Buffy The Vampire Slayer - Complete Season 1 - 7 Box Set

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Inläggav RalfiParpa » fre dec 10, 2004 14:20

pelle skrev:Nu har jag inte orkat läsa igenom hela den här tråden (läst lite i början och lite i slutet). Den här boxen finns bara i begränsad upplaga eller? Och de här siffrorna, vad är det? Nån sorts serienummer?
Någon som vet om boxen fortfarande finns att få tag på? Och i så fall var? Skulle vara riktigt nice att ha, men jag lär väl inte ha råd hur som helst...


Boxen finns i 10,000 exemplar vilket är relativt begränsat med tanke på hur många som vill ha den. Siffrorna på baksidan av boxen anger helt enkelt vilket nummer i ordningen man har då alla boxar numrerade. Boxen finns fortfarande att få tag på, kolla ställen som Amazon och ebay.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav mattek72 » sön dec 12, 2004 16:28

When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav leckan » sön dec 12, 2004 19:13

Mina böner har besvarats! :D
Användarvisningsbild
leckan
Minion
 
Inlägg: 409
Blev medlem: 19 sep 2004
Ort: Stockholm

Inläggav pelle » mån dec 13, 2004 2:39

Tack så mycket RalfiParpa. Misstänkte nästan att det var nåt sånt.
"Jag har varit i många smutsiga knarkarkvartar i mina dagar, men din lägenhet tar fan priset. Och du knarkar inte ens."
Användarvisningsbild
pelle
Demon Fodder
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tompa » sön dec 19, 2004 20:52

Upptäckte idag att den femte skivan av säsong två har svensk text. Lite plötsligt va? Trodde att det var från Säsong 4 som det kom svensk text på de brittiska utgåvorna eller har jag missat nå't?
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav eynosh » sön dec 19, 2004 21:12

hmm, konstigt... Har inte skivorna hos mig nu, men ska kolla senare. Trodde också att det var i S4- S6 som dom kom med svensk sub.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Tompa » tis dec 21, 2004 19:26

...och på disc sex var det tillbaka till engelska, holländska och franska. Inte för att det gör mig något men lite mysko är det.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Glorificus » fre dec 31, 2004 5:03

Någon som vet om man fortfarande kan köpa boxen någonstans? (Annat än på E-bay för 450 pund..!)

Nog för att jag räknar med att någon liknande box kommer att släppas i framtiden. Den här gick ju åt som snö i Skåne, och det lär pengahundarna på FOX ha märkt. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav eynosh » fre dec 31, 2004 12:45

Dom tog slut för ett bra tag sen.. Många som bokade dan den släpptes fick inte heller ngn, men kolla på tradera, har för mig att jag såg en box där för 2000.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav leckan » lör jan 01, 2005 13:46

Jag lyckades få tag i en box från Discshop.se (den kom i Torsdags).. och den blev dryga 1000kr dyrare än från England...men det drabbar ingen fattig! :D
Användarvisningsbild
leckan
Minion
 
Inlägg: 409
Blev medlem: 19 sep 2004
Ort: Stockholm

Inläggav eynosh » mån jan 03, 2005 12:39

Vad var det för nummer på boxen Leckan? Ingen har slagit mitt nummer än (09997) =)
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav CiX » mån jan 03, 2005 23:37

yay, själv har man ett anonymt nummer på något med 70xx
CiX
Minion
 
Inlägg: 430
Blev medlem: 08 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav eynosh » tis jan 04, 2005 13:12

huh? står det x istället för siffor (eller kommer du bara inte ihåg vilka siffror?? det skulle ju nnars va fräckare... second edition :P
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Calle » ons jan 19, 2005 19:26

Hm.. det verkar ju börja bli rätt så okej priser på Ebay i alla fall, runt 3000 ska det vär vara värt i alla fall.
Willow: "There were, you know, razor scooters and pictures of the vulcan lady on Enterprise."
Xander: "Ooh! I mean pff, nerds"
Användarvisningsbild
Calle
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 06 apr 2004
Ort: Uppsala

Inläggav CiX » tor jan 20, 2005 16:47

Eynosh skrev:huh? står det x istället för siffor (eller kommer du bara inte ihåg vilka siffror?? det skulle ju nnars va fräckare... second edition :P


Oj, här har jag missat. Jag var i Karlstad när jag skrev och hade själva ytterhöljet kvar i Linköping, så jag fick försöka att lita på minnet. Numret är 7211, så tusentalet var rätt iaf...
CiX
Minion
 
Inlägg: 430
Blev medlem: 08 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav fanimej » sön jan 23, 2005 5:23

Eynosh skrev:Vad var det för nummer på boxen Leckan? Ingen har slagit mitt nummer än (09997) =)




Min box har nummer 08884, så nära att få bara 8:or :), men jag klagar inte, jag är bara glad att jag fick tag på en...
Xander: Nice. Look who's got a bad case of Dark Prince envy.
Dracula: I have no interest in you. Leave us.
Xander: No, we're not going to (imitates Dracula's accent) leave you. And where'd you get that accent Sesame Street? One, two, three — three victims. Mwah, ha, ha, ha!
Buffy: Xander, I'm pretty sure that's Dracula.
Xander: Wow, really? Hey, sorry, man, I was... just jokin' around.
Användarvisningsbild
fanimej
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 23 jan 2005
Ort: Köping

Inläggav Yog-Sothoth » sön jan 23, 2005 13:46

Finns det kvar några sådana här boxar fortfarande? Har inte sökt på några begagnat-sajter eller så, men...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav caffeineaddict » sön jan 23, 2005 13:52

YS: Nej, i nytt skick verkar den slutsåld så gott som överallt, men den börjar väl dyka upp begagnat, och sen finns det ju inget som säger att Fox inte kan producera nya (de måste väl ha märkt hur snabbt den gick åt).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Yog-Sothoth » sön jan 23, 2005 13:53

Jag har nog aldrig sett en mer prisvärd box än den....
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav poser » sön jan 23, 2005 16:44

Yog-Sothoth skrev:Jag har nog aldrig sett en mer prisvärd box än den....


Arrested Development s1, runt 200 kr.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Yog-Sothoth » sön jan 23, 2005 17:29

poser skrev:
Yog-Sothoth skrev:Jag har nog aldrig sett en mer prisvärd box än den....


Arrested Development s1, runt 200 kr.

Fireflyboxen, 200 kr exakt.

Men jag menade i relation till vad Buffy kostar i övrigt. Den snittar ju på ca 257 kr / säsong, och då är det till och med region 2, vilket är väldigt billigt.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Therealbuffy » sön jan 23, 2005 20:17

http://www.tradera.com/auction/aid_10583367

region 1 box men en Buffy sammlingsbox iallafall...
I`ve known you for two minutes and I can`t stand you.I really don`t feature you living forever.
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 aug 2004
Ort: Laholm

Inläggav Zaxx » sön jan 23, 2005 23:32

Vet ngn vart DVD-boxen som TheRealBuffy visar finns att köpa ny i nätbutik ?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Matt » sön jan 23, 2005 23:35

50 dvds? :eek:
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Illyria » sön jan 23, 2005 23:47

Verkar vara ytterligare en Asien-box, är den officiell eller falsk? 50 dvds låter konstigt också, hela serien går ju normalt på 39 discar för alla 7 säsongerna. Definitivt inget jag hade köpt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Binchy » mån jan 24, 2005 0:11

Jag har nu sett igenom hela min box, fick den i julklapp så jag klarade det på en månad, med lite pauser här och var för att min man inte skulle explodera. Endast ett avsnitt har krånglat, Out of My Mind, och det är inte ett av mina favoriter i alla fall.

Halva säsong 6 och hela säs 7 har jag tidigare bara sett på Divx (på en dåligt spelare av märket KiSS (köp inte en sådan) som låser sig med jämna mellanrum så att man måste dra ut sladden för att kunna börja om, och då låser den sig igen) utan menyer, kommentatorspår och extramaterial, så det var mycket yummy goodies där. Får nog ta och se de i nämnda säsonger med kommentatorspår två gånger till, en gång med vanligt ljud och en gång med kommentarer. Den här gången jag tittade igenom försökte jag göra båda två samtidigt, ingen bra ide. Och så valde min man nästan varenda gång just dessa tillfällen att berätta för mig hur bra det går för Frölunda i Elitserien! :rolleyes: :cry: :rolleyes: Nummer 1; jag försöker lyssna på två saker samtidigt, behöver inte en tredje, nummer 2; jag är inte särskilt intresserad av sport, nummer 3; det brukar vara svårt nog att få mig att lyssna intresserat till hockey, varför väljer han just nu.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav JRT » mån jan 24, 2005 0:19

Binchy skrev:Och så valde min man nästan varenda gång just dessa tillfällen att berätta för mig hur bra det går för Frölunda i Elitserien! :rolleyes: :cry: :rolleyes:


Next time, gag the evil fiend. :twisted:
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav leckan » sön jan 30, 2005 19:20

Eynosh skrev:Vad var det för nummer på boxen Leckan? Ingen har slagit mitt nummer än (09997) =)



Sorry att det dröjt med svar !! Mitt nummer slår ingen!

08888 :)
Användarvisningsbild
leckan
Minion
 
Inlägg: 409
Blev medlem: 19 sep 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Yog-Sothoth » sön jan 30, 2005 22:50

Binchy skrev:Och så valde min man nästan varenda gång just dessa tillfällen att berätta för mig hur bra det går för Frölunda i Elitserien! :rolleyes: :cry: :rolleyes: Nummer 1; jag försöker lyssna på två saker samtidigt, behöver inte en tredje, nummer 2; jag är inte särskilt intresserad av sport, nummer 3; det brukar vara svårt nog att få mig att lyssna intresserat till hockey, varför väljer han just nu.

Det finns fan inget jobbigare än sportintresserade som pratar om sport och förväntar sig att man skall vara intresserad...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Binchy » sön jan 30, 2005 23:21

Han var lika ointresserad av sport som jag när jag "skaffade" honom. Det är de sista 6-7 åren som han blivit intresserad av hockey. Ibland hotar han med att bli intresserad av fotboll också. :eek: Får väl stämma honom för olaga hot.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

FöregåendeNästa

Återgå till Shopping



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron