Buffy The Vampire Slayer - Complete Season 1 - 7 Box Set

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Inläggav Illyria » fre dec 03, 2004 19:29

Off skrev:Idag ska jag maila play och få dem att inse att det är lika bra jag får en ny skiva utan att behöva skicka in min trasiga. Jag vet inte riktigt hur det ska gå till bara :D

Förklara för dem hur konkurrenterna gör (t ex Axelmusic) och begär lika bra service. Dessutom är den väl sold out hos dem, de skulle inte kunna ersätta hela boxen? Är skivorna samma som andra UK-utgåvor borde det ju inte vara några problem egentligen...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Off » fre dec 03, 2004 19:34

Illyria skrev:
Off skrev:Idag ska jag maila play och få dem att inse att det är lika bra jag får en ny skiva utan att behöva skicka in min trasiga. Jag vet inte riktigt hur det ska gå till bara :D

Förklara för dem hur konkurrenterna gör (t ex Axelmusic) och begär lika bra service. Dessutom är den väl sold out hos dem, de skulle inte kunna ersätta hela boxen? Är skivorna samma som andra UK-utgåvor borde det ju inte vara några problem egentligen...


Nej man tycker att de borde kunna gå med på det. Förstår inte alls varför de måste ha tillbaka och titta på den. Varför skulle man betala nästan 2000 spänn för något och sen lura dem på en extra skiva?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Illyria » fre dec 03, 2004 19:38

Är det bara fel på en skiva kan de ju få tillbaka den skivan och titta på om de nu inte kan lita på sina kunder... men hela boxen? Okej, om de haft fler i lager skulle jag nästan kunna förstå det, men nu finns det ju inte så. Make a good case!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav KainReaver » lör dec 04, 2004 20:05

Xanahti skrev:
KainReaver skrev:
KainReaver skrev:
Xanahti skrev:Jag beställde s. 6 och blev riktigt besviken när jag fick boxen. En plastplugg är borta så en av skivorna ramlar ur varenda gång jag öppnar boxen, i längden leder detta högst troligen till enorma repor. Dessutom är en av de två plastbitar som håller skivorna i mitten på plats sönder och den far runt och vacklar som något jäkla hemmabygge. OCH, det finns en mysko "bula" på utsidan av boxen som gör att fodralet buktar ut. Jag kommer definitvt att skicka tillbaka boxen till Ginza och be om en ny, så här ska det inte se ut! :evil:



Snackar du om ginza? Hänger du med mate, vi snackade egentligen om cdons service och hantering av buffyboxar. Men men självklart så kan ju det ha inträffat problem hos dem också. Jag håller i övrigt med dig. Själv som sagt har jag varit stamkund hos cdon alltför länge och de verkar inte bry sig och man blir besviken gång på gång när varorna kommer och inte heller har man fått en förklaring till varför de ser använda ut samt en ursäkt. /: Frustrerande har det varit iallafall i hela två månader. Brinn i helvetet cdon säger då jag...


Jag har fått en ny box nu så jag är mycket nöjd.:) Den var i perfekt skick(i alla fall boxen, har inte tittat igenom alla skivor än). Jag funderar över en sak... är det bara jag som tror att de boxar man skickar tillbaka bara plastas om och skickas ut till någon annan? De kanske skickar runt boxarna tills den kommer till någon som inte bryr sig om att boxen är i ett dåligt skick.. Klagar de inte är de väl nöjda ändå, men det vore väldigt dålig stil. Men jag ska inte anklaga varken Cdon eller Ginza, jag har lite konstiga funderingar ibland bara. Inget att bry sig om :|



Du mate, du är inte ensam på den spekulationen. Har själv gått och tänkt samma tanke, dock då i nästan två månaders tid. Och du.. det är INTE en konstig tanke. ;)
Användarvisningsbild
KainReaver
Disabled User
 
Inlägg: 94
Blev medlem: 10 sep 2004

Inläggav RalfiParpa » sön dec 05, 2004 22:30

Boxen luktar till och med gott.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Matt » mån dec 06, 2004 12:51

Någon som sett nåt datum när R1 box släpps?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav poser » mån dec 06, 2004 12:53


Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav dizzy » mån dec 06, 2004 13:38

poser:
Vi var väl ganska säkra på att det där inte är motsvarande megabox utan bara de vanliga boxarna i ett rabattpaket från amazon, och det verkar ju bekräftat nu med bilden de lagt upp.

Om det nu kommer en liknande box på R1 skulle jag tro att det dröjer en bra bit in på nästa år.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav poser » mån dec 06, 2004 13:47

Ooops, my bad.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Matt » mån dec 06, 2004 14:47

Ja ser ju ut som det är de gamla boxarna.
Grymt billigt.
Men jag vill ju ha boxen av utrymmesskäl.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Tompa » mån dec 06, 2004 23:22

Idag kom avin från schenker och imorron kommer dom. Det dåliga är att avin är poststämplad den tredje vilket betyder att den har varit i sverige i tre dagar utan min vetskap. I-lands problem.

Poser: Grattis till den vackratse avataren hittills.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Off » mån dec 06, 2004 23:40

Suck varför ska play vara så jävla besvärliga. Varför ska det inte bara gå att maila dem och skicka sin felaktiga skiva nejnej man måste såklart ringa och förklara. Aja dem får väl få sig en arg skånsk-engelska att lyssna på imorgon.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav eynosh » tis dec 07, 2004 9:17

Orka bry sig. Min disc 2 S2 är också grynig, men det verkar vara fel på inspelningen och inte skivan.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav poser » tis dec 07, 2004 9:30

Eynosh skrev:Orka bry sig. Min disc 2 S2 är också grynig, men det verkar vara fel på inspelningen och inte skivan.


Det är väll inte som den bara är grynig för off, den har störninganr med artifakter eller liknande.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav yazze » tis dec 07, 2004 12:42

Eynosh skrev:Orka bry sig. Min disc 2 S2 är också grynig, men det verkar vara fel på inspelningen och inte skivan.

Min vet ja inte om ja tycker den var så dålig så ja märkte skilland mot övriga avsnitt i säsong 1-2 då de är sämre kvalite.
*Rainbow Colors*
Användarvisningsbild
yazze
Scooby
 
Inlägg: 607
Blev medlem: 23 sep 2004
Ort: Darkness fall

Inläggav carre » tis dec 07, 2004 12:44

yazze skrev: Min vet ja inte om ja tycker den var så dålig så ja märkte skilland mot övriga avsnitt i säsong 1-2 då de är sämre kvalite.


Är nästan tvärsäker på att de bytte kameratyp nån gång typ i säsong fyra. någon som vet?
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav caffeineaddict » tis dec 07, 2004 12:46

ey: Från 16 mm till 35 mm i övergången mellan S2 och S3. Därmed den klart förbättrade bildkvalitéen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav yazze » tis dec 07, 2004 12:59

caffeineaddict skrev:ey: Från 16 mm till 35 mm i övergången mellan S2 och S3. Därmed den klart förbättrade bildkvalitéen.

De märks faktist mycket väll tycker ja då allt blir mycket ljusare + att man faktist kan se något som händer i mörker istället för bara gröt.
*Rainbow Colors*
Användarvisningsbild
yazze
Scooby
 
Inlägg: 607
Blev medlem: 23 sep 2004
Ort: Darkness fall

Inläggav Tompa » tis dec 07, 2004 16:31

Idag kom den, My precious.

Lite sprucken där locket viks upp men det får jag väl ta. Alla skivor var iaf rätt :)

Mitt nummer: Ett intetsägande #02969 (oK inte helt intetsägande om man tänker på sånt.)

Nu ska det bli intressant och se om det finns några avsnitt jag missat. Tror inte jag missade några avsnitt från de första säsongerna.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Langtry » tis dec 07, 2004 20:46

Har just upptäckt att det finns svensk text på säs 4-discarna, det var det inte i de tidigare säsongerna.

Är det samma för er andra?

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav heah » tis dec 07, 2004 21:42

på discshops hemsida stod det att det var sv. text på säsong 4-6 och det stämmer med mina observationer än så länge.


finns det någon som har en lista på all klipp som är gjorda i boxen, det hade varit intressant att veta...
heah
Demon Fodder
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 16 nov 2004

Inläggav caffeineaddict » tis dec 07, 2004 21:45

heah: 2 sekunder av avsnittet 3.02 Dead Man's Party. En skallning och en tjuvkoppling av en bil. That's it.

Det finns viss diskussion angående huruvida 6.01 Bargaining, Part One har klippts, men det verkar faktiskt som att det inte är ett klipp i jämförelse med den version som visades på TV. Jag kommer inte ihåg riktigt hur det låg till, men jag tror det fanns en "värre" version som togs bort redan innan USA-visningen men som ändå visades i Kanada av misstag eller något sånt och därför finns på nätet.

De enda UK-censurklippen är dock de i Dead Man's Party.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » tis dec 07, 2004 21:48

Det är ingen skallning, en zombie vrider huvudet så att nacken knäcks på en kille (tror jag iaf).

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis dec 07, 2004 21:50

poser: Åh fan. Sorry, my bad. Du äger mig visst på alla plan och sätt idag tror jag. ;) Först Non Phixion, sen Evangeline Lilly och nu det här.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » tis dec 07, 2004 21:53

caffeineaddict skrev:poser: Åh fan. Sorry, my bad. Du äger mig visst på alla plan och sätt idag tror jag. ;) Först Non Phixion, sen Evangeline Lilly och nu det här.


Någon gång måste vara den första.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav LadySlayer » tis dec 07, 2004 22:07

Tror ni att den stora boxen kommer att få swe text på de tre första säsongerna?
Willow: I'll give Xander a call. What's his number? Oh, yeah, 1-800-I'm-Dating-A-Skanky-Ho.
Buffy: Meow!
Willow: Really? Thanks. I've never gotten a "meow" before.


Xander: I'm trying to see your point here Buff, but I guess it's a little to my left, 'cause I can't see it.
Användarvisningsbild
LadySlayer
Minion
 
Inlägg: 67
Blev medlem: 10 jul 2004
Ort: Uppsala

Inläggav caffeineaddict » tis dec 07, 2004 22:57

LadySlayer: Nej, det är exakt samma skivor som i de vanliga R2UK-boxarna. Dessutom verkar jätteboxen vara slutsåld nästan överallt vid det här laget.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Saftis » ons dec 08, 2004 19:10

Nu har den äntligen ankommit :D . Inga dubbletter vad jag kan se, utan att ha spelat upp dem. En spricka vid "gångjärnet" precis som många andra verkar ha. Nr 5536 för övrigt.
Swim away little oysters, swim away home!

CHANCE - What’re you doing?
SIMON - I was trying to comfort you--
CHANCE - Comfort my ass. Trying to come on to me when I’m in the middle of being emotionally scarred. How low can you go, Simon?
SIMON - I NEED that two hundred bucks! Please, Chance?
Användarvisningsbild
Saftis
Demon Fodder
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 01 jul 2004
Ort: Uppsala

Inläggav yazze » tor dec 09, 2004 0:52

Men ja är trött ja orkar inte titta igenom så att alla är hela och inte skadade, men ja brukar ha otur med så att allt är sönder eller går sönder, så är nog bra och titta igenom alla.
Änsålänge har de ju inte varit fel på någon skiva i sässong 1-2 eller första 3je.
skulle betala någon för att kolla mina skivor men ingen bor där ja bor som skulle vilja tror ja :?
*Rainbow Colors*
Användarvisningsbild
yazze
Scooby
 
Inlägg: 607
Blev medlem: 23 sep 2004
Ort: Darkness fall

Inläggav pelle » tor dec 09, 2004 18:17

Nu har jag inte orkat läsa igenom hela den här tråden (läst lite i början och lite i slutet). Den här boxen finns bara i begränsad upplaga eller? Och de här siffrorna, vad är det? Nån sorts serienummer?
Någon som vet om boxen fortfarande finns att få tag på? Och i så fall var? Skulle vara riktigt nice att ha, men jag lär väl inte ha råd hur som helst...
"Jag har varit i många smutsiga knarkarkvartar i mina dagar, men din lägenhet tar fan priset. Och du knarkar inte ens."
Användarvisningsbild
pelle
Demon Fodder
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Uppsala

FöregåendeNästa

Återgå till Shopping



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron