Kalender

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Kalender

Inläggav smg » tis okt 19, 2004 20:15

Hejsan :)
Jag är ett Stort SMG-fan och jag har sett på någon engelsk sida att det finns en SMG-kalender för år 2005. Finns det sånna att köpa i sverige?
Buffy: What about me? I love you so much... And I tried to make you go away... I killed you and it didn't help And I hate it! I hate that it's so hard... and that you can hurt me so much. I know everything that you did, because you did it to me. Oh, God! I wish that I wished you dead. I don't. I can't.
Användarvisningsbild
smg
Demon Fodder
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 07 sep 2004

Inläggav sharatec » tis okt 19, 2004 20:33

Jag är rätt säker på att den finns hos SF-bokhandeln: http://www.sfbok.se Hoppas att jag inte lurar dig nu...
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Pazuzu » tis okt 19, 2004 21:24

Jo, det stämmer. Jag beställde Buffy- och Spike-kalendern därifrån, men det ska även finnas en Angel-kalender.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Allycat » ons okt 20, 2004 11:52

Haha...
Vad lustigt. Fick hem kalendern i måndags!
(köpt på sfbok.se, 160:- inkl frakt)
Varje månad visar en stor idolbild (7 av 12 med SMG) och fyra småbilder.
Liten spoilervarning från 5:e säsongen dock:
Willow och Tara från Family
"You know; Buffy: sweet girl, not that bright"
Användarvisningsbild
Allycat
Minion
 
Inlägg: 93
Blev medlem: 14 sep 2004
Ort: Jönköping

Inläggav AKS » ons okt 20, 2004 19:00

Jag rekommenderar Angelkalendern. Den är mycket snygg.

Den har diskuterats här: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=1101 (Finns väl en spoiler i tråden, spoiler om en karaktär som medverkar i S5, men alla borde ju veta om vem det handlar om vid det här laget.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » ons okt 20, 2004 19:07

Var på SF bokhandeln i helgen. Buffy kalendern tyckte jag inte var nån höjdare det var blandade bilder från alla säsonger. Bilder som man sett 100 ggr. Angel kalendern däremot såg verkligen snygg ut.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Willowtree » ons okt 20, 2004 23:09

De hade precis packat upp båda kalendrarna + Spike kalendern när jag var på scifi bokhandeln för någon månad. Jag blev ju mycket sugen, men jag fick hålla mig till nån tidning då.....
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LadySlayer » lör okt 23, 2004 14:21

Vill ha Spike kalendern..

Går det att dregla över den? Är det bara fina bilder på spike i den? Jag har nämligen sett blider på spike, som är mindre smickrande.
Willow: I'll give Xander a call. What's his number? Oh, yeah, 1-800-I'm-Dating-A-Skanky-Ho.
Buffy: Meow!
Willow: Really? Thanks. I've never gotten a "meow" before.


Xander: I'm trying to see your point here Buff, but I guess it's a little to my left, 'cause I can't see it.
Användarvisningsbild
LadySlayer
Minion
 
Inlägg: 67
Blev medlem: 10 jul 2004
Ort: Uppsala

Inläggav sharatec » lör okt 23, 2004 15:10

LadySlayer skrev:Vill ha Spike kalendern..

Går det att dregla över den? Är det bara fina bilder på spike i den? Jag har nämligen sett blider på spike, som är mindre smickrande.


Det ska nog gå bra att dregla över den (nja, bilden när han har game-face är kanske inte direkt dregel-vänlig...), tror jag - tyckte själv att bilderna var okej, även om jag inte har tittat igenom dem så ruskigt noga.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Pazuzu » lör okt 23, 2004 15:48

Bilderna i den är från AtS och inte BtVS, ifall du undrar.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Magga » sön okt 24, 2004 18:24

Jag har köpt Buffy kalendern, eller ska få då, i julklapp :P
så har inte sett bilderna i den än
Finn vägg jag får nästa år :D (en Buffy-almanacka gör mycket åt en vägg)
Användarvisningsbild
Magga
Minion
 
Inlägg: 152
Blev medlem: 14 aug 2004
Ort: Åsbro

Inläggav Magga » mån nov 22, 2004 17:47

Själva SMG kalendern finns på adlibris, men är tillfälligt slut

http://www.adlibris.se/shop/product.asp ... 72F5KD2P0E
Användarvisningsbild
Magga
Minion
 
Inlägg: 152
Blev medlem: 14 aug 2004
Ort: Åsbro

Inläggav Calle » mån nov 22, 2004 20:40

Jag köpte spike kalendern på sf :)
Willow: "There were, you know, razor scooters and pictures of the vulcan lady on Enterprise."
Xander: "Ooh! I mean pff, nerds"
Användarvisningsbild
Calle
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 06 apr 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tinwiel » tis nov 23, 2004 13:22

Jag fick Spike-kalenderna i födelsedagspresent av en kompis, haha, hon börjar förstå mitt Buffy-beroende..

Jag tycker att kalendern var ok, men den var inte så där värst snygg,jag menar dom hade kunnat gjort den så mycket bättre. Bilderna på JM var "poserande bilder" som ofta såg lite tillgjorda ut, och ljussättningen hade kunnat gjort så mycket bättre. Under den stora bilden finns en liten bild ur Ats, som var mycket snyggare, och det hade varit bättre att ha den som stor bild istället och studio-bilden som liten bild. Sen så funderar jag på hur coolt det hade varit med riktigt snyggt tagna bilder på JM, kanske svartvita, eller med olika ljussättningar, tagna av en "duktig" fotograf. Mmmm...

Man kanske får göra en egen kalender, det finns ju nåt företag som gör såna om man skickar in bilder.. Nåt för nästa år kanske? Vi kan lämna in förslag på bilder, göra en egen Buffy-forum kalender, och sälja, man får säkert rabatt om man beställer många. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav sus@n » tis nov 23, 2004 16:35

Tinwiel skrev:Man kanske får göra en egen kalender, det finns ju nåt företag som gör såna om man skickar in bilder.. Nåt för nästa år kanske? Vi kan lämna in förslag på bilder, göra en egen Buffy-forum kalender, och sälja, man får säkert rabatt om man beställer många. :D


Underbar idé! Någon annan som håller med?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Pazuzu » tis nov 23, 2004 16:45

Låter som en jättebra idé, tycker jag!
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav yazze » tis nov 23, 2004 16:50

JA VILL HA EN BUFFYFORUM KALENDER :rolleyes:
*Rainbow Colors*
Användarvisningsbild
yazze
Scooby
 
Inlägg: 607
Blev medlem: 23 sep 2004
Ort: Darkness fall

Inläggav Tinwiel » tis nov 23, 2004 17:14

Börja leta bilder!! Vi har ett år på oss att hitta dom allra snyggaste bilderna! :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav yazze » tis nov 23, 2004 17:39

Tinwiel skrev:Börja leta bilder!! Vi har ett år på oss att hitta dom allra snyggaste bilderna! :D

Ojojoj kom just och tänka på hur extremt svårt/omöjligt de kommer bli för oss alla att ennas om dom 12 bästa bilderna.
*Rainbow Colors*
Användarvisningsbild
yazze
Scooby
 
Inlägg: 607
Blev medlem: 23 sep 2004
Ort: Darkness fall

Inläggav Tinwiel » tis nov 23, 2004 17:42

yazze: Haha, det kommer bli nästan omöjligt but I have faith in us! Vi skulle kunna ha en omröstning om bilderna, och sen ha vissa regler, som att inte bara bilder på Spike (eller...kanske :D ) och att alla huvudkaraktärer får varsin bild, och nån/några bilder med flera karaktärer på... Jag vet inte, men det kan funka tror jag. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav yazze » tis nov 23, 2004 17:44

Jo vi löser de nog på något sätt, och som sagt en buffy/angel katalog inte enbart spike :P , men varje "betydelsefull" karaktär får varsin bild? eller räcker de till de?

För om de är bara buffy så räker de nog men buffy och angel serien räcker de nog inte....
*Rainbow Colors*
Användarvisningsbild
yazze
Scooby
 
Inlägg: 607
Blev medlem: 23 sep 2004
Ort: Darkness fall

Inläggav Tinwiel » tis nov 23, 2004 17:51

Nja, du har nog rätt, det kanske är för få månader för det.. skapa fler månader? Nä, men det kanske inte går att genomföra, men en varsin bild åt Spike, Buffy, Willow, Angel, iallafall, sen kan man ju ta de bilder som är snyggast. Men som sagt, vi röstar om det.

Sen måste jag få säga att om vi ska rösta om det så måste man ändå få protestera om alltför "smaklösa" lättklädda bilder på skådisarna kommer med, (förutom Spike då, vadå dubbelmoral! ;) ) Nä, snygga, coola, vackra bilder, inte porriga! :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav yazze » tis nov 23, 2004 18:16

Ja Tinwiel ja är faktist rätt trött på dom porriga bilderna, kej kanske är kul och titta på men de är knappast buffy-style på dom som ja tycker att de ska vara, så de ska vara vackra, fina bilder är min åsikt
*Rainbow Colors*
Användarvisningsbild
yazze
Scooby
 
Inlägg: 607
Blev medlem: 23 sep 2004
Ort: Darkness fall

Inläggav Tinwiel » tis nov 23, 2004 18:46

Precis!! Dom är tröttsamma, det är inte såna bilder jag vill se på mina favvo-skådisar.

Gärna bilder ur serierna, om vi hittar några bra.

Men man kanske måste kolla med dom som gör kalendrarna först om det är ok att ta bilder från internet eller om dom har regler mot sånt, om det bara är "egen tagna-kort" som får användas. Jag har faktiskt ingen aning, den kalender som jag har sett, var bilder på min lillebror som min pappa och hans sambo hade tagit... Ska fråga dom vilket företag dom använde.

Men det är ju alltid bra med en ursäkt för att leta fina bilder på internet i vilket fall som helst. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Pazuzu » tis nov 23, 2004 18:52

Men bilderna bör väl ivarje fall vara högupplösta? Det kanske är dags för en egen tråd om en ev. BF-alamanacka? :?:
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Tinwiel » tis nov 23, 2004 19:10

Ja, sånt där med kvalité på bilder har jag ingen koll på, är ju som sagt data-analfabet, men du har nog rätt Pazuzu. Så vi får leta bilder med riktigt bra kvalité, jag tror nog att vissa redan har bilder som skulle passa...

Frågan är om det är för sent att greja en sån almanacka för i år eller vad tror ni, det kan bli stressigt, jag har nog inte tid att greja ialla fall, har nog med att göra innan jul.. Till nästa år definitivt, men ja, säg vad ni tycker?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Allycat » tis nov 23, 2004 20:31

En kalender för år 2006 tycker jag låter mindre stressigt.
Mycket bra idé tycker jag :)

Men... Det kanske blir spoilervarnig för en del kanske?
"You know; Buffy: sweet girl, not that bright"
Användarvisningsbild
Allycat
Minion
 
Inlägg: 93
Blev medlem: 14 sep 2004
Ort: Jönköping

Inläggav sus@n » tis nov 23, 2004 20:56

som sagt: ny tråd? spoilervarning tycker jag man kan ha men, då det förmodligen inte blir några avsnittsbilder så är det inte så stor fara.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav caffeineaddict » ons nov 24, 2004 0:29

Alltså, det beror på vilka serier som ska inkluderas i en eventuell BF-kalender. Buffy har ju faktiskt exakt 12 regulars i hela serien vilket m.a.o. skulle betyda en per månad, men å andra sidan är vi ju ett par (minst sagt) som är rätt stora fans av Angel och Firefly och hellre skulle ha en Wesley- eller Inara-månad än en Riley-månad.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Pazuzu » ons nov 24, 2004 0:31

caffeineaddict skrev:Alltså, det beror på vilka serier som ska inkluderas i en eventuell BF-kalender. Buffy har ju faktiskt exakt 12 regulars i hela serien vilket m.a.o. skulle betyda en per månad, men å andra sidan är vi ju ett par (minst sagt) som är rätt stora fans av Angel och Firefly och hellre skulle ha en Wesley- eller Inara-månad än en Riley-månad.


Vi får köra en omröstning kanske?
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Nästa

Återgå till Shopping



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron