Köpa boxar från CD-WOW

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Köpa boxar från CD-WOW

Inläggav Johannah » mån jun 21, 2004 19:20

Jag har nu börjat leta ordentligt efter Buffyboxar. Såg att någon här tipsade om http://www.cd-wow.net. Gick in och kikade runt lite, och såg att det skulle bli rätt billigt faktiskt, om man jämför med att köpa hela säsonger i sverige (2 boxar á 399,-). Men jag har nu ett par frågor. Jag kan nästan ingenting om format, textning mm.

R2, är det med svensk text?
Hur mycket går frakten på till Sverige?
Någon tull?
Hur lång leveranstid har de?

Jag har funderat allvarligt på att köpa alla säsonger (där finns 1-6), blir frakten dyrare när man beställer så mycket? Blir det någon tull med ett så stort paket? Såg även att de inte har S2, och köper jag de övriga boxarna därifrån så vill jag självklart ha alla 7, och att de så ska se likadana ut. Tror ni att de får in S2 och S7 inom en snar framtid?

Tacksam för svar, jag kan nästan inte ett ord tyska...
Rookien Johannah
Användarvisningsbild
Johannah
Minion

Inläggav Johannah » mån jun 21, 2004 19:25

Här är ett ex på hur min beställning skulle kunna se ut...

DVD Region 2 Buffy The Vampire Slayer: Complete Season 1 €23.99

DVD Region 2 Buffy The Vampire Slayer: Complete Season 3 €51.99

DVD Region 2 Buffy The Vampire Slayer: Complete Season 4 €51.99

DVD Region 2 Buffy The Vampire Slayer: Complete Season 5 €51.99

DVD Region 2 Buffy The Vampire Slayer: Complete Season 6 €51.99

Zwischensumme €231.95
Lieferung Kostenlos!
Summe €231.95
Användarvisningsbild
Johannah
Minion

Inläggav Tob » mån jun 21, 2004 19:28

cd-wow har lite olika sajter beroende på land.

Den billigaste på senare tid har visat sig vara http://www.cd-wow.fm Den norska sidan. Vid jämförselse mellan regionerna rekommender jag http://www.dvdcompare.net. Cd-wow specifikationer brukar vara mycket bristfälliga.
Cd-wow är fraktfritt, däremot så skickar dem från singapore vilket innebär att du kan åka på att betala tull, allt över 200 kr. Det är en chansning, har man tur så slipper man betala tullavgift. Har inte siffrorna i huvudet.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » mån jun 21, 2004 19:36

Leveranstiden brukar skifta lite, ibland har deras lager tagit slut och de måste invänta nytt, men oftast tar det ca 1 vecka. Om det fastnar i tullen - lite mer.

Norska sidan har ingen tysk text heller, utan engelsk :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Johannah » mån jun 21, 2004 19:38

Tobbe_E skrev:Den billigaste på senare tid har visat sig vara http://www.cd-wow.fm Den norska sidan. Vid jämförselse mellan regionerna rekommender jag http://www.dvdcompare.net. Cd-wow specifikationer brukar vara mycket bristfälliga.
Cd-wow är fraktfritt, däremot så skickar dem från singapore vilket innebär att du kan åka på att betala tull, allt över 200 kr. Det är en chansning, har man tur så slipper man betala tullavgift. Har inte siffrorna i huvudet.

Tack för tipset om den norska sidan. Så det spelar ingen roll om man bor i Norge, man kan åka på att betala tull ändå? Har några Norska kompisar annars som skulle kunna beställa hem dem...
Inte så roligt att åka på att betala tull kanske, hm... Kanske är en bra idé att beställa en säsong i taget? Om tullen skulle bli mer om man beställer alla på en gång, någon som vet?
Ska kolla upp dvdcompare också..-
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion

Inläggav Illyria » mån jun 21, 2004 20:20

Det kvittar vilken cdwow-sida du beställer ifrån, det är ett och samma företag och de skickar varorna från samma ställe (Singapore). Och det kvittar om du beställer alla samtidigt eller enstaka, varje sak du beställer skickas/packas separat ändå.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav sus@n » mån jun 21, 2004 20:56

Själv äger jag Buffy säsong 1-7 i form av SWE-boxarna alltså de som kostar ca 400:- för en halv säsong, när man tänker efter var kanske detta ett dumt val eftersom jag inte var beroende av svensk text och då de utländska utgåvorna är billigare och snyggare, men jag hade inget kreditkort och så detta var mitt enda val.

För svenska boxar rekommenderar jag dvd.se och för utländska så finns http://www.axelmusic.com som säljer både R1, R2 och R4.

Men Johannah du är väl säker på att du har en regionfri dvd-spelare för annars fungerar det inte. Och välkommen :)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Tob » mån jun 21, 2004 21:52

Det går ju att idka prisjakt i en oändlighet. Men lägger man priset åt sidan så är det http://www.axelmusic.com som gäller.

De har alla säsonger (tror jag).
Fantastisk kundservice om det skulle bli problem.
Fraktfritt.
Tullfritt, garanterat.
Dem packar bra med ofantliga mängder bubbelplast.
1 veckas leveranstid.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Mr Chase » mån jun 21, 2004 22:01

Borde det inte vara lag på att om man beställer från en hemsida inom EU så borde man garanteras tullfrihet? Kan för mitt liv inte begripa varför en del ändå envisas att skicka från Singapore, Uzbekistan och planeten Mars och det utan att informera om det :evil: !

Man kan ju inte gissa och/eller hålla tummarna vareviga gång. Det är ju helt sjukt och man blir bara snurrig i huvudet.
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav Illyria » mån jun 21, 2004 22:08

Beror väl helt på var företaget är registrerat och har sitt lager osv... men visst, det tycker jag med. Och det är säkert billigare för dem att skicka från Singapore ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Mr Chase » mån jun 21, 2004 22:15

Illyria skrev:Beror väl helt på var företaget är registrerat och har sitt lager osv... men visst, det tycker jag med. Och det är säkert billigare för dem att skicka från Singapore ;)

Jo men då borde de tala om det eftersom tull och annat otyg avsevärt kan fördyra ett köp. Har man en sajt som är baserad i ett EU-land borde en presumtiv köpare kunna räkna med att varan är tullfri. Som det nu är tror jag att ett nätföretag som mörkar och skickar från Långbortistan i längden förlorar kunder i EU och det vill de väl inte? Då går man till en sida som danska Axel eller amazon.co.uk där man slipper sådant där trams.

Usch vad jag hatar tullar! Leve frihandeln!
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav Illyria » mån jun 21, 2004 22:36

Sant. Tror att det på deras .com sida står tullvarningar, men mycket konstigt att det inte gör det på resten då ja. Moms betalad i landet varan är köpt borde räcka och tullen borde bara stoppa farligt gods.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav sus@n » mån jun 21, 2004 22:39

Tobbe_E skrev: Men lägger man priset åt sidan så är det http://www.axelmusic.com som gäller.

De har alla säsonger (tror jag).
Fantastisk kundservice om det skulle bli problem.
Fraktfritt.
Tullfritt, garanterat.
Dem packar bra med ofantliga mängder bubbelplast.
1 veckas leveranstid.

Håller med, axelmusic är underbara. Man får dessutom ordern skickad inom 24h (men det tar 4-7 dagar innan den kommer hem), från loaded tog det 3 veckor innan den kom fram och så var det fel på en skiva, vill man ha säker kundservice så gäller axel (i min åsikt).
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Tob » mån jun 21, 2004 22:42

Man kan tom snacka med dem via msn eller icq. Skickade ett mail vid halv tolv på kvällen, efter tre minuter fick jag svar. Slå det!

(Det har tagit längre tid också)
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav sus@n » mån jun 21, 2004 22:43

Tobbe_E skrev:Man kan tom snacka med dem via msn eller icq. Skickade ett mail vid halv tolv på kvällen, efter tre minuter fick jag svar. Slå det!

(Det har tagit längre tid också)

Jag brukar få svar snabbt i alla fall (kanske inte så snabbt men ändå).
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Illyria » mån jun 21, 2004 23:00

Tobbe_E skrev:Man kan tom snacka med dem via msn eller icq. Skickade ett mail vid halv tolv på kvällen, efter tre minuter fick jag svar. Slå det!

Jag har fått svar på mail jag skickat vid 03 :D ;)

Axelmusic är grymma, gillar deras inslagning av paket och de har helt okej priser. Har börjat handla där istället för cd-wow (och andra ställen).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Mr Chase » mån jun 21, 2004 23:03

Har handlat mina Angel-boxar hos Axel och de har varit kanon så jag kommer nog att fortsätta med dem så långt det går.

Leve bubbelplasten :) !
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav Giles » tis jun 22, 2004 0:03

kan också rekomendera Axelmusic, beställer alla mina dvds därifrån.

har tillräckligt med bubbelplast för att slå in mig själv 3gånger om, om de nu skulle behövas. :?
Joey: "there are no great actors, only small children"
Användarvisningsbild
Giles
Minion

Inläggav Tob » tor jul 01, 2004 11:36

Angel S1 R2uk

http://www5.cd-wow.fm/detail_results_2.php?product_code=5456

Riktigt billigt, dock på egen risk när det gällen Tullen.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Langtry » tor jul 01, 2004 11:37

Giles skrev:har tillräckligt med bubbelplast för att slå in mig själv 3gånger om, om de nu skulle behövas. :?

Sounds a bit kinky... :D

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Återgå till Shopping