Köpa dator online?

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Köpa dator online?

Inläggav Sparvid » tor sep 23, 2004 19:46

Nån dag ska jag nog ta och ersätta min rätt så gamla dator med en nyare och bättre, så jag funderade ifall någon har några tips om bra svenska sidor med allmänt bra rykte och sånt, där man kan pussla ihop sin egen dator och få den hemskickad? Skulle vilja se ungefär hur mycket min tänkta dator kan gå på.
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Östersund

Inläggav Off » tor sep 23, 2004 19:50

Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav poser » tor sep 23, 2004 20:01


Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Zaxx » tor sep 23, 2004 23:05

Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav PanterKomax » tor sep 23, 2004 23:23

Hos sweclockers.se finns det ett forum där du kan läsa allt om datorer och datorbyggen. För din del kan det vara nyttigt att kolla in sektionen "hela datorsystem" där kan du få tips på bra kombinationer.
PanterKomax
Demon Fodder
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 10 maj 2004

Inläggav Giles » tor sep 23, 2004 23:58

skulle nog också rekomendera http://www.komplett.se, fick nyligen hem min nya dator därifrån..

man får visserligen inga godisar därifrån som man får från datorbutiken ibland :)
Joey: "there are no great actors, only small children"
Användarvisningsbild
Giles
Minion
 
Inlägg: 457
Blev medlem: 08 mar 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Sparvid » fre sep 24, 2004 21:45

Tackar, kollar igenom :)
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Östersund

Inläggav BePatient » lör okt 09, 2004 23:00

Nr 1: > http://www.prisagenter.com <
Sanslöst vad nr 1 den är. Ska du köpa dator ska du definitivt kolla in de olika prisagenter för hårdvara som finns.
Nr 2: http://www.gtek.se
Här handlar det mest om kylning, och eftersom det ofta står för sig, utanför hårdvarukategorin, har du det bästa urvalet här.
Nr 3: http://www.it-butikken.dk
Det här är för mig den klart bästa online-butiken, ljusår bättre än Komplett. Det är en dansk butik, men då de har stor förfrågan från Norden i allmänhet finns allt på svenska, och leveranstiden påverkas i princip inte. Om du inte orkar fixa allt från de billigaste ställena, är det här du ska kolla.
Sen kan jag bara instämma om sweclockers.se , även fast användarna på forumet inte är lika godhjärtade, tillmötesgående och i allmänhet älskvärda som här ;) ...

Om du har några specifika frågor är det annars lugnt att fråga mig, då jag just köpt ny dator.
BePatient
Minion
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 01 jun 2004
Ort: Skåne

Inläggav karykh » sön okt 10, 2004 2:24

Beställ för guds skull aldrig från itbutikken.dk, sämsta jävla kundservice jag nånsin varit med om. Har bl.a blivit utskälld för att jag ringer för ofta, när dom har dragit över den utlovade repareringstiden med 3 (!) månader. Blev till slut lovad kompensation för att reparationen tog sån tid, en ny komponent (grafikkort) till samma värde... Jag fick tillbaka samma som innan och en påse marianne...
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 07 jan 2004

Inläggav malavel » sön okt 10, 2004 2:47

Marianne som är så gott! Måste nog också beställa därifrån.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav leckan » sön okt 10, 2004 2:57

Jag skulle rekommendera http://www.dell.se

Dom brukar ha bra erbjudanden, är ganska billiga (faktiskt) och det är "relativt" tryggt att köpa från dom, bra kundservice, support :)

Och man kan få kompensation för det mesta om man sköter korten rätt
om det skulle hända något med burken ;)

(Jag har jobbat där i 6 år)
Användarvisningsbild
leckan
Minion
 
Inlägg: 409
Blev medlem: 19 sep 2004
Ort: Stockholm

Inläggav tapeworm » sön okt 10, 2004 11:25

Jag skulle också rekommendera Dell. De har blivit riktigt bra. Bra service och låga startpriser. Det kostar dock rejält om du ska uppgradera, men nya prylar kan du likaväl köpa från annat håll. Kolla runt under både Privatperson, Mellan- och Storföretag. Det finns alltid erbjudanden där man får fri frakt (frakten kostar 700 spänn!) eller extraminne eller dylikt. Dell kontrollerar inte om du verkligen är ett storföretag. Jag beställde som privatperson via deras Mellanföretagssajt. Man får en schysst burk utan skärm för under 5000.

Har beställt en hel del datorer därifrån, både via jobbet och hemifrån. Och jag jobbar inom branschen, så att säga...
Internet är fullt av skit.
Användarvisningsbild
tapeworm
Etanolintolerant
 
Inlägg: 1561
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Kronoberg

Inläggav BePatient » sön okt 10, 2004 20:55

karykh: Det låter väldigt avlägset från allt jag hört om itbutikken, alla erfarenheter jag själv har också. Men om du säger det så... Tråkigt att höra.
BePatient
Minion
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 01 jun 2004
Ort: Skåne

Inläggav karykh » tis okt 12, 2004 0:14

Läs på, har dom lyckats gjort nåt ordentligt så är det för att dom somnat och katten vandrat över tangentbordet...Jävla Danskjävlar!
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 07 jan 2004

Inläggav poser » tis okt 12, 2004 0:19

Det är för att alla danskar dricker öl och röker marijuana. Det har jag sett på tv.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm


Återgå till Shopping



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron