Boxköp

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Boxköp

Inläggav Giles » lör maj 29, 2004 21:37

Jag undrar vilken av dessa som är bäst att köpa, Angel S1 eller Buffy S4?

Jag har S1-S3 av Buffy, men jag har märkt att Angel och Buffy börjar visas "ihop" eller va man ska säga nu, Då kanske det är bäst att skaffa Angel S1 också så att man hänger med där.

hur gjorde ni?

EDIT: Shopping va de ja =)
Senast redigerad av Giles lör maj 29, 2004 23:31, redigerad totalt 1 gång.
Joey: "there are no great actors, only small children"
Användarvisningsbild
Giles
Minion

Inläggav Noggster » lör maj 29, 2004 22:23

Angel season 1 utspelas ju samtidigt som Buffy season 4.. det optimala är ju att först se buffy 4x01 sen angel 1x01 sen buffy 4x02 osv..

Jag skulle dock rekommendera Buffy season 4 först, om du bara kan köpa en av boxarna.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav Giles » lör maj 29, 2004 23:31

Okej, ska nog ta och skaffa Buffy serien först och sedan börja med Angel.

Men ibland visar dom ju vad som har hänt i både Angel och Buffy i början av vissa avsnitt, kan de va så att dom visar spoilers från Angel ibland då?
Användarvisningsbild
Giles
Minion

Inläggav VelocityBoy » lör maj 29, 2004 23:33

Giles skrev:Men ibland visar dom ju vad som har hänt i både Angel och Buffy i början av vissa avsnitt, kan de va så att dom visar spoilers från Angel ibland då?

Yep... men jag tycker inte att de är så allvarliga att man behöver se dem samtidigt.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Illyria » lör maj 29, 2004 23:44

VelocityBoy skrev:Yep... men jag tycker inte att de är så allvarliga att man behöver se dem samtidigt.

Kanske inte allvarliga men definitivt mycket trevligare och mer informativt att kunna se serierna samtidigt, speciellt s1 av Angel och s4 av Buffy.
Och i viss mån s7 av Buffy och s4 av Angel
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav VelocityBoy » lör maj 29, 2004 23:48

Illyria: Jag är mer en en serie åt gången kille... dessutom så skulle det ha varit dyrt att köpa två boxar åt gången :D
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Giles » sön maj 30, 2004 0:08

Men då skulle jag ju egentligen kunna skaffa Angel boxarna nu eftersom buffy visas på tv, då får ja ju se dom samtidigt, även om de inte alltid behövs.

fanken, nu krånglade jag till allt igen :(
Användarvisningsbild
Giles
Minion

Inläggav Illyria » sön maj 30, 2004 0:33

VelocityBoy skrev:Illyria: Jag är mer en en serie åt gången kille... dessutom så skulle det ha varit dyrt att köpa två boxar åt gången :D

Det är sant, själv hade jag tur och fick se båda säsongerna samtidigt på tv så crossoveravsnitten passade ihop och det är jag väldigt tacksam för. Det ger faktiskt lite mer att kunna följa Angel precis när han lämnat Sunnydale och sen dessutom få se vissa parallella saker med Buffy s4.

Giles: du skulle tänkt på detta några veckor tidigare så hade du kunnat följa Buffy på tv och se Angel på dvd, men det är lätt att vara efterklok ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav VelocityBoy » sön maj 30, 2004 0:38

Illyria: Visst det är ju naturligtvis det ideela men det känns inte direkt som att jag kommer att få några men för livet... :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Noggster » sön maj 30, 2004 13:37

Jag vet bara 1avsnitt där dom visar vad som hänt i angel. Och det finns 4st crossovers genom hela säsongen, där man bör ha sett båda för att förstå dom, men det är inget allvarligt om du missar, jag såg klart season 6 innan jag äns börja kolla på angel season 1
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Återgå till Shopping