Buffy The Vampire Slayer - Complete Season 1 - 7 Box Set

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Inläggav Garim » ons apr 19, 2006 9:11

Nu tycker jag att det är dags för mig att köpa Buffy-boxen. Jag vill ha Region-2 - alla säsonger.

Vilka ställen brukar ni handla ifrån? Varifrån funkar det bäst och är bra priser/leveranser?
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav eynosh » ons apr 19, 2006 10:53

Den är ganska mycket slut nu tror jag..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Garim » ons apr 19, 2006 10:57

Den finns på amazon.co.uk, jag bara undrade om någon kände till något annat ställe som kan ha den...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav eynosh » ons apr 19, 2006 11:04

Garim skrev:Den finns på amazon.co.uk, jag bara undrade om någon kände till något annat ställe som kan ha den...


http://www.play.com
http://www.choicesdirect.com
http://www.sendit.com
http://www.deepdiscountdvd.com/
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Illyria » ons apr 19, 2006 11:13

Garim skrev:Den finns på amazon.co.uk, jag bara undrade om någon kände till något annat ställe som kan ha den...

Play.com verkar billigast och många här har beställt Buffy/Angel-boxar från dem och blivit nöjda.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Garim » ons apr 19, 2006 11:22

Hmm...

Amazon.co.uk: £161.99
Play.com: our price: £143.99 Delivered
Choicesdirect.com: £129.95 Delivered

Se ut som om Choicesdirect är billigast. Någon som har erfarenhet av att beställa därifrån?
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav A bear » ons apr 19, 2006 11:25

Garim skrev:Hmm...

Amazon.co.uk: £161.99
Play.com: our price: £143.99 Delivered
Choicesdirect.com: £129.95 Delivered

Se ut som om Choicesdirect är billigast. Någon som har erfarenhet av att beställa därifrån?

Se tråden alldeles nedanför denna... jag beställde en box därifrån och fick den rejält tillknöcklad och fick leva med det. Andra har bättre erfarenheter. Vilket som är det normala vete katten...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Illyria » ons apr 19, 2006 11:50

Jag har bara beställt från dem en gång och det gick bra, men som sagt, det kanske är värt de där drygt £10 att beställa från Play istället. (Choices brukar ta £2 i frakt, Amazon packar bättre men är väldigt dyra plus att mer moms och frakt tillkommer)

Choicessidan fungerar väldigt dåligt för mig, det är svårt att komma in på den... Sen finns hmv.co.uk också, ibland finns det rabattkoder till dem med (kolla dvdforum).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Garim » ons apr 19, 2006 12:34

Nu har jag beställt från Play :) Ska rapportera sen hur det gick...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav eriked » ons apr 19, 2006 14:53

uähh... dom verkar inte ha Angel complete på Play, inte längre iaf
Senast redigerad av eriked ons apr 19, 2006 14:57, redigerad totalt 1 gång.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav eynosh » ons apr 19, 2006 14:56

eriked skrev:uähh... dom verkar inte ha Angel complete på Play inte längre iaf


Ezydvd.com
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav eriked » ons apr 19, 2006 14:59

jo.. fast inte region2 :(

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Djehuti » tor maj 25, 2006 20:13

Garim skrev:Nu har jag beställt från Play :) Ska rapportera sen hur det gick...


Funderar också på att göra det... Beställde den boxen på amazon för ett halvår sedan, men banken hade gjort nåt fel med mitt nya visa-kort så det sket sig.

Gick leveransen bra?

Ett pund per avsnitt är ju rätt shyst, men det blir ju ändå 2000:- för någonting som jag redan har. Jag har massa filmer på DVD som jag ändå ser på datorn via TV-out då det känns smidigast. :) :rolleyes:


Fast ändå, det var ju en snygg box liksom... :rolleyes:
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

Inläggav Garim » sön maj 28, 2006 14:46

Djehuti skrev:
Garim skrev:Nu har jag beställt från Play :) Ska rapportera sen hur det gick...


Funderar också på att göra det... Beställde den boxen på amazon för ett halvår sedan, men banken hade gjort nåt fel med mitt nya visa-kort så det sket sig.

Gick leveransen bra?

Ett pund per avsnitt är ju rätt shyst, men det blir ju ändå 2000:- för någonting som jag redan har. Jag har massa filmer på DVD som jag ändå ser på datorn via TV-out då det känns smidigast. :) :rolleyes:


Fast ändå, det var ju en snygg box liksom... :rolleyes:


Det gick alldeles utmärkt, efter allt strul med att kontrollera mitt kontokort - det var min första beställning från play, och eftersom det var en del pengar, så var de noga med kontrollen. Pengarna drogs inte förrän boxen skickades och den kom ca en vecka senare.

Jag är supernöjd :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav eynosh » sön maj 28, 2006 15:03

Garim skrev:
Djehuti skrev:
Garim skrev:Nu har jag beställt från Play :) Ska rapportera sen hur det gick...


Funderar också på att göra det... Beställde den boxen på amazon för ett halvår sedan, men banken hade gjort nåt fel med mitt nya visa-kort så det sket sig.

Gick leveransen bra?

Ett pund per avsnitt är ju rätt shyst, men det blir ju ändå 2000:- för någonting som jag redan har. Jag har massa filmer på DVD som jag ändå ser på datorn via TV-out då det känns smidigast. :) :rolleyes:


Fast ändå, det var ju en snygg box liksom... :rolleyes:


Det gick alldeles utmärkt, efter allt strul med att kontrollera mitt kontokort - det var min första beställning från play, och eftersom det var en del pengar, så var de noga med kontrollen. Pengarna drogs inte förrän boxen skickades och den kom ca en vecka senare.

Jag är supernöjd :)

Den grejen har jag aldrig fattat. Vissa fick göra det för 1.5 år sen när den första boxen kom också, men jag behövde inte det (liksom några andra som köpte den för första gången därifrån).
Har en känsla att det kan ha och göra med vad för kort det är man har (att dom kollar maestro/mastercard men inte VISA?).
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Garim » sön maj 28, 2006 15:34

eynosh skrev:Den grejen har jag aldrig fattat. Vissa fick göra det för 1.5 år sen när den första boxen kom också, men jag behövde inte det (liksom några andra som köpte den för första gången därifrån).
Har en känsla att det kan ha och göra med vad för kort det är man har (att dom kollar maestro/mastercard men inte VISA?).


Mmm, jag använde mitt Visakort för beställningen. Det var iofs första gången jag gjorde en beställning från play.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav eynosh » sön maj 28, 2006 15:38

Garim skrev:
eynosh skrev:Den grejen har jag aldrig fattat. Vissa fick göra det för 1.5 år sen när den första boxen kom också, men jag behövde inte det (liksom några andra som köpte den för första gången därifrån).
Har en känsla att det kan ha och göra med vad för kort det är man har (att dom kollar maestro/mastercard men inte VISA?).


Mmm, jag använde mitt Visakort för beställningen. Det var iofs första gången jag gjorde en beställning från play.

Skevt. Aja, du fick din box till slut iaf.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav andersos » fre aug 25, 2006 22:20

Nu finns Buffy och Angel boxarna i Benelux. Billigt, men ingen svensk text förstås. http://www.mediadis.com/video/detail.asp?id=155753
andersos
Demon Fodder
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 nov 2004
Ort: Södra Vallgrund

Inläggav eriked » lör aug 26, 2006 20:11

Det damp ner nån folkparti-hype-student-minimagasin i brevlådan. Blev lite mer positiv när jag såg att de tipsade om lite top 5 prylar och nr. 2 var Buffy series collection s1-7 1885kr på amazon. Lejonkulan kanske har koll trots allt.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor okt 25, 2007 14:57

Ytterligare en nyförpackad (ganska ful), men billig Complete Series-box som jag får fram borde kosta ungefär 950 spänn (£71.50) inkl. moms och frakt när jag går ända fram till checkout på amazon: http://www.amazon.co.uk/gp/product/B000 ... d_i=468294

Så att Jens vet vad han har att priskonkurrera med när han försöker sälja sina boxar. :P


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tor okt 25, 2007 15:04

caffeineaddict skrev:950 spänn (£71.50) inkl. moms och frakt

:eek:

Väldigt ful (jag vill bita sönder säsongssifforna på ryggen), men...

:eek:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor okt 25, 2007 15:06

adolvsson: Tror nog att det man ser på den där bilden är liksom den "öppna" sidan där du plockar ut boxarna. Förhoppningsvis är den stiligare om du snurrar den 180 grader.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tor okt 25, 2007 15:07

Ja, men ändå. BITA!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor okt 25, 2007 15:19

R1 är 1. snyggare och 2. bättre = dålig prisjämförelse. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Zaxx » fre nov 02, 2007 16:48

Illyria skrev:R1 är 1. snyggare och 2. bättre = dålig prisjämförelse. ;)


Folk tycker ju olika om detdära ;)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav brainslicer » ons jul 22, 2009 10:05

Ingen Complete Box(kanske fanns nån bättre lämpad tråd, flytta isf) men alla säsonger lösa av Buffy och Angel för 149kr/säsong på Discshop i pågående fox-kampanj(även andra serier som HIMYM, MASH osv)

=> 1788:- för samtliga Buffy+Angel säsonger

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Föregående

Återgå till Shopping



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron