara jag som har dålig spelare..alt e sönder stressad...

dessutom kan jag inte stega fram när varningsrutan o bolagsreklamen kommer

så sammanlaggt tar det typ 1.5 min...lite lång tid om man vill hålla på o byta skivor för att kolla på favoritklipp....

Bolagsklippen är ju faktiskt låsta, det är inte meningen att man skall kunna hoppa förbi dem (vad jag vet).
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Re: dvd spelare

Inläggav VelocityBoy » tis dec 21, 2004 0:37

Mönsterstudenten Thomas skrev:Bolagsklippen är ju faktiskt låsta, det är inte meningen att man skall kunna hoppa förbi dem (vad jag vet).


Min spelare kan hoppa förbi dem... muy praktiskt.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Nyx » tis dec 21, 2004 0:50

Jag kan inte heller "spola förbi" dem men så fort texten kommer upp så trycker jag på meny-knappen och då stegar den fram till huvudmenyn. Trodde det funkade på de flesta spelare? Har du provat det, Lila?

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tis dec 21, 2004 1:33

nej det funkar tyvärr inte att hoppa över FBI-skit på de flesta DVD-spelare. Så otroligt meningslöst så man blir arg.
Film- och skiv-bolag älskar uppenbarligen idiotiska verkningslösa kopieringsskydd som bara är besvärande för betalande konsumenter.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav JRT » tis dec 21, 2004 1:46

Min spelare kan inte gå förbi FBI-tjatet på r1, däremot går det att gå direkt till menyn på alla r2.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Illyria » tis dec 21, 2004 1:56

gaspode skrev:nej det funkar tyvärr inte att hoppa över FBI-skit på de flesta DVD-spelare. Så otroligt meningslöst så man blir arg.
Film- och skiv-bolag älskar uppenbarligen idiotiska verkningslösa kopieringsskydd som bara är besvärande för betalande konsumenter.

FBI-saken har jag inget emot men när de kör annan reklam och skit innan du ens kommer till huvudmenyn till filmen, det blir jag arg och störd på.

Lägg i skivan, hämta något att dricka/fluffa till kuddarna och sen är det klart att börja titta ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Nyx » tis dec 21, 2004 1:57

Konstigt att min spelare kan gå direkt till menyn på både r1 och r2-dvd:er. Far min visste vad han gjorde när han köpte spelare till mig helt enkelt! :P

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis dec 21, 2004 2:13

Nyx skrev:Konstigt att min spelare kan gå direkt till menyn på både r1 och r2-dvd:er. Far min visste vad han gjorde när han köpte spelare till mig helt enkelt! :P

Vissa filmer tillåter det på alla spelare, men långt ifrån alla. Fast det låter som att du har haft rejält med tur och fått en icke-standard-spelare gjord för tittare. Bastard.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

dvd-trix

Inläggav Lila » tis dec 21, 2004 21:15

...alltså om man bara ska glo på ett avsnitt itaget är det ju skitsamma men det är störande jobbit när man vill hoppa mellan scener på olika skiver...

Ibland blir man på best of mode!! :P
Användarvisningsbild
Lila
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 13 dec 2004

Inläggav jvc_man » ons dec 22, 2004 1:53

Denon DVD-900 , fungera utmärkt, riktig bra ljud och superb bild!
De nyare modellerna som Denon "spottar" ut nu (kommer så förfärligt många olika modeller nu) är värdelösa, de har börjat satsa på kvantitet istället för kvalité. Förr i tiden (när min spelare köptet) så fanns endast min dvdspelare samt 4 andra ungefär.
En nackdel med den som jag märkt är att man inte får/kan hoppa fram när det kommer en del förtext/förscener etc.

Mvh
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Re: dvd-trix

Inläggav noike » ons dec 22, 2004 2:16

Lila skrev:...alltså om man bara ska glo på ett avsnitt itaget är det ju skitsamma men det är störande jobbit när man vill hoppa mellan scener på olika skiver...

Det där låter... konstigt. Har man börjat titta på ett avsnitt så är man ju fast till slutet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Nästa

Återgå till Shopping



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron