DVD-spelare, köphjälp!

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Inläggav poser » lör jan 29, 2005 1:29

http://www.tvtorrents.ws/

sök på HR så får du upp massor med avsnitt i HR HDTV

(edit) Samma här http://www.tv-swarm.com (/edit)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Yog-Sothoth » lör jan 29, 2005 1:33

Aha, de är ungefär dubbelt så stora som vanliga XviD. Jag laddar hem och testar ett!
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav poser » lör jan 29, 2005 1:35

Yog-Sothoth skrev:Aha, de är ungefär dubbelt så stora som vanliga XviD. Jag laddar hem och testar ett!

HR står för High Resolution, alltså högre upplösning + att de brukar ha ett ac3 ljudspår så i vissa fall är det 5.1 ljud.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav gaspode » lör jan 29, 2005 2:01

klarar den hrhdtv hatar jag officiellt alla.
Fast jag ska ju köpa XBox, måste försöka komma ihåg det när jag blir såhär besviken på min spelare.. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Yog-Sothoth » lör jan 29, 2005 2:06

Vilka slöa torrents det var på den sidan! Såg ju dock ganska snabbt att DC-hubbarna kryllade av hrhd-filer... riktigt schysst upplösning, för övrigt. Jämförde ett Lost-avsnitt, det gjorde ju en otrolig skillnad att kolla på hrhd-versionen. Fast om den inte går att spela på DVD-spelaren är det skit samma ändå...

EDIT: Jag kan nu rapportera om att HRHD inte funkar på den här spelaren. Man hör endast ljud utan att se någon bild. Så om man vill lyssna på väldigt fint ljud till ett TV-avsnitt, kanske. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » tor feb 03, 2005 1:54

Jag har haft vissa problem med Veronica Mars-avsnitt i XviD på min spelare. Avsnitten jag spelar heter enligt följande: veronica.mars.s01eXX.hdtv-lol.avi
Det är dock endast ett par avsnitt som har hackat lite, men avsnitt 12 fick jag inte att spela alls.

Genom att använda MPEG4Modifier enligt tips tidigare i den här tråden öppnar jag bara avsnitten och trycker "spara". Jag vet inte om det gör någon skillnad, är det några andra inställningar man skall använda för att göra den mer lättuppspelad?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » tor feb 03, 2005 2:04

Det verkar ha varit flera som hade problem att spela upp avsnitt 12 av VM på datorn också, kanske har något med det att göra...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » tor feb 03, 2005 3:40

Illyria skrev:Det verkar ha varit flera som hade problem att spela upp avsnitt 12 av VM på datorn också, kanske har något med det att göra...

Kan det vara att fov använder en nya version av xvid än lol gör?
Måste vara något sånt iom att det är lol som släppt de andra avsnitten och dom verkar ingen ha problem med.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav VelocityBoy » tor feb 03, 2005 9:42

Illyria skrev:Det verkar ha varit flera som hade problem att spela upp avsnitt 12 av VM på datorn också, kanske har något med det att göra...

Tydligen beror det på att den använder en ny codec som släpptes någon gång i slutet av förra året början av januari.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav gaspode » tor feb 03, 2005 11:43

Yog-Sothoth skrev:Genom att använda MPEG4Modifier enligt tips tidigare i den här tråden öppnar jag bara avsnitten och trycker "spara". Jag vet inte om det gör någon skillnad, är det några andra inställningar man skall använda för att göra den mer lättuppspelad?

du måste klicka i "unpack"-kryssrutan också.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Yog-Sothoth » tor feb 03, 2005 13:52

gaspode skrev:
Yog-Sothoth skrev:Genom att använda MPEG4Modifier enligt tips tidigare i den här tråden öppnar jag bara avsnitten och trycker "spara". Jag vet inte om det gör någon skillnad, är det några andra inställningar man skall använda för att göra den mer lättuppspelad?

du måste klicka i "unpack"-kryssrutan också.

Aha... hur är det med aspect ratios då? Skalla man låta den vara?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav gaspode » tor feb 03, 2005 14:32

yep, det enda du behöver göra är unpack
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav leckan » lör feb 05, 2005 2:25

Yog-Sothoth skrev:Detta med DivX/XviD är ganska förvirrande för mig, det verkar vara ren slump vilka som klarar det eller inte (eller att tillverkaren har glömt att skriva det på hemsidan).

leckan skrev ju om sin Philips DVP-720SA där XviD funkar utmärkt. På tillverkarens sida om spelaren (här) står det endast följande: Filmer: DVD, DVD+R/RW, DVD-R/RW, (S)VCD, DivX® 3,11/4.x/5.x, dvs inget om XviD.

Någon som har koll på codecs; innebär det per definition att ett chip som klarar att spela upp DivX 5.x även fixar XviD?

Detta är jävligt störande, det finns DVD-spelare av rätt pris och märke (den här Pioneeren t ex), men eftersom det inte står något om XviD blir man ju lite osäker. En förklaring till det kan iofs vara att XviD är ett open source-projekt, varvid DivX är en certifiering som tillverkare kan skryta med. Därför verkar det inte vara något alla tillverkare är öppna med.

Snäääälla, kan ingen hjälpa mig? :)

Kan tillägga att Xvid fungerar alldeles utmärkt!

Det man måste göra är som jag berättat tidigare, använda Mpeg4-modifier så att inte bilden hackar!

Jag är nöjd med spelaren, har recenserat den lite närmare på DVDforumet. :)
Användarvisningsbild
leckan
Minion

Inläggav Zaxx » lör feb 05, 2005 3:32

leckan skrev:
Yog-Sothoth skrev:Detta med DivX/XviD är ganska förvirrande för mig, det verkar vara ren slump vilka som klarar det eller inte (eller att tillverkaren har glömt att skriva det på hemsidan).

leckan skrev ju om sin Philips DVP-720SA där XviD funkar utmärkt. På tillverkarens sida om spelaren (här) står det endast följande: Filmer: DVD, DVD+R/RW, DVD-R/RW, (S)VCD, DivX® 3,11/4.x/5.x, dvs inget om XviD.

Någon som har koll på codecs; innebär det per definition att ett chip som klarar att spela upp DivX 5.x även fixar XviD?

Detta är jävligt störande, det finns DVD-spelare av rätt pris och märke (den här Pioneeren t ex), men eftersom det inte står något om XviD blir man ju lite osäker. En förklaring till det kan iofs vara att XviD är ett open source-projekt, varvid DivX är en certifiering som tillverkare kan skryta med. Därför verkar det inte vara något alla tillverkare är öppna med.

Snäääälla, kan ingen hjälpa mig? :)

Kan tillägga att Xvid fungerar alldeles utmärkt!

Det man måste göra är som jag berättat tidigare, använda Mpeg4-modifier så att inte bilden hackar!

Jag är nöjd med spelaren, har recenserat den lite närmare på DVDforumet. :)

Är det fortfarande Philips spelaren vi snackar om är den great!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav leckan » lör feb 05, 2005 3:51

Jepp, Philips DVP-720 it is! :)
Användarvisningsbild
leckan
Minion

Föregående

Återgå till Shopping