2x05 Reptile Boy

Här pratar vi mest om Säsong 2

?

1
0
Inga röster
2
2
6%
3
0
Inga röster
4
7
21%
5
6
18%
6
11
33%
7
3
9%
8
2
6%
9
1
3%
10
1
3%
 
Antal röster : 33

Inläggav JRT » ons jan 05, 2005 1:12

Tycker aldrig det mystiska "amerikanska" hör hemma i Buffy. Väldigt "amerikanskt" är t.ex. slutet på Armageddon - så äckligt präktigt, det är snyftande och offrande och känns bara överdrivet av någon anledning. Det blir det aldrig i Buffy/Angel, kanske för att man bryr sig om karaktärerna mycket mer än filmkaraktärer.

Spoilerliknande för The Gift och IWRY
Antar att man drar parallellen frivilligt offrande = amerikanskt, men så enkelt är det verkligen inte.

Det förklarar dock inte vad som är "amerikanskt" med det här avsnittet... Collegekillar som offrar folk till sin pet demon för pengar? Buffy som kapar masken och räddar dagen? Angel, Willow, Giles och Xander som pucklar på folk?
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav caffeineaddict » ons jan 05, 2005 1:14

JRT skrev:Det förklarar dock inte vad som är "amerikanskt" med det här avsnittet... Collegekillar som offrar folk till sin pet demon för pengar? Buffy som kapar masken och räddar dagen? Angel, Willow, Giles och Xander som pucklar på folk?


Eller helt enkelt "dåligt" såsom mången amerikansk film?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav JRT » ons jan 05, 2005 1:22

caffeineaddict skrev:
JRT skrev:Det förklarar dock inte vad som är "amerikanskt" med det här avsnittet... Collegekillar som offrar folk till sin pet demon för pengar? Buffy som kapar masken och räddar dagen? Angel, Willow, Giles och Xander som pucklar på folk?


Eller helt enkelt "dåligt" såsom mången amerikansk film?


Touché.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Binchy » fre jan 07, 2005 10:53

Småtrevligt avsnitt, lite väl stror pekpinne om alkohol. (Jag har druckit alkohol på fester, men ännu aldrig hamnat i en källarhåla.) Cordy är så söt när hon säger "It's just like we're sisters, with really different hair." och när hon sedan anklagar Buffy för att hon (Cordy) gick på festen. Sen dejtar hon Jonathan (fast han påminner mer om en slav än en date).

Spoiler senare i säsongen + säsong 3
När hon och Zander gjort slut säger Harmony till henne att hon ska dejta Jonathan, men det har hon ju bevisligen redan gjort, om än bara för en kväll.

Någon som tror att han fick en kyss för besväret med kaffet han hämtar åt henne?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav CheeseGuy » fre feb 04, 2005 1:14

Det här är ett av seriens sämsta avsnitt, utan att egentligen ha mycket som jag tycker är uppenbart dåligt (jag tycker att demonen ser bra ut, och ME har lyckats göra betydligt bättre avsnitt med sämre story). Det är bara Cordelia som är riktigt påfrestande (och inte på ett bra sätt).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tam » lör mar 19, 2005 5:58

Angel: This isn't some fairytale. When I kiss you- you don't wake up from some deep sleep and live happily ever after.
Buffy: No. When you kiss me I want to die.

Det är så bra. Det hade kunnat bli lite sådär, och eftersom ingen nämnt det och avsnittet inte är så gillat kanske ni tycker det blev lite sådär, men jag tycker det är så vackert. Det finns ingen starkare kärlekshistoria än Buffy och Angels.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Nicole » tis apr 19, 2005 13:40

när Joss och de andra pratar om detta avsnittet säger de att det bara är en metafor. ngn som kan förklar för mej vad de menar med den här metaforen?
Passion. It lies in all of us. Sleeping, waiting. And though unwanted, unbidden, it will stir, open it jaws... and howl.
Användarvisningsbild
Nicole
Minion
 
Inlägg: 171
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: 314

Inläggav A bear » tis apr 19, 2005 14:49

Nicole skrev:när Joss och de andra pratar om detta avsnittet säger de att det bara är en metafor. ngn som kan förklar för mej vad de menar med den här metaforen?


"Minderåriga flickor som går på spritfest med pojkar de inte känner löper risk att råka väldigt illa ut", typ. Den är inte speciellt subtil. Du får gissa tre gånger vad pen... förlåt, ormdemonen kan tänkas symbolisera.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » tis apr 19, 2005 15:18

A bear skrev:
Nicole skrev:när Joss och de andra pratar om detta avsnittet säger de att det bara är en metafor. ngn som kan förklar för mej vad de menar med den här metaforen?


"Minderåriga flickor som går på spritfest med pojkar de inte känner löper risk att råka väldigt illa ut", typ. Den är inte speciellt subtil. Du får gissa tre gånger vad pen... förlåt, ormdemonen kan tänkas symbolisera.


En slägga i skallen är mer subtilt än det "dolda budskapet" i detta avsnitt, och fallos.. eh jag menar ormdemonen, ska ju visa lite diskret vad vissa pojkar i den åldern tänker med...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav fripp21 » tis dec 27, 2005 13:15

"coffee sometime"

"Repite boy" hade varit ett otroligt bra avsnitt om det inte varit för... the Reptile Boy. Usch, Bad monster!

Första delen av episoden är ju jättespännande! Buffys inre demoner, the pressure, THE PRESSURE, och hennes avstickare med Cordelia (suverän som vanligt). När hon sedan blir full/drogad så blev det faktiskt lite spännande. Med betoning på lite men ändå.

Är Willow den enda som ser Buffy? Willow, Kaylee.

På tal om the 'verse.

Spoiler Serenity
Buffy är giddy, precis som Inara säger i Serenity "I'm giddy". Ahh Inara. How beautiful you are.

En annan koppling till Firefly/Serenity. Här är Buffy barfota. Joss verkar gilla det, River som springer omkring bare footed all the time...

Angel + Buffy kämpar på med känslorna. "Coffee sometime?"

När Angel blir arg ser han verkligen arg ut, som när han stormar in i the frat house. Jag hade gärna sett lite mer "action" där. Starka känslor.
Men är Angel bra på att slåss? Han borde ju kunnat ta hand om college-pojkarna ganska lätt. Angel kanske inte är så himla stark eller? Frågor.

Vad skulle den där ormen symbolisera egentligen? High School girls som blir partydrogade och får möta en mustigt slingrande "orm"??

Betyg stark 7
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis dec 27, 2005 13:19

Wow, "betyg stark 7" på seriens sämsta avsnitt! Tänk så du kommer reagera när serien verkligen blir bra! :D

Å andra sidan betyder det att du gillar det mer än "When She Was Bad" och det kan jag knappt tillåta... ;)


fripp21 skrev:Vad skulle den där ormen symbolisera egentligen? High School girls som blir partydrogade och får möta en mustigt slingrande "orm"??


Precis. Därmed den tydliga kastreringen också. Inte den mest subtila av metaforer, men men...

Fan vad kul det är att vara inne i avsnittstrådarna och diskutera igen! :D Gjorde en ju inte precis mindre sugen på att börja se om serien...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis dec 27, 2005 13:33

caffeineaddict skrev:Wow, "betyg stark 7" på seriens sämsta avsnitt! Tänk så du kommer reagera när serien verkligen blir bra! :D

Det är ju första gången Fripp ser serien så han har givetvis inte fått perspektiv på Buffyskalan(tm) ännu. Jag tror vissa kommer få sänkt betyg.

Fripp: styrka, snabbhet, övermänskliga sinnen, allt det där varierar mer eller mindre från avsnitt till avsnitt. Det är vad som krävs av handlingen, så det är ingenting de satt upp direkta regler för. Vilket känns lite som en miss på en del ställen även om det är förståeligt varför de gjorde på det viset.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav fripp21 » tis dec 27, 2005 13:49

caffeineaddict skrev:
Å andra sidan betyder det att du gillar det mer än "When She Was Bad" och det kan jag knappt tillåta... ;)




Jag blir förvirrad! Kan man ge betyg efter första titten i över huvud taget? Inga perspektiv. Inga hemliga agendor.

"When she was bad" känns som ett "viktigare" avsnitt. Jag håller med...

Men "Reptile boy" berörde på något sätt. Buffy tappade ju för tusan kontakten med sin Watcher, sina sergeanter och sin allierade. Fångad av rikingarna och fastkedjad vid väggen. Det kan väl aldrig vara ett dåligt avsnitt?

Aj då, det är just då ormen kommer fram. Bad monster.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Bender » mån jan 23, 2006 23:00

Tyckte avsnittet var helt ok förutom reptilpojken.. kunde det inte bara varit en hemlig kult? Det var riktigt sköna repliker på sina ställen men Cordelias skratt var verkligen för mycket!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav merl » tis maj 23, 2006 19:38

Ännu sämre än det föregående (och ganska så högt på min lista över de sämsta Buffy-avsnitten) men det är ju Buffy, så så väldigt dåligt kan det inte bli. Faktiskt har avsnittet sina ljusa stunder också; den inledande scenen med filmtittandet är ju hur kul som helst.
Vill minnas att det var riktigt spännande också första gången jag såg det. Buffy som ljuger för Giles och smiter iväg på fest hos college-killarna, något som aldrig lär sluta väl. Monstret var dock en besvikelse redan då, och blir inte roligare att se på vid omtitt. Nu är det istället de roliga replikerna som gör att avsnittet trots allt är värt att se. Cordelia som slänger sig om halsen på Angel när Buffy räddat henne är också rätt kul. :D
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav medundersåte » mån jul 24, 2006 10:44

Jag tycker det är ett ganska så spännande avsnitt med collegekillar som offrar flickor till en ormdemon. Själv har jag varit student länge utan att någonsin ha genomfört några liknande saker. Men så är jag ju inte blivit rik heller...

Cordelia är rolig när hon försöker vara vänlig mot Buffy; hur är det egentligen möjligt att misslyckas så med det? När Cordy väl sagt något snällt så lägger hon till en kommentar som helt förtar det hon sade innan. Och hon avslutar naturligtvis med att skylla deras tillfångatagande på Buffy.

Det bästa är när Willow skäller ut Giles och Angel på ett väldigt Willow-aktigt vis, det slår till och med Xander när han blir utspökad till tjej.
Användarvisningsbild
medundersåte
Minion
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 30 apr 2005
Ort: Vadstena

Inläggav ftwtysken » mån aug 21, 2006 20:29

ja Xanders initieringsrit är klart den största höjdpunkten i detta avsnitt...

vidare tycker jag nog att College-killarnas sliskighet är rätt skön.

Annars är det väl ett hyffsat avsnitt... man vet ju att det kommer bättre om man säger så..
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav A bear » tis sep 26, 2006 21:14

En av Buffys största styrkor är sättet den gör symbolik och metafor av allt - hela upplägget med "high school är ett helvete". Tyvärr är det ibland också seriens största svaghet. Precis som "Inca Mummy Girl" är detta ett avsnitt där metaforen får bli alldeles för övertydlig. Avsnittet hade faktiskt varit bättre om de kapat det övernaturliga helt och hållet och helt enkelt låtit Buffy och Cordy bli rohypnolade av betydligt vanligare - och i slutändan obehagligare - skäl. Penisdemonen är, som alla sina kusiner, fånig. Annars finns det faktiskt en del jag gillar med "Reptile Boy"; twisten med att trevlige Tom är den farligaste av dem alla är visserligen rätt lätt att gissa sig till, men ändå. Det är något väldigt kusligt att se Buffy som offer - vi har redan vant oss vid Joss' vändning att den lilla blonda tjejen är en stark superhjälte. Och Giles lilla moralpredikan i slutet är så överdriven att jag omöjligen kan tro att de menar den helt på allvar.

Bästa replik: Vet inte varför, men det är något med den här repliken som helt enkelt är... kul.
WILLOW: Some guy's attacking Buffy with a sword! Also there's a really big snake! ... GUYS! BUFFY! SNAKE! BASEMENT! NOW!


Bästa popkulturreferens:
XANDER: Okay, boots, start a-walking!


Detalj jag inte lade märke till första gången jag såg det: Pyramidgraven! Och dessutom (s4) så är ju Cordy spot on när hon snackar om Xanders pizzaleveranskarriär.

Hej Joss Whedon: Som sagt, spot the metaphor.
BUFFY: I told one lie. I had one drink.
GILES: Yes, and you were very nearly devoured by a giant demon snake. The words 'let that be a lesson' are a tad redundant at this juncture.


Awww: Giles som över fäktning i biblioteket. "Will you be ready if a vampire's behind you?" Hihi.

Höh? Cordelia ger Buffy väldigt strikta order: inget svart, inget siden, inget spandex. Vad har Buffy på sig? Svart klänning. Bad Buffy.

Wow, detta är en bra serie: Scenen där Willow skäller ut Giles och Angel är för härlig, speciellt hennes missmodiga "I don't feel better". Och öppningsscenen med Bollywoodmusicalen är också fin. Men... mjae. Pissljummet avsnitt trots en rätt kuslig stämning. Men nu dröjer det i alla fall ett bra tag tills serien blir så här trist igen.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tis sep 26, 2006 21:21

A bear skrev:
BUFFY: I told one lie. I had one drink.
GILES: Yes, and you were very nearly devoured by a giant demon snake. The words 'let that be a lesson' are a tad redundant at this juncture.


(spoiler säsong fyra) Men hon lärde sig inte av sin läxa. I säsong fyra blir det fylleslag igen och med mer än en drink.

Jag tycker du är både för snäll och hård. För snäll över avsnittet i övrigt. Det kanske inte är rådåligt, men nog blir man lite sömnigare av det.

Och för hård för Bollywood-tittandet är mer än fint, det är något av de få saker jag klarar av i avsnittet över huvud taget och det har gjort att jag uthärdat vare gång jag sett det. Bara på grund av inledningen, för man kan ju inte stänga av sedan det vore fel.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gollum » tis sep 26, 2006 22:19

Vänta lite, var inte det Anakin Skywalker där på balkongen?

"Vuxna" grabbar som leker med svärd i en källare med ritualmässande kräver sin insats för att bli trovärdigt och jag tycker inte de lyckas. Återigen känns manuset lite skakigt och hela anledningen till att de ropar på demonen i brunnen blir klargjord på två meningar. Ett mer genomtänkt upplägg hade förklarat det med små mumsbitar under avsnittets gång, nu användes den tiden till lite för mycket punchlines för min smak.

Men idén är ändå trevlig och interaktionen mellan Buffy och Giles lyfter avsnittet. Han tar verkligen på sig en papparoll, kanske inte den del av en sådan som Buffy saknar mest, men en som är lätt att falla in i, tro mig.

Xanders små kommentarer där han går bakom Buffy och Willow i korridoren efter att Buffy talat om att hon ska gå på festen är verkligen bra! :P

Men:
Buffy: Let her go, wormie

:eek: Va? Det torde vara en av de sämre one-liners jag hört på länge. Xanders replikflöde i sista scenen på The Bronze när han dissar Angel och utan så mycket som antydan till blink bara morsar på honom när han dyker upp är å andra sidan bland det bättre jag hört! :D 8)
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav Capt. Peroxide » sön jan 28, 2007 19:44

Ok, OK, OK, frat parties med high school-tjejer ska tydligen vara date rape city, men de får ge sig tycker jag. Lägg ner moraliserandet nån gång! (OK, de har lagt ner hela serien för flera år sen, men ni fattar.) Låt tjejerna dricka och hänga med äldre killar.

Lamt avsnitt, överdrivet tydligt budskap som får mig lite att undra om de var tvungna att kompromissa med tv-bolaget och lägga in lite pekpinnar för att få göra de tyngre grejerna. Det finns väl en del påtryckargrupper som inte ser milt på all magi och aktiva kvinnor som löser konflikter med våld antar jag. Hur som helst, ett av de sämre avsnitten hittills. Tur att man vet att det blir bättre.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » tor maj 24, 2007 21:07

A bear har redan sagt det jag tänkte låta vara huvuddelen i en kritik mot att metaforer och -- ibland -- pekpinnar kan bli lite väl övertydliga i serien. I alla fall här i början. I S1 är det hela riktat mot rökning. Här mot att dricka. Och det är ju inte bara glaset på festen i kombination med en fallosdemon utan t ex en affisch i bakgrunden där det står "Everyone who drives drunk doesn't die". Jag känner mig lite nja inför det även om tanken bakom är god. Kanske är det dock inte lika övertydligt för den målgrupp pekpinnen är riktad mot: typ femtonåringar?

I övrigt är avsnittet inte heller en höjdare. Sämre än Inca Mummy Girl, men det känns nog bättre än Some Assembly Required.

XANDER: Angel, Angel, Angel. Does every conversation we have have to come around to that freak. ... (till Angel, nickar) Hey man, how you doin'?


:D :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Capt. Peroxide » fre maj 25, 2007 14:45

AKS skrev:
XANDER: Angel, Angel, Angel. Does every conversation we have have to come around to that freak. ... (till Angel, nickar) Hey man, how you doin'?


:D :D


(spoiler S3E17) Xander samlar verkligen på sig inför KÄFTSMÄLLEN.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » fre maj 25, 2007 14:49

Jag har glömt scenen du hänvisar till i spoilermarkeringen. YAY! Min plan att inte se ett enda avsnitt av Buffy på några år lyckats! (Såg iofs S4 och S5 för två år sen, men de andra har jag hållit mig från betydligt längre, de flesta avsnitten har jag inte sett sen 2004 eller så.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » lör okt 17, 2009 22:25

Jag tycker att det här avsnittet är ganska bra faktiskt, det har många roliga scener. Willow är ju så underbar i biblioteket när hon skäller ut Angel och Giles.

Cordy är härlig, men hon har hamnat i knipa lite för mycket nu. Det börjar bli tröttsamt.

Jag gillar scenen med Buffy och Angel på kyrkogården, även om den kanske är lite melodramatisk. Jag kan inte låta bli att älska sånt ibland!

Favoritcitat:
Xander skrev:Angel, Angel, Angel. Does every conversation we have have to come around to that freak? Hey, man, how you doin'?

Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » lör jun 29, 2013 1:04

På x:onde omtitten och fortfarande det avsnitt som känns mest... off. Karaktärerna är inte riktigt sig själva, saker är som en billig kopia av sitt bättre självt: ungefär som vad folk som inte tittar på Buffy tror Buffy är. Det finns saker jag gillar, de flesta av dem har att göra med Giles, men annars.. det blir bara bättre nu!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare