Buffy The Vampire Slayer - Complete Season 1 - 7 Box Set

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Inläggav Illyria » lör sep 17, 2005 13:43

Om något exempelvis kostar 1000 kr blir det ca 360 kr extra att betala till tullen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Djehuti » tis sep 20, 2005 20:23

Har skaffat Visakort nu så att jag kan köpa via Amazon; att köpa från Discshop var ju jättedyrt: http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_pro ... 7817&&ref=

Frågan är bara om jag har tillräckligt med pengar på mitt konto, annars så kan jag sätta över mer på Torsdag. Finns dessutom annat jag känner för att köpa från amazon, så det är bäst att slå till när man kan få en jävla massa flugor i samma smäll. Jag har ju iofs redan alla avsnitt i bra kvalitet på datorn, samtidigt som jag inte har någon DVD-spelare (som dock skall införskaffas), men det känns ändå bra på något sätt att ha allt i en box (som jag iofs ändå kommer att råka göra sönder på ett eller annat sätt).
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

Inläggav Therealbuffy » ons sep 21, 2005 20:00

Djehuti skrev:Har skaffat Visakort nu så att jag kan köpa via Amazon; att köpa från Discshop var ju jättedyrt: http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_pro ... 7817&&ref=

Frågan är bara om jag har tillräckligt med pengar på mitt konto, annars så kan jag sätta över mer på Torsdag. Finns dessutom annat jag känner för att köpa från amazon, så det är bäst att slå till när man kan få en jävla massa flugor i samma smäll. Jag har ju iofs redan alla avsnitt i bra kvalitet på datorn, samtidigt som jag inte har någon DVD-spelare (som dock skall införskaffas), men det känns ändå bra på något sätt att ha allt i en box (som jag iofs ändå kommer att råka göra sönder på ett eller annat sätt).


Beställer du på Amazon drar dom inte förens i November...mkt bra.Beställde själv där :D
I`ve known you for two minutes and I can`t stand you.I really don`t feature you living forever.
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 aug 2004
Ort: Laholm

Inläggav MTL » sön sep 25, 2005 15:41

Jag vet vad jag ska önska mig i julklapp, i år igen.
Hunk can mean a lot of things..bad things
Användarvisningsbild
MTL
Minion
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 28 jul 2004
Ort: Linköping

Inläggav Therealbuffy » sön sep 25, 2005 21:01

MTL skrev:Jag vet vad jag ska önska mig i julklapp, i år igen.
'

maahh d där lät lite ledsamt,skulle ja haft mkt pengar skulle jag skickat en till dej bums!
I`ve known you for two minutes and I can`t stand you.I really don`t feature you living forever.
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 aug 2004
Ort: Laholm

Inläggav MTL » mån sep 26, 2005 12:54

Therealbuffy skrev:
MTL skrev:Jag vet vad jag ska önska mig i julklapp, i år igen.
'

maahh d där lät lite ledsamt,skulle ja haft mkt pengar skulle jag skickat en till dej bums!


ja, jag ville verkligen ha den förra året...
...
det skulle varit juste!
Hunk can mean a lot of things..bad things
Användarvisningsbild
MTL
Minion
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 28 jul 2004
Ort: Linköping

Inläggav unehed » lör okt 08, 2005 14:28

nu har de sänkt priset på amazon.com från 139 usd till 129. jag avbeställde och beställde igen - sparade typ 80 pix. Wiiieehuuu! :P

- Delete, delete
- Exterminate!
- Delete, delete
- EXTERMINATE!
Användarvisningsbild
unehed
Minion
 
Inlägg: 73
Blev medlem: 12 jun 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Binchy » lör okt 08, 2005 22:12

MTL skrev:
Therealbuffy skrev:
MTL skrev:Jag vet vad jag ska önska mig i julklapp, i år igen.
'

maahh d där lät lite ledsamt,skulle ja haft mkt pengar skulle jag skickat en till dej bums!


ja, jag ville verkligen ha den förra året...
...
det skulle varit juste!


Nananananana (eller hur man nu skriver det). Jag fick den, har världens bästa man.


(Fyy, Binchy, det där var inte snällt! *smäller Binchy på fingrarna*)
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav gaspode » sön okt 09, 2005 18:17

Efter att ha sett att det kostar mig mer för varje av de två OOP AU-boxar som jag saknar så bestämde jag mig för att beställa den här nu. 140 dollar ink. frakt är ju sjukt billigt egentligen.
lite tull får man ju räkna med, men det är ändå billigt med under 1500 för alltihop. Får sälja mina 6 säsonger AU-skivor, kan kanske t.o.m. finansiera alltihop.

Kommer dock sakna WS på S4-S7 :(
Blir till att köpa OMWF på R2 iaf, eftersom den tydligen inte skall vara anamorfisk i R1-boxen..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » sön okt 09, 2005 18:56

ELVA MILJONEEERRRRR
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Vad är det för skillnad på de här boxarna?

Inläggav lillao » mån okt 24, 2005 14:18

Buffy The Vampire Slayer - The Complete DVD Collection (rosa skokartong): http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASI ... 14-9261265

och

Buffy The Vampire Slayer Complete 1 - 7 Boxset (Limited Availability) (svart, kubisk låda): http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/tg/ ... 14-9261265

Den rosa har inte kommit ut än, men vet ngn om den svarta går att få tag på?
lillao
Demon Fodder
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 24 okt 2005

Inläggav Illyria » mån okt 24, 2005 14:21

Den svarta lådan finns nämnd tidigare i denna tråden, även bilder på den, den innehåller "bara" alla säsongsboxarna från R2UK.

Den röda lådan är däremot en "riktig" samlingsbox, samma som den som kom ut förra året. Skulle satsat på den.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav eynosh » mån okt 24, 2005 14:33

Den svarta är väldigt lik choicesdirects box..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Illyria » mån okt 24, 2005 14:40

Det är väl Choices Directs box, men den finns inte att köpa längre.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » mån okt 24, 2005 14:53

Den röda lådan på Amazon ser ju inte alls ut som den limiterade samlingsboxen från förra året på bilden, den ser snarare också ut som något skokartongsliknande.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » mån okt 24, 2005 15:17

Om du tittar på t ex Plays sida så har de en bild på den röda skokartogen och boxen från förra året. Kanske boxen numera har fått en extra låda? Eller så är det fel på bilderna...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav fanimej » sön okt 30, 2005 21:34

Tycker inte den nya "röda" skolådan var i närheten så snygg som den "gamla" buffyboxen som kom ut förra året. Käns som lite onödighet att köpa den nya också. 3st kompletta versioner av en serie kan väl vara lite väl overkill.


/fanimej - Väntar på sin AtSbox
Xander: Nice. Look who's got a bad case of Dark Prince envy.
Dracula: I have no interest in you. Leave us.
Xander: No, we're not going to (imitates Dracula's accent) leave you. And where'd you get that accent Sesame Street? One, two, three — three victims. Mwah, ha, ha, ha!
Buffy: Xander, I'm pretty sure that's Dracula.
Xander: Wow, really? Hey, sorry, man, I was... just jokin' around.
Användarvisningsbild
fanimej
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 23 jan 2005
Ort: Köping

Inläggav Illyria » sön okt 30, 2005 21:42

Men vi vet inte om det inte är samma box ännu? Det finns ju bilder på båda... De som köper nya r2uk-boxen och r1-boxen får gärna ta foton. Och det gäller för Angel också, vi vet ju fortfarande inte hur den ser ut innuti och jag lär få den nån dag senare än er andra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav fanimej » mån okt 31, 2005 0:49

Illyria skrev:Men vi vet inte om det inte är samma box ännu? Det finns ju bilder på båda... De som köper nya r2uk-boxen och r1-boxen får gärna ta foton. Och det gäller för Angel också, vi vet ju fortfarande inte hur den ser ut innuti och jag lär få den nån dag senare än er andra.



Skolådevarianten tycker iaf inte jag verkar så himla rolig, då ser jag hellre att den ser ut som en julstrumpa.. Om det är samma box.

Bilder kommer komma på AtS R2boxen, dock så sparkar jag mig själv lite för att jag lånade ut min digitalkamera till morsan som är i mexico nu, men det löser sig alltid! :)
Xander: Nice. Look who's got a bad case of Dark Prince envy.
Dracula: I have no interest in you. Leave us.
Xander: No, we're not going to (imitates Dracula's accent) leave you. And where'd you get that accent Sesame Street? One, two, three — three victims. Mwah, ha, ha, ha!
Buffy: Xander, I'm pretty sure that's Dracula.
Xander: Wow, really? Hey, sorry, man, I was... just jokin' around.
Användarvisningsbild
fanimej
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 23 jan 2005
Ort: Köping

Inläggav Illyria » tis nov 08, 2005 14:25

Är det ingen som köpt nya boxen och kan berätta om det är samma som förra året eller ej?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Therealbuffy » tis nov 08, 2005 15:07

Maahh dom har höjt priset på Amazon.Kommer dom dra det nya priset lr det prsiet det stod när man beställde???
I`ve known you for two minutes and I can`t stand you.I really don`t feature you living forever.
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 aug 2004
Ort: Laholm

Inläggav Off » tis nov 08, 2005 15:11

De kan inte ändra priset efter att du beställt om det inte är så att du fått betala 1£ istället för 150£, något helt orimligt alltså. Då kan de säga att din beställning inte gäller längre. Så funkar det ungefär tror jag.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav unehed » tis nov 15, 2005 0:07

Vilka är det här som har beställt boxen från Amazon.com? Jag beställde den som jag skrev längre upp i tråden för 129 dollar vilket jag är väldigt nöjd med såhär i efterskott. Tog näst långsammaste fraktalternativet. Står att estimated delivery är 2 december, sen lär den ju iofs fastna i tullen nån vecka eller så. De drog pengarna idag iaf. :)

Tycker det skulle vara roligt om vi kunde få lite mer diskussion om boxen här . Men det kommer kanske ta lite tid innan de första får sina boxar. När ni får dom kan ni väl slänga upp lite schyssta bilder och så. Skulle vara mycket trevligt!
Användarvisningsbild
unehed
Minion
 
Inlägg: 73
Blev medlem: 12 jun 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Lipton » tis nov 15, 2005 20:02

Nu säljer de alla säsongerna av Buffy och Angel för 299,- st igen på discshop. Så man får passa på att handla några.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Elliin » tis nov 15, 2005 21:40

vad trevligt!. ska nog ta och köpa Angel säsong/er. Har tyvärr *harkel*inga
respect the crouler, and tame the donut!
Användarvisningsbild
Elliin
Minion
 
Inlägg: 80
Blev medlem: 07 nov 2005
Ort: Härnösand

Inläggav Zaxx » ons nov 16, 2005 2:00

Nu har jag beställt en lite present till migsjälv :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Gordo » ons nov 16, 2005 9:02

Zaxx skrev:Nu har jag beställt en lite present till migsjälv :D

Det gjorde du rätt i!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Therealbuffy » ons nov 16, 2005 12:39

unehed skrev:Vilka är det här som har beställt boxen från Amazon.com? Jag beställde den som jag skrev längre upp i tråden för 129 dollar vilket jag är väldigt nöjd med såhär i efterskott. Tog näst långsammaste fraktalternativet. Står att estimated delivery är 2 december, sen lär den ju iofs fastna i tullen nån vecka eller så. De drog pengarna idag iaf. :)

Tycker det skulle vara roligt om vi kunde få lite mer diskussion om boxen här . Men det kommer kanske ta lite tid innan de första får sina boxar. När ni får dom kan ni väl slänga upp lite schyssta bilder och så. Skulle vara mycket trevligt!


Jag köpte oxå där. Tog dock det snabbaste leverans alternativet(orkar inte vänta så länge ;) ) Dom drog mina pengar oxå den 14...men tror inte det stod när jag skulle få hem boxen..*hmm*
I`ve known you for two minutes and I can`t stand you.I really don`t feature you living forever.
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 aug 2004
Ort: Laholm

Inläggav unehed » ons nov 16, 2005 15:32

Jag köpte oxå där. Tog dock det snabbaste leverans alternativet(orkar inte vänta så länge ;) ) Dom drog mina pengar oxå den 14...men tror inte det stod när jag skulle få hem boxen..*hmm*


Ok... Kan vara intressant att se hur mycket fortare du får boxen då. Och som sagt, den första som får boxen MÅSTE lägga upp massor av bilder! ;) Jag är så sugen nu att jag håller på att dö.
Användarvisningsbild
unehed
Minion
 
Inlägg: 73
Blev medlem: 12 jun 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Elliin » ons nov 16, 2005 16:01

Vilken box??
respect the crouler, and tame the donut!
Användarvisningsbild
Elliin
Minion
 
Inlägg: 80
Blev medlem: 07 nov 2005
Ort: Härnösand

FöregåendeNästa

Återgå till Shopping



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron