http://www.tvtorrents.ws/
sök på HR så får du upp massor med avsnitt i HR HDTV
(edit) Samma här http://www.tv-swarm.com (/edit)
Yog-Sothoth skrev:Aha, de är ungefär dubbelt så stora som vanliga XviD. Jag laddar hem och testar ett!
Illyria skrev:Det verkar ha varit flera som hade problem att spela upp avsnitt 12 av VM på datorn också, kanske har något med det att göra...
Illyria skrev:Det verkar ha varit flera som hade problem att spela upp avsnitt 12 av VM på datorn också, kanske har något med det att göra...
Yog-Sothoth skrev:Genom att använda MPEG4Modifier enligt tips tidigare i den här tråden öppnar jag bara avsnitten och trycker "spara". Jag vet inte om det gör någon skillnad, är det några andra inställningar man skall använda för att göra den mer lättuppspelad?
gaspode skrev:Yog-Sothoth skrev:Genom att använda MPEG4Modifier enligt tips tidigare i den här tråden öppnar jag bara avsnitten och trycker "spara". Jag vet inte om det gör någon skillnad, är det några andra inställningar man skall använda för att göra den mer lättuppspelad?
du måste klicka i "unpack"-kryssrutan också.
Yog-Sothoth skrev:Detta med DivX/XviD är ganska förvirrande för mig, det verkar vara ren slump vilka som klarar det eller inte (eller att tillverkaren har glömt att skriva det på hemsidan).
leckan skrev ju om sin Philips DVP-720SA där XviD funkar utmärkt. På tillverkarens sida om spelaren (här) står det endast följande: Filmer: DVD, DVD+R/RW, DVD-R/RW, (S)VCD, DivX® 3,11/4.x/5.x, dvs inget om XviD.
Någon som har koll på codecs; innebär det per definition att ett chip som klarar att spela upp DivX 5.x även fixar XviD?
Detta är jävligt störande, det finns DVD-spelare av rätt pris och märke (den här Pioneeren t ex), men eftersom det inte står något om XviD blir man ju lite osäker. En förklaring till det kan iofs vara att XviD är ett open source-projekt, varvid DivX är en certifiering som tillverkare kan skryta med. Därför verkar det inte vara något alla tillverkare är öppna med.
Snäääälla, kan ingen hjälpa mig?
leckan skrev:Yog-Sothoth skrev:Detta med DivX/XviD är ganska förvirrande för mig, det verkar vara ren slump vilka som klarar det eller inte (eller att tillverkaren har glömt att skriva det på hemsidan).
leckan skrev ju om sin Philips DVP-720SA där XviD funkar utmärkt. På tillverkarens sida om spelaren (här) står det endast följande: Filmer: DVD, DVD+R/RW, DVD-R/RW, (S)VCD, DivX® 3,11/4.x/5.x, dvs inget om XviD.
Någon som har koll på codecs; innebär det per definition att ett chip som klarar att spela upp DivX 5.x även fixar XviD?
Detta är jävligt störande, det finns DVD-spelare av rätt pris och märke (den här Pioneeren t ex), men eftersom det inte står något om XviD blir man ju lite osäker. En förklaring till det kan iofs vara att XviD är ett open source-projekt, varvid DivX är en certifiering som tillverkare kan skryta med. Därför verkar det inte vara något alla tillverkare är öppna med.
Snäääälla, kan ingen hjälpa mig?
Kan tillägga att Xvid fungerar alldeles utmärkt!
Det man måste göra är som jag berättat tidigare, använda Mpeg4-modifier så att inte bilden hackar!
Jag är nöjd med spelaren, har recenserat den lite närmare på DVDforumet.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare